Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() OT: Ik kom meestal niet zo snel in slaap. Sowieso woel ik de hele tijd heen en weer. Soms lig in in foetushouding, dan weer recht. Als het maar afwisselt. Ik sta ook niet gemakkelijk op. Vroeg opstaan (lees: te weinig nachtrust want ik ga gewoon laat slapen meestal) is een hel en ik snap niet hoe mensen dat zichzelf kunnen aandoen. Ik blijf altijd lekker lang liggen als ik niks hoef te doen. 's Ochtends bij het sluimeren (halfslapen, whatever) droom ik vaak dat ik bijvoorbeeld al opsta of dat ik eerst nog iets belangrijks moet doen in mijn droom, waardoor ik 'vergeet' naar mijn werk te gaan. Of dat de tijd stopgezet of vertraagd kan worden als ik maar telkens op snooze druk. Als het dan eenmaal 10 uur is en ik voor de 20ste keer snooze heb ingedrukt, word ik echt wakker en besef ik dat alles wat ik in die droom had bereikt, voor niets was omdat het toch niet echt was. En dat ik dus alsnog naar mijn werk moet, 3 uur te laat. Nouja, je kent het vast wel. De laatste tijd heb ik niet zoveel leuke onthoudbare of lucide dromen meer. Omdat ik zoveel lees en hoor over mensen die in hun slaap praten, begon ik mij af te vragen of ik zelf praat in mijn slaap. Dus heb ik een keer een mijn mp3-speler in opnamestand naast mijn bed gelegd. De volgende ochtend had ik 7 uur aan audiofiles. Ik opende ze in een audio-editor en toen zag ik eigenlijk maar een paar pieken. Helaas bleken die momenten niet meer te zijn dan wat gedraai, frutselende dekens, gehijg en gezucht. Meh. Ik had gehoopt op interessante filosofische nonsens. Mijn broertje was ooit eens aan het slapen en toen droomde hij dat hij in zijn gezicht gelikt werd. Het was heel nat en kietelend en langzaamaan werd hij wakker. Hij deed zijn ogen open en toen schrok hij zich de pleuris toen een enorm kattenhoofd hem recht aankeek. Zowel kat als broer zijn nooit helemaal meer van de schrik bekomen na de spastische reactie en schreeuw die volgden. Hetzelfde heb ik eens meegemaakt met een spin die het leuk leek om boven mijn gezicht een afdaling te maken. Ik lag op mijn rug en zag ineens de spin dichterbij komen. Ik kreeg een hartverlamming en stond binnen 0,035 seconde naast mijn bed met een opgerolde krant. De spin heeft het niet overleefd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ot; Ik droom altijd heel raar en levendig. Of het algemeen ook echt naar, maar als ik dan sommige 'niet nare' dromen vertel aan anderen, vragen ze zich toch altijd af of ik ook leuke dromen heb. Nou die heb ik dus echt bijna niet. Ik heb van die dromen waarbij ik jankend en schreeuwend wakker word, en het minimaal een halfuur duurt voordat ik weer weet waar ik ben.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik heb niet van die geweldige anekdotes als para.
Ik ben een ramp in smorgens opstaan. Mijn vriend ook. Dus afhankelijk wie er eerder moet opstaan, ligt een van ons nog minstens 10 minuten in bed dingen te zeggen als 'ik kom er nooit meer uit' 'ik ga niet naar mn werk' 'ik ga de hele dag slapen'. Ik neem me altijd voor op tijd naar bed te gaan, maar het lukt nooit. ik moet me altijd een beetje in het dekbed draaien, zodat het wat strakker om me heen ligt. Als kind had ik dit al. Mn ouders moesten het dekbed, nadat ik in bed lag, met de kanten onder het matras proppen, zodat ik nog nauwelijks kon bewegen. Een soort inbakeren ofzo. Dan pas kon ik slapen. als ik wakker wordt moet ik altijd eerst plassen, maar liever slaap ik door want ik lig nooit lekker. Altijd probeer ik dan door te slapen, maar dat lukt dan toch niet, dus ga ik toch maar naar de wc. Als ik ga douchen sta ik eerst altijd een paar seconden te springen onder de douche omdat ik het koud heb. en verder praat ik in mijn slaap. Ik heb last van dat ik, vlak voor ik ga slapen, nog even een of andere spastische beweging met mn been maak, waardoor ik weer wakker schrik. als ik eenmaal slaap kan ik doodstil liggen. Als ik dan ook nog eens niet verkouden ben, hoor je echt niks. Mijn vriend (maar vroeger ook mn ouders) hebben meer dan eens gecheckt of ik nog leefde.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nog wel een leuke anekdote over mijn vriend, trouwens.
Op pinkpop, jaaaaaaren terug, was er voor ons een noviteit, namelijk lekker eten. Opeens hadden ze broodjes met salade, verse fruitsapjes en kon je gebakken eitjes kopen. Supergoed natuurlijk. Blijkbaar had dit nogal indruk gemaakt op mijn vriend, want 's nachts in zijn slaap maakte hij mij wakker. "Ja," mompelde hij, "doe mij maar twee broodjes ei en een broodje beenham." Uitleggen dat hij sliep en dat ik geen broodjes voor hem ging maken werd beantwoord met een grom. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat ik gister weer had, vóór het in slaap vallen, was dat mn hoofd helemaal licht werd en ik soort van zweefde op een 'abstracte wijze'. Mn lichaam en mn omgeving voel ik niet en niks dat ik waarneem, gewoon ultieme ontspanning.
Ik vraag me dan altijd af of mijn ogen 360 graden draaien! Soort van tegenhanger van het keihard vallen als je op weg bent naar de dromenwereld. ![]() |
![]() |
|||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Lekker slapen is dan ook onder andere, vredig wakkeer worden midden in de nacht met heel veel slaap en direct zonder zorgen en denken in slaap kan vallen om verder te dromen. De totale onbezorgdheid! Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar oh mijn god, dat van die veenlijken. ![]() Je hebt mijn dag gemaakt. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oeh ja, op andere plaatsen slapen is ook echt leuk
![]() En een keer in een hele kleine kamer, die lag vol met boeken (zowel in kasten als op de grond) en het rook er ook boekig. Wederom kon ik niet gestrekt liggen, maar juist dat je echt naar een houding moet zoeken maakt het fijn. En op de grond, ik heb nog nooit zo vast geslapen als toen. |
![]() |
|
Jeutje wat slaap ik toch standaard
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Haha dat van de geniale ingevingen net voor het slapengaan en de schapen die zich niet gedragen, dat ken ik. Ik denk áltijd 'dit is zo geniaal, dit onthou ik wel' en ik vergeet het toch. Als ik het wel onthou zijn het alleen de banale dingen
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet op mijn rechterzij liggen, tenzij ik bij mijn vriendje ben. Hij is me dat af aan t leren.
Verder maak ik nooit dingen mee. Mijn vriend daarentegen wel. Die mept tv's van de muur, slaat ramen en rent panisch naar de lichtknop omdat hij bang is dat er iets in de fik staat. Best vermoeiend af en toe. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroeger stond ik standaar iedere nacht rond een uur of twaalf (als mijn moeder naar bed ging) voor mijn spiegel in mijn sieradendoosje te rommelen en dan moest mn moeder me weer naar bed dirrigeren. Slaapwandelen doe ik tegenwoordig niet meer, maar in mijn slaap praten wel. Hele gesprekken in jabbertalk.
![]() |
![]() |
|
Ten eerste ga ik vaak wel te laat naar bed. Of ik wil op tijd naar bed gaan, en lig dan ook op tijd in bed, maar laat heel stiekem toch de tv nog even aan staan. En natuurlijk kan ik, zodra ik dat nu eenmaal probeer, vaak niet slapen. Mijn slaapproblemen zijn wel eens erger geweest, maar mijn vriend maakt vrij zelden mee dat ik in slaap val.
Als ik dan slaap maak ik hem vaak ook snel weer wakker. Ik heb hele levendige dromen, die vaak nergens op slaan maar toch wel dergelijk ingenieus zijn dat het een mooie cultfilm zou vormen. Meestal komen er mensen in voor waar ik helemaal niet zo veel te maken heb, dat kunnen forumers zijn, of mensen van de gradschool maar dan een andere studie, of mensen die ik via via ken of al heel lang niet gezien heb. En daar ben ik dan altijd beste vrienden mee, en zij ook met elkaar. En aan het begin van de droom kan ik dan niet zo goed met iemand opschieten, en aan het einde wel. Vrij Hollywood. En daar praat ik ook veel bij. Mijn vriend wordt er steeds minder wakker van, pas als mijn dromen dermate reëel zijn dat ik aan hem ga schudden wil hij zijn ogen eens open doen. Zoals laatst op vakantie, toen ik wakker werd en ervan overtuigd was dat alles in de kamer verplaatst was naar vlak naast het bed, aan mijn kant. En die sukkel wilde me natuurlijk niet geloven, dus ik heb hem drie keer wakker moeten maken voordat hij het licht aan wilde doen. Ik heb ook wel eens voor het open raam zitten gillen, mijn bed staat tegen het raam en toen ik wakker werd zat ik naar buiten te schreeuwen. Daar hoorde ik ook een paar mensen lachen, beetje jammer. Of ik sta in de deuropening, iets te roepen naar mensen die een verdieping hoger op de galerij staan. Vaak zijn die mensen gelukkig fictief, dus ik sta nog niet helemaal bekend als de dorpsgek. Gesprekken voeren in mijn slaap gaat ook best, ik heb ook wel eens een gesprek met mijn exvriendje gehad waarbij hij op een zeker moment erg verbaasd om zich heen zat te kijken, op zoek naar een lege bak want die was de oorzaak van zijn seksuele driften. Alleen afgelopen zomer gilde er opeens iemand terug (alleen dat ontkende hij, dus ik denk dat hij ook sliep) en toen heb ik een kwartier verstijfd in bed gelegen en durfde ik me niet te bewegen want hij klonk echt heel boos en ik snapte niet waar ik was en wat ik aan het doen was. Verder vraag ik me af wat de katten van mij vinden, want die liggen vaak bij mijn voeten en kunnen nooit een goede nachtrust hebben wanneer ik er ben. En als ik dan wakker word moet ik niet denken dat mijn wekker eigenlijk iets anders is, want dat gebeurt nog wel eens en dan zet ik hem uit en ga ik verder met wat ik aan het doen was, in mijn droom dan. En dat is vaak veel belangrijker dan wakker worden. Het gebeurt ook wel eens dat ik direct wakker ben trouwens, maar echt zin om de warme dekens weg te slaan heb ik dan niet. Thuis ben ik dan alleen, maar bij mijn vriendje gaan we samen ontbijten. En dat is kut, want ik ben eerst gewoon heel normaal, maar als we moeten eten kan ik wel eens chagrijnig worden. Dat eten staat me ook helemaal niet aan, ik wou liever helemaal geen eten nodig hebben voor een uur of tien, maar ik moet van mezelf ontbijten want dat is gezond. Als mijn vriend dan op het idee komt gesprekken aan te knopen komt hij er vrij snel achter dat dat niet de bedoeling van de ochtend is, en als hij me dan vraagt wat er is kan hij al helemaal oprotten. Maar dat weet hij gelukkig ondertussen. Twintig minuten later is ook alles weer goed. En aankleden vind ik maar lastig 's morgens.
|
![]() |
|
|