| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
We zijn er bijna, we zijn er bijna
Röps bleef met tranen in zijn ogen staan. De anderen waren allemaal stil. Het blauwe licht, nu veel minder fel, verdween als een vogel die een nieuw plekje zocht om te gaan zitten. ‘Ik vlieg erachteraan!’ zei Flyaway. ‘Doe dat alsjeblieft niet, fly, dan gebeurt hetzelfde met jou als met Mr Soija’. Bij het vallen van die naam snikte brightblue nogmaals. ‘We moeten nu dicht bij elkaar blijven en geen domme fouten maken, anders heeft Barabas ons makkelijk, één voor één’, zei Röps. Toddish, jij blijft te allen tijde bij Flyaway, ik zorg wel voor brightblue.’ Het was gek, ze wisten dat de thuisbasis van de Duisteren ontzettend warm moest zijn, maar hoe dichter ze erbij kwamen, hoe kouder het werd. De zon ging bijna onder. In de verte dachten ze iets te zien van het vuur, maar ze wisten niet eens zeker of er wel vuur te zien was bij de Duisteren. Iedereen vond het eng, maar niemand zei wat. ‘Laten we een kamp opslaan. Het wordt alleen maar kouder en vandaag kunnen we ze niet meer bereiken’, zei Flyaway. Ze durfden geen vuur te maken, uit angst dat de Duisteren hen zouden vinden, midden in de nacht. Ook hadden ze vrijwel geen spullen bij zich. Van kamp opslaan was dan ook niet echt sprake. De twee ‘stelletjes’ kropen tegen elkaar aan. Bij Röps en brightblue ging dat vrij makkelijk, ze sloegen snel hun armen om elkaar. Bij flyaway en Toddish ging dat ietsje minder gemakkelijk, door de vleugels van flyaway. Na veel gedraai besloten de twee maar niet tegen elkaar aan te slapen. De andere twee klonken zo ontzettend tevreden met elkaar dat ze beide niet veel zin hadden daar tegenaan te gaan zitten. Flyaway keek de hele nacht voor zich uit. Ze zat na te denken over wat ze dan toch moesten, morgen.’ Het gevecht tegen de Duisteren. Hoe gingen ze dit aanpakken?’ Na urenlang nadenken begon het weer licht te worden. Ze besloot iets eetbaars te zoeken. Misschien was Toddish ook al wakker, even kijken. Toen ze Toddish aanraakte, leek het alsof hij van steen was. ‘Toddish?’ zei flyaway eerst zacht. ‘TODDISH?’ De twee tortelduifjes even verderop kwamen wél in beweging. Langzaam kwamen Röps en brightblue op flyaway en de stille Toddish af. ‘Hij.. hij is dood. Hij is helemaal bevroren’, snikte de geschrokken flyaway. 1 sterrenmeisje (ziener) 2 coolkast (weerwolf) 3 Pippeloen (wolfsbane) (geliefde) 4 Barabas 5 light fighter (dorpeling) 6 Mutsieprutsie (dorpeling) 7 Sherco (dorpeling) 8 Mr Soija (dorpeling) 9 flyaway 10 Eye of Sauron (jager) 11 MartinV (weerwolf) 12 Katje (cupido) 13 Basjeeh (dorpeling) 14 fizzle-fluffy (heks) (geliefde) 15 VeGs (dorpeling) 16 Toddish (dorpeling) 17 ~~Fantôme~~ (verrader) 18 brightblue 19 Röps 20*Miekjuh* (weerwolf) Opgehangen Opgegeten Doodgeschoten door de jager Gestorven uit liefdesverdriet Alwéér een dorpeling, suffies. Interessant gezelschap blijft er nog over: Een wolf, een tovenaar, een leerlingziener en een dorpeling, helemaal alleen. Morgen weer een eetronde. 20.30u deadline. Het wordt nog spannend!
|
|
|
|
Paranoia binnen de groep
‘Flyaway!’ Röps was woedend. Hij kon het niet geloven dat ze nu nóg iemand kwijtwaren, zo vlak voor het eind. ‘Zit je de boel te saboteren? Volgens mij werk jij voor de Duisteren! Ben je hier undercover?’ Flyaway keek Röps geschokt aan. ‘Hoe kun je nou zoiets zeggen?’ zei ze terwijl er een traan over haar wang rolde. Brightblue wist ondertussen niet waar ze moest kijken, we ze moest geloven. Aan de ene kant ging het véél te ver, wat Röps beweerde, maar aan de andere kant.. Ze had hem de hele nacht vastgehouden en hij was zo lief voor haar geweest. Bovendien had Flyaway wel eerder al dingen gedaan… Voordat ze in gedachten al had besloten, greep Röps flyaway bij haar keel. ‘Zeg het dan trut! Werk je voor hem, voor Barabas? Ben je zijn liefje? Je was ook betrokken bij de dood van Miekje, je hebt ons hier via dit donkere pad geleid waarvan je wíst dat het veel te koud was… ZEG HET!’ ‘Ik werk niet voor hem’, zei flyaway huilend. ‘Ik wil het beste voor ons allemaal, geloof me nou, ik..’ Maar ondertussen kneep Röps de keel van flyaway zo ontzettend dicht dat ze niet eens meer kon praten. Haar hoofd werd rood. ‘Röps? Wat doe je? Laat haar los!’ zei brightblue. Maar het was te laat. Als blikken konden doden was flyaway al eerder gestorven, maar nu was ze gestikt door de sterke handen van Röps om haar keel. 1 sterrenmeisje (ziener) 2 coolkast (weerwolf) 3 Pippeloen (wolfsbane) (geliefde) 4 Barabas 5 light fighter (dorpeling) 6 Mutsieprutsie (dorpeling) 7 Sherco (dorpeling) 8 Mr Soija (dorpeling) 9 flyaway (tovenaar) 10 Eye of Sauron (jager) 11 MartinV (weerwolf) 12 Katje (cupido) 13 Basjeeh (dorpeling) 14 fizzle-fluffy (heks) (geliefde) 15 VeGs (dorpeling) 16 Toddish (dorpeling) 17 ~~Fantôme~~ (verrader) 18 brightblue 19 Röps 20*Miekjuh* (weerwolf) Opgehangen Opgegeten Doodgeschoten door de jager Gestorven uit liefdesverdriet De tovenaar is dood. Morgen is de laatste hangronde. Er zijn nog drie spelers: Een weerwolf, een leerlingziener, en een dorpeling. Er zijn twee scenario’s mogelijk (ervanuitgaande dat beide stemmers ook echt stemmen): - De twee stemmers (dorpeling en leerlingziener) stemmen beide op de weerwolf. De dorpelingen winnen. - De twee stemmers stemmen verschillend, of dat nu op elkaar of één van hen op de weerwolf is, de weerwolfwint in dit geval (kiest bij gelijkspel nooit voor zichzelf en kan morgen de ander opeten). Excuses voor het korte verhaal, hoewel ik mijn twijfels heb of iemand ze nog leest. Ik heb geen tijd verder en mijn medespelleiders zijn niet bereikbaar/niet in staat dit even te regelen.
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Weerwolfspel 55 deel 3 Verwijderd | 152 | 27-01-2009 19:53 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #55 Verwijderd | 500 | 12-01-2009 21:52 | |