Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2008, 18:45
Ongeregistreerd
Ik zit in 4vwo en heb als enige in de bovenbouw Latijn en Grieks, eigenlijk gewoon de enige in de hele bovenbouw die Grieks heeft... Eigenlijk vind ik Grieks een beetje tegenvallen, in je eentje in een klas is echt verschrikkelijk!
De taal op zich vind ik nog steeds wel leuk, alleen de leraar vind dat we er snel doorheen kunnen omdat iemand die Latijn en Grieks heeft er automatisch heel goed in is. Hij houdt er niet echt rekening mee dat ik soms moeite heb met de werkwoordsvormen en laat me heel veel zelfstandig doen. Ik weet wel dat dat de bedoeling is van de bovenbouw, maar ik vind het een beetje overdreven om gewoon maar een paginanummer te noemen en te zeggen dat ik het de volgende les moet kennen en kunnen, ook al is het geheel nieuwe stof!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2008, 20:14
Gðmndr
Gðmndr is offline
Beste ongeregistreerde bezoeker van 4V.
Welke methode gebruik je?
En mag je jouw leraar dan wel vragen stellen over de "behandelde" stof? En legt hij het dan wel goed uit?
Het lijkt er bij op, dat de leraar zich er wat gemakkelijk vanaf maakt....
Succes.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 21:12
Verwijderd
Ik heb hier even een apart topic van gemaakt, omdat het andere topic uit 2000 was en ook over iets heel anders ging.

Je volgt dus al enige Grieks? Kan je dan niet aan je docent vragen of hij iets minder hard door de stof heen wil gaan omdat je er toch wel moeite mee hebt? En dat je ook graag wat vaker les wil om dingen even samen door te nemen? Ik kan me voorstellen dat je niet een volledig lesuur daar aan hoeft te besteden, maar als jíj dat wel wil, dan is dat jouw goed recht en moet de docent je er dus mee helpen. Misschien kunnen jullie afspreken dat de docent telkens even uitlegt wat je nu moet leren voor de volgende keer (zonder dus alleen een paginanummer te noemen en hij kan dan bv. dingen aanstippen die hij belangrijk vindt of dingen waarvan hij denkt dat je ze lastig zal vinden) en vervolgens jouw vragen kan beantwoorden over de vorige les (als je die hebt).

Ik denk dat hij wel rekening met je zal houden hoor
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 22:06
T_ID
T_ID is offline
Grappig. Op onze school was er mijn jaar ook maar eentje die Grieks deed.

Maar wel twee surveillanten bij het examen.
Oud 28-11-2008, 11:51
Nona
Nona is offline
*rofl* Leuk.

Geef het gewoon aan als het te snel gaat. Eén voordeel: als het voor jou te snel gaat, dan gaat het meteen voor de hele klas te snel.
Of is er een reden dat je dat nog niet gedaan hebt?
Oud 02-12-2008, 17:10
pasionata4
pasionata4 is offline
Ik zou denk ik vragen aan de docent of jullie iets minder snel door de stof heen zou kunnen gaan,
niet omdat je het niet snapt maar omdat je ook nog aandacht aan andere vakken moet besteden,
daarom is het misschien beter als je minder informatie in een bep. tijd leert en niet alles zelf uit hoeft te zoeken maar ook gewoon uitleg erbij krijgt zodat je het nog beter snapt en meer tijd overhebt.

Ik begin de Griekse werkwoordsvormen nu ook aardig moeilijk te vinden want we krijgen nu opeens aoristus, participium, medium/actief, etc.
Naamvallen gaat nog wel, maar die werkwoordsvormen zijn inderdaad een beetje verwarrend..vorige pw had ik een 5.3, maar daarna heb ik een heel schema voor mezelf gemaakt om een beetje overzicht te hebben, en het werkte ik kreeg net op school mijn pw terug en ik heb een 8 .
Maar over topic: Ik zou gewoon 'open spelen' en alles wat je niet zo goed vindt aan de methode bespreken met je leraar, maar ook misschien met je ouders want die zouden er misscien in een 10-minutengesprek wat van kunnen zeggen?
Anyways succes nog met grieks!
ps. als je het schemaatje ook wil hebben moet je het maar zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 13:18
Verwijderd
Oh, inderdaad, als je 't zelf moeilijk vindt om er met die docent over te praten, dan kan je bv. ook eens naar je mentor gaan of vragen of je ouders met die docent willen praten. (Maar ik denk overigens dat het een heel normaal verzoek is aan de docent en dat hij het ook helemaal niet vreemd of raar zal vinden wanneer je daar zelf tegen hem over begint.)
Met citaat reageren
Oud 07-12-2008, 09:48
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zit in 5V en heb Grieks met z'n tweeën. Ik kan me voorstellen dat het in je eentje al helemaal vreselijk moet zijn. Inderdaad, gewoon vragen of hij een beetje rustiger aan wil doen omdat je het ook even moet verwerken allemaal. Mijn leraar had in het begin ook echt belachelijk hoge eisen van ons maar wij hadden dan ook nog nooit fatsoenlijke lessen Grieks gehad, wij konden dat allemaal niet. Naderhand wende het wel en het is ook eigenlijk wel goed dat hij zo hard gaat want anders zakken we keihard voor onze examens.
Als het voor je gevoel echt niet te doen is en hij ook niet luistert naar jou kan je ook naar je mentor gaan, als die een beetje nuttig is (de mijne is echt drie keer niks) en anders naar je teamleider of iets in die richting.
Oud 08-12-2008, 19:25
MrsDepp
MrsDepp is offline
Ik heb al 3 jaar in mijn eentje Grieks en ik zit nu in de 6e. Maar bij mij is het wel handig, want alles wordt goed uitgelegd. Maar ik zou gewoon aangeven dat je liever wat rustiger door de stof heen zou willen gaan en ook direct aangeven als je iets niet begrijpt. Daar zal hij toch wel begrip voor hebben..? Mijn lerares vraagt iedere keer aan mij wat ik nog wat ik wil oefenen enzo. In feite kan ik mijn eigen lesprogramma samenstellen/mijn eigen toetsen plannen, als we de stof maar halen. Ik bedoel, als je de enige bent, dan zou het juist makkelijker moeten zijn om alles te op te nemen.
Reageren

Regels voor berichten