Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2008, 20:33
Verwijderd
Ja, maar volgensmij waren die gewoon vergeten te stemmen.
Advertentie
Oud 08-12-2008, 20:33
Verwijderd
Vier mensen hebben gemeld dat ze niet gestemd hebben..
Oud 08-12-2008, 20:35
Verwijderd
en dan zijn er nog de heks, de verrader en de geliefden...
Oud 08-12-2008, 20:36
Miekje*
Miekje* is offline
Arme Pip/ Kazet. Topdrop, wat bedoel je met 'had slechter gekund' ?
Oud 08-12-2008, 20:37
Verwijderd
Uhuh. Ik stem op Mutsieprutsie, want meer betrouwbare aanwijzing (Basje, cupido yadda yadda).
Oud 08-12-2008, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Tovenaar oid.
Oud 08-12-2008, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Uhuh. Ik stem op Mutsieprutsie, want meer betrouwbare aanwijzing (Basje, cupido yadda yadda).
Die kan er altijd nog uit.
Oud 08-12-2008, 20:39
Miekje*
Miekje* is offline
En als Mutsie nou eens een geliefde is?
Verwijderd
de wolven zijn bang voor onze master weerwolfskills. verdomme
Verwijderd
Citaat:
En als Mutsie nou eens een geliefde is?
Ja dat is het idee ;x
Oud 08-12-2008, 20:40
Miekje*
Miekje* is offline
Sorry Ik dacht even niet na
Oud 08-12-2008, 20:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vergeet steeds dat de geliefde niet aan de kant van de dorpelingen staan, en dat terwijl ik er zelf een geweest ben. *stom is*

Maar ja, Mutsie is wel een optie denk ik. Verder ken ik haar eigenlijk ook niet. Dat is mss een stomme reden om te stemmen, maar je moet toch wat.
Oud 08-12-2008, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Ik vergeet steeds dat de geliefde niet aan de kant van de dorpelingen staan, en dat terwijl ik er zelf een geweest ben. *stom is*
Met mij nog eens
Oud 08-12-2008, 20:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Met mij nog eens
Sorry. It's not you, it's me.

Verder vind ik de opmerking van TopDrop ook wel vreemd. Hoezo had het erger gekund? Een mede-dorpeling is toch nooit goed lijkt mij?
Oud 08-12-2008, 20:47
Verwijderd
Citaat:

Verder vind ik de opmerking van TopDrop ook wel vreemd. Hoezo had het erger gekund? Een mede-dorpeling is toch nooit goed lijkt mij?
Een tovenaar oid is erger. al is het een ongelukkige opmerking.
Oud 08-12-2008, 20:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Achso. Nu ikke schnap.
Oud 08-12-2008, 20:49
Miekje*
Miekje* is offline
Ik weet nou nog niet op wie ik ga stemmen. Ik denk dat ik schaap en op Mutsie stem.
Oud 08-12-2008, 20:49
Neko*
Neko* is offline
Mutsie de volgende ronde dan maar? In de hoop dat Basjeeh wat geleerd heeft van de vorige paar spellen.
Oud 08-12-2008, 20:53
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou ik vind het een rare verwarrende en opvallende opmerking, het is dat je zo lief bent!
jezus, charlotte
Citaat:
Dat er niet direct een goede functie uit is gegooid.
Oud 08-12-2008, 20:57
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Citaat:
Een tovenaar oid is erger. al is het een ongelukkige opmerking.
Dit ja. De kans dat er een slechte functie uitgaat door de wolven is heel klein. Ze eten elkaar niet op. Dus blijven er alleen de heks en de verrader over. Dus een dorpeling eruit is wat dat betreft best een goede uitslag.
Oud 08-12-2008, 20:58
Sherco
Sherco is offline
Jammer Pip! Maar je kunt ze niet allemaal winnen he

Citaat:
Mutsie de volgende ronde dan maar? In de hoop dat Basjeeh wat geleerd heeft van de vorige paar spellen.
In mijn ervaring...
Ik weet nog niet wat ik ga doen, ik vind Muts niet super verdacht omdat ik niet denk dat Basje eraan gedacht heeft om te hinten, maar ik vind verder eigenlijk ook niemand verdacht. Misschien ga ik wel weer voor Coolkast, maar ik wacht nog even, we hebben nog een hele dag voor ons...
Oud 08-12-2008, 21:23
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat wordt altijd gehoopt en is nog nooit goed gegaan
Oud 08-12-2008, 21:27
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
@ Lisaah...
Ja, het is inderdaad erg positief dat 5 mensen niet gestemd hebben... Mensen die niet stemmen zijn altijd nadelig, omdat valse stemmen van wolven, verraders, heksen en het stelletje meer gewicht krijgen in verhouding.
Maar de wolven stemmen toch niet, dit is niet als in het echte spel. Ben je een nieuweling?
Oud 08-12-2008, 21:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze zegt toch: valse stemmen
Oud 08-12-2008, 21:43
Verwijderd
Ja maar nietbestaande stemmen krijgen ook geen gewicht.
Oud 08-12-2008, 22:21
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Maar de wolven stemmen toch niet, dit is niet als in het echte spel. Ben je een nieuweling?
Dit is mijn derde spel.
Ik weet dat de stemmen van de wolven niet echt tellen, maar ze worden wel weergegeven zolang er stemlijstjes gemaakt worden. Mensen houden toch vaak rekening wat anderen doen en nu heb je meer vertekenende stemmen in het lijstje staan in vergelijking met echte stemmen dan als iedereen stemt. (Even er vanuit gaande dat die 5 mensen niet uit 4 wolven en een verrader bestaan.) In die zin hebben 'valse' stemmen meer invloed, omdat ze meer stemmingsmakend kunnen zijn als minder mensen stemmen. Evenals de stem van de heks en verrader die dan zwaarder wegen.
Maar aangezien iedereen het toch voornamelijk vergeten is omdat ze niet door hadden dat het spel begonnen is, is het voor het rest van het spel waarschijnlijk niet meer zo van belang.

Maar het lijkt me toch logisch dat het voor onschuldige dorpelingen altijd een nadeel is als de dorpelingen niet stemmen, omdat we dan minder invloed op het spelverloop hebben?
Of ben ik nou zo gek?
Of er moeten in die 5 mensen verhoudingsgewijs meer slechte dan goede spelers gezeten hebben.

Anyway, Basjeeh is geen slechte speler, dus hij kan goed gehint hebben. Heel sterk is het niet, maar bij gebrek aan een beter persoon, ga ik waarschijnlijk voor Mutsie.
Oud 09-12-2008, 07:30
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat wordt altijd gehoopt en is nog nooit goed gegaan
Maar in de 2e ronde weet je ook gewoon nog niet zoveel. Ik kijk het in ieder geval nog even aan, maar voor nu heeft mutsie mijn stem.
Oud 09-12-2008, 07:34
Verwijderd
Citaat:
Dit is mijn derde spel.
Ik weet dat de stemmen van de wolven niet echt tellen, maar ze worden wel weergegeven zolang er stemlijstjes gemaakt worden. Mensen houden toch vaak rekening wat anderen doen en nu heb je meer vertekenende stemmen in het lijstje staan in vergelijking met echte stemmen dan als iedereen stemt. (Even er vanuit gaande dat die 5 mensen niet uit 4 wolven en een verrader bestaan.) In die zin hebben 'valse' stemmen meer invloed, omdat ze meer stemmingsmakend kunnen zijn als minder mensen stemmen. Evenals de stem van de heks en verrader die dan zwaarder wegen.
Maar aangezien iedereen het toch voornamelijk vergeten is omdat ze niet door hadden dat het spel begonnen is, is het voor het rest van het spel waarschijnlijk niet meer zo van belang.

Maar het lijkt me toch logisch dat het voor onschuldige dorpelingen altijd een nadeel is als de dorpelingen niet stemmen, omdat we dan minder invloed op het spelverloop hebben?
Of ben ik nou zo gek?
Of er moeten in die 5 mensen verhoudingsgewijs meer slechte dan goede spelers gezeten hebben.

Anyway, Basjeeh is geen slechte speler, dus hij kan goed gehint hebben. Heel sterk is het niet, maar bij gebrek aan een beter persoon, ga ik waarschijnlijk voor Mutsie.
Nou volgens de laatste stemlijst waren er 3 mensen met 3 stemmen maar door jouw zwaarderwegende stemmen telden er van 2 personen wat stemmen niet mee en werd het niet eens gelijkspel.
Oud 09-12-2008, 14:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik ga ook maar voor Mutsie want verder vind ik ook nog niemand echt verdacht. Dan kunnen we net zo goed de geliefden meteen opruimen
Oud 09-12-2008, 15:47
Verwijderd
Dan ga ik maar mee op Mutsie.
Oud 09-12-2008, 16:07
Verwijderd
Ohja stemmen!

Oke Mutsie.
Oud 09-12-2008, 16:10
VeGs
VeGs is offline
Ik stem op KMK. Ik heb Basjeeh's posts nog eens terug gelezen en hij twijfelt tussen beiden heel sterk. Volgens mij heeft hij in een ander spel gezegd dat als hij een rol had als cupido dat hij wel zou laten merken, maar ook niet heel dik bovenop zou laten liggen, dus zou goed kunnen dat hij KMK vast noemt, maar toch op Mutsie stemt om het voor het stelletje er niet te dik op te laten liggen en die tegen zich te krijgen.

@ Lisaah; een dorpeling die niet stemt, vind ik een nadeel. Jij blijkbaar niet. Prima, kunnen we het hier bij laten ipv nutteloos door te discussiëren?
Oud 09-12-2008, 16:13
Verwijderd
Je gedoe met zwaarderwegende stemmen was gewoon bullshit. Dat was alles wat ik erover zei, jij gaat er nu weer over door, je legt me de woorden in de mond.

Ik heb net mijn stem uitgebracht op mutsieprutsie.
Oud 09-12-2008, 16:22
Neko*
Neko* is offline
Ik heb gestemd op mutsieprutsie.
Oud 09-12-2008, 16:26
Verwijderd
Dan stem ik ook maar op Mutsie.
Ik wou eigenlijk ook op KMK gaan, maar laten we geen gelijkspel maken.
Oud 09-12-2008, 16:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik geloof niet dat Mutsie geliefde is, de cupido heeft dat nog niet één keer goed gehint, in al die vier spellen waarin ik meedeed! Ik wil niet het risico lopen een onschuldige dorpeling weg te stemmen, al lopen we dat risico toch wel. Omdat ik geen andere verdachte heb, ga ik voor KMK.
Oud 09-12-2008, 16:48
Lethe
Lethe is offline
Ik ga ook voor mutsieprutie. Ik dacht nl dat de cupido over het algemeen wel goed hint. En je zegt zelf al, fizzle, dat we het risico een onschuldige dorpeling op te hangen toch wel lopen. Dan stem ik liever op iemand waarvan de kans dat diegene een slechte functie heeft, in ieder geval aannemelijk is. Bovendien wil ik de geliefden er het liefst zo snel mogelijk uit.
Oud 09-12-2008, 16:58
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb ook gestemd op Mutsie. De geliefden moeten er zo snel mogelijk uit.
Oud 09-12-2008, 17:01
Daboman
Daboman is offline
Hmm vegs, je hebt een punt. Ik herinner me ook dat hij zoiets heeft gezegd. Ik twijfel nu dan ook nog een beetje tussen KmK en mutsieprutsie. Ik denk wel dat basjeeh het subtieler zou doen dus ik ga toch maar voor KmK.
Oud 09-12-2008, 17:02
Lethe
Lethe is offline
Wat is het voordeel voor de cupido om niet meteen een geliefde te noemen?
Oud 09-12-2008, 17:15
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wat is het voordeel voor de cupido om niet meteen een geliefde te noemen?
Mwah ik zeg niet dat hij geen geliefde genoemd heeft. Ik denk alleen dat basjeeh het wat subtieler zou doen. Hoewel, ik kan me dan wel weer van een ander spel herinneren dat hij als leerlingziener niet zo subtiel te werk ging.
Oud 09-12-2008, 17:15
VeGs
VeGs is offline
@ AllureV
Lijkt me dat dat er niet is?
Maar hij noemt twee mensen, dus wie van beiden is het dan...

@ Daboman
Ik kan me juist een spel herinneren waarin niemand door had dat hij leerlingziener zou kunnen zijn, zo onopvallend was het.
Oud 09-12-2008, 17:18
Verwijderd
Maar waarom zou hij het subtiel doen? Iedereen noemt toch iemand op wie die persoon stemt de eerste ronde. Tis niet zoalsof wij zouden denken HEEEE hij noemt iemand, hij is vast cupido en dan is de aangewezenm persoon geliefde!!1 Ok, ik druk me nogal ongelukkig uit, maar het punt is dat er in dit geval geen enkele reden is om subtiel iemand te noemen?
Oud 09-12-2008, 17:18
Tink*
Tink* is offline
Nja, VegS je hebt wel gelijk, maar als je ervan uitgaat dat de persoon die niet heeft gestemd ook werkelijk een dorpeling is dan kan je er ook makkelijker achterkomen wie eventuele wolven zijn. Althans het kan handig zijn, hoeft niet. Maar goed.

Ik weet niet of de cupido gelijk zou hinten, het kan maar het kan ook niet. Maar thenagain, waarom zou je niet, misschien als het allebei dorpelingen zijn dat het eerst nog handig is, maar je weet ook niet of er een wolf bij zit of whatever, dus misschien wel handig om het zekere voor het onzekere te nemen.
Oud 09-12-2008, 17:19
Daboman
Daboman is offline
Dan had hij vast geen wolf gezien in dat spel

In het spel dat fantome wolf was en basjeeh leerlingziener, hebben ze tot irritants aan toe gediscusseerd. Dat noem ik niet subtiel
Oud 09-12-2008, 17:23
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Maar waarom zou hij het subtiel doen? Iedereen noemt toch iemand op wie die persoon stemt de eerste ronde. Tis niet zoalsof wij zouden denken HEEEE hij noemt iemand, hij is vast cupido en dan is de aangewezenm persoon geliefde!!1 Ok, ik druk me nogal ongelukkig uit, maar het punt is dat er in dit geval geen enkele reden is om subtiel iemand te noemen?
Dit is dus wat ik bedoelde. Ik zie geen reden waarom je als cupido niet meteen op een geliefde stemt in de eerste ronde. Er valt niks aan op, iedereen stemt zo'n beetje random en mocht je opgegeten dan wel opgehangen worden als cupido, is het alleen maar handig als de dorpelingen er vanuit kunnen gaan dat de cupido een geliefde genoemd heeft.
Oud 09-12-2008, 17:24
VeGs
VeGs is offline
@ Daboman;
Toen had Basjeeh Fantome helemaal niet opgevraagd, maar goed gegokt dat ze verkeerd was, waardoor ze er alsnog uit ging. Schitterende discussie was dat.

@ Katje;
er zijn verschillende mensen met meerdere stemmen, dus het was niet zeker dat hij eruit zou gaan. Dus zo vreemd is het niet om richting het stelletje er niet duimendik bovenop te leggen dat jij cupido bent (voor geval er indd een wolf in zit.) Als ik stelletje zou zijn en in de eerste ronde noemt iemand mij als enige, komt die iig bovenaan te staan als verdachte voor cupido.
Maar je hebt ook zeker een punt dat ik wel verwacht dat hij iemand genoemd heeft, al is het maar voor de zekerheid, maar het hoeft niet per se degene te zijn op wie hij ook stemt.
Oud 09-12-2008, 17:26
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Als je het niet subtiel doet kun je de geliefden op je dak krijgen. Ik weet alleen niet hoe groot die kans is.
Oud 09-12-2008, 17:26
Lethe
Lethe is offline
En dan krijg je de geliefden op je dak. Is dat zo erg? Dat zijn dan twee stemmen en als je dan opgehangen wordt, heb je er in ieder geval voor gezorgd dat men weet wie de geliefden zijn.
Oud 09-12-2008, 17:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Als je het niet subtiel doet kun je de geliefden op je dak krijgen. Ik weet alleen niet hoe groot die kans is.
Niet bij de eerste ronde al
Ze gaan echt niet iedereen die hun naam noemt aanvallen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten