Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik kom zelf uit Rotterdam en ik zou er zelf echt niet gaan studeren. Ten eerste voel ik me er 's nachts niet veilig (Bijna altijd als ik er uitga heb ik wel 'last' van iemand.) en ik vind de sfeer niet zo. In de witte de with en in rotown is het soms wel ok, maar ik vind het artyfarty gehalte erg hoog en daar voel ik me nooit zo prettig tussen.
Maar ik woon nu al iets meer dan een jaar in Leiden en dat bevalt me erg goed. Dat kleine en dorpse spreekt mij juist wel aan en er zijn een hoop gezellige cafeetjes, waar het vooral in de zomer heerlijk is om aan het water te zitten met een biertje. Het echte uitgaan is er idd wel een beetje lastig, maar als je van wat alternatievere muziek houdt kan je goed bij LVC terecht. Ik dacht vroeger ook altijd dat Leiden mega ballerig was, maar dat valt me allezins mee. Je hebt natuurlijk de mennekes van Minerrrrrrva etc, maar ballies heb je in elke studentenstad wel. Ja ik vind het er dus erg fijn, Amsterdam en Utrecht vond ik te groot. In Leiden heb je alles op loopafstand en je kan er ook prima winkelen. Maar kan je niet bij alle Universiteiten een dagje meelopen? Dan zie je zelf hoe de sfeer is en wat het beste bij je past. De sfeer van de studie zelf is natuurlijk ook belangrijk.
||
Citaat:
En ik vind sfeer eigenlijk net zo belangrijk als de inhoud van de opleiding. Als je je er niet prettig voelt, hou je de opleiding namelijk niet vol.
|
![]() |
Hallo, bedankt voor jullie reacties!
Maar ik wordt hier natuurlijk eigenlijk niet heel veel wijzer van, had ik al kunnen weten ![]() Nouja, gewoon maar gaan kijken en dan mijn gevoel volgen haha. Gelukkig hoef ik nu nog niet te kiezen! ![]() Oh, en trouwens: Groningen vind ik te ver weg. Ik woon in Gouda en ik wil graag lekker dicht bij huis blijven en in het 'centrum' van Nederland. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je bij Rotterdam criminaliteit als nadeel noemt, moet je dat bij Amsterdam zeker ook noemen (daar is de criminaliteit hoger dan in Rotterdam, volgens het CBS) en bij Utrecht ook (min of meer gelijk aan de criminaliteit in Rotterdam).
In iedere stad heb je gezellige en ongezellige buurten, veilige en onveilige buurten, vervelende en niet vervelende mensen, enzovoorts. Persoonlijk zou ik ook vooral kijken naar welke studie je wilt gaan doen en waar die gegeven wordt, en vervolgens naar de kwaliteit en de inhoud van de studie per stad, en dan pas naar de stad zelf. Maar als ik puur op stad zou moeten kiezen zou ik zeggen: Utrecht. Ik heb daar de afgelopen twee jaar gestudeerd en ik vond het een erg leuke stad en ook behoorlijk gericht op studenten. 'Natuurlijk' ben ik niet in de slechte wijken geweest, misschien had ik het dan wel vreselijk gevonden. ![]() Ik ben een 'geboren en getogen' Rotterdammer, woon er ook al mijn hele leven (waaronder verschillende jaren in niet-nieuwbouw ![]() ![]() Ik zou inderdaad gewoon alle vier de steden eens bezoeken en ook naar open dagen gaan om te kijken welke hogeschool/universiteit je het meeste aanspreekt...dan wordt het vast een stuk duidelijker allemaal. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn advies: Kijk gewoon wat je een leuke stad vind, maar kijk vooral naar de verschillende studies. Hoe zijn ze opgebouwd? Ik denk dat dat uiteindelijk meer uitmaakt dan de stad en dit kan juist iets zijn waar je tegenop loopt. Als je bijvoorbeeld meer van de zelfstudie bent en je krijgt veel in college's etc kan dat op den duur best fustrerend zijn, net als andersom overgens. Hoe zit je zelf in elkaar en wat sluit daarop het best op aan? Je kan dan denk ik het beste praten met studenten die op de verschillende faculteiten zitten van je studie van je keuze om een goed beeld te krijgen. Qua stad maakt het verder denk ik eigenlijk niet uit, overal zal je het wel naar je zin hebben en kan je je storten op een studentenleven als je dat wil. Misschien kan je factoren als het vinden van een kamer nog meenemen als je dat belangrijk vind. Over je vooroordelen van Rotterdam: Ik wilde zelf eigenlijk helemaal niet naar Rotterdam, door oa een deel van het beeld wat jij hier ook schetst. Het is me echt enorm meegevallen. Het centrum vind ik ook echt ontzettent lelijk (alleen de koopgoot heeft imo nog iets grappigs) maar het is zeker niet allemaal lelijk. Het heeft absoluut z'n plekjes, maar het is beter zoeken dan Amsterdam oid wat in het centrum gewoon eigenlijk een half openluchtmuseum is qua gebouwen. Maar als ik vanaf woudenstein (uni) via de maasboulevard naar het centrum fiets heeft het zeker wat. Oude haven heeft leuke terrasjes, in Delfshaven vind je nog historische panden etc. Het is beter zoeken en ook een beetje leren waarderen, maar Rotterdam heeft zeker wat. Qua criminaliteit valt het in mijn ervaring ook reuze mee. Bepaalde gebieden kom je s'nachts liever niet alleen, maar dat heb je in alle steden eigenlijk wel. Ik ben zelfs ooit ook mijn portomonee verloren en die is gewoon keurig bij de politie gebracht en alles zat er nog in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Er zijn wel een aantal punten waarop je wel naar stad kan kijken uiteraard, maar dat maakt niks uit of je het er naar je zin krijgt. Ik zou zelf de randstad wel aanraden als ik Nijmegen met R'dam vergelijk. Verder kan afstand tot je ouders uiteraard een determinant zijn, maar dat is maar net hoeveel waarde je persoonlijk aan dit soort punten hecht. Ik moest er qua stad zelf echt niet aan denken om in Rotterdam of in Groningen terecht te komen, maar nu ik in Rotterdam zit vind ik het echt niet erg meer. Het is nog steeds niet mijn favorite stad in Nederland, maar ik heb het er wel enorm naar mijn zin en nu ben ik zelfs op sommige punten wel blij dat ik hier zit. (Alleen niet qua opbouw van de eerste 3,5 jaar van de studie, wat dat betreft had ik liever ergens anders gezeten en ik heb dat wel als redelijk fustrerend ervaren eigenlijk, dus opzich is denk ik dat ook belangrijker dan stad omdat ik ervan overtuigt ben dat je het in alle studentensteden wle naar je zin zal krijgen)
||
Citaat:
De eersten daarvan zulllen over een maand of twee alweer vrijgelaten worden trouwens. Drie jaar straatterreur met extreem geweld, tientallen slachtoffers, en nog geen half jaar vastzitten... ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Naah, het is gewoon leuk om daar grapjes over te maken. Groningen is wel te bereiken. Het is het platteland er omheen waar je soms een hele dag mee bezig bent om er te komen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Voor mij wordt het denk ik Groningen, maar morgen ga ik kijken in Utrecht, naar de bachelorvoorlichting. Vorige week in Leiden geweest.
Ik ben benieuwd..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
In welke stad ga jij het liefst stappen ? RikNEC | 13 | 19-11-2014 08:40 | |
De Kantine |
Uyt den Ouden Doosch: Raad de Stad Martińo | 367 | 06-10-2012 13:14 | |
Algemene schoolzaken |
Opleiding en stad. Ef | 28 | 04-01-2005 23:34 | |
Algemene schoolzaken |
Rechten: welke stad raden jullie mij aan? *Novah* | 124 | 06-06-2004 11:39 | |
Algemene schoolzaken |
SPH: in welke stad zit jij en wat zijn de kenmerken? alanis | 24 | 23-11-2003 20:30 | |
Drugs & Alcohol |
welke stad beste in blowen very drunk driver | 23 | 02-04-2003 17:17 |