Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2008, 13:42
Verwijderd
Juist als een een lui varken bent, zoals de meeste mensen hier, is het goed om te werken. word je hard van
Advertentie
Oud 12-12-2008, 13:43
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Maar die rente verdien je echt wel terug als je afgestudeerd bent en een baan op niveau krijgt En bij de IBgroep istie sowieso niet zo hoog.
Je moet eerst nog maar zien af te studeren.

Maar dan nog, als je zeker weet dat dat gaat lukken. Je studeert nu toch om later een baan te krijgen. Zeker als je aan de universiteit gestudeerd hebt, heb je vaak geen enkele ervaring met de praktijk. Tenzij je gaat werken. Het heeft dan misschien niks met je studie te maken,maar je doet wel werkervaring op. Een cv zonder enige baan is ook niet alles.
Oud 12-12-2008, 13:43
Verwijderd
Oh ja, en dat idd. Ik zou nooit iemand aannemen die nooit heeft gewerkt als ik een werkgever was!
Oud 12-12-2008, 13:46
Verwijderd
! Er bestaan kennelijk Baileystaarten
Oud 12-12-2008, 13:48
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Oh ja, en dat idd. Ik zou nooit iemand aannemen die nooit heeft gewerkt als ik een werkgever was!
Maar het bedrijfsleven schreeuwt om informatiekundigen
Oud 12-12-2008, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Heb je eigenlijk ooit een baan gehad, Kazet?
Ja, een paar weken, als boekhouder.
Citaat:
Hoezo verdien je die terug? Je kunt het makkelijk afbetalen als je een goede baan vindt, maar dan nog is het weggegooid geld.
Vrije tijd is ook wat waard, jarenlang meer vrije tijd voor duizend euro aan rente die je over een paar jaar kan terugbetalen lijkt het me toch wel waard. Bovendien kun je ook sneller afstuderen als je niet werkt.
Citaat:
Gelukkig kijkt men in de academische wereld alleen naar je academische plus eventueel bestuurlijke ervaring en niet naar of je ook als vakkenvuller gewerkt hebt.
Oud 12-12-2008, 13:52
Verwijderd
ik ben het eens met kazet in deze kwestie en om dat te vieren ga ik tosti's maken
Oud 12-12-2008, 13:53
Verwijderd
maar ik lieg stiekem wel een beetje want ik heb een soort van baan (svbaan zoals quis zou zeggen )
Oud 12-12-2008, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig kijkt men in de academische wereld alleen naar je academische plus eventueel bestuurlijke ervaring en niet naar of je ook als vakkenvuller gewerkt hebt.
Doe niet zo onnozel ;( met je vakkenvullen
Oud 12-12-2008, 13:58
Verwijderd
Het is vaak inderdaad wel een pre wanneer je een baan hebt gehad die aansluit op je studiegebied.
Oud 12-12-2008, 13:59
Daboman
Daboman is offline
Ik ben eigenlijk ook helemaal geen fan van lenen. Als het niet hoeft doe ik het niet. Ik verdien m'n geld liever
Oud 12-12-2008, 14:00
Verwijderd
En al was het alleen vakkenvullen, dat spreekt toch meer voor je karakter dan tot ver in je twenties van je ouder(s) blijven leechen. MAAR DAT IS DAN WEER MIJN MENING.
Oud 12-12-2008, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Het is vaak inderdaad wel een pre wanneer je een baan hebt gehad die aansluit op je studiegebied.
Dan zal ik even in het plaatselijke sufferdje kijken of ze nog ergens quantumfysici nodig hebben.
Oud 12-12-2008, 14:02
Verwijderd
Citaat:
En al was het alleen vakkenvullen, dat spreekt toch meer voor je karakter dan tot ver in je twenties van je ouder(s) blijven leechen. MAAR DAT IS DAN WEER MIJN MENING.
Tja, ik dwing ze nergens toe, als ze mij niks geven ga ik lenen.
Oud 12-12-2008, 14:02
Verwijderd
Ach, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je op je ouders zak teert wanneer je niet werkt. Er zijn ook mensen die zelf genoeg geld hebben
En tja... vakkenvullen, let's not go there. Wat dat betreft ben ik het wel met Kazet eens, vakkenvullen is echt een waardeloos baantje
Oud 12-12-2008, 14:04
TopDrop
TopDrop is offline
Later mag ik nog genoeg werken.
Oud 12-12-2008, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Ach, het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je op je ouders zak teert wanneer je niet werkt. Er zijn ook mensen die zelf genoeg geld hebben
En tja... vakkenvullen, let's not go there. Wat dat betreft ben ik het wel met Kazet eens, vakkenvullen is echt een waardeloos baantje
Geld komt niet uit de lucht vallen, of je hebt het zelf verdiend of je zuigt het uit iemand anders. En ik zeg toch ook niet dat het geen waardeloos baantje is, ik zeg dat het beter is dan parasiteren.
Oud 12-12-2008, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Geld komt niet uit de lucht vallen, of je hebt het zelf verdiend of je zuigt het uit iemand anders. En ik zeg toch ook niet dat het geen waardeloos baantje is, ik zeg dat het beter is dan parasiteren.
Natuurlijk niet, er zijn ook genoeg mensen met bijv. een trustfund of iets dergelijks. Die hebben er echt zelf niks voor hoeven doen en het is dan ook echt niet meer andermans geld.
Oud 12-12-2008, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Als natuurkundige ben ik voldoende productief tijdens mijn werkjaren, eventuele bijbaantjes zijn daarin verwaarloosbaar, zeker aangezien een natuurkundige makkelijk honderd keer productiever is dan een lopende band-medewerker.

Tenzij ik morgen doodga natuurlijk, dan hebben jullie gewoon pech gehad.
Oud 12-12-2008, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet, er zijn ook genoeg mensen met bijv. een trustfund of iets dergelijks. Die hebben er echt zelf niks voor hoeven doen en het is dan ook echt niet meer andermans geld.
Dan is het wel andermans geld, je hebt immers niet zelf gewerkt voor dat geld.
Oud 12-12-2008, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Dan is het wel andermans geld, je hebt immers niet zelf gewerkt voor dat geld.
Een trustfund staat op je eigen naam en - tenzij anders besloten - is het volledig aan jezelf waaraan en hoe je het uitgeeft. Enkel al het feit dat het op je eigen naam staat en je er volledige zeggenschap over hebt, maakt het je eigen geld. Dat je dan zelf niet gewerkt hebt voor dat geld, is een bijzaak.
Oud 12-12-2008, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Een trustfund staat op je eigen naam en - tenzij anders besloten - is het volledig aan jezelf waaraan en hoe je het uitgeeft. Enkel al het feit dat het op je eigen naam staat en je er volledige zeggenschap over hebt, maakt het je eigen geld. Dat je dan zelf niet gewerkt hebt voor dat geld, is een bijzaak.
Moreel gezien is dat geen bijzaak en maakt het geen enkel verschil. De kosten die de samenleving maakt zijn gelijk (import- en export- en valutaeffecten daar gelaten).
Oud 12-12-2008, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Als natuurkundige ben ik voldoende productief tijdens mijn werkjaren, eventuele bijbaantjes zijn daarin verwaarloosbaar, zeker aangezien een natuurkundige makkelijk honderd keer productiever is dan een lopende band-medewerker.
Dat vind ik nogal onzin, lekker makkelijk om te zeggen dat je wel genoeg productief bent later als je groot bent. Alsof het een het ander opheft.
Oud 12-12-2008, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik nogal onzin, lekker makkelijk om te zeggen dat je wel genoeg productief bent later als je groot bent. Alsof het een het ander opheft.
Ja, ik heb een studie gekozen waarin ik waarschijnlijk erg productief ga worden, dus dat heft het ruimschoots op.
Oud 12-12-2008, 14:18
Verwijderd
hypocrietje
Oud 12-12-2008, 14:20
Verwijderd
Anyway. Ik ben benieuwd wat voor presentje het uitzendbureau voor me heeft
Oud 12-12-2008, 14:20
Verwijderd
Dan ga ik nu even hypocriet het lot van de vrije wereld veiligstellen en wat dingen bestuderen. Dagdag.
Oud 12-12-2008, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Moreel gezien is dat geen bijzaak en maakt het geen enkel verschil. De kosten die de samenleving maakt zijn gelijk (import- en export- en valutaeffecten daar gelaten).
Dat is een kwestie van je eigen normen en waarden.
Oud 12-12-2008, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Dan ga ik nu even hypocriet het lot van de vrije wereld veiligstellen en wat dingen bestuderen. Dagdag.
:fu:
Oud 12-12-2008, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is een kwestie van je eigen normen en waarden.
Nee, alleen als die niet op consequentialisme gebaseerd zijn, maar daarmee diskwalificeer je jezelf meteen op moreel vlak natuurlijk.
Oud 12-12-2008, 15:23
Verwijderd
Jimmyyyyyyyyyyyyyyyy Ajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Oud 12-12-2008, 15:24
Verwijderd
Maarten Topdrop Katje Katja andere winampgebruikers naamzoek, als je op J drukt krijg je een searchvenstertje waarmee je binnen je hele playlist kunt zoeken naar een specifiek nummer. <3 Hoe handig is dat als je playlists hele discografieën bevatten, waaronder discografieën van recordofielen a la Frank Zappa die rond de zestig albums beslaan.
Oud 12-12-2008, 15:27
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Maarten Topdrop Katje Katja andere winampgebruikers naamzoek, als je op J drukt krijg je een searchvenstertje waarmee je binnen je hele playlist kunt zoeken naar een specifiek nummer. <3 Hoe handig is dat als je playlists hele discografieën bevatten, waaronder discografieën van recordofielen a la Frank Zappa die rond de zestig albums beslaan.
yesh. de jump to plugin. je kunt ook global sneltoetsen aanzetten. dan kun je in ieder willekeurig programma je winamp muziek regelen. op pauze of volgende of volume etc.
Missy
Missy is offline
Ik ben naar huis gestuurd, omdat ze me niet meer nodig hadden.

Jezus. Had me dan godverdomme vrij gegeven.
Verwijderd
Dat weet ik toch allang! Het is inderdaad een fijne optie. Behalve als je een nummer zoekt dat dezelfde titel heeft als het album.
Oud 12-12-2008, 15:28
Verwijderd
Hoelang moest je (eigenlijk) nog, Missy?
Oud 12-12-2008, 15:28
Missy
Missy is offline
Tot zes.
Oud 12-12-2008, 15:29
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik ben naar huis gestuurd, omdat ze me niet meer nodig hadden.

Jezus. Had me dan godverdomme vrij gegeven.
Oud 12-12-2008, 15:29
Missy
Missy is offline
Stelletje kippenneukers zijn het.
Oud 12-12-2008, 15:30
Missy
Missy is offline
En ik ga stoppen met mijn opleiding. Kan er ook nog wel bij vandaag!
Oud 12-12-2008, 15:30
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
waarom?
Oud 12-12-2008, 15:31
Verwijderd
Jemig. Dan had je gewoon minder hard moeten werken.
Oud 12-12-2008, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het handiger om mijn bestanden te ordenen op de harde schijf, en dan een kleine playlist te nemen in Winamp. Dan krijg je ook niet die onzin dat hij de playlist overschrijft als je een mediabestand opent.

Trouwens, ik wil niet zeuren hoor, maar stiekem toch, dus als je niet gaat zetten op redhotpawn heb ik liever dat je opgeeft want je neemt een plek in en als non-subscriber mag je maar 6 potjes spelen!
Verwijderd
Wat zijn jullie een goede Winampmensen. Ik wist het niet en het kwam net pas in me op om eens te kijken of die functie bestond
Missy
Missy is offline
Citaat:
waarom?
Ik loop veel te ver achter. Ik vind er geen reet aan en alles eromheen is een grote kutzooi.
Verwijderd
dat is wel vervelend. Al andere opties op het oog missy?
Verwijderd
Citaat:
Ah, je gaat dus toch technische natuurkunde doen!
Oud 12-12-2008, 15:34
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ah, je gaat dus toch technische natuurkunde doen!
Dan ga ik nog liever achter de geraniums zitten.
Oud 12-12-2008, 15:35
Verwijderd
Gebruik jij geen media library Kazet? Want ik dacht gezien te hebben dat je gewoon add dir doet en dan een album in de pl zetten. Maar je kunt gewoon in de media library bladeren of een woord intypen en dubbelklikken, en dat is allemaal veel handiger.
Oud 12-12-2008, 15:35
Verwijderd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten