Volgens mij kan het allebei. Ik heb het in ieder geval allebei gezien in Leiden. Op m'n oude stageplek werd een aio via sollicitatie aangenomen. Iemand anders die ik ken deed zijn afstudeerstage daar en doet daar nu een promotietraject, dus die is waarschijnlijk via connecties binnengekomen. Volgens mij is op m'n nieuwe stageplek ook een aio via sollicitatie aangenomen. AIO's die een presentatie gaven over wat het nou precies inhoudt laten ook een gevarieerd beeld zien. Alles komt voor. Studenten begeleiden die stage lopen, een congres (presenteren of publiek), labwerk, administratief, het zit er allemaal in.
Qua salaris: ik hoor bedragen tussen de 1600-1900 euro per maand. Ik weet niet meer of dat bruto of netto is. Bedragen die je qua onkosten hoort voor werkgevers liggen volgens mij vaak rond de 40.000-45.000 euro per jaar, dus waarschijnlijk gaat het om nettobedragen. Let op, neem vooral de jaar onkosten voor werkgevers met een korreltje zout, het is slechts bedoeld om je grofweg een idee te geven. Ik weet niet of grensarbeider zijn voordeliger is. Ik weet wel dat de aio's in Nederland het bepaald niet slecht hebben, in sommige landen worden ze geloof ik niet als volwaardig werknemer betaald. Hoe dat in België zit weet ik niet.
Laatst gewijzigd op 12-01-2009 om 21:49.
|