Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat Volk zegt, je moet niet onderschatten tot hoe veel je geest in staat is. Ik heb sowieso een grote fantasie dus het komt wel vaker voor dat wat ik in eerste instantie 'zie' iets anders blijkt te zijn (speling van licht en schaduw, vormen van voorwerpen, etc). Toen het net uit was met mijn eerste vriend en ik daar helemaal kapot van was, lag ik op een dag half te slapen op de bank en toen voelde ik dat hij zich over me boog en me op m'n voorhoofd kuste. Alleen was dat natuurlijk niet écht. Maar als hij dood was gegaan in plaats van het uit had gemaakt, dan had ik misschien gedacht dat het een geest was die dat deed. Ik denk dat wat mensen ervaren als geesten, ervaringen zijn als die ik heb gehad - alleen verklaar ik ze anders.
Er zijn gigantisch veel onderzoeken over dit soort dingen - niet alleen over wat je daadwerkelijk ziet (of hoort of op een andere manier ervaart) en hoe dat beïnvloed wordt door allerlei zaken, maar vooral ook hoe het in je herinnering steeds meer vervormd wordt, tot het past in hoe jij op dat moment de wereld ziet. Ik denk alleen nog maar even aan het onderzoek waarin ze mensen een filmpje lieten zien over een auto-ongeluk, en dat ze vervolgens gingen vragen hoe snel de auto ongeveer had gereden. Maar als ze vroegen "Hoe hard reed de auto toen het ongeluk gebeurde" schatten mensen het tempo beter (en lager) in dan als ze vroegen "Hoe hard reed de auto toen hij op de andere auto klapte" - en sterker nog, achteraf waren ze er ook echt van overtuigd dat die auto zo hard had gereden. ...bij wijze van uitleg over mijn opmerking dan maar ![]() |
![]() |
|
Dat zou inderdaad een goede verklaring kunnen zijn.
Wat ik zelf zag was een soort van beeldscherm waarin mijn opa aan tafel zat en heel vrolijk was. Op dat moment had ik mijn ogen gewoon open en stonden er verplegers om me heen, ook mijn vader stond naast me. Mijn opa praatte tegen me en ik schreeuwde hard op terug, me helemaal niet meer beseffend dat er andere mensen in de kamer waren. Ik riep zoiets als 'Nee, ik hou van je! Ik hou van je! Nee, het is niet goed!'. Als een soort waas zeg maar... toen ik later in de auto zat en de zon scheen werd ik een beetje wakker uit deze waas en besefte ik me dat ik weer in de echte wereld zat, naar gevoel overigens. Zelf vond ik het uiteraard heel erg dat hij er niet meer was, en ik kon er ook echt niet aan denken dat het voor hem zelf beter was. Toch was hij zo vrolijk en zei hij dat het goed zat. Daarom vond ik het zo raar, dat ik iets heel anders doorkreeg dan dat ik zelf wilde horen. Want jij Freyja, kreeg als ik het goed begrijp een teken wat je op dat moment ook wilde krijgen, dat je de aanwezigheid van je vriend waarmee het net uit was voelde?
|
Ik heb ook meerdere keren mensen gezien en ook een keer een onverklaarbaar licht.
Nu zie ik vaak een jong een persoon in mijn slaapkamer bij mijn ouders thuis, die mij 's nachts laat schrikken als ik slaap. Mijn ouders hebben deze persoon ook gezien. Zelf denk ik dat het een hypnogogische droom is, want ik geloof niet in geesten en ik wil er al helemaal niet -mochten ze bestaan- mee in contact staan. Ik zie het als een self-fulfilling prophecy, maar dan snap ik nog steeds niet dat mijn ouders die persoon en hetzelfde soort licht ook hebben gezien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar wat jou betreft, je gelooft/vindt het zelf misschien helemaal niet goed dat je opa dood is, maar misschien 'moet' je daarom juist horen dat het goed zat? Ik bedoel in zekere zin is dat toch ook wat je wil, dat het goed gaat met je opa en dat hij niet weg is uit je leven? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kun je communiceren met overledenen? Fashion Icone | 25 | 02-11-2011 17:44 | |
Films, TV & Radio |
The Ghost Whisperer Verwijderd | 16 | 13-02-2006 11:02 | |