Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2008, 21:25
Verwijderd
Citaat:
ja da is waar maar bij onze drogist meot je er om vragen dat ligt namelijk allemaal agter de kassa
Maar weet iemand misschien hoelang het durrt voordat je ene beetje een klein buikje krijg ?
Dan ga je naar een andere, of je zet je trots en je angst opzij, beter denken dat je 'voor lul staat' dan over 9 maanden een kindje krijgen waar je wss niet op zit te wachten..

Enne, dat buikje; mijn ex schoonzusje was 6 maanden en toen zag je het pas, een collegaatje is 6 weken en daar zie je het nu al bij. Kan je dus niets over zeggen (en nee, ze zijn niet extreem dik/dun)
Oud 03-12-2008, 12:05
Verwijderd
En sowieso; wat als je dat buikje ziet? Dat weet je 't zeker en dan durf je ineens wel iets te ondernemen? Die test doen lijkt me echt véél makkelijker dan wachten tot je een buikje krijgt (die je misschien helemaal niet zal krijgen maar waar je je wel druk over gaat zitten maken).
Oud 03-12-2008, 13:11
Verwijderd
Citaat:
ja da is waar maar bij onze drogist meot je er om vragen dat ligt namelijk allemaal agter de kassa
Zoals er al zo veel zeggen: er kijkt echt niemand raar van op. En ga anders naar een andere drogist.

Citaat:
Maar weet iemand misschien hoelang het durrt voordat je ene beetje een klein buikje krijg ?
Zoals al gezegd, dat verschilt per persoon. Maar wachten tot die tijd helpt je echt niet verder oid.

Als je nog lang wacht lost het 'probleem' (dat je misschien wel zelf creeert, omdat het er niet eens is) zich vast vanzelf op...maar dan zit je je misschien heel lang gek te maken voor niets. Haal een test, dan heb je vandaag nog duidelijkheid.
Oud 03-12-2008, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Jezus, waar woon je? Als je in de buurt woont haal ik wel zo'n test voor je.
Oud 03-12-2008, 17:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Doe de mensheid een lol en haal een test.
Oud 03-12-2008, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Jezus, waar woon je? Als je in de buurt woont haal ik wel zo'n test voor je.
Dat wilde ik ook al zeggen. Of ik stuur er een naar je op, als 't echt zo'n probleem is
Oud 03-12-2008, 18:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
En wat dan nog, denk je dat de caissière je midden in je gezicht uit gaat lachen ofzo?
Oud 04-12-2008, 14:32
onbekend1994
onbekend1994 is offline
Ik ben van plan om zaterdag even naar leerdam te gaan ( daar woon ik vlakbij )
Want bij onze drogist werken 4 kenissen van me ouders en in leerdam ook wel 1 maar die zegt tog niks ( dat is namelijk de moeder waa rik altijd oppas )
Maar ik ga dus saterdag alles aan de kant setten en een zwangerschap test halen
Oud 04-12-2008, 15:20
Nona
Nona is offline
Goed van je.

Je bent 14, en dat is te jong om kinderen te krijgen. Lichamelijk gezien ben je er echter klaar voor, en er is een kans dat je zwanger bent. Mocht dat het geval zijn, dan zul je hulp nodig hebben om te kijken wat je het beste als volgende kunt doen. Want afwachten is dan niet verstandig.
Laat even weten hoe het gegaan is.
Oud 04-12-2008, 15:49
Balance
Balance is offline
En mocht je het nou toch niet durven bij die oppasmoeder, dan zijn er vast nog wel meer drogisterijen in Leerdam (of een apotheek).
Oud 04-12-2008, 18:51
onbekend1994
onbekend1994 is offline
Ik zal wel laten weten hoe het gegaan is. ( als ik dan teminste durf )
Maar ik heb het met iemadn er even over gehad alleen die zei dat de kans wel heel heel klein was.
Als je het verhaal weet dan... Maar ja het kan natuurlijk altijd tg
Oud 04-12-2008, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zal wel laten weten hoe het gegaan is. ( als ik dan teminste durf )
Maar ik heb het met iemadn er even over gehad alleen die zei dat de kans wel heel heel klein was.
Als je het verhaal weet dan... Maar ja het kan natuurlijk altijd tg
Jij loopt er nu - volgens mij in ieder geval - zo over te stressen dat 't voor jou echt fijner is die test te doen dan maar te vertrouwen op dat de kans heel klein is.

Veel succes zaterdag, gewoon doen, 't lukt je vast wel
Oud 06-12-2008, 15:41
Nona
Nona is offline
Is het gelukt?
Oud 07-12-2008, 13:00
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Mens...

Je kunt ze ook via internet bestellen? Dan wordt het waarschijnlijk discreet bezorgd.

En anders ga je naar een andere plaats, dus waar je niet woont, en doe je het op het toilet van een warenhuis/snackbar.
Dan kun je hem daar meteen weggooien...

Of je vraagt een vriendin om er een te halen, iemand die het wel durft?

Of... je zegt tegen die mensen in de drogist dat je er een voor je zus haalt?
Dan heb je voor je zelf een gevoel dat ze je niet raar aankijken of zo...
Oud 07-12-2008, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Je kunt ze ook via internet bestellen? Dan wordt het waarschijnlijk discreet bezorgd.
In een witte enveloppe (iig bij www.sensitest.nl)...opzich] wel discreet, maar als je nog bij papa en mama woont (wat op 14-jarige leeftijd waarschijnlijk is ) willen ze vast weten wat er in een dergelijke enveloppe zit... En je voelt ook wel dat het een staafje is... Dan kan je idd beter naar een andere plaats gaan om er een te halen, dat valt, denk ik, een stuk minder op. En ik zou helemaal geen uitleg geven als je er één koopt, maar het gewoon net als bv. shampoo of make-up afrekenen...dan leg je er de minste nadruk op en valt het het minste op.
Oud 07-12-2008, 22:14
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Dat is wel zo ja.

Als ik zelf in een drogisterij zou werken zou ik echt nooit gaan vragen aan een meisje waarom ze een zwangerschapstest haalt
Oud 08-12-2008, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Als ik zelf in een drogisterij zou werken zou ik echt nooit gaan vragen aan een meisje waarom ze een zwangerschapstest haalt
Als iemand mij die vraag zou stellen (al die keren nog nooit gebeurd trouwens), zou ik geloof ik een heel dom antwoord terug geven...waarom denk je (niet jij, maar degene die de vraag stelt ) dat iemand een zwangerschapstest koopt...?
Oud 08-12-2008, 15:41
Verwijderd
Idd, als iemand zo brutaal is om dat te vragen zou ik ook echt iets terug kaatsen of gewoon boos kijken
Oud 11-12-2008, 09:13
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Nou het probleem is als ik naar drogist ga ... dat duf ik eigenlijk niet
maar ik wil ook weer neit over een paar maanden een kind ...
( ik ben pas 14 dus )
Als je volwassen genoeg bent om seks te hebben, ben je ook volwassen genoeg om een test te halen. Niet zo piepen.

Laat ook meteen een soa test doen als je geen condoom hebt gebruikt.
Oud 12-12-2008, 10:58
Nona
Nona is offline
Jammer dat de reactie uitblijft. Betekent dit dat er geen test gekomen is, of gewoon even druk?
Oud 14-12-2008, 15:20
star123
star123 is offline
Hoi iedereen!

Ik heb een heel dringend vraagje in verband met de morning after pil.
ik ben me al hele dagen SUPERongerust aan het maken, hopelijk kunnen jullie mij helpen:

Ik heb vorige maand, mijn eerste 2 pillen van een nieuwe pilstrip vergeten in te nemen.Ik weet dat je dan tijdens de eerste week onveilig bent. daarom heb ik met mijn vriend met condoom gevreeën. Elke keer ging de condoom stuk...Mijn vraag was nu: die nacht was het een hevige nacht en we hebben meerdere keren seks gehad (meerdere keren zaadlozing) en elke keer scheurde de condoom...Natuurlijk ben ik de dag nadien de morning after pil gaan halen. Nu vraag ik mij af of het feit dat hij meerdere keren is klaargekomen de werking van de morning after pil doet afnemen??

Ik zou vandaag mijn regels moeten krijgen, maar ik heb ze nog altijd niet.Ik ben dus heel ongerust!

kheb nog een aander vraagje:
ik zou graag een zwangerschapstest doen, kan ik die doen vanaf de eerste dag van de pilvrije week, of vanaf de dag dat ik normaal mijn regels zou moeten krijgen. Voor mij vallen deze 2 data namelijk niet samen.

Ik stop met de pil op vrijdag en krijg meestal zondag mijn regels.
Wanneer kan k dan een test doen?

Hopelijk weet er iemand een antwoord op mijn vraag!

Groetjes
Oud 14-12-2008, 16:55
Verwijderd
Je hebt hier al een antwoord op, maar als het condoom telkens scheurt, doen jullie 'm dan wel goed om?
Oud 29-12-2008, 09:29
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik neem al ongeveer 5 jaar de pil, nooit problemen gehad, altijd op tijd mijn menstruaties gekregen.
Maar sinds enkele maanden zijn mijn menstruaties sterk verminderd in intensiteit en duur, tot ongeveer 4 dagen van middelmatig bloedverlies.
Nu heb ik al op dit forum gehoord over vrouwen die zwanger zijn tijdens dat ze hun menstruaties toch kregen. Doordat ik nu zo'n lichte menstruaties heb, ben ik toch een beetje ongerust hoewel ik geen andere 'symptomen' heb.
Is mijn lichter bloedverlies nu gewoon door het lange gebruik van de pil of is het misschien mogelijk dat ik zwanger ben? ( Of is dat eigenlijk maar fabeltjes van vrouwen die zwanger werden met menstruaties)
Oud 30-12-2008, 18:34
Nona
Nona is offline
Je kunt wel menstrueren als je zwanger bent. Als je twijfelt, doe dan meteen een test, mocht je zwanger zijn kun je er beter eerder achter komen dan later. Maar natuurlijk, je hormoonhuishouding verandert met pilgebruik, maar ook als je uit de puberteit komt. Doe gewoon een testje, dan weet je het.
Oud 01-01-2009, 16:43
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hallo,

Ik heb een klein vraagje. Ik neem al ongeveer 5 jaar de pil, nooit problemen gehad, altijd op tijd mijn menstruaties gekregen.
Maar sinds enkele maanden zijn mijn menstruaties sterk verminderd in intensiteit en duur, tot ongeveer 4 dagen van middelmatig bloedverlies.
Nu heb ik al op dit forum gehoord over vrouwen die zwanger zijn tijdens dat ze hun menstruaties toch kregen. Doordat ik nu zo'n lichte menstruaties heb, ben ik toch een beetje ongerust hoewel ik geen andere 'symptomen' heb.
Is mijn lichter bloedverlies nu gewoon door het lange gebruik van de pil of is het misschien mogelijk dat ik zwanger ben? ( Of is dat eigenlijk maar fabeltjes van vrouwen die zwanger werden met menstruaties)
Het kan beide, ik had dat een jaar geleden ook, dat ik opeens veel minder bloedverlies had. De pijn die ik tijdens mijn menstruatie heb en waar ik de pil eigenlijk voor slik is helaas niet verminderd

Ik heb ook geen andere symptomen en ben vrij precies met het slikken van de pil, dus ik heb geen testjes gedaan, maar ik weet niet hoe dat bij jou zit. Dat vrouwen nog steeds menstrueren terwijl ze zwanger zijn kan namelijk wel. Met de pil houd je namelijk je lichaam voor de gek, als je dan ongesteld wordt is het eigenlijk een schijnongesteldheid.
Oud 01-01-2009, 23:25
Stuiterbal88
Stuiterbal88 is offline
Citaat:
Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad. Het lag aan de hoeveelheid hormonen in depil!
Mijn pil was niet sterk genoeg...

Daarom gebruik ik nu Yasmin...
Oud 13-01-2009, 16:59
jeweetzelluf
jeweetzelluf is offline
hee,

ik ben een beetje bang gemaakt door mijn vriendinnen denk ik,
maar het zit zo.
ik ben aan de pil, slik hem gewoon goed en een paar weken geleden hebben mijn vriend en ik het voor het eerst zonder condoom gedaan. dat was echter in het begin van mijn stopweek, op een vrijdag. daarna ben ik zondag gewoon ongesteld geworden, maar ik heb de eerste pil van de volgende strip uitgespuugd.. ik kan nu toch simpelweg niet zwanger zijn? maar mijn vriendinnen zeiden dat ik echt een probleem had..

alvast bedankt.
Oud 13-01-2009, 20:52
Myuki
Myuki is offline
Heb je het na die eerste keer zonder condoom 't nog vaker zonder condoom gedaan? Als dat niet zo is is de kans op zwangerschap wel heeeel klein.
Oud 14-01-2009, 11:16
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
maar ik heb de eerste pil van de volgende strip uitgespuugd..

je bedoelt dat je hebt moeten overgeven? waarom heb je dan niet gelijk een nieuwe ingenomen?
Oud 22-01-2009, 13:37
watermeloentje
watermeloentje is offline
Ik neem al vier jaar de pil, maar ben sinds 9 maanden overgestapt van Yasmin naar desorelle 20.
Ik heb sinds twee maanden veel last van hoofdpijn, lage rugpijn, pijn in mijn onderbuik, opgezwollen buik,... Ik ben hiervoor naar de huisarts geweest, maar die vond niks en dacht dat het misschien door stress kwam.
Nu zijn deze klachten nog steeds niet over en dacht ik misschien aan een zwangerschap. Ik heb een test gedaan, maar deze was negatief. Ik ben ook nog ongesteld geworden.

Ik kan zelf ook wel bedenken dat de kans dus klein is dat ik toch zwanger ben. Maar is deze kans er? Kunnen deze klachten anders komen van de nieuwe pil (hoewel ik er de eerste zeven maanden geen last van heb gehad) en heeft iemand misschien ervaringen met desorelle 20?
Oud 02-02-2009, 22:06
pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Mensen, ik heb een vraagje..

Ik heb pas jah..neuken mag je het niet noemen ..maar we lagen op elkaar..en toen deed hij zijn lul over mij kut..Zijn eikel ging er 2x in..hij was nat en ik ook..kan het zijn dat ik hierdoor zwanger ben? want het is 1 week geleden..en ik voel me best wel misselijk, buikpijn, hoofdpijn, snel moe enz.. Ik heb snel antwoord nodig..ben namelijk nog maar 14

Xxx
Oud 03-02-2009, 10:58
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
kans is klein dat je na één week al dergelijke zwangerschapsverschijnselen zou hebben hoor overigens ook allemaal dingen die je hebt wanneer je je regels gaat krijgen, alleen interpreteer je die dingen nu anders omdat je je zorgen maakt.
het kàn inderdaad dat je van zoiets zwanger wordt, en daarom moet je dus zorgen dat je condooms gebruikt en/of de pil neemt. ga daarvoor dus in elk geval al eens langs de dokter(<pil)/(condooms>)drogist/supermarkt/...
wanneer moet je ongeveer je regels gaan krijgen? wacht in ieder geval dat moment af, en als je ze niet krijgt doe je een testje.
Oud 03-02-2009, 20:35
pinkxdevil
pinkxdevil is offline
Jah okj..maar het is morgen 2 weken geleden..en we hebben het zonder condoom dan ..en ik zit niet aan de pil Okjj..ik maak me wel druk enz..maar dat zou iedereen tog wel hebben? maar ik w8 nog 1/2 weken..want in die tijd moet ik ongesteld worden..en als ik het niet word doe ik de test wel
Oud 04-02-2009, 07:34
Verwijderd
Misschien wel iets om te gaan regelen (pil, condoom, ...).

Dat je je druk maakt is logisch, maar je kunt nu helaas niet meer doen dan afwachten. Mocht het nog eens voorkomen terwijl je de pil niet slikt of geen condoom hebt gebruikt, dan kan je de morning after pil halen.
Oud 05-02-2009, 18:41
blablatje
blablatje is offline
De kans dat je zwanger zou zijn is niet zo groot, pinxdevil, maar er is wel een kansje. Dus inderdaad even afwachten en een testje doen. En als de wiedeweerga aan de pil beginnen en condooms kopen, want het duurt vast niet lang meer voor jullie "echt" seks gaan hebben.
Oud 06-02-2009, 13:46
loesje--15
loesje--15 is offline
hey hey

ik heb een vraagje ik heb maandag mijn laatste pil geslikt en normaal word ik dan donderdag ongesteld,
nu is het vrijdag en er komt alleen afscheiding en soms een beetje bloed...
Kan dit vaker voorkomen of is dit niet normaal ??

groetjes loesje
Oud 07-02-2009, 14:53
marrel
marrel is offline
Citaat:
hey hey

ik heb een vraagje ik heb maandag mijn laatste pil geslikt en normaal word ik dan donderdag ongesteld,
nu is het vrijdag en er komt alleen afscheiding en soms een beetje bloed...
Kan dit vaker voorkomen of is dit niet normaal ??

groetjes loesje
Dit moet eigenlijk in het pil topic. Maar om toch maar antwoord te geven, dat kan heel goed. Weet niet hoe lang je al de pil slikt maar zeker de eerste maanden/jaren kan dit regelmatig voorkomen dat je een maand niet ongesteld wordt en dan weer wel etc. Het is niks geks, sommige mensen hebben dit, andere nooit.
Oud 08-02-2009, 18:01
loesje--15
loesje--15 is offline
Oowkej nou dan weeet ik dat voor de volgende keer
Dankje voor je reactie ik heb inderdaad wel net een half jaar een nieuwe pil waarchijnlijk dat het daar aan ligt
Oud 09-02-2009, 15:44
Verwijderd
ai ai, mooi bericht vandaag op school, een van mijn beste vriendinnen is vannacht bevallen van een meisje Drie weken vroeger dan gepland, maar alles verder in orde. Ze is wel nog maar 18, haar vriend 19, het was dus niet de bedoeling, maar ze zien het nu allebei wel chill in enzo. Maarja dat zal waarschijnlijk over een paar maanden ook nog wel veranderen.

Mja, mooi bericht, heel vwo 6 inclusief de leraren allemaal heel blij enzo
Oud 12-02-2009, 20:37
snowflakes
snowflakes is offline
Ik weet niet of ik het hier goed post, anders iemand tips?!

Ik ben voor mijn opleiding (Verpleegkunde) bezig met een project over 'zwangerschapsgym' en de terugloop van aanmeldingen binnen een bepaalde zorginstelling.

Nu ben ik benieuwd waar jullie aan denken bij 'zwangerschapsgym'... Wat roept het bij je op?
En waarom lijkt het je nuttig of juist niet?
Oud 25-02-2009, 10:33
SerieuzeJongen
SerieuzeJongen is offline
Het beste voor een vrouw om zwanger te worden is rond het twintigste jaar. Maar dat zie je verdomd weinig!
Oud 03-03-2009, 23:11
manon-l
manon-l is offline
vraagje jullie weten veel over zwangerschap enzo.
mij valt al een tijdje je op dat ik veel verscheinselen van zwangerschap heb.
maar die testen die ik heb gedaan geven aan dat ik niet zwanger ben maar als ik na ga wat er is gebeurt met mij en mijn lichaaam plus dat ik niet ongestelt meer word ik heb nog het gevoel of ik nu wel 2 maand zwanger ben wat moet ik doen ik ben nog maar 16 ik krijg tog geen kind ik zit nog op school en heb niet genoeg geld om een kind te geven wat het hoort te krijgen
Oud 04-03-2009, 07:56
Verwijderd
Testen, je hebt er meerdere gedaan dus? Als die allemaal negatief waren denk ik wel dat je ervan uit kunt gaan dat je niet zwanger bent. Laat het anders bij de huisarts checken, dan weet je het helemaal zeker als je echt zo twijfelt. Heb je wel onveilige seks gehad?

Oh, en punten en hoofdletters gebruiken maakt je tekst wat leesbaarder
Oud 04-03-2009, 07:56
Verwijderd
Testen zijn voor 99,9% betrouwbaar, dat is dus best veel. Als de testen negatief zijn, maar je niet ongesteld wordt, kun je het beste langs je huisarts gaan.
Oud 17-03-2009, 18:32
babylove220208
babylove220208 is offline
ik ken een meisje dat nu een kind heeft, zij had ook allemaal testen gedaan, allemaal negatief!
bloedtesten, urinetesten, negatief, maar daar liep ze als 6maanden zwangere vrouw met een dikke buik!
alle testen zeiden dat ze niet zwanger was terwijl de echografie's toch wel een kindje lieten zien hoor!
Oud 17-03-2009, 18:34
babylove220208
is er hier een meisje die een kind heeft en nog naar school gaat?
Oud 17-03-2009, 18:52
babylove220208
Citaat:
Ik weet niet of ik het hier goed post, anders iemand tips?!

Ik ben voor mijn opleiding (Verpleegkunde) bezig met een project over 'zwangerschapsgym' en de terugloop van aanmeldingen binnen een bepaalde zorginstelling.

Nu ben ik benieuwd waar jullie aan denken bij 'zwangerschapsgym'... Wat roept het bij je op?
En waarom lijkt het je nuttig of juist niet?
hey margreet! ik denk aan een zwangere vrouw dat op zo'n bal zit als ik den aan zwangerschapsgym! en ik denk dat het heel rustgevend is als je eraan meedoet!
Oud 18-03-2009, 15:22
babylove220208
ik lees hier vanalles over innestelingsbloed.. heb je dit altijd of niet?
hebben sommige vrouwen dit wel en sommige niet of is het er gewoon altijd?

thanx alvast
Oud 23-03-2009, 12:05
babylove220208
niemand dat dit weet ?
Oud 23-03-2009, 13:53
Verwijderd
Een innestelingsbloeding kan, maar hoeft zeker niet. Ik heb nergens last van gehad.
Topic gesloten

Regels voor berichten