Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2009, 18:29
Verwijderd
De laatste twee maanden doet mijn internet een beetje raar. Als ik websites zoals deze opzoek, geeft ie soms de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven. Als je dan nog een keer klikt, laadt ie 'm wel. Het is compleet willekeurig welke website het is; het lijkt net alsof mijn internetverbinding een halve minuut platligt. (Ik internet overigens via een draadje; geen wireless netwerk problemen dus.)

Bovendien duurt het lang voordat ie sites laadt. Sommige pagina's duren wel tot een minuut - dat was voorheen niet zo en op andere plekken heb ik er geen last van. Ik heb ook bvb gmail notifier en die geeft ook om het kwartier een foutmelding dat ie de server niet kan bereiken.
Edit: ik had het net ook weer, het is een netwerk time-out:
Netwerktime-out
De server op forum.scholieren.com doet er te lang over om te antwoorden.

De opgevraagde website antwoordde niet op een verbindingsverzoek en de browser is gestopt met wachten op een antwoord.

Ik heb wel uTorrent aanstaan, en daar haalt ie bestanden binnen met 600 kbps, dus dat is het probleem niet (langzaam laden van pagina's gebeurt trouwens ook als uTorrent uitstaat), en uTorrent lijkt geen last van de 'onderbrekingen' te hebben.

Heeft iemand een zinnige opmerking over bovenstaande problemen? Ik gebruik Firefox en updaten naar een nieuwe versie hielp niet. In IE is het hetzelfde verhaal. Zo langzamerhand wil ik wel weer internetten zonder dat ik drie keer op een link moet klikken....

Alvast dank!

Laatst gewijzigd op 16-01-2009 om 18:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2009, 18:44
freyk
freyk is offline
Nou, dan is het tijd om je router/modem (kastje waar je kabel aan hangt) ff te herstarten.
Oud 16-01-2009, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Nou, dan is het tijd om je router/modem (kastje waar je kabel aan hangt) ff te herstarten.
Is het zo simpel?

Hmm, het lijkt wel te werken...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 19:23
Verwijderd
Oké, het werkt! Jeeeej! Dankjewel.

Waarom helpt dat, eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 08:26
freyk
freyk is offline
Ik zou het ook eigenlijk niet weten.

Als ik het gevoel heb dat een router erg vaag doet, herstart ik het even.
Hetzelfde heb ik met bv servers die als een jaar al up zijn en opeens vaag doen.
Oud 17-01-2009, 13:34
Koning
Koning is offline
Zet de connections van uTorrent (globaal) eens op max 50. De standaard is genoeg om veel routers te verkloten.
Oud 17-01-2009, 14:16
ILUsion
ILUsion is offline
Een router is ook maar een computertje; dus op sommige momenten komen daar rare bugs naar boven (zoals Koning ook al zegt, zeker met hoge aantallen connecties, gaan heel wat routers op de knieën).

Net zoals je soms ook je pc even moet herstarten om dergelijke bugjes te stoppen, hebben routers dus ook af en toe eens nood aan eventjes zonder stroom te staan.
Oud 17-01-2009, 15:08
Verwijderd
The internet is like a series of Tubes. And your Tube needed cleaning
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten