Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2009, 17:53
Verwijderd
Omdat het me wel leuk lijkt om een wie is de mol spel te proberen open ik er even een topic over. Ik wil het spel op zich wel leiden en er was wel animo verder dacht ik zo.

Ik heb een opzetje gemaakt voor de regels, laat maar weten wat je ervan vindt, zodat ze wat beter getuned kunnen worden.

Wie is de Mol?

Niet al te veel uitleg, spel is bekend van tv. Iedere ronde komen er 2 opdrachten, tenminste dat is de bedoeling. Hierbij kunnen euro's verdiend worden, helaas virtuele Kazet. De Mol moet proberen de opdrachten te saboteren.
Na elke ronde komt een eliminatie ronde. Er worden vragen beantwoord over wie de mol kan zijn, degene die de minste vragen goed heeft, verlaat het spel.

Opdrachten:

De opdrachten komen na elkaar en in principe zo snel mogelijk na elkaar.
Over elke opdracht mag een vastgestelde tijd gedaan worden. Per opdracht wordt dit bepaald. Bij elke opdracht kunnen euro's verdiend worden.
Omdat dit de eerste keer is, kan het zijn dat de opdrachten nogal variëren in moeilijkheid tov de beschikbare tijd, dit om het spel voor de mol ook leuk te houden.

Alle verdiende euro's komen in een pot. Als een opdracht mislukt gaan er ook euro's uit de pot. Winnaar is degene die de meeste euro's in de pot stopt. Dit itt wat op tv het geval is.
Dit om te voorkomen dat iedereen te hard gaat mollen en in principe voor zichzelf gaat spelen en er dan geen euro's in de pot komen. Hoe verder je komt, hoe meer euro's je erin kan stoppen dus op zich niet echt een bezwaar lijkt me.

(anti) Jokers :

Jokers zijn er zo af en toe ook te verdienen. Deze kunnen worden ingezet bij de test.
Een joker zorgt ervoor dat een fout antwoord goed gerekend wordt.
Je moet de jokers expliciet inzetten, het is dus mogelijk jokers mee te nemen naar latere ronden.
Je kan ook anti-jokers krijgen, voor het niet houden aan de regels. Bijvoorbeeld overleggen terwijl dat niet is toegestaan of door niet deel te nemen aan een spel.

Vrijstellingen:

Er zijn soms vrijstellingen te verdienen voor 1 of meer spelers bij een opdracht. Je hoeft niet de test te maken en gaat sowieso door naar de volgende ronde.
Een vrijstelling kan je niet bewaren en wordt automatisch in de eerst volgende eliminatie ronde gespeeld.

Overleggen mag alleen in dit topic, tenzij anders vermeld. Als je toch overlegd verpest dat het spel en krijg je daarvoor anti-jokers. Degene die aangeeft dat de ander hem onreglementair benaderd heeft kan daarvoor jokers krijgen.

Jezelf voordoen als de Mol terwijl je de Mol niet bent, mag ook. Wanneer iedereen denkt dat jij de Mol bent, zal dit blijken uit de testen van de anderen. Hierdoor heb jij meer kans om door te gaan naar de volgende ronde.

Finale

Uiteindelijk blijven er 3 spelers over, de Winnaar, de Verliezer en de Mol. Zij spelen dan nog 1 opdracht. Vervolgens maken de 2 deelnemers de laatste test.
Wie die het best heeft gedaan, stopt 1500 euro extra in de pot. Uiteindelijk wint de deelnemer die het meeste geld in de pot heeft gestopt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2009, 17:57
flyaway
flyaway is offline
Hier zijn al eerder topics over geweest. Lijkt me heel leuk! Wat zouden eventuele bugs kunnen zijn? Wat voor soort opdrachten kunnen het zijn? Kunnen spelers met elkaar PM'en voor onderling overleg, eventueel bij deze PMs dan de spelleider (of komt hier een andere naam voor? + account) cc'en?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:03
Verwijderd
maar als ik het goed begrijp kan de mol dus niet winnen, right?

ow, ik had hier trouwens ooit een account voor aangemaakt. mollerator
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:05
mollerator
mollerator is offline
deze dus
Oud 19-01-2009, 18:06
Neko*
Neko* is offline
Oud 19-01-2009, 18:08
flyaway
flyaway is offline
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:08
Verwijderd
Ik wil wel leiden!

Ik leid al, maar dat loopt niet echt actief.
PLZ PLZ!
mag ik leiden!
Dit is echt mijn ding!
Met LL lijkt me wel leuk, als hij het ook wil, met mij erbij (H)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:10
Verwijderd
Citaat:
maar als ik het goed begrijp kan de mol dus niet winnen, right?

ow, ik had hier trouwens ooit een account voor aangemaakt. mollerator
De mol kan inderdaad niet winnen, maar het is natuurlijk wel leuk om opdrachten te verneuken.

lol@account
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:11
Verwijderd
Soija wilde ook al wel spelleiden.

En leuk initiatief, ik doe wel mee.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Hier zijn al eerder topics over geweest. Lijkt me heel leuk! Wat zouden eventuele bugs kunnen zijn? Wat voor soort opdrachten kunnen het zijn? Kunnen spelers met elkaar PM'en voor onderling overleg, eventueel bij deze PMs dan de spelleider (of komt hier een andere naam voor? + account) cc'en?
Nou ik heb wel een aantal ideeën voor opdrachten die geschikt kunnen zijn. PM'en is misschien voor sommige opdrachten noodzakelijk, maar voor sommige opdrachten is het ook niet de bedoeling dat er gepmd wordt. Maar dat is natuurlijk een beetje hetzelfde als bij het weerwolfspel.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:17
Tink*
Tink* is offline
Maar bij opdrachten wordt er wel van tevoren aangekondigd dat je bv van zo laat tot zo laat iets moet doen? Of hoe heb je het in gedachten? Of het tot een bepaalde tijd inleveren idee? Want ik ben elke dag wel een keer online, maar sommige tijden kan lastig worden.
Oud 19-01-2009, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Maar bij opdrachten wordt er wel van tevoren aangekondigd dat je bv van zo laat tot zo laat iets moet doen? Of hoe heb je het in gedachten? Of het tot een bepaalde tijd inleveren idee? Want ik ben elke dag wel een keer online, maar sommige tijden kan lastig worden.
Ja dat weet ik nog niet helemaal. Sowieso een tijd deadline, maar misschien is het ook handig om van te voren aan te kondigen wanneer de opdracht plaats vindt, dan kan de tijdsduur van de opdracht natuurlijk korter gemaakt worden. Aan de andere kant zijn er dan natuurlijk nog steeds mensen die achter het net vissen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:19
Verwijderd
je kan ook opdrachten doen en daar twee dagen de tijd voor geven. of opdrachten die je online op elk moment kan maken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:20
flyaway
flyaway is offline
En als iets in groepen moet gebeuren? Dan wil je niet dat de ene groep het van de ander weet enzo, hoe werkt dat dan? Kun je dan iets doen met een apart topic waarin je niet mag kijken? (Of kan niemand zich daar aan houden dan? Overlegtopic groep 1 / Overlegtopic groep 2 bv)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:20
Tink*
Tink* is offline
Ligt natuurlijk ook aan de opdracht, als je iets in je eentje moet doen kan je natuurlijk ook dingen zeggen als: pm me als je de opdracht wil en vanaf het moment dat je 'm hebt en weer inlevert de tijd ertussen omrekenen tot euro's. Maar qua samenwerkdingen dat wordt denk ik het lastigst omdat je dan wel tegelijk online moet zijn. Of je kan beschikbaarheid opvragen en op basis daarvan een keer groepjes maken, maar dat hangt ook van de opdracht af natuurlijk.
Oud 19-01-2009, 18:22
flyaway
flyaway is offline
MSN is misschien ook een idee, voor groepswerk
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:22
flyaway
flyaway is offline
Of een tijdelijke andere site, voor elke groep een, beveiligd met wachtwoord
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:23
Hanneke
Hanneke is offline
Vorige keer faalde het best wel. Ik ben benieuwd!

Het is opzich vrij makkelijk om met invisionfree ofzo een forum op te zetten en dan twee of meerdere groepen te maken.
Oud 19-01-2009, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Vorige keer faalde het best wel. Ik ben benieuwd!
Is daar nog een link van?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:24
Verwijderd
msn ben ik tegen eigenlijk. dat ga ik niet zitten downloaden voor een spel. op verschillende sites kan je gratis fora of chat- of shoutboxes aanmaken. dat lijkt me dan een beter plan eigenlijk.
al zou het wel heel gaaf zijn om subfora binnen DK te krijgen voor dit spel *hint hint forumbazen naamzoek*
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:30
mollerator
mollerator is offline
Citaat:
Is daar nog een link van?
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1671876
Oud 19-01-2009, 18:32
Verwijderd
o ok, maar er is dus niet daadwerkelijk een spel gespeeld?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:34
Verwijderd
nope, nooit van de grond gekomen, aangezien het mij iig veel en veel te veel werk leek. maar ik probeer het graag een keer voor het echie!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:41
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
msn ben ik tegen eigenlijk. dat ga ik niet zitten downloaden voor een spel. op verschillende sites kan je gratis fora of chat- of shoutboxes aanmaken. dat lijkt me dan een beter plan eigenlijk.
al zou het wel heel gaaf zijn om subfora binnen DK te krijgen voor dit spel *hint hint forumbazen naamzoek*
Dat is veel gedoe, want dan moeten mensen van verschillende groepn verschillende usergroups krijgen en verschillende rechten om het ene subforum wel in te kunnen en de ander niet. En die groepne verschillen waarschijnlijk ook nog per ronde.
Oud 19-01-2009, 18:42
Sherco
Sherco is offline
Het lijkt me een heel leuk idee, maar ik vraag me af of het praktisch haalbaar is...
Oud 19-01-2009, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Of een tijdelijke andere site, voor elke groep een, beveiligd met wachtwoord
Maarten's site kan hier wel voor gebruikt worden. Maarten TopDrop naamzoek.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:43
Verwijderd
Ik doe wel mee, kijken of het wat wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Dat is veel gedoe, want dan moeten mensen van verschillende groepn verschillende usergroups krijgen en verschillende rechten om het ene subforum wel in te kunnen en de ander niet. En die groepne verschillen waarschijnlijk ook nog per ronde.
Ja die groepsopdrachten is wel een probleem. Ik heb nu wel 1 idee voor een groepsopdracht. Maar dan wint eigenlijk automatisch de groep die het meest online is.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me een heel leuk idee, maar ik vraag me af of het praktisch haalbaar is...
Dit dus. Ik weet niet of ik de eerste ronde meedoe, heb niet zoveel zin in allerlei gedoe.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ik doe wel mee, kijken of het wat wordt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 18:56
Verwijderd
Ik doe mee met Kazet.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:11
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ja die groepsopdrachten is wel een probleem. Ik heb nu wel 1 idee voor een groepsopdracht. Maar dan wint eigenlijk automatisch de groep die het meest online is.
Proberen de groepen te maken op hoeveelheid online (zo dat het dus redelijk gelijk verdeeld is) kan niet?
Oud 19-01-2009, 19:18
Verwijderd
Het is het meest praktisch als de opdrachten individueel uitgevoerd worden, maar dan moet er ook wel een sabotagemogelijkheid zijn voor de mol.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Het is het meest praktisch als de opdrachten individueel uitgevoerd worden, maar dan moet er ook wel een sabotagemogelijkheid zijn voor de mol.
Ik denk dat dit inderdaad het makkelijkst is, dus de hoeveelheid groepsopdrachten zal beperkt worden.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:21
Hanneke
Hanneke is offline
Eerder is het trouwens ook een poging gedaan. Twee of drie jaar terug. Eens zien of ik die nog terug kan vinden.
Oud 19-01-2009, 19:22
Verwijderd
En ik ben inderdaad ook voor een invisionfree forum idee.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:24
Verwijderd
Oh, en medespelleiden wil ik wel ja, indien nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dit inderdaad het makkelijkst is, dus de hoeveelheid groepsopdrachten zal beperkt worden.
Idealiter heb je dan een groepsopdracht waarbij een individuele inbreng nodig is.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:31
Verwijderd
Ik heb nog een hele lijst opdrachten!
25 ofzo.

Mag ik me spelleiden?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 19:33
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Eerder is het trouwens ook een poging gedaan. Twee of drie jaar terug. Eens zien of ik die nog terug kan vinden.
http://forum.scholieren.com/showthre...7951&highlight
Oud 19-01-2009, 19:52
Tink*
Tink* is offline
Op d.nl heb je ook zo'n subforum waar je het wachtwoord moet raden voordat je erin kan. Je zou dus in principe gewoon groepen een wachtwoord kunnen geven enzo en zo een eigen subforum voor een groep creeëren.
Oud 19-01-2009, 19:54
Verwijderd
Wat een gekef in dat topic.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:12
Verwijderd
Pagina 6, en het schiet niet op. :/
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Maarten's site kan hier wel voor gebruikt worden. Maarten TopDrop naamzoek.

Citaat:
Op d.nl heb je ook zo'n subforum waar je het wachtwoord moet raden voordat je erin kan. Je zou dus in principe gewoon groepen een wachtwoord kunnen geven enzo en zo een eigen subforum voor een groep creeëren.
Ik kan ook membergroups van users maken met elk hun eigen subforumdingetje en een apart subforum voor het spel zelf. En zonodig ook een spelleidersaccount met meer rechten a la fb. En er kunnen dus ook subfora gemaakt worden met een wachtwoord voor eventuele speldoeleinden.

Laat maar wat horen
Oud 19-01-2009, 20:21
Laisve
Laisve is offline
Maar even een praktisch dingetje. Ik las hierboven dat het vooral zou gaan om individuele opdrachten... hoe kan een mol daarbij mollen behalve zijn eigen opdracht vernakken ?
Oud 19-01-2009, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Maar even een praktisch dingetje. Ik las hierboven dat het vooral zou gaan om individuele opdrachten... hoe kan een mol daarbij mollen behalve zijn eigen opdracht vernakken ?
Citaat:
Idealiter heb je dan een groepsopdracht waarbij een individuele inbreng nodig is.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:35
Laisve
Laisve is offline
Hoe zie je dat voor je ? Qua opdracht, (mijn creabeabrein wil nog niet van de grond komen)
Oud 19-01-2009, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Hoe zie je dat voor je ? Qua opdracht, (mijn creabeabrein wil nog niet van de grond komen)
Gewoon opdrachten waarbij mensen individueel samen moeten werken, dus niet echt teams tegen elkaar maar iedereen zit in hetzelfde team.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2009, 20:39
Hanneke
Hanneke is offline
In dat andere topic was er bijvoorbeeld iets met groepjes van twee: Een iemand kreeg een filmposter te zien, moest raden van welke film die kwam en dan vier steekwoorden posten in het topic. De ander van het groepje moest dan weer raden om welke film het ging. Per goed geraden antwoord kon je dan geloof ik een letter krijgen ofzo en dan uiteindelijk het woord raden.
Oud 19-01-2009, 20:44
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Gewoon opdrachten waarbij mensen individueel samen moeten werken, dus niet echt teams tegen elkaar maar iedereen zit in hetzelfde team.
Nee dat volg ik wel, maar ik vroeg me af hoe zo'n opdracht eruit zou zien. Maar dat wat Hanneke zegt klinkt wel leuk
Reageren

Regels voor berichten