Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2008, 12:32
Verwijderd
Ongesteld.
Oud 27-10-2008, 08:07
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Ongesteld.
Waarom juich je? Je kan ook ongesteld worden als je zwanger bent. Kans is klein, maar zeker wel aanwezig.
Oud 27-10-2008, 11:11
Verwijderd
Gezien het feit dat de kans al HEEEL klein was dát ik uberhaupt zwanger was.
Oud 30-10-2008, 07:37
anoniempjex
anoniempjex is offline
Hey, ik heb een vraagje

Ik ben 2 maanden geleden mijn pil 2x 'vergeten' te nemen in de 2de pilweek. Het is te zegge ik heb 2x diarree gehad en dat was net 3uur later telkens dat dat ik ze heb ingenomen. Dus normaal is de werking van de pil dan verstoord. Ik heb de week ervoor 1x geslachtsgemeenschap gehad, maar na dat ik de pil was 'vergeten' heb ik die verdere 2weken niets meer gedaan. Ik heb nu ondertusse al 2x mijn regels heel fel doorgehad..
Ik ben nu denk ik zot aan het worden, maar ik denk dat er zo'n iets donkere kring is rond mijn tepelhof, kan het dat ik toch zwanger ben?
Op vele sites zegge ze dat het niet kan omdat ik dat in de 2de week was vergeten.. Maar ik twijfel toch!
Oud 30-10-2008, 14:54
anoniempjex
anoniempjex is offline
Antwoord aub op mijn vraag,

ik zit met spanning te wachten!
Ik heb dus seks gehad in week 1
Maar de pil 'vergeten' (2x door diarree) in week 2
Ik heb de verdere 2 weken (dus tot het einde van de strip) helemaal niets van geslachtsgemeenschap gedaan

Kan ik zwanger zijn???
Oud 30-10-2008, 15:54
Verwijderd
Op www.pilvergeten.nl staat dat als je meer dan één pil vergeten bent, je contact op moet nemen met je huisarts, omdat de werking van de pil verminderd kan zijn. Als je al twee maanden verder bent, dan kun je als je ondanks de ongesteldheid nog steeds twijfelt, natuurlijk ook een zwangerschapstest doen...als die negatief is, dan lijken me er voldoende aanwijzingen dat je niet zwanger bent.
Oud 01-11-2008, 09:20
anoniempjex
anoniempjex is offline
Citaat:
Op www.pilvergeten.nl staat dat als je meer dan één pil vergeten bent, je contact op moet nemen met je huisarts, omdat de werking van de pil verminderd kan zijn. Als je al twee maanden verder bent, dan kun je als je ondanks de ongesteldheid nog steeds twijfelt, natuurlijk ook een zwangerschapstest doen...als die negatief is, dan lijken me er voldoende aanwijzingen dat je niet zwanger bent.

Hey, ik heb op de site gezien dat ze zeggen als je de voorgaande dagen (dus in week 1) nog een pil bent vergeten dat je dan naar de huisarts moet gaan, en ik ben 2 pillen 'vergeten' in de 2de week, ook zaten er 5 dagen tussen de geslachtsgemeenschap en de pil vergeten. Dus de kans is klein, niet? Aangezien ik nog niet echt zwangerschapssymptomen heb enzo? en ik mijn regels goed doorkreeg?
Oud 01-11-2008, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Hey, ik heb op de site gezien dat ze zeggen als je de voorgaande dagen (dus in week 1) nog een pil bent vergeten dat je dan naar de huisarts moet gaan, en ik ben 2 pillen 'vergeten' in de 2de week, ook zaten er 5 dagen tussen de geslachtsgemeenschap en de pil vergeten. Dus de kans is klein, niet? Aangezien ik nog niet echt zwangerschapssymptomen heb enzo? en ik mijn regels goed doorkreeg?
Op die site geven ze hetzelfde advies voor twee pillen vergeten in week 2?

Geen idee of de kans kleiner is wanneer er 5 dagen tussen de geslachtsgemeenschap en de pil vergeten zitten...

Maar als je tussendoor ongesteld geweest bent, is de kans inderdaad behoorlijk klein. Maar als je je zorgen maakt: voor vijf euro heb je twee zwangerschapstesten (bij het Kruidvat iig), dan heb je nog meer zekerheid.
Oud 02-11-2008, 12:03
anoniempjex
anoniempjex is offline
Ik weet het niet, ik durf geen zwangerschapstest te halen. Zou je na 2 maanden al niet veel tekenen moeten zien?
Oud 02-11-2008, 12:31
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ik durf geen zwangerschapstest te halen. Zou je na 2 maanden al niet veel tekenen moeten zien?
Je blijft nu toch steeds twijfelen, zo'n testje geeft duidelijkheid. En het is veel verstandiger om nu even door te zetten en een test te halen dan dat je (in het ergste geval) over 7 maanden een kindje hebt... Misschien kun je zelfs iemand anders een zwangerschapstest laten halen, als je het echt niet durft. Een goede vriendin ofzo.
Oud 03-11-2008, 07:42
Verwijderd
Zo'n test verandert niets meer aan de situatie (je wordt er niet opeens zwanger door als je er één haalt of doet oid), maar geeft je een hoop duidelijk. Er komen bij de drogist dagelijks mensen die een zwangerschapstest halen, niemand zal raar opkijken als jij er één koopt (bij het Kruidvat liggen ze gewoon bij de 'zelfgeneesmiddelen', onderste plank vaak, je hoeft er dus niet eens om te vragen, je kunt het zo pakken en afrekenen).

Zelf zou ik ook zeggen dat je na twee maanden al meer tekenen zou moeten hebben (maar bij misselijkheid, eventueel overgeven, en vermoeidheid houdt dat vaak ook wel op, dus zo heel veel is het ook weer niet), maar een zwangerschap is bij iedereen verschillend, dus dat weet je nooit.
Oud 03-11-2008, 16:06
anoniempjex
anoniempjex is offline
Hey Leonoor,

Ja ik ben helemaal niet vermoeid of heb helemaal geen misselijk gevoel. Wel heb ik wat last van rugpijn en van 'gevoelige' borsten, maar dat heb ik eigenlijk altijd. Vele op deze forum zeggen dat je je regels kan krijgen bij de pil nemen en dan toch zwanger zijn. Maar de gyneacoloog zei tegen mij dat dan je regels een stuk minder hevig zijn en toch wel niet zo'n 'rode' kleur hebben.. Wie heeft er gelijk?
Oud 03-11-2008, 17:26
Verwijderd
Wie denk je zelf?

Ik mag hopen dat iemand die er jaren voor gestudeerd heeft (en vaak ook ervaring heeft) er meer verstand van heeft dan de gemiddelde forumbezoeker hier... Maar je hebt je vraag dus zelfs al aan een gyneacoloog gesteld? Dat durf je wel, maar een zwangerschapstest kopen niet? Of eventueel aan die gyneacoloog vragen of hij/zij een test kon doen?
Oud 03-11-2008, 17:35
anoniempjex
anoniempjex is offline
Nee ik zelf niet. Mijn zus heeft dat ooit eens gevraagd. Maar weet jij misschien of je tepels kunnen veranderen zeg maar en toch niet zwanger zijn? Heb op vele sites gekeken enzo en die zeggen dat het echt niet kan, ook betrouwbare sites. Ik ben verder nooit de pil vergeten maar heb precies een verkleuring van mijn tepels, zo'n donkere kring rond tepelhof , of is dat altijd zo?
Oud 03-11-2008, 17:39
anoniempjex
anoniempjex is offline
Citaat:
Nee ik zelf niet. Mijn zus heeft dat ooit eens gevraagd. Maar weet jij misschien of je tepels kunnen veranderen zeg maar en toch niet zwanger zijn? Heb op vele sites gekeken enzo en die zeggen dat het echt niet kan, ook betrouwbare sites. Ik ben verder nooit de pil vergeten maar heb precies een verkleuring van mijn tepels, zo'n donkere kring rond tepelhof , of is dat altijd zo?

Ik ben zo bang!
Oud 03-11-2008, 17:58
blablatje
blablatje is offline
Je tepels kunnen ook veranderen door de puberteit.
Ga nou maar gewoon een test doen. Het is misschien even ontzettend spannend, maar daarnaa wéét je tenminste waar je aan toe bent.
Oud 03-11-2008, 18:06
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
idd, als je niet gauw die test gaat doen ga ik je een aanstelster noemen
Oud 04-11-2008, 17:33
wanniejj
wanniejj is offline
[edit by Leonoor]Reclame is niet gewenst.[/edit]

Laatst gewijzigd op 04-11-2008 om 17:50.
Oud 04-11-2008, 17:48
Verwijderd
Nav bovenstaande (reclame)post: op internet zijn inderdaad sites waar je zwangerschapstesten kunt bestellen. Op zich heel geschikt als je niet naar de winkel durft, maar je moet wel via internet kunnen betalen bv. met je bankrekening.

En juist als je zo bang bent: ga een test halen! Dan weet je waar je aan toe bent, wie weet maak je je wel druk om niets en dat zou toch zonde zijn. Ze vreten je niet op in de drogist, waarschijnlijk zien ze amper wat je koopt. Jij maakt jij er iig drukker om dan de mensen daar.
Oud 05-11-2008, 13:29
Lolita
Lolita is offline
Wikipedia leert ons:
Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder.

Dus las jij 5 dagen voor je de pil vergeten bent geslachtsgemeenschap hebt gehad dan is de kans wel heel klein dat er dan nog sperma in leven was. En trouwens de eicel moest nog rijpen na die ene keer de pil vergeten te zijn dus het sperma zou zelfs langer als 5 dagen hebben moeten overleven in je baarmoeder.
Oud 05-11-2008, 16:25
anoniempjex
anoniempjex is offline
Citaat:
Wikipedia leert ons:
Spermacellen die direct tijdens de geslachtsgemeenschap worden ingebracht leven meestal 24 tot 48 uur in de baarmoeder.

Dus las jij 5 dagen voor je de pil vergeten bent geslachtsgemeenschap hebt gehad dan is de kans wel heel klein dat er dan nog sperma in leven was. En trouwens de eicel moest nog rijpen na die ene keer de pil vergeten te zijn dus het sperma zou zelfs langer als 5 dagen hebben moeten overleven in je baarmoeder.
Ja, donderdag geslachtsgemeenschap en maandag en dinsdag 'vergeten'. Ook vergeten in 2de week= minst vruchtbaar, en op officiële sites staat dat 2x dat vergeten mag. Ik heb ook al 2x mijn regels ondertussen gehad dus ik hoef denk ik niet echt te vrezen.
Oud 05-11-2008, 16:53
Lolita
Lolita is offline
Ik dacht ook dat ik in de tweede week het minst vruchtbaar was, hij is nu bijna 3 jaar...
Oud 05-11-2008, 17:10
anoniempjex
anoniempjex is offline
Citaat:
Ik dacht ook dat ik in de tweede week het minst vruchtbaar was, hij is nu bijna 3 jaar...

Hoe dus jij bent zwanger geraakt in 2de week of wat bedoel je?
Oud 05-11-2008, 21:17
Lolita
Lolita is offline
Ik ben zwanger geraakt in de tweede week ja, maar ik slikte helemaal geen pil en er zat dus zeer waarschijnlijk ook geen 5 dagen tussen de seks en de bevruchting van de eicel. Ik had ook na 6 weken al zwangerschapsverschijnselen en werd meteen niet meer ongesteld.
Ik zei het dus niet om jou ongerust te maken, maar om aan te geven dat het niet uitmaakt in welke week je zit, zwanger worden kun je altijd. Voordat er mensen zijn die net als ik denken, ach laat die morning-afterpil maar zitten, ik zit in mijn tweede week dus de kans dat er nu een eisprong plaats vind is nihil.
Oud 05-11-2008, 22:30
Balance
Balance is offline
Ik ken iemand die zwanger is en zij is wel gewoon elke maand ongesteld.
Zij had het daardoor ook vrij laat pas door.

@anoniempjex: ik heb bij een drogisterij gewerkt en zoals Leonoor al zegt; daar kijk je echt niet op van iemand die een zwangerschapstest koopt. En we gaan dan ook niet ineens door de zaak heen roepen dat 'deze jonge dame net een zwangerschapstest koopt' ofzo Een verkoopster snapt ook wel dat het voor de koper vaak wat genant is. Ik deed er meestal direct een tasje omheen, zodat mensen zich niet zo opgelaten hoeven te voelen. Maar sowieso moet je je niks van anderen aantrekken. Je kunt jezelf gewoon beter uit je lijden verlossen.
Oud 06-11-2008, 19:09
anoniempjex
anoniempjex is offline
Citaat:
Ik ben zwanger geraakt in de tweede week ja, maar ik slikte helemaal geen pil en er zat dus zeer waarschijnlijk ook geen 5 dagen tussen de seks en de bevruchting van de eicel. Ik had ook na 6 weken al zwangerschapsverschijnselen en werd meteen niet meer ongesteld.
Ik zei het dus niet om jou ongerust te maken, maar om aan te geven dat het niet uitmaakt in welke week je zit, zwanger worden kun je altijd. Voordat er mensen zijn die net als ik denken, ach laat die morning-afterpil maar zitten, ik zit in mijn tweede week dus de kans dat er nu een eisprong plaats vind is nihil.

Ja in jouw geval snap ik het wel, maar ik pak de pil wel en dan is de 2de week het minst onvruchtbaar (in tegenstelling tot wanneer je die niet pakt). Ik ga me er niet te druk in maken, want ik denk dat dit zeker niet nodig is. Ik krijg volgende week nog is mijn 'kunstmatige regels', als ik ze dan weer normaal heb ga ik er helemaal niet meer over denken. Ik zal je iets laten weten bedankt!
Oud 06-11-2008, 19:10
anoniempjex
anoniempjex is offline
Citaat:

@anoniempjex: ik heb bij een drogisterij gewerkt en zoals Leonoor al zegt; daar kijk je echt niet op van iemand die een zwangerschapstest koopt. En we gaan dan ook niet ineens door de zaak heen roepen dat 'deze jonge dame net een zwangerschapstest koopt' ofzo Een verkoopster snapt ook wel dat het voor de koper vaak wat genant is. Ik deed er meestal direct een tasje omheen, zodat mensen zich niet zo opgelaten hoeven te voelen. Maar sowieso moet je je niks van anderen aantrekken. Je kunt jezelf gewoon beter uit je lijden verlossen.

Oei, en had die persoon dan nog echt haar regels? en pakte zij ook de pil?
Dat maakt me eerlijk gezegd wel bang!
Oud 06-11-2008, 21:04
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:

Die had wel gewoon altijd goed de pil geslikt? Niet overgegeven of aan de diarree geweest ofzo?
Oud 06-11-2008, 23:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ja, maar zie onder.

En meisje, als je zo bang bent en je vindt jezelf volwassen genoeg voor seks, wees dan nu ook volwassen en geef jezelf een trap onder je kont om die test te halen.

Citaat:
Die had wel gewoon altijd goed de pil geslikt? Niet overgegeven of aan de diarree geweest ofzo?
Ze was aan de antibiotica geweest en de dokter had er niet bij gezegd dat dat problemen opleverde met de pil (en zelf blijkbaar niet goed de bijsluiten gelezen). Vervolgens veel misselijk geworden, maar ze was op vakantie in Spanje, dus die symptomen hadden ze verklaard als zonnesteek (en ze was dus gewoon ongesteld geworden). Daardoor kwamen ze er pas na bijna 3 maanden achter.
Oud 19-11-2008, 15:38
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Je irriteert me echt door steeds het onderwerp 'test' te omzeilen

Haal er gewoon een! Dan kun je ons daarna vertellen hoe het zit...
Oud 24-11-2008, 14:56
blauw engeltje
Citaat:
heb je nu ondertussen die test al gedaan?
Oud 24-11-2008, 19:00
onbekend1994
onbekend1994 is offline
Ik heb een vraag, Ik ben afgelopen zaterdag ontmaagd...ik was net de week daarvoor ongesteld en was er 3 dagen vanaf. Ik heb maandag gelijk de morning afterpil gehaald bij de apotheek. Is de kans nu groot dat ik zwanger ben of juis heel klein ?
Oud 24-11-2008, 19:11
blauw engeltje
- je neemt de pil (stond in je ander topic)
- hij is niet in jou klaargekomen (stond in je ander topic)
- je bent de MAP gaan halen

de kans dat je zwanger bent isENORM klein.
Oud 25-11-2008, 11:29
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Waarom haal je dan een m.a.p. als je de pil slikt?
Oud 25-11-2008, 11:50
blauw engeltje
Citaat:
Waarom haal je dan een m.a.p. als je de pil slikt?
omdat ze er blijkbaar niks van snapt, van het hele veilig-vrijen-idee ...
't wicht is veertien, veel te snot om aan seks te doen imho. beter eerst een beetje boekjes lezen. ik beveel aan:

- http://img.literatuurplein.nl/blobs/...551037/1/1.jpg

- http://img.literatuurplein.nl/blobs/...487456/1/1.jpg

- http://www.davidsfonds.be/edition/ph...teivanmama.jpg

- http://www.uitgeverijeigenboek.nl/b_27.jpg

- http://www.nnbh.com/base/53/images/9062386253.jpg

... en als je die allemaal gelezen hebt nog eens aan seks beginnen.
Oud 25-11-2008, 12:38
onbekend1994
onbekend1994 is offline
Nou ik had het met een vriendin er over gehad... en die zei dat het beter was dat ik de MAP ging halen .../
Oud 25-11-2008, 13:06
blauw engeltje
Citaat:
Nou ik had het met een vriendin er over gehad... en die zei dat het beter was dat ik de MAP ging halen .../
dan moet je vriendin die boekjes eens lezen
en zelf kan je gewoon vertrouwen op je pil als je ze gewoon elke dag braafjes rond hetzelfde uur slikt, steeds minstens 21 dagen aan een stuk en je stopweek nooit langer dan zeven dagen.
en je kan natuurlijk ook altijd condooms gebruiken als aanvulling, dan kan er normaal gesproken hééééél weinig mislopen, en al zéker niet als hij niet eens in je klaarkomt.
maar eerlijk gezegd denk ik dat je zelf ook niet genoeg over het hele anticonceptiegebeuren afweet om op een verantwoorde manier seks te hebben. heb je je er ooit al in verdiept, hoe je lichaam werkt op dat gebied?

edit: hier kan je het één en ander opsteken denk ik:
- http://www.jongereninformatie.be/xcm...4/default.aspx
- http://www.sexwoordenboek.nl/veilig_vrijen_hoe.html
- http://www.allesoverseks.be/zoeken/r...=veilig+vrijen
Oud 25-11-2008, 14:05
onbekend1994
onbekend1994 is offline
ja maar meestal slik ik de pil voor dat ik naar school gaat dat is rond kwart over 7 maar in mij eerste week heb ik de pil een keer naar schooltijd ingenomen is dat erg dan ?
Oud 26-11-2008, 09:42
blauw engeltje
Citaat:
ja maar meestal slik ik de pil voor dat ik naar school gaat dat is rond kwart over 7 maar in mij eerste week heb ik de pil een keer naar schooltijd ingenomen is dat erg dan ?
neen, want dan zit er nog altijd minder dan 12 uur tussen het tijdstip waarop je hem normaal neemt en waarop je hem effectief genomen hebt.
Oud 28-11-2008, 15:59
onbekend1994
onbekend1994 is offline
Ik ben gisteren weer me pil vergeten ( ik moest er nog 6 )
is het nu verstabdig om gewoon nu me stop week in te lassen ?
( kom ik er zo ook zneller agter of ik zwanger ben ?
Oud 30-11-2008, 12:00
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Meteen een stopweek doen of de volgende strip direct doorslikken, zonder die stopweek.
Oud 30-11-2008, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Als je de pil vaker vergeet, is het misschien verstandig om een wekker te zetten oid of de pil óp je wekker te leggen zodat je hem meteen pakt wanneer je de wekker uitzet 's ochtends. En gebruik naast de pil ook condooms, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken.
Verder: als je wil weten of je zwanger bent, doe een test. Die kun je gewoon kopen en dan weet je meteen waar je aan toe bent.

Oh, en de beste tip: lees de bijsluiter, daar staat echt veel informatie in over wat je moet doen als je een pil bent vergeten
Oud 30-11-2008, 17:11
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Citaat:
Duss... ben je al zwanger?
Oud 01-12-2008, 19:54
onbekend1994
onbekend1994 is offline
Nou ik word helemaal gek van meself ik ben nu wel ongesteld maar het word nu al weer minder dus ik weet het egt niet meer... ik vind self dat ik steeds dikker word
Oud 01-12-2008, 22:26
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Dus waarom haal je geen test? Waarom niet?
Oud 01-12-2008, 23:17
niña
niña is offline
Geit, haal alsjeblieft een testje. Je hebt echt nog niet de nodige kwaliteiten om moeder te worden en ik betwijfel ook of je dat wil. Als je wil dat niemand er achter komt, doe het als je alleen thuis bent en gooi de verpakking in de container van de buren/wijkcontainer. Jezelf opvreten erover werkt echt niet.
Oud 02-12-2008, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Nou ik word helemaal gek van meself ik ben nu wel ongesteld maar het word nu al weer minder dus ik weet het egt niet meer... ik vind self dat ik steeds dikker word
Dan ga je nu naar de drogist, koop je een test, ga je naar de wc (als je alleen thuis bent bv of je gaat naar de V&D ofzo), doe de test en klaar. Dat lijkt me makkelijker dan 't niet doen en over een paar maanden een kind te hebben waar je niet voor kan zorgen.
Oud 02-12-2008, 14:42
onbekend1994
onbekend1994 is offline
Nou het probleem is als ik naar drogist ga ... dat duf ik eigenlijk niet
maar ik wil ook weer neit over een paar maanden een kind ...
( ik ben pas 14 dus )
Oud 02-12-2008, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Nou het probleem is als ik naar drogist ga ... dat duf ik eigenlijk niet
maar ik wil ook weer neit over een paar maanden een kind ...
( ik ben pas 14 dus )
Ga gewoon naar de drogist, tanden op elkaar en hup, die tests liggen vaak gewoon in de schappen bij de pijnstillers en andere dingen, dus pak daar een leuke test, loop naar de kassa (wat mij betreft koop je ook nog shampoo en een tandenborstel ofzo, als je 't dan wel durft) en klaar. Grote kans dat ze niet eens zien wat ze scannen of dat het ze helemaal niets kan schelen 't Lijkt me makkelijker nu die test te kopen dan je continu zorgen te maken.
Oud 02-12-2008, 19:32
onbekend1994
onbekend1994 is offline
ja da is waar maar bij onze drogist meot je er om vragen dat ligt namelijk allemaal agter de kassa
Maar weet iemand misschien hoelang het durrt voordat je ene beetje een klein buikje krijg ?
Topic gesloten

Regels voor berichten