Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 00:43
Femic
Femic is offline
Ok, volgend verhaal is echt te suf voor worden en waarschijnlijk ook heel onduidelijk, omdat ik zelf niet echt snap wat ik heb gedaan, maar als er iemand is die het wel begrijpt en me ook kan helpen het op te lossen, ben ik een gelukkig mens.

Ik ging met de Wizard 'harde schijf opruimen door programma's te verwijderen die je niet gebruikt' dus enkele dingen van m'n laptop verwijderen. Daaronder kennelijk twee dingen die ik niet kan missen..

1) Het programma dat het mogelijk maakt om audio af te spelen op je PC. Het 'luidsprekertje' dat altijd rechtsonder in je balk staat is verdwenen en ik kan inderdaad geen muziek meer afspelen. Hoe krijg ik dit terug??

2) Internet Explorer pictogram. Ik kan nog wel gewoon Internet Explorer gebruiken door op een link (in bijv. een msn chatvenster) te klikken, maar ik kan niet gewoon de browser openen door op een Internet Explorer pictogram te klikken, daar dat simpelweg nergens te bekennen is. Ik heb al IE opnieuw geinstalleerd (en daarmee wél een nieuwe versie in gebruik, dus het is wel voltooid), maar dat verandert niets.

Ik weet het, ik ben een dom wezen. Maar als iemand me kan helpen, dan ben ik diegene bijzonder dankbaar!
Oud 21-01-2009, 12:57
M@rco
M@rco is offline
Dat zal gewoon een kwestie zijn van de juiste drivers opnieuw installeren. Wat voor computer (merk + type) heb je?

Wat IE betreft: als je gewoon een snelkoppeling maakt naar "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"? Zou moeten werken.
Oud 21-01-2009, 18:15
Femic
Femic is offline
Ik heb een Asus Z9200 (laptop). Oh en ik heb de cd-rom van Windows XP niet meer (ligt in Nederland, ik woon tijdelijk in Engeland), dus ik kan Windows niet opnieuw installeren (wat Microsoft Support zegt dat ik moet doen).

En iexplore.exe staat dus niet op m'n pc.. In de map Internet Explorer staat ie niet en heb ook al een zoekactie uitgevoerd die niks oplevert.. Heel bizar.

Edit: ok internet explorer heb ik weer weten terug te krijgen, gewoon door in configuratiescherm => software => windows onderdelen toevoegen of verwijderen (daar zal ik 'm er ook wel hebben uitgehaald, ik ben af en toe echt een beetje als een kip zonder kop). Maar als iemand me nog kan helpen met Microsoft Volume Control..

Laatst gewijzigd op 21-01-2009 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 19:38
ILUsion
ILUsion is offline
Op de site van Asus kan je bij support als het goed is zoeken naar de nodige drivers, waarschijnlijk moet je gewoon het model van je laptop ingeven en daar moet je dan dedriver van je sound card downloaden en installeren (kan ook AC '97 noemen of iets dergelijks).
Oud 21-01-2009, 20:48
Femic
Femic is offline
Jaa gelukt! Onwijs bedankt!
Oud 27-01-2009, 14:19
QuirineG
QuirineG is offline
Ik heb net t zelfde gedaan! Hoe kan ik t terug krijgen? Ik heb Acer Aspire 3651WLMi

heel erg bedankt als iemand mij kan helpen!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 15:02
M@rco
M@rco is offline
Als je Windows XP hebt, deze downloaden:

http://www.majorgeeks.com/Realtek_Hi...P03_d4902.html

Als je Windows Vista hebt, deze downloaden:

http://www.majorgeeks.com/Realtek_Hi...sta_d5513.html
Oud 27-01-2009, 15:30
QuirineG
QuirineG is offline
Ik heb Windown XP moet ik alle 4 die dingetjes downloaden?
Sorry ik ben dom met dit soort dingen!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 15:35
M@rco
M@rco is offline
Probeer deze link eens!

http://files3.majorgeeks.com/files/a...s/WDM_R214.exe
Oud 27-01-2009, 15:36
QuirineG
QuirineG is offline
Ik ga proberen, dankjewel
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 16:33
QuirineG
QuirineG is offline
Jaaaa t werkt! Heeeeel erg bedankt (:
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 20:55
Femic
Femic is offline
Goed om te weten dat ik niet de enige stomkop ben.
Reageren

Regels voor berichten