![]() |
|
Ik kwam net op het idee om in google maps even een overzicht te maken van alle flitspalen in Nederland. Ik weet er op het moment maar van 2 de exacte lokatie dus die heb ik vast toegevoegd. Als ik er weer langs sommige rij zal ik precies onthouden waar ze staan om ze toe te voegen.
Iedereen kan de kaart bewerken dus als je een flitspaal weet zet hem er dan bij! http://maps.google.com/maps/ms?ie=UT...79d4311962f28a Het werkt als volgt: -Klik links op 'edit' (bewerken) -Ga naar de plek waar je een flitspaal weet -Klik bovenin de kaart op het placemark icoon -Plaats hem op de kaart en geef in de titel even aan of het een roodlicht of snelheids paal is, en of hij nog wel werkt.. Het is een test, want iedereen kan het natuurlijk verkloten door zomaar dingen te verwijderen of verplaatsen, maar het zou wel leuk zijn als er uiteindelijk een aardig overzicht ontstaat ![]()
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
|
Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit bestaat al, voor zowel Nederland en België (zover ik weet): http://www.flitspaal.nl/
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
|
![]() |
||
Citaat:
Boete 2 werd inderdaad geschrapt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
En nee, daar is geen onderuit lullen aan ook. Als de politie dat ding detecteert (en ja, dat kunnen ze) krijg je een prent en moet het ding verwijderd worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Voor zover ik kan zien kost dat ding wel rond de 1500 euro. Een TomTom of iets dergelijks is toch wat schappelijker (ook vanwege de andere functies)
![]() Overigens is de regelgeving mij onduidelijk: de Nederlandse overheid heeft bekend gemaakt dat het gebruik van de DSI legaal is mits er géén radardetectie software op is geïnstalleerd. Deze waarschuwing krijg je ook bij diverse verkooppunten. Fabrieksaf, dus met de Nederlandse software, lijkt mij dan dat dit er ook niet opzit. Heb jij er dan andere - buitenlandse - software opzitten waar radardetectie wel bij inzit? In dat geval is het enige voordeel wat je hebt t.o.v. een normale radardetector dat de Stinger niet opgepikt kan worden door een radardectector-dectector.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dat had ik gelezen ja, maar strikt genomen ben je dan dus wel in overtreding daar het dan wel een radardetector is
![]() Overigens vind ik het gebruik van die apparatuur wat lafjes, maar dat terzijde ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ach, ieder z'n ding. Ik zie het nut er wel van in als je structureel (wat) te hard rijdt, maar zelf hou ik 't gewoon op fatsoenlijk rijden, dat werkt toch wat beter ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zijn de flitsers die op een halflege snelweg achter viaducten gaan staan om mensen te bekeuren die 135 rijden, die lafjes zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En flitsers staan er enkel omdat mensen te hard rijden. 'Ga boeven vangen' is natuurlijk een non-argument omdat het ten eerste de verkeerspolitie betreft - en dat is niet hun afdeling - en omdat het de taak van de politie om overtreders van de wet op te sporen en dergelijk. Wat precies is wat ze dan doen. Om de één of andere reden denkt iedereen dat het autorijden 'de laatste vrijheid' is die je als burger nog hebt terwijl de regelgeving ervoor al zo oud is als de weg naar Rome. Zodra mensen in een auto stappen is het kennelijk ineens heel moeilijk om je nog aan regels te houden, terwijl we buiten de auto wel verwachten dat iedereen dat doet, en o wee als we erop gewezen worden dat we de verkeersregels overtreden. Het is heel simpel: als je geen bekeuring wilt, houd je dan aan de snelheid. Ga je harder rijden, wees dan een vent en neem het risico op een bekeuring maar ga je niet lopen verstoppen achter illegale apparatuur omdat je liever zelf de regels wil verzinnen. Ga dan in de politiek. Overigens is het aantal doden in het verkeer dankzij snelheid wel afgenomen, ondanks dat het aantal boete voor snelheid is toegenomen. Het merendeel daarvan is ook nog voor de lichte overtreding (0-10 km te hard) en daar maak je echt bar weinig winst op.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
|
Ik rijd vaak op snelheden dat mocht ik gepakt worden, ik gewoon m'n rijbewijs kwijt ben. Aangezien ik die liever niet kwijt ben, en ik toch hard wil rijden en niet genaaid wil worden door een smurf die zich in de bosjes verstopt op een verlaten weg waar geen hond komt met z'n lasergun vind ik het handig apparatuur te hebben die mij waarschuwen zodat ik terug naar fatsoenlijke snelheid kan. Niets lafjes aan, zeker aangezien de politie op een zeer laffe wijze mij probeert te pakken. Flitsers staan er niet voor de verkeersveiligheid, flitsers staan er om de staatskas te spekken. Als ik dat kan voorkomen d.m.v. apparatuur, dan doe ik dat zeer zeker.
|
![]() |
|
De politie controleert in het geheel niet op laffe wijze; het hele idee van controleren is dat je objectief waarneemt of iemand zich aan de gestelde regels houdt. Dat kan alleen als je je aanwezigheid niet kenbaar maakt. Als ze vol in beeld staan is het niet meer controleren, dan is het gewoon het regelen van het verkeer want dan rijdt iedereen opeens wel netjes. Voor mensen die geflitst worden die per ongeluk een keertje te harden reden is het dan jammer, maar het is voor de meesten een sport geworden om de grens van wat kan en niet kan op te zoeken en die rijden bewust harder. Veel mensen rijden 'stelselmatig 10 km te hard' en gaan dan klagen dat ze een lullige boete voor een paar kilometer krijgen. Doch, je moet ergens een grens trekken.
Dat flitsers er alleen zouden staan om de staatskas te spekken is je reinste onzin. Ze staan er omdat ze kennelijk nodig zijn, want flitsers - of op zijn minst boetes - kunnen op een hele makkelijke manier tot het verleden behoren. De burger wíl kennelijk de staatskas marginaal aanvullen want dat hebben ze helemaal zelf in de hand. Je wordt niet genaaid door een agent als je te hard rijdt en daarbij gepakt wordt; je naait jezelf. En als je dat alleen kan voorkomen door een stuk illegale apparatuur in je auto te hangen (wat ik overigens heus wel begrijp) dan vind ik dat gewoon zwak en vooral hypocriet.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik trajecten á la de Zeelandbrug ook een nette manier, het is gewoon gevaarlijk om daar met een snelheid boven de 80km/h te rijden en dus zetten ze er een trajectcontrole neer, waarvan er een groot bord staat dat er trajectcontrole is waardoor het dus positief is voor de verkeersveiligheid. Zeker aangezien ze Zeelandbrug heel smal is, en het dus heel belangrijk is dat men netjes 80 á 90km/h rijdt en niet gaat inhalen. Maar dat zijn vaak uitzonderlijke trajecten. Om maar te zwijgen over al die snelheidsverlagen... |
![]() |
||
Citaat:
Momentopnames zijn ook logisch. Je wordt immers niet verwacht 'zo nu en dan' aan de regels te houden, dat dient altijd te gebeuren. Bovenal mag je ook bij het inhalen strikt genomen de snelheid niet overtreden, want een maximum geldt niet opeens meer als je op een andere rijstrook zit. Dat dit vaak door de vingers wordt gezien is coulance. Je reed daar gewoon te hard, ondanks dat de handeling zelf misschien veilig was. En dat mensen niet durven inhalen en maar gaan bumperkleven of rechts inhalen is natuurlijk onzin; dat zijn alleen zaken die je doet omdat het allemaal niet snel genoeg gaat. Als je zo'n stunt uithaalt tijdens een flitscontrole - beetje afhankelijk van het soort - kan je een nog zwaardere boete verwachten. Maar ik heb niets beweerd over verkeersveiligheid, aangezien daar geen duidelijke gegevens over zijn (hoewel het verkeersslachtoffers in aantal afneemt) is dat meer een mening dan iets anders. Ik denk persoonlijk dat ze wél helpen. Maar daar gaat het niet om. De politie controleert gewoon of wij de (snelheids)regels naleven, en wie dat niet doet krijgt een prent. Mensen zijn het er nooit mee eens als ze een boete krijgen, maar in het verkeer is het opeens automobilist pesten en daarbuiten is het minder erg. Nogmaals; ze staan er enkel en alleen omdat wij ons niet aan de regels kunnen houden. Sterker nog, de controles nemen alleen maar toe omdat meer mensen zich niet aan de regels houden. Je vraagt er echt zelf om. Zolang je zelf dergelijke bekeuring kan voorkomen door gewoon aan de snelheid c.q. regels te houden noem ik het geen staatskas spekken. En je hoeft een bekeuring niet te betalen. Je mag ook gerust een nachtje de cel in. Spek je de staatskas niet mee, integendeel; je kost de staat meer ![]() Overigens vind ik trajectcontroles ook een fatsoenlijke oplossing, maar als het echt nodig is om die door het hele land neer te zetten dan is er toch iets goed mis met de hedendaagse bestuurder.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Er valt enkel te reageren op de volgende quote, aangezien er voor de rest niets interessant instaat.
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat ik zelf wel kan bepalen wat mijn snelheid is, daar heb ik geen overheid voor nodig die dat voor mij beperkt, zie het als richtlijn. De overheid beperkt al genoeg dingen. En aangezien ik mijn medemens niet tot amper in gevaar breng en het dus met verantwoording doe, doe ik er niemand kwaad mee. Dan is zo'n apparaat wel handig om het de overheid niet te gunnen om mijn rijbewijs af te pakken, en dus een hobby. ![]() Ik neem dus wél verantwoordelijkheid, maar een hele andere dan - blijkbaar - gewenst is door mensen zoals jij. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Zolang het merendeel van de flitsers hier in de omgeving (Achterhoek en Twente) bij wegen gaan staan waar dan wel net te hard gereden wordt, maar waar het breed is met losliggende fietspaden - waar dus ook veilig harder dan 60 kph* gereden kan worden - en niet bij de smallere wegen waar net zo hard gereden wordt, maar waar minder verkeer voorbijkomt, is mijn conclusie dat een groot deel van de locaties gebaseerd is op lucrativiteit en niet op verkeersveiligheid.
Een vriend van me die bij de politie werkt heeft me dat ook wel eens bevestigd. Soms staan ze op plekken die gevaarlijk zijn, soms op plekken waar de buurt geklaagd heeft, maar meestal op de standaard drukke wegen waar ze haast continu mensen aan de kant kunnen zetten voor een paar kilometer te hard. (Al geef ik toe, het schijnt dat ze tegenwoordig in sommige regio's weer van het bonnenquotum afgestapt zijn, en je dus niet meer in december de bonnenhysterie hebt die we de laatste jaren gewoon waren. ![]() Een trajectcontrole of een rijtje flitspalen om de veiligheid of doorstroming te bevorderen, helemaal prima. Maar dan wel als verkeersregelende factor en niet als incassosysteem. Ofwel, kondig dus aan waar ze staan, en laat ze er ook staan, zodat mensen weten dat ze ergens zich aan een snelheid moeten houden. Maar wanneer het niet nodig is, dan hoeft er ook niet geflitst te worden. Bovendien zijn snelheidsongelukken voornamelijk eenzijdige ongelukken (vooral met bomen), en dat is iets wat voor de eigen verantwoordelijkheid van de bestuurder ten laste komt. Hoewel KIET me hier overkomt als iemand die graag heeft dat de overheid elke beweging in het leven aan regels verbindt. ![]() * sinds een paar jaar de maximumsnelheid voor bijna alle buitengebied-wegen die niet de belangrijkste doorgaande weg zijn, en dat is ook achterlijk, maar een andere discussie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag me een beetje af wat er zou gebeuren als er helemaal niet gecontroleerd zou worden. Worden we daar nog wel blij van? Een paar kilometer te hard vind ik echt niet erg, maar die boetes zijn wel een stok achter de deur om het beschaafd te houden.
__________________
I like my new bunny suit
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg niet dat ik gepest wordt door de overheid, of dergelijk. Waar het mij om gaat is dat de overheid niet per se de verkeersveiligheid wil vergroten, maar gewoon zoveel mogelijk geld wil innen. Mocht men de verkeersveiligheid willen verbeteren, dan zou men hele andere methodes gebruiken dan de huidige. Nog zo'n mooi voorbeeld: wegmisbruikers. Een propagandistisch programma van de overheid waar men met overdreven commentaar en achterlijke conversaties tussen kabouter en nsb'er de simpele zielen wil indoctrineren en enkel 'actie' laten zien en enorm hard rijdende (20km/h te hard, boehoe) mensen laat zien om bij, wederom, de simpele ziel angst in te praten. Blik op de weg daarentegen richt zich geheel op het informeren van de burgers en probeert ze geen angst in te praten, maar probeert hen te informeren met duidelijke informatie waar je iets aan hebt. BodW zorgt dus dat mensen ergens attent opgemaakt worden, dit is dus een onderdeel van de vergroting van de verkeersveiligheid, dat zie je bij wegmisbruikers dus niet. Overigens, dat ik het voornamelijk over snelheid heb is omdat snelheid het enige is waarmee ik het CBR en de staat ontevreden maak. Voor de rest kan ik oprecht zeggen dat ik me keurig in het verkeer gedraag. Ook ik maak af en toe een foutje, maar dat is menselijk - doch geen dergelijk achterlijke fout zoals die agenten in het filmpje... Ik zeg overigens ook totaal niet dat men niet meer moet gaan controleren. Wat ik zeg is dat ze moeten controleren met in hun achterhoofd de verkeersveiligheid op nummer één, dat is helaas (nog) niet van toepassing. Overigens zijn er wel agenten die wel de verkeersveiligheid hoger achten dan het spekken van de staatskas. Gelukkig ben ik die meerdere malen tegengekomen, met complimenten op mijn rijstijl - als ik dan overigens een boete krijg vind ik het helemaal niet erg. Ik heb het risico genomen, zij hebben objectief kunnen constateren of ik werkelijk een gevaar was voor de verkeersveiligheid (wat ik niet was) maar gezien de wet geven ze me dan toch een boete (ook weleens gehad dat ik bij 40km/h te hard geen boete kreeg). Dat kan ik hebben. Maar flitsen op een lege, rechte weg waar nooit ongelukken gebeuren. Dat kan ik niet hebben, en vind ik dan ook helemaal geen toevoeging der verkeersveiligheid. Ik ben echter bang dat we met het tegenwoordige, links, kabinet nooit een beleid gaan krijgen die werkelijk voor de verkeersveiligheid gaat en niet het spekken van de staatskas. Overigens, nog een leuk weetje. Slechts 2% van alle ongelukken op de snelweg heeft als oorzaak: snelheid. Voornaamste reden voor ongelukken zijn de incompetentie van chauffeurs, die d.m.v. een rijvaardigheidstraining voorkomen hadden kunnen worden (misschien een voorbeeld nemen aan Finland waar je uitgebreide rijvaardigheidstrainingen moet nemen voordat je je rijbewijs mag ophalen?). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je ziet bij Wegmisbruikers ook geen mensen van de weg geplukt worden die 132 rijden op de snelweg, wel mensen die met 180 andere auto's inhalen en afsnijden en dergelijke. ![]() Meestal hebben ze overigens gewoon flutfilmpjes. Hoewel ik Wegmisbruikers best een leuk programma vind en Koos Spee niet eens onsympathiek, is het wel ontzettend stemmingmakend als die smurf op een trapje weer eens roept hoe een chauffeur 'het gas er stevig op heeft staan! levensgevaarlijk, en het kost je wel 200 euro!' en je vervolgens iemand met 150 ziet rijden wat niet per se gevaarljik is en vaak genoeg voorkomt. ![]() Maar hoe dan ook, de camerawagens zijn dus niet helemaal vergelijkbaar met de flitsers in de berm. Ik hoop overigens nog altijd dat de agenten eens op het idee komen om gewoon 1 op de 3 boetes voor onder de 10 km/u te hard te verscheuren voordat ze verwerkt worden. Gewoon, zodat mensen nog wel een boete kunnen krjigen voor iets te hard rijden (je moet immers wel enige mate van controle hebben om gedrag te beheersen), maar dat de kans erop veel kleiner is dan wanneer ze significant te hard rijden. Maar dat zal wel niet gebeuren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens is het kleinerend opmerken dat een mening van mensen al genoeg is voor jou om vast te stellen dat zij minder bekwaam zijn in het verkeer alleen omdat ze niet rijden zoals jij pas bekrompen. Evenals mij bekrompen noemen omdat ik het er niet mee eens ben dat jij en consorten de wet overtreden. HPPA; hoewel het waar is dat ik wat meer structuur waardeer dan de gemiddelde Nederlander, is dat verder niet heel relevant hier. Ik zeg nergens dat elke stap door de regering moet worden bijgehouden, en ik zeg ook nergens dat het nog strenger moet. Alleen vind ik wel dat de regels die al (een hele tijd) bestaan moeten worden nageleefd, omdat het anders een enorme chaos zal worden als iedereen maar gaat doen wat hem het beste lijkt in het verkeer. Flitsers hebben tweevoudige functies. De eerste is het regelen van het verkeer. Door op gevaarlijke punten te gaan staan controleren zou dit in principe de verkeersveiligheid ten goede moeten komen. Flitspalen hebben deze functie ook. Surveillancewagens ook, alleen beperken zij zich niet tot een specifiek punt maar het hele verkeer an sich. De tweede functie is het handhaven van de wet - de misvatting hierbij is dat het enkel om het innen van geld gaat. Door op punten te gaan staan waar de regels overtreden worden, of waar het aannemelijk is waar dit zal gebeuren, straft de overheid de personen die zich hier aan schuldig maken. Dit is een doodnormaal geval van oorzaak en gevolg. Houdt iedereen zich echter keurig aan de snelheid, dan zullen de controles zich verplaatsen of vanzelf verdwijnen. De politie heeft nu eenmaal een controlerende taak en dat doen ze dan ook - niet alleen op snelheid overigens. Als je ergens maar 120 mag rijden en iedereen gaat daar 10 of 20 kilometer boven zitten dan is het logisch dat de politie gaat controleren. Als je dan gesnapt wordt dan ligt de schuld bij jou, niet bij hen. Zodoende is er geen sprake van het 'spekken van de staatskas' (alsof er zoveel winst wordt gemaakt; het controleren door de politie en, tamelijk gerelateerd, schade door ongelukken kost de overheid ook klauwen vol met geld) want dat heb je echt helemaal zelf in de hand. De noemer 'verkapte belasting' raakt dan kant noch wal. Dan is er nog dat het voor mensen die zich gewoon aan de snelheid houden (wat doorgaans een kwestie van fatsoen en niet van onervarenheid is) een ergernis dat er mensen zijn die dat niet doen. Nog een reden waarom er gecontroleerd mag worden. Immers, we verwachten dat ook bij andere overtredingen/ergernissen. Misschien dat de overheid wel de makkelijkste overtreding kiest om te controleren, hoewel het gelijktijdig ook de meest voorkomende is. En die boetes van een paar kilometer te hard, vaak een bijkomstigheid van het stelselmatig '10 km te hard rijden' wat veel mensen doen; tja, je moet toch ergens een grens stellen anders blijf je bezig. De overheid is al vrij coulant met wettelijke correcties en een laag boetebedrag, maar het is gewoon een risico van het op die grens rijden. En pech als het eens per ongeluk gaat, maar ook dan valt de schade nog mee. Tot slot: Blik op de Weg ![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens grappig dat je direct weer op de persoon zit te spelen als mensen asociaal gedrag dat jij naar eigen zeggen ook uitvoert aan de kaak stellen. Dat gebeurde mij toen ik het durfde te betwisten dat jij het recht had om 160+ te rijden op een volle weg en medeweggebruikers te vermoorden, en nu krijgt Kiet-2 dus jouw asociale mentaliteit voor de kiezen. Komt dat M&M, dan moet ik misschien de aanvallen op mij er maar bovenop leggen, dan verandert er misschien iets. Daarnaast tekenend voor de mentaliteit van notiore doodrijders: zelfoverschatting tot in het extreme, en bijna narcistische reacties als iemand met meer gevoel voor veiligheid daar kritiek op durft te leveren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zeer tekenend voor onze zogenaamde notoire veiligrijders: denken enkel dat ze zelf als enige veilig door het verkeer manoeuvreren omdat ze stipt volgens de regels rijden (die niet per definitie een verhoging der verkeersveiligheid zijn), en niet zelf kunnen (of willen) nadenken betreft hun verkeersveiligheid. En dus mensen die wel aan de verkeersveiligheid denken en op veilige wijze (ja, dat kan) met hogere snelheden door het verkeer manoeuvreren. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar ben je overigens correct geïndoctrineerd naar de maatstaven van de overheid. Je beweert dat de politie niet de staatskas wil spekken, maar als dat werkelijk waar was dan zouden ze een verhoging der verkeersveiligheid willen. Echter willen ze dit niet, omdat ze dan enkele miljarden euro's mislopen. Hierdoor gaan ze dus niet netjes open vizier flitsen, aangekondigd of dergelijk zodat de chauffeur weet dat-ie mogelijk geflitst gaat worden aangezien de verkeersveiligheid op dat traject in gevaar wordt gebracht bij een snelheidsverhoging (eigenlijk zou men continu de matrixborden moeten aanpassen aan de situatie om zodoende de snelheid te verhogen of te verlagen (en dan niet met als max 120km/h, maar 200km/h). Overigens is het bewezen dat een verhoging van de snelheid de verkeersveiligheid vergroot (natuurlijk moet niet een individu dit doen op een druk traject). In Oostenrijk is hier een proef mee gedaan, en uit die proef is gebleken dat er een betere doorstroming is, en ook een verhoging der verkeersveiligheid. Dat Nederland dit dus niet wil erkennen, en stellig de snelheid blijft verlagen zegt natuurlijk ook weer iets, namelijk dat het ze niet om de verkeersveiligheid gaat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Niet dat ik als 15-jarige hier veel verstand van heb, maar toch. Dat jij jezelf vertrouwt als goed bestuurder, en je aanpast aan de situatie, is prima. Maar waarom zou de overheid jou hierin vertrouwen? Er zijn, buiten jou (er vanuit gaande dat jij geen gevaar bent voor andere weggebruikers), veel mensen die ook te hard rijden maar dus wel een gevaar vormen voor andere weggebruikers. Dat de overheid dan flitst is volkomen logisch, en dat jij dan de lul bent is ook je eigen schuld, jij rijdt immers te hard.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ga rijlessen geven, want jij hebt duidelijk de allerbeste mentaliteit en hebt natuurlijk veel meer zicht op alle 7 miljoen voertuigen in dit land. Dan is het logisch dat de overheid door beter overzicht geen flauw idee heeft wat het beste is. We kunnen beter op de overheid afgeven totdat we onze zin hebben zodat een select groepje zijn gang kan gaan, en als het dan mis gaat, want dat gaat kunnen we lekker wéér op de overheid afgeven omdat zij de gevaarlijke situaties creëren. Heerlijk, kortzichtig zwart-wit denken. Jij hebt echt een compleet verkeerd beeld van ons volledig verkeersnet, gebruikers incluis, en het beleid van de overheid. Ga eens fatsoenlijk rijden, en dat is niet alleen veilig want dat wil ik heus wel geloven, dan heb heb je ook niets te klagen. Je aan de regels houden is geen indoctrinatie, ik kan heus wel bepalen wanneer een regel zinnig is of onzinnig. Maar dan kijk ik niet alleen naar mijzelf. Regels die voor jou onzinnig zijn met een moderne auto zijn voor mij zinnig met een oudere/gemiddelde auto. Als jij niet kan begrijpen - en accepteren - dat het logischer is om de regels op de zwakkere c.q. gemiddelde autorijder af te stellen dan wordt het tijd dat jij je eens tot ons 'incompetente' niveau gaat 'verlagen', ipv alles om te draaien. Antiheld. Het is simpel: er zijn snelwegheidsregels. Daar dien je je aan te houden. De politie controleert hierop. Overtreed je die regels dan krijg je een boete. Daar is niets achterbaks aan, helaas voor de notoire overtreders. Verder heb ik ook geen zin meer om hier over te discussiëren, want het lijk mij duidelijk welke van deze twee groepen nou het meest fatsoen in zijn donder heeft.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||||
Citaat:
Je kwam erop via de bewering dat je graag gewaarschuwd wil worden als er controles zijn, wat dus per definitie betekend dat je detectiesoftware gebruikt (anders is de opmerking dat een Tomtom minder zou werken ook onverklaarbaar), waarmee het ding dus illegaal is. Je had het dus nooit over de gestripte versie zonder detectie. Ik blijk dus gewoon gelijk te hebben dat jouw Stinger DSI keihard verboden is. Citaat:
Citaat:
En situaties zonder medeverkeer bestaan niet meer in dit land.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Flitspalen Roepka | 7 | 31-10-2007 09:04 | |
Verkeer & Vervoer |
Flitsers/Flitspalen Verwijderd | 48 | 20-07-2006 10:48 | |
Verkeer & Vervoer |
Flitspalen? Pierreke | 6 | 11-06-2006 15:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
flitspaal/ trajectcontrole lauri | 33 | 02-11-2003 14:31 | |
De Kantine |
Flitspalen.. Thomas | 89 | 18-10-2003 10:34 | |
De Kantine |
graag meer flitspalen de abt van sion | 99 | 12-07-2002 17:58 |