Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben te lui om bij ieder kledingstuk/winkel uit te zoeken of het wel allemaal eco verantwoord is, dus ik hou me er eigenlijk helemaal niet mee bezig. Bovendien is eco shit duurder dan niet-eco, en aangezien ik een arme student ben laat ik het dan mooi liggen. Daarentegen koop ik wel vaak bio eten, haha.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik koop fair trade als het me geen moeite kost. Dus als ik rijst ga kopen en er is fair trade rijst koop ik die (de prijs maakt daarbij natuurlijk niet uit, als het duurder is is die duurdere prijs dus blijkbaar eerlijk, en die goedkope prijs oneerlijk) Maar ik ga niet stad en land afreizen om een winkel te vinden waar ze tony's chocoloney verkopen. (trouwens zwáár tof dat ze dat tegenwoordig op Utrecht Centraal verkopen!) En als ik een kuyichi broek zie die ik tof vind, is het feit dat hij fair trade is zeker een extra stimulans om m te kopen, maar ik zie nooit toffe kuyichi broeken, ik vind het qua design niet zo'n leuk merk. (het is trouwens ook zwaar positief dat kuyichi's modellen niet gephotoshopt worden, ik vind het merk geniaal, maar de kleding itself iets minder) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
als kindsoldaatje van 8 kun je kiezen tussen een kogel door je kop of vechten... goh, wat een keuze. als tapijtenknoopstertje van 6 kun je kiezen tussen werken en een klein beetje eten of geen geld en geen eten ( want ook geen geld voor graan of zaden). dwangarbeid, daar kun je alleen als rijke westerling wat aan doen, niet als klein kind zonder opleiding en een mes op je keel.
en dat is dan alleen het kinderarbeid gedeelte.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
De natuur dient de mens, maar dat wil niet zeggen dat we er onzorgvuldig mee om moeten springen.
||
![]() |
Citaat:
Waarom zou ik meer gevoel moeten hebben voor onbekende dan voor een dier? Wat maakt het dat een mensenleven waardevoller is dan dat van een dier? Mensen zat hoor.
||
![]() |
Citaat:
niks moet natuurlijk, maar de meeste mensen voelen nou eenmaal meer mee met hun medemens dan met dieren. redenen zijn er genoeg denk ik. Andersom vind ik het moeilijker, in plaats van je af te vragen waarom je meer voor een mens dan voor een dier moet voelen kan je je ook afvragen waarom je meer voor een dier dan voor een mens zou moeten voelen... Overigens zijn er meer dieren dan mensen op de aarde ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Trouwens, een van de redenen dat er meer dieren dan mensen zijn kan natuurlijk ook omdat de mens het dier fokt uit eigen belang, dat is in ieder geval bij al het overschot aan vee in Nederland zo, maar betekent niet dat dat "natuurlijk" is.
|
Het beheren en consumeren van dieren is bijna zo oud als de mens, dus dat lijkt me behoorlijk natuurlijk. Mensen fokken al dieren sinds de dag dat het ontdekte dat die beesten niet weg konden rennen als je er een hekje omheen plaatste. Als we dat niet uitgevonden hadden liepen we nog steeds rond op een steppevlakte als nomaden met het IQ van een slimme aap, achter een kudde buffels aan.
Wederom de kanttekening dat ik wel vind dat het allemaal netjes moet gebeuren, onnodig dierenleed is niet mijn ding.
|
![]() |
|
|