Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2008, 22:35
nellekevh
nellekevh is offline
Er zijn vier 'grote' steden die mij wellicht aanspreken en waar ik tussen wil kiezen om te gaan studeren. Ik hoor vaak verhalen er over, maar ik weet niet of dat alleen maar onterechte vooroordelen zijn. Dus wil ik graag ook jullie mening horen!

-Rotterdam (is ongezellig door alleen maar nieuwbouw, veel criminaliteit, veel vervelende mensen)
-Amsterdam (is wel heel erg groot)
-Leiden (is gezellig door grachten enzo, maar een kakkerstad ??)
-Utrecht (heeft ook gezelligheid, lijkt mij op dit moment het leukst)

Welke dingen zijn volgens jullie wel waar en niet waar en wat zijn dan echt de nadelen en voordelen van deze steden? Wat zouden jullie kiezen? Het hangt natuurlijk ook van de studie af, maar daar hou ik dus nu heel even geen rekening mee!

Alvast bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2008, 23:15
Femic
Femic is offline
Utrecht!! Een stad, maar toch met een dorps gevoel. Gezellige, kleine stadskern, maar groot genoeg om nieuwe dingen te kunnen blijven ontdekken. Ik voel me er prima thuis.

Amsterdam lijkt me trouwens ook heel leuk om te wonen, je kunt er lekker verdwalen en de mensen zijn er veel diverser. Want Utrecht is wel echt een studentenstad, veel ballen, daar moet je wel tegen kunnen haha.
Oud 11-11-2008, 23:16
Briseďs
Briseďs is offline
Ik heb twee en een half jaar in Leiden gewoond en er 4 jaar gestudeerd.
Dat het een kakkerstad is is niet waar, je hebt ze er natuurlijk wel, maar net zoals in elke andere stad. Grootste nadeel van Leiden vind ik dat het wel erg klein is. Het uitgaansleven concentreert zich rond kroegen, je hebt nauwelijks gelegenheden waar je goed kunt dansen. Voordeel is dan wel weer dat je natuurlijk dichtbij alle grote steden zit, en je in principe dus makkelijk kunt uitgaan in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht (nachttrein ole). Ervaring leert echter dat je dat toch niet zo makkelijk doet aangezien het een hoop meer tijd kost. Maar als jij daar niet zoveel behoefte aan hebt dan hoeft dat natuurlijk geen nadeel te zijn, ik ga ook veel naar concerten enzo en hou van wat alternatieve muziek en dat heb je toch te weinig in Leiden.
Voordeel van Leiden is eigenlijk ook wel de grootte, waardoor je nooit heel ver uit het centrum komt te wonen. En de sfeer natuurlijk, die is erg leuk.

Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik zeker voor Amsterdam gaan.
Oud 12-11-2008, 10:42
T_ID
T_ID is offline
Utrecht is een beetje afhankelijk van waar je terecht komt. Als jij studeert en je kamer is ergens in Oud-Zuilen is dat niet relaxt. Of dan zit je in Overvecht en moet je dagelijks toeluisteren hoe kansloze mocrokoters constant gillend en schreeuwend in de bus naar school gaan (hoewel die buslijn 8 specifiek, dan nu eindelijk aangepakt wordt). Vica versa heeft Utrecht wel echte studentencomplexen en studentenstraten waar je niks van dat gezeik van grote steden bij hebt. Zelf ben ik in Tolsteeg dan niet slecht terecht gekomen, een van de weinige plekken waar echt alle winkels binnen kruipafstand zijn, met de Uithof en het centrum beiden op tien minuten fietsen. Van wat ik van Amsterdam heb gezien in de binnenstad ontbreekt dat een beetje.
Oud 12-11-2008, 10:45
remco_15
remco_15 is offline
Ik zou Rotterdam doen,
Is echt helemaal niet ongzellig, en voor criminaliteit ligt beetje aan de sgool en omgeving
En nieuwbouw mag wel een keer na 60 jaar togh?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 11:13
Verwijderd
Ik zou persoonlijk vooral naar de kwaliteit van de studie kijken en dan pas naar de stad. Ik studeer nu ook in A´dam, terwijl ik gewoon in Utrecht woon.

Maar goed, Utrecht. Wellicht komt het omdat ik er geboren ben, maar ik heb het meest met deze stad. Heel veel gezellige kroegjes, eettentjes, veel concerten en de Oude Gracht is echt geweldig.
Er zijn wel een paar buurten die ik je af wil raden: Ondiep, Overvecht, Zuilen, Kanaleneiland, Hooggraven. Eigenlijk vanwege het hoge Mocro/Sjonnie/Anita gehalte. De Uithof (waar de meeste Hogescholen en Universiteiten zich bevinden) vind ik ook niets. Ten eerste zijn die nieuwe flats gewoon pijnlijk om aan te zien en ten tweede zit je best ver van alles.
Ik zelf woon in Lunetten. Dat is als je op een normaal tempo fietst ongeveer 15 minuten van het Ledig Erf. In Lunetten ervaar ik weinig overlast. Het is lekker dorps en je hebt alle winkels op kruipafstand (Albert Heijn, C1000, schoenenwinkel, kledingwinkel, slager, snackbar, viceotheek, restaurantje en nog wel meer).
Als je een beetje geld hebt raad ik je toch aan om naar Wittevrouwen te gaan. Dat is echt een prachtige buurt en ligt tegen het centrum aan.

Met Amsterdam heb ik (nog) niet zoveel. Vooral omdat ik er steeds verdwaal en het véél te toeristisch vind (ik kan geen klomp meer zien). Wel is de binnenstad heel mooi, met zijn grachten en statige herenhuizen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 13:01
Balance
Balance is offline
Ik ben het helemaal met Briseďs eens over Leiden.
Met als aanvulling: de studentenverenigingen vind ik ook een plus. En nu denk je vast 'hč bah, studentenvereniging, ontgroening' maar er zijn eigenlijk maar twee verenigingen in Leiden met ontgroeningen. De overige verenigingen zijn puur gezelligheidsverenigingen die lopen van alternatief tot kakker, van volleyballer tot duiker, etc. Voor zo'n beetje elk type mens, elke sport of elke godsdienst bestaat wel een vereniging, dus je kunt geheel uitzoeken wat in jouw straatje ligt.

Utrecht lijkt me overigens ook heel leuk.
Net zo'n dorps gevoel als Leiden, maar dan wel een heel stuk groter. Want Leiden is wel echt heel klein qua centrum.
En ik denk dat Utrecht net zo studentikoos en gezellig is als Leiden.
Oud 12-11-2008, 14:55
ecrivaine
ecrivaine is offline
Oh Rotterdam is ook echt een leuke stad <3
Ik hou er wel van dat het, net als Amsterdam, een 'grote grote' stad is, met bijbehorende sfeer. Je vindt er allerlei mensen, alle mogelijke winkels, zakenlui, straatschoffies, kunstenaars... Op cultureel vlak is er alles: cafétjes, poppodia, musea, filmhuizen (en filmfestival!), schouwburgen, theaters, galeries... En natuurlijk kapsolons eten in de Witte de With. Je moet het wel weten te vinden, wat het is niet allemaal geconcentreerd rond een paar grachten. Maar dat gaat vanzelf.
Die 'nieuwbouw' is betrekkelijk; alleen het directe centrum is nieuw, daaromheen heb je nog de oude vooroorlogse wijken. Maar ook het nieuwe centrum heeft z'n charmes: fiets eens over de maasboulevard richting centrum. Zo tof die skyline langs de Maas! Een voordeel voor studenten is dat de kamernood meevalt en je redelijk makkelijk in het centrum terecht kunt. Je woont dus in het hart van de stad en kan genieten van alle charmes daarvan
Voor de grotere steden geldt dat je de adresjes moet weten te vinden. Zeker als student wordt het dan vanzelf wat dorpser; je komt elkaar toch op dezelfde plaatsen weer tegen.
Ik zou zelf kiezen voor Amsterdam of Rotterdam. In Utrecht vind ik het centrum gezellig, maar daarbuiten niet zo. Leiden is ook tof, hoge concentratie cafétjes, maar ik zou er te gauw op uitgekeken zijn door de grootte.
Oud 12-11-2008, 14:59
Laisve
Laisve is offline
Niet eens nagedacht over Groningen ?
Oud 12-11-2008, 15:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Weet je hoeveel regelwerk studeren in Duitsland wel niet is?
Oud 12-11-2008, 15:07
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Grunn is tof
Oud 12-11-2008, 15:53
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Dat van Rotterdam is natuurlijk niet waar. Als je er voor kiest in een getto te gaan wonen wel ja, maar wijken in het centrum en noord zijn erg leuk om te wonen. Verder zijn de uitgaansgelegenheden hier top.
Oud 13-11-2008, 08:35
Kitten
Kitten is offline
Ik zou altijd en alleen maar kiezen op de kwaliteit en de richtingen van de studies die worden gegeven. Ongeacht de stad. Je kan je overal thuis voelen in een stad, maar niet altijd op de opleiding die er wordt gegeven.
Oud 13-11-2008, 08:56
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Misschien zitten de studies die de TS voor ogen heeft wel niet in Groningen.

Oh, en Utrecht! Heel gezellig, veel studenten en alles is dichterbij (behalve als je in Zuilen woont en elke dag naar Uithof moet ofzo). Daarbij ben ik ook best tevreden hoe het er aan de UU aan toe gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2008, 14:37
ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Ik zou altijd en alleen maar kiezen op de kwaliteit en de richtingen van de studies die worden gegeven. Ongeacht de stad. Je kan je overal thuis voelen in een stad, maar niet altijd op de opleiding die er wordt gegeven.
Daar ben ik het ook wel mee eens ja. De kwaliteit van de studie is het belangrijkst en eigenlijk zijn alle steden in Nederland wel leuk. Maar het is wel leuk om over na te denken en elke stad heeft een eigen karakter.
Oud 13-11-2008, 22:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik kom zelf uit Rotterdam en ik zou er zelf echt niet gaan studeren. Ten eerste voel ik me er 's nachts niet veilig (Bijna altijd als ik er uitga heb ik wel 'last' van iemand.) en ik vind de sfeer niet zo. In de witte de with en in rotown is het soms wel ok, maar ik vind het artyfarty gehalte erg hoog en daar voel ik me nooit zo prettig tussen.

Maar ik woon nu al iets meer dan een jaar in Leiden en dat bevalt me erg goed. Dat kleine en dorpse spreekt mij juist wel aan en er zijn een hoop gezellige cafeetjes, waar het vooral in de zomer heerlijk is om aan het water te zitten met een biertje.
Het echte uitgaan is er idd wel een beetje lastig, maar als je van wat alternatievere muziek houdt kan je goed bij LVC terecht. Ik dacht vroeger ook altijd dat Leiden mega ballerig was, maar dat valt me allezins mee. Je hebt natuurlijk de mennekes van Minerrrrrrva etc, maar ballies heb je in elke studentenstad wel.
Ja ik vind het er dus erg fijn, Amsterdam en Utrecht vond ik te groot. In Leiden heb je alles op loopafstand en je kan er ook prima winkelen.

Maar kan je niet bij alle Universiteiten een dagje meelopen? Dan zie je zelf hoe de sfeer is en wat het beste bij je past. De sfeer van de studie zelf is natuurlijk ook belangrijk.
Oud 14-11-2008, 11:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ben het er niet mee eens dat je je overal thuis kan voelen, in elke stad.
En ik vind sfeer eigenlijk net zo belangrijk als de inhoud van de opleiding. Als je je er niet prettig voelt, hou je de opleiding namelijk niet vol.
Oud 16-11-2008, 01:44
nellekevh
nellekevh is offline
Hallo, bedankt voor jullie reacties!

Maar ik wordt hier natuurlijk eigenlijk niet heel veel wijzer van, had ik al kunnen weten Ik moet inderdaad gewoon zelf gaan kijken en dat ga ik ook doen. Rotterdam spreekt me eigenlijk sowiezo niet erg aan. Leiden en Utrecht wel. Amsterdam ken ik niet zo goed, maar het lijkt me gewoon zo verschrikkelijk groot! Maar er is wel een studie die ik leuk vind die alleen daar wordt aangeboden dus ja...

Nouja, gewoon maar gaan kijken en dan mijn gevoel volgen haha. Gelukkig hoef ik nu nog niet te kiezen!

Oh, en trouwens: Groningen vind ik te ver weg. Ik woon in Gouda en ik wil graag lekker dicht bij huis blijven en in het 'centrum' van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 08:11
Verwijderd
Als je bij Rotterdam criminaliteit als nadeel noemt, moet je dat bij Amsterdam zeker ook noemen (daar is de criminaliteit hoger dan in Rotterdam, volgens het CBS) en bij Utrecht ook (min of meer gelijk aan de criminaliteit in Rotterdam).

In iedere stad heb je gezellige en ongezellige buurten, veilige en onveilige buurten, vervelende en niet vervelende mensen, enzovoorts. Persoonlijk zou ik ook vooral kijken naar welke studie je wilt gaan doen en waar die gegeven wordt, en vervolgens naar de kwaliteit en de inhoud van de studie per stad, en dan pas naar de stad zelf.

Maar als ik puur op stad zou moeten kiezen zou ik zeggen: Utrecht. Ik heb daar de afgelopen twee jaar gestudeerd en ik vond het een erg leuke stad en ook behoorlijk gericht op studenten. 'Natuurlijk' ben ik niet in de slechte wijken geweest, misschien had ik het dan wel vreselijk gevonden. En in Amsterdam en Leiden heb ik niet gestudeerd, dus dat kan ik slecht beoordelen, maar Amsterdam trekt me in z'n algemeenheid niet en Leiden (waar ik wel een paar keer geweest ben voor colleges) spreekt me gewoon een stuk minder aan dan Utrecht.

Ik ben een 'geboren en getogen' Rotterdammer, woon er ook al mijn hele leven (waaronder verschillende jaren in niet-nieuwbouw ), heb er ook een aantal jaar gestudeerd en vind het een prima stad om in te wonen, maar qua studentenstad vind ik Utrecht leuker. Daar zijn veel van de hogescholen en universiteiten gecentreerd op de Uithof, wat een bepaalde sfeer geeft, er wordt veel georganiseerd voor studenten, er zijn veel verenigingen (voor het geval je dat leuk vindt - Rotterdam heeft trouwens ook wel iets, hoor, daar niet van), enzovoorts.

Ik zou inderdaad gewoon alle vier de steden eens bezoeken en ook naar open dagen gaan om te kijken welke hogeschool/universiteit je het meeste aanspreekt...dan wordt het vast een stuk duidelijker allemaal.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 10:53
Squall93
Squall93 is offline
Rotterdam lijkt mij wel een geschikte plaats om te gaan studeren. Maar aan de andere kant is Utrecht ook niet zo slecht. Ik zou je kunnen aanraden informatie over je studie te kunnen vragen, in verschillende universiteiten.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 11:28
pino123
pino123 is offline
Ik zou maar eerst is goed uitzoeken welke studie je wilt volgen, en ga dan is meelopen op de verschillende uni's (sfeertje proeven etc.). Stadkeuze, vind ik, is secundair.
Oud 16-11-2008, 11:59
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Daar zijn veel van de hogescholen en universiteiten gecentreerd op de Uithof, wat een bepaalde sfeer geeft, er wordt veel georganiseerd voor studenten, er zijn veel verenigingen (voor het geval je dat leuk vindt - Rotterdam heeft trouwens ook wel iets, hoor, daar niet van), enzovoorts.
Als je student bent kom je (als je dat uiteraard wil) midden in het studentenleven terecht. Vaak woon, studeer, doe je boodschappen, ga je uit etc tussen de studenten dus zit je er helemaal in. Utrecht heeft dan wle meer studenten, maar de vraag is of je daar uiteindelijk beter mee af bent qua studentenleven. Ik denk het niet eigenlijk, ik heb gemerkt dat dat in feite niks uit maakt (heb een jaar in Nijmegen gezeten en nu alleen aantal jaar in Rotterdam) Alle steden op dit lijstje hebben voldoende studenten voor een leuke studentenstad (hoogstens lijkt het op het eerste gezicht niet zo, van Rotterdam had ik het niet verwacht, Amsterdam zit afgrijselijk vol met toeristen etc, maar toch maakt het naar wat ik hoor niet uit, overal heb je een leuk studentenleven)

Mijn advies: Kijk gewoon wat je een leuke stad vind, maar kijk vooral naar de verschillende studies. Hoe zijn ze opgebouwd? Ik denk dat dat uiteindelijk meer uitmaakt dan de stad en dit kan juist iets zijn waar je tegenop loopt. Als je bijvoorbeeld meer van de zelfstudie bent en je krijgt veel in college's etc kan dat op den duur best fustrerend zijn, net als andersom overgens. Hoe zit je zelf in elkaar en wat sluit daarop het best op aan? Je kan dan denk ik het beste praten met studenten die op de verschillende faculteiten zitten van je studie van je keuze om een goed beeld te krijgen.
Qua stad maakt het verder denk ik eigenlijk niet uit, overal zal je het wel naar je zin hebben en kan je je storten op een studentenleven als je dat wil. Misschien kan je factoren als het vinden van een kamer nog meenemen als je dat belangrijk vind.

Over je vooroordelen van Rotterdam: Ik wilde zelf eigenlijk helemaal niet naar Rotterdam, door oa een deel van het beeld wat jij hier ook schetst. Het is me echt enorm meegevallen. Het centrum vind ik ook echt ontzettent lelijk (alleen de koopgoot heeft imo nog iets grappigs) maar het is zeker niet allemaal lelijk. Het heeft absoluut z'n plekjes, maar het is beter zoeken dan Amsterdam oid wat in het centrum gewoon eigenlijk een half openluchtmuseum is qua gebouwen. Maar als ik vanaf woudenstein (uni) via de maasboulevard naar het centrum fiets heeft het zeker wat. Oude haven heeft leuke terrasjes, in Delfshaven vind je nog historische panden etc. Het is beter zoeken en ook een beetje leren waarderen, maar Rotterdam heeft zeker wat.
Qua criminaliteit valt het in mijn ervaring ook reuze mee. Bepaalde gebieden kom je s'nachts liever niet alleen, maar dat heb je in alle steden eigenlijk wel. Ik ben zelfs ooit ook mijn portomonee verloren en die is gewoon keurig bij de politie gebracht en alles zat er nog in.
Oud 17-11-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Als je student bent kom je (als je dat uiteraard wil) midden in het studentenleven terecht. Vaak woon, studeer, doe je boodschappen, ga je uit etc tussen de studenten dus zit je er helemaal in. Utrecht heeft dan wle meer studenten, maar de vraag is of je daar uiteindelijk beter mee af bent qua studentenleven. Ik denk het niet eigenlijk, ik heb gemerkt dat dat in feite niks uit maakt (heb een jaar in Nijmegen gezeten en nu alleen aantal jaar in Rotterdam).
Ik vind dat in Utrecht dus (veel) meer het geval dan in Rotterdam (en dat volgens mij weinig te maken met enkel het aantal studenten...en in Rotterdam woonde ik, deed ik boodschappen, enz. in Utrecht niet ), ik vind dus wel dat het uitmaakt. Het is mijn ervaring, best kans dat een jij of een ander het heel anders ziet, maar ik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 23:25
Verwijderd
wat denk je van maastricht!
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 08:04
Elle
Elle is offline
Citaat:
-Rotterdam (is ongezellig door alleen maar nieuwbouw, veel criminaliteit, veel vervelende mensen)
Ik studeer zelf in Rotterdam en heb het erg naar mn zin. Er is niet alleen maar nieuwbouw. Met de criminaliteit valt het mee. Overal kun je wel vervelende mensen vinden. Het is maar wat je vervelend vind.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2008, 22:32
Verwijderd
Ik vind een stad wel belangrijk hoor bij de keuze van een studie. Of een studie zou alleen specifiek in die stad worden aangeboden maargoed. Ik zou er bijvoorbeeld niet aan moet denken om in Limburg te studeren .
Met citaat reageren
Oud 21-11-2008, 22:46
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ik vind een stad wel belangrijk hoor bij de keuze van een studie. Of een studie zou alleen specifiek in die stad worden aangeboden maargoed. Ik zou er bijvoorbeeld niet aan moet denken om in Limburg te studeren .
Geloof me, je krijgt het in alle studentensteden naar je zin. Het is maar wat je er zelf van maakt, als jij alleen stil op je kamer gaat zitten is er natuurlijk niks aan, maar dat is het dan ook overal. Terwijl als je gewoon meedoet in het studentenleven bouw je overal een netwerk op en heb je het naar je zin. Welke stad boeit dan in principe echt niet. Dus in principe is de studie zelf belangrijker, hoe hebben ze een curriculum opgebouwd en welk type onderwijs geven ze?
Er zijn wel een aantal punten waarop je wel naar stad kan kijken uiteraard, maar dat maakt niks uit of je het er naar je zin krijgt. Ik zou zelf de randstad wel aanraden als ik Nijmegen met R'dam vergelijk. Verder kan afstand tot je ouders uiteraard een determinant zijn, maar dat is maar net hoeveel waarde je persoonlijk aan dit soort punten hecht.

Ik moest er qua stad zelf echt niet aan denken om in Rotterdam of in Groningen terecht te komen, maar nu ik in Rotterdam zit vind ik het echt niet erg meer. Het is nog steeds niet mijn favorite stad in Nederland, maar ik heb het er wel enorm naar mijn zin en nu ben ik zelfs op sommige punten wel blij dat ik hier zit. (Alleen niet qua opbouw van de eerste 3,5 jaar van de studie, wat dat betreft had ik liever ergens anders gezeten en ik heb dat wel als redelijk fustrerend ervaren eigenlijk, dus opzich is denk ik dat ook belangrijker dan stad omdat ik ervan overtuigt ben dat je het in alle studentensteden wle naar je zin zal krijgen)
Oud 22-11-2008, 11:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bepaalde gebieden kom je s'nachts liever niet alleen, maar dat heb je in alle steden eigenlijk wel.
True. Kanaleneiland, Overvecht, Zuilen met hun Zuilense Bende enz.

De eersten daarvan zulllen over een maand of twee alweer vrijgelaten worden trouwens. Drie jaar straatterreur met extreem geweld, tientallen slachtoffers, en nog geen half jaar vastzitten...
Oud 22-11-2008, 22:13
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
toch grappig dat veel mensen in de randstad denken dat Groningen ver weg is. Serieus, Groningen-Utrecht is twee uurtjes, als je het goed doet zonder overstappen.
Oud 23-11-2008, 16:16
Roosje
Roosje is offline
Ik vind dat Kanaleneiland wel meevalt. Ik woon er en ik heb me er nog nooit onveilig gevoeld.

En ik ga volgende week verhuizen naar Ondiep en dat is ook leuk. Maar 't is redelijk offtopic.
Oud 23-11-2008, 18:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
toch grappig dat veel mensen in de randstad denken dat Groningen ver weg is. Serieus, Groningen-Utrecht is twee uurtjes, als je het goed doet zonder overstappen.
Utrecht-Bad Bentheim is ook bijna twee uurtjes, en....

Naah, het is gewoon leuk om daar grapjes over te maken. Groningen is wel te bereiken. Het is het platteland er omheen waar je soms een hele dag mee bezig bent om er te komen.
Oud 24-11-2008, 08:22
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja, Groningen. Het ligt in de grootste uithoek van Nederland en je bent er in twee uurtjes. Probeer maar eens naar Wageningen te komen, DAT is pas een opgave
Oud 24-11-2008, 12:55
Verwijderd
Is twee uur niet ver weg?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2008, 19:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Ja, Groningen. Het ligt in de grootste uithoek van Nederland en je bent er in twee uurtjes. Probeer maar eens naar Wageningen te komen, DAT is pas een opgave
Daar wil je dus ook niet heen
Oud 27-11-2008, 07:46
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Daar wil je dus ook niet heen
Nouja, ALS je er eenmaal bent is het natuurlijk wel een van de leukste steden van Nederland. Het is (volgens mij) de enige studentenstad waar zo veel studenten wonen in verhouding tot het aantal gewone mensen. Daarnaast is het dorps-gezellig, maar niet dorps-beklemmend
Oud 27-11-2008, 18:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Nouja, ALS je er eenmaal bent is het natuurlijk wel een van de leukste steden van Nederland. Het is (volgens mij) de enige studentenstad waar zo veel studenten wonen in verhouding tot het aantal gewone mensen. Daarnaast is het dorps-gezellig, maar niet dorps-beklemmend
Ik vind stad al een groot woord Uiteraard zal het er gezellig zijn, ik heb niet voor niks gezegd dat je het overal wel naar je zin zal krijgen. (en dus is de stad waar je zelf studeerd al bijna meteen de leukste studentenstad omdat je daar je studenteleven hebt )
Oud 27-11-2008, 22:06
DutchSchoolKid
DutchSchoolKid is offline
Voor mij wordt het denk ik Groningen, maar morgen ga ik kijken in Utrecht, naar de bachelorvoorlichting. Vorige week in Leiden geweest.
Ik ben benieuwd..
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten