Advertentie | |
|
![]() |
|
je zegt het toch, je respecteert het maar keurt het af. dus uit moreel opzicht ben je ertegen, maar je staat het wel toe uit respect.
misschien kun je de cultuur wel accepteren, maar een paar onderdelen ervan niet? de Grieken zijn eeuwen lang overheerst door aziatische volkeren, er zijn voldoende vermoedens om aan te nemen dat de echte oude grieken veel germaanser waren (volgens discovery). Maargoed zoek jij maar voor sinterklaas een accentloos nederlands sprekende griek. Ligt er maar aan. De bevolking van Kreta was waarschijnlijk donkerbruin. (zie bijvoorbeeld de muurschilderingen in Knossos. welk racisme nou, het ondergeschikthouden van zwarten onder blanken bijvoorbeeld? je herhaalt jezelf wel vaak zeg.... Dus die huisvrouwen die op basisscholen voor zwarte piet spelen moeten daar een cursus voor krijgen of een diploma Nee.Ze moeten gewoon nietzo'n kroeshaarpruik opzetten en supergrote lippen schminken het is extreem links omdat het zin/redenloze eigen-cultuur verneuking is, omdat het een traditie is die losstaat van alle maatschappelijke problemen, en niks van doen heeft met het verleden, maar gewoon een leuk feest is waarbij ieder kind met plezier aan terugdenkt. schat het op z'n waarde en ga niet doordenken over de oorsprong ervan, we leven immers in het heden. *Lol, een traditie die niets te doen heeftmet het verleden ![]() *links heeft niks te maken met zinloze cultuiurverneuking. Linkse partijen trekken zelfsmeeruit voor cultuur dan rechtse partijen *heden is het gevolg van het verleden. En er zitten gewoon racistische trekjes aan. Nietdat die veel invloed hebben, maar waaropm zou je die erin laten zitten? en voor die andere punten open je maar een andere topic, dan zal ik het zinloze ervan uitleggen. Doe jij maar ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Kinderen komen er later achter dat het slaven waren en zien dan een gelijkenis met hoe de pieten zijn uitgebeeld.
Ik denk dat DAAR het probleem zit. Daarom: rot op met dat kroeshaar en grote rode lippen (tenzij de piet dat in kwestie heeft ![]() Is dat nu zo moeilijk? ![]() Enneh, over traditie gesproken: welke traditie is het eigenlijk, Sinterklaas? Want hoe wij het vieren is anders dan in de 19e eeuw, in de 17e eeuw, in de 15e eeuw en terug. Een traditie die steeds aan veranderingen onderhevig is geweest. Waarom zou er nu dan geen veranderingen in doorgevoerd kunnen worden? Laatst gewijzigd op 18-11-2002 om 18:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het echt te dom voor woorden als je Sinterklaas met zijn zwarte pieter in verband brengt met racisme.
Ik had tot eergister nog nooit van die onzin gehoord, maar wie dat verzonnen heeft zoekt gewoon naar racisme hoor. Als iemand met een zwarte pen op wit papier schrijft ga ik toch ook niet zeggen dat hij een racist is of weet ik veel. ![]() ![]() Dat van Sinterklaas is net zo'n grote onzin. ![]() |
![]() |
|
lul je der maar uit.....
lol, wat een zweak antwoord ![]() hoog wellus/nietus gehalte over een zeer zinloos punt. Is zeker zinloos punt ja. je herhaalt jezelf wel vaak zeg.... had je maar niet een vraag moeten stellen waarop al geantwoord was. en denk je dat kinderen dat als wijze les uit het sinterklaasfeest halen dat maak jij ervan! dat is niet waar. Maar je kunt nog steeds proberen het racisme eruitproberen te halen, aangezien het waarschijnlijk wel enigzins invloed heeft. vraag of sire interesse heeft om daar een reclamespot over te maken Goed plan! voor de mensen (kinderen) die het nu vieren heeft het niks van doen met het verleden slimpy..(je dacht zeker weer een vormfout te hebben gevonden ) Dan kun je de traditie toch aanpassen, kinderen merken er tocjh niks van ![]() ze financieren enkel de cultuur die past bij hun indoctrinatie-politiek. leg uit??? die racistische trekjes zijn verzonnen door de linkse kerk die altijd met het wijzende vingertje klaarstaat * Er is geen linkse kerk * linkse mensen staan niet altijd met het wijzende vingertje klaar nee waarom begin je er dan over :/
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() (lees overigens eerst de berichten die al gepost zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Toch een (1) voorbeeld: Eind jaren 70: Een "zwarte" vrouw loopt door de kalverstraat. Kinderen roepen zwarte piet naar haar. Dit zijn van die dingen die erg vervelend zijn. Niet voor iedereen maar WEL voor het "zwarte" deel van de bevolking. Lang geleden, maar vandaag de dag nog voelbaar. Ik vind het dan ook onzin dat velen van jullie er zo luchtig over doen. Waarom geen gekleurde pieten? Of mag dat ook weer niet omdat dat de "traditie" niet is. Onzin! De pieten komen toch ook niet meer door de schoorsteen. De tijden veranderen nou eenmaal, er moet niet vreemd worden opgeken als de Sint een keer "problemen" krijgt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zegt mij al genoeg. Overigens waren het geen "negers" (wat overigens meer zegt over jouw respect t.o.v. mensen met een andere huidskleur) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Anyway, inderdaad kwam dat niet naar voren in de bron die ik gaf. Ik moet nog eens op zoek gaan naar informatie over de schrijver uit de 19e Eeuw die het een en ander heeft vormgegeven aan het Sinterklaasfeest. Ik laat het je dan zo snel mogelijk weten. |
![]() |
|
1) mn opunt is duidelijk uitgelegd, in goed nederlands.
2) ik heb er inderdaad nog geen goed argument tegen gelezen nee 3) waar wordt de allochtone bevolking voorgetrokken? waarom zou dat slechts een tweedeling opleveren? 4) ik denk zoals ik denk. ik ga de discussie met je aan in plaats van die af te kappen. ik ontken elke notie van objectief goed/ kwaad, dus kan ik me niet beter voelen dan jou. 5) ik analyseer de traditie van sinterklaas, en meen dat er een racistische ondertoon in zit, en dat die eruit gehaald dient te worden. Verder beschouw ik een kritische houding en het hebben van een mening niet alsiets negatiefs. 6) nutteloze voorbeelden dan, als er niks achter zit.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jullie linksen denken altijd dat er iemand beledigd wordt; nu zijn dat de zwarten, straks is er weer een discussie over moslimsterroristen en dan zijn het weer de moslims en als er een discussie is over het inburgeren van buitenlanders zijn die ineens weer zielig: kortom jullie nemen het ALTIJD op voor minderheden. En laat ik je dit zeggen: de meerderheid van de Nederlandse bevolking is niet arm niet zwart en niet moslim, en het wordt tijd dat we het is een keer voor hun opnemen. Dus blijf met je fikken van het Sinterklaasfeest af, als er al bepaalde 'zwarten' problemen met dit feest zouden hebben (wat ik betwijfel, dat is weer een linkse leugen), dan gaan ze maar terug naar Afrika, hun thuisland. p.s. neger is een perfect nederlands woord, hoewel je natuurlijk ook nikker of kaffer kunt gebruiken, net zoals die kaffers ook 'scheldwoorden' voor blanken hebben! |
![]() |
||
Citaat:
Laat ik het voor jou domme linkse kop even anders stellen: Stel: jij gaat wonen in Turkije en je wordt geconfronteerd met de Ramadan, ga jij dan ook zeiken dat er toch bepaalde dingen zijn die jou toch niet helemaal bevallen? Antwoord: Nee dus, je bent in Turkije, het land van de Turken en daar dien je je met respect tegenover hun cultuur te gedragen. Jij past je aan aan hun cultuur, de Turken gaan niet ineens voor jou Sinterklaas vieren. Comprendre? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat betreft Sinterklaas. Wat ik opgevangen heb is dat er aanstoot wordt genomen aan de Zwarte Pieten? Daar zit wel wat in. |
![]() |
||
Citaat:
wel je eigen cultuur moeten aanpassen, maar niet die andere. dat is wat ik tegen links heb, die belachelijke inconsequentie |
![]() |
|
Jezus, het is een kinderfeest, dus daar moeten ze gewoon met hun poten afblijven. Belachelijk dat er politie bescherming nodig is, over normen en waarde gesproken!
Bovendien, zover ik weet zijn pieten geen negers, maar gewoon blanken, die iets te vaak door de schoorsteen zijn gekropen, en daardoor zo zwart als roet zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je dat nou eens gewoon toegaf, dan hoefde deze discussie niet gevoerd te worden |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||
Citaat:
Nee. Citaat:
Zucht..... is dat je stopwoord? Citaat:
Blijkbaar is dat het geval. Citaat:
Neuh hoor. Maar respect komt van beide kanten. Als zij onze (grond)wet niet respecteren, mag daar best wat van gezegd worden. Alleen het probleem is dat "rechts" (om maar even jouw termen te gebruiken) altijd zo zit te kankeren maar nog niet eens OPEN staan voor andere culturen en haar gebruiken. En nu hoor ik HIER over op, want dit heeft niks te doen met de topic. Citaat:
Je mag best Sinterklaas blijven vieren, hoor. Graag zelfs! Het is een leuk feest! Citaat:
![]() Zou je ook zo reageren als er een dergelijk feest was in Zuid-Afrika waar de blanken achterlijk werden afgebeeld (ook al waren het slechts maar witte geesten en geen blanken, maar die witte geesten worden wel als blanken afgebeeld)? Dat ze maar terug moesten oprotten naar Europa ofzo? Zou je ook zo reageren als Nederland een feest had waarbij er witte puntmutsen en witte gewaden (KKK) in voorkwamen? Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik ben er niet over begonnen ![]() Je bent het er dus mee eens dat we het sinterklaas feest moeten houden zoals het nu is? En dat we trots moeten zijn op onze eigen cultuur. p.s. er zij toch belangrijkere dingen in de maatschappij, ook voor links toch (hoop ik)? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(is dat nu zoveel moeite om dat miniem puntje te veranderen in het feest?) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
We mogen best trots zijn op onze cultuur. Want die hebben we wel degelijk. Maar wat het Sinterklaasfeest betreft. Als zou blijken dat veel mensen aanstoot nemen aan de Zwarte Pieten en het daarom geen goede afspiegeling is van de wijze waarop we met mensen om willen gaan, dan ben ik (persoonlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het had echter geen succes, omdat men geen groene pieten wilden. Niet vreemd ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
zouden zij ook niet doen voor de onze! En dan zou ik ze nog groot gelijk geven ook! |
![]() |
||
Citaat:
Daar zou jij je wel thuisgevoeld hebben toen de apartheid er nog was. jezus,.. je hebt echt geen respect voor mensen met een ander kleurtje, he? Geef dat dan direct openlijk toe in 1 zin. Dan weten wij tenminste waar we aan toe zijn. |
![]() |
||
Citaat:
En de apartheid is voorbij en er worden dus helemaal geen zwarten onderdrukt! p.s. (off topic) te veel Alfred Jodocus Kwak gekeken als kind?? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|