Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2009, 17:35
Balance
Balance is offline
Voor de mensen die er geen studie/school meer naast doen.
En ben je er tevreden mee of wil je liever meer/minder werken?

En voor de mensen die wel nog studeren: hoeveel uur zou je willen werken als je straks klaar bent?
Oud 28-01-2009, 17:43
Verwijderd
Naast 3 (of 4) dagen college werk ik twee dagen, dus dat is 17 uur per week. En dat zal ik straks moeten opschroeven als een deel van mn inkomsten weg gaan vallen. Dus ik hoop dat dat gaat lukken. Als ik straks een echte grotemensenbaan heb dan wil ik beginnen met fulltime, zodat ik wat centjes kan oppotten en daar later van kan genieten. Lees: op reis kan.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 18:25
Methuselah
Methuselah is offline
Momenteel studeer ik nog, maar werk ik zo'n 18-19u per week. Zou graag richting 25-30u gaan in totaal.

Als ik afgestudeerd ben, zou ik stagiair-vastgoedmakelaar willen worden en dan mag ik toch rekenen op werkweken van 50-55u...
Oud 28-01-2009, 19:06
marrel
marrel is offline
Ik studeer nog heb er eerst 10 en later 7 uur naast gewerkt. Nu niks vanwege stage (40 uur in de week) en ik wil dadelijk ook wel 40 uur in de week gaan werken. Misschien wat later terug na 36 uur (4x 9)
Oud 28-01-2009, 19:36
blablatje
blablatje is offline
Op papier 48, maar gemiddeld meer. Het lijkt me wel prettig om ooit 4 dagen te gaan werken, dus een uurtje of 40.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 21:13
wup
wup is offline
Ik studeer en werk verschillende uren, tussen de 12-20 vaak, maar heel soms zit er een week van 30 tussen.

Als ik straks klaar ben, wil ik part-time werken ( 2 of 3 dagen ofzo) en daarnaast meer studeren. Als ik ooit uitgeleerd ben wil ik gewoon 5 dagen werken, 40 uur.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 07:21
Miracle
Miracle is offline
Ik werk nu vrij weinig, maar ik verdien wel genoeg. Hoeveel uur per week weet ik niet, de ene week 20 (soms) en de andere week 3 uur (vaak).
In toetsweken werk ik gewoon niet, dus ik richt het een beetje in naar m'n studie.

Als ik klaar ben, zou ik wel fulltime willen werken.
Oud 29-01-2009, 09:36
Paperz
Paperz is offline
ik werk 40 uur in de week, ik zou liever 36 uur willen werken maar goed..
a) ik kan nu 40 uur per week werken (geen relatie/kinderen/aandoening/ouderdom) dus dan moet het ook van mezelf
b) als ik 36 uur werk verdien ik minder
c) als ik 36 uur werk kan ik me minder permiteren (eerder weggaan op werk, wensen mbt arbeidsvoorwaarden e.d.)
Oud 29-01-2009, 11:46
KiMZz
KiMZz is offline
Het wisselt bij mij nogal. Ben net afgestudeerd en werk nog bij mijn 'bijbaantje' in een telefoonwinkel. Ik heb een contract van 13 uur per week, de ene week werk ik 16 uur, de andere week meer dan 30. Wel lekker hoor, gisteren, vandaag en morgen vrij, dan weer 3 dagen werken en dan weer 3 dagen vrij..
En aangezien het enorm goed verdient heb ik over geld geen klagen!
Oud 29-01-2009, 15:08
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk gewoon beginnen met 5 dagen per week van 9 tot 5 (of 10 tot 6, afhankelijk van de lokatie) werken, om maar eens te zien hoe dat gaat en geld op te sparen. Later wil ik waarschijnlijk minder werken - dat wil zeggen, minder bij een baan, dan wil ik als het kan nog dingen ernaast gaan doen als vertalen, schrijven en/of illustreren (vooropgesteld dat dat ooit wat op gaat leveren dus ). Maar dat zie ik na een tijdje wel. Ligt er ook erg aan wat voor werk ik krijg, als ik veel moet reizen denk ik dat de tijden wisselender zullen worden - en daar heb ik de eerste tijd niks tegen, dus het mag allemaal Als ik maar vrije tijd over houd en niet in het weekend hoef te werken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 17:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik werk 36 uur per week, van 8.30-17.00 uur (bij het bedrijf waar ik werk (en bij veel andere bedrijven) is dat fulltime). De ene week werk ik vijf dagen en de andere week vier dagen. Voor nu vind ik het prima. Ik heb niet meer vrije tijd nodig, ik wil geld sparen en ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat als je het kan, je eerst fulltime gaat werken. Als ik straks kinderen heb wil ik wel minder gaan werken, dan het liefst drie of vier dagen.
Oud 29-01-2009, 18:09
remy476
remy476 is offline
Stage= 15 uur ofzo?
TNT= 4.5 (verschilt nogal)
Oud 29-01-2009, 19:14
Verwijderd
rond de 25u bij mn ene werk, 10 bij mn andere en nog 8 ofzo bij mn andere, hangt enorm vd week af
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 19:29
coopergirl
coopergirl is offline
Ik werk nu 16 uur per week, daarnaast studeer ik voltijd. Als ik afgestuurd ben, wil ik niet meer dan 32 uur werken. Ik vind vier dagen per week meer dan genoeg! Daarbij hoef ik niet waanzinnig luxe te leven met een duur koophuis, vaatwasser en auto met klimaatbeheersing
Oud 29-01-2009, 20:53
Verwijderd
11 uur in de week werken, studeren voltijd.
Later hoop ik gewoon 40 uur pw aan de slag te gaan, meer zou me niet zo veel uitmaken als ik de tijd heb
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 21:01
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Gemiddeld 15 uurtjes.

Bijbaantje.
Oud 30-01-2009, 11:00
ac3000
ac3000 is offline
Naast het studeren, werk ik 1 of 2 dagen in het weekend (meestal 1). 8 uur per week dus.

Maar aangezien ik in een museum werk en het dan in de schoolvakanties drukker is (als ik zelf geen vakantie heb), kan het ook oplopen tot 20-25 u per week.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 17:12
LittleLucille
LittleLucille is offline
Ik studeer niet meer, werk 30 uur per week voor een instelling.
Sinds september 2008 heb ik een eigen zaak.
Hoeveel uur ik daar mee bezig ben, kan ik niet zeggen, dat wisselt.

Laatst gewijzigd op 30-01-2009 om 17:18.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 18:22
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ik studeer niet, werk 30 uur over 5 dagen verdeeld.
Ik woon alleen en heb een hond, anders had ik zo 40-50 uur per week gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:41
Nyawa
Ik studeer nog voltijd en werk er nu 12 uur per week naast. Later zou ik het liefst vier dagen negen uur werken, dus in totaal 36 uur.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 15:49
Giles
Giles is offline
Dat wisselt nog al, maar minimaal acht uur. Vaker is het vijftien uur of meer, maar ik werk een beetje op oproepbasis per week.
Oud 01-02-2009, 18:50
Lente
Lente is offline
naast school werk ik nu 32 uur per week
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 19:56
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Momenteel studeer ik nog, maar werk ik zo'n 18-19u per week. Zou graag richting 25-30u gaan in totaal.

Als ik afgestudeerd ben, zou ik stagiair-vastgoedmakelaar willen worden en dan mag ik toch rekenen op werkweken van 50-55u...
Vanaf maandag tot zondag werk ik deze week in totaal ongeveer 60u.
Oud 02-02-2009, 10:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik studeer en verder werk ik vier uur per week. Ik hoop eigenlijk binnenkort 10 uur per week te gaan werken, maar dan moet ik nog even worden aangenomen

Na mijn studie... Ik weet het eigenlijk niet zo goed, ik kan me niet voorstellen dat ik een fulltime baan zou vinden en fulltime werken lijkt me ook wel heel zwaar, al hangt het natuurlijk van de reistijd af, als die er nauwelijks is, is het misschien wel te doen. Het meest ideaal lijkt me drie dagen werken, zodat ik ook nog tijd over houd om andere dingen te doen. Schrijven.
Oud 02-02-2009, 12:16
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ik studeer nog voltijd en werk er nu 12 uur per week naast. Later zou ik het liefst vier dagen negen uur werken, dus in totaal 36 uur.
Ambtenaar!

Ik werk nu een uur of acht naast mijn bestuursfunctie en studie, meer gaat echt niet.

Later zal het vooral in het begin oplopen tot werkweken van 60 uur, maar nu vind ik dat nog niet zo'n erg vooruitzicht. Vooral omdat het werk me heel erg leuk lijkt, maar ik zal er over enkele jaren wel van terug komen.
Oud 02-02-2009, 18:14
Daboman
Daboman is offline
Ik studeer nog, maar ik heb geen problemen met 40 uur per week. Keertje langer door gaan is ook niet zo'n probleem. Dat is een beetje geven en nemen, als je een keer eerder weg moet of wil, moet dat ook geen probleem zijn.

50 vind ik erg veel worden. Ik heb namelijk ook nog een hobby die veel tijd en mentale inspanning vereist en ik zie mezelf nog niet zo snel stoppen daarmee, want ik vind het erg leuk om te doen.
Oud 02-02-2009, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
50 vind ik erg veel worden. Ik heb namelijk ook nog een hobby die veel tijd en mentale inspanning vereist en ik zie mezelf nog niet zo snel stoppen daarmee, want ik vind het erg leuk om te doen.
Je moet ook niet alles opzij hoeven zetten voor je werk naar mijn mening. Een keertje langer blijven of overwerken moet geen probleem zijn als dat in goed overleg gaat en je een goede verstandhouding hebt met je werkgever. Ik ben tijdens mijn stage ook vaak langer gebleven maar als ik echt niet kon en iets anders had (afspraak, hobby, sport, etc) dan was dat ook geen probleem.
Oud 02-02-2009, 23:12
PV
PV is offline
officieel 38, maar het zijn er altijd meer ivm vervelende treintijden.
ik vind het wel prima. heb een tijdje minder gewerkt (18 uur p/w) maar in de vrije tijd die ik toen had deed ik weinig nuttigs, dus dan kan ik beter werken
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 23:36
Balance
Balance is offline
Wat willen toch veel mensen veel werken zeg..
Ik werk momenteel 37 uren per week en vind dat eigenlijk behoorlijk pittig.
Oud 03-02-2009, 07:22
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Ik vind dat er hier behoorlijk veel mensen zijn die maar deeltijds willen gaan werken...
Oud 03-02-2009, 08:42
Verwijderd
5 volle dagen met meestal nog een paar overuren en dat bevalt me prima aangezien ik miljoen vakantie in het jaar heb.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 09:50
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
tja helaas is 't leven niet zo goedkoop
Oud 03-02-2009, 10:11
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Er zijn veel bedrijven die dat normaal vinden. Dan is het natuurlijk wel de vraag of je dat zelf wil, maar bijv in de artsencultuur wordt het van je verwacht en vriendinnen van mij die trainees of juniors zijn in het bedrijfsleven komen ook echt niet weg met 40 uur per week. Tenzij ze ongeveer in dezelfde functie zitten bij de overheid (goede arbeidsvoorwaarden), maar ook daar moet af en toe overgewerkt worden. En zelf vind ik het ook niet zo'n punt. Ik ben niet echt het type eeuwige student en heb zin om aan het werk te gaan.
Oud 03-02-2009, 16:20
Adore
Adore is offline
Ik studeer nu nog en werk er ongeveer 25 uur naast. Dat vind ik teveel omdat het steeds verdeeld is over de hele week en omdat het niet leuk is. Nu ga ik twee dagen stagelopen (ben al ingewerkt, dus 16 uur volledig werken) en één dag hou ik mijn bijbaan aan voorlopig. Dan wordt het ongeveer 22 uur per week en twee dagen vrij.

Na mijn studie ligt het aantal uur een beetje aan het aanbod, als ik 28 uur kan werken waar ik het enorm naar m'n zin heb / leuke baan, doe ik dat liever dan 40 uur. Mijn eigen voorkeur gaat wel uit naar een fulltime werkweek.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 17:12
Verwijderd
Op dit moment werk ik 28 uur per week. Ben er opzich tevreden mee al zou ik liever 24 uur willen werken (of dichter bij m'n werk willen wonen, dan vind ik 28 uur prima). Als ik straks een kindje rond heb lopen, is 24 uur wat mij betreft wel het maximale aantal uur dat ik wil werken.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat er hier behoorlijk veel mensen zijn die maar deeltijds willen gaan werken...
Ik ook. 60 uur werken is ook niet zo'n enorme opgave.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 19:00
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Misschien is dat nog wel een kwestie van op gang komen Ik weet nog wel van m'n stage dat ik de eerste paar weken doodmoe thuis kwam, maar dat ging steeds beter. Verder is het natuurlijk een kwestie van wat je wil met je leven en of je gaat samenwonen, kinderen wilt, etc. Leven om te werken hoeft natuurlijk niet.
Oud 05-02-2009, 10:19
Giles
Giles is offline
Over werktijden: dat scheelt wel heel erg per beroepsgroep hè? Plus dat alles went (behalve een vent ). Voor mij wisselt het heel vaak maar het 'normale' fulltime van 40 uur zal ik nooit vaak halen. Bij een grote zaak ben je ook je weekend kwijt, in komkommertijd kom je misschien net aan 20 uur.
Oud 05-02-2009, 20:39
Verwijderd
40 of 42 uur per week, dat ligt er aan of ik vrijdags om 15 of om 17 uur naar huis ga.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 20:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ja, vind ik ook. Ik vind het niet meer dan normaal dat als je het kan (geen kleine kinderen thuis hebt, geen lichamelijke/psychische beperkingen hebt, andere verplichtingen hebt, etc) je gewoon fulltime begint met werken. Zeker als je net begint.
Oud 05-02-2009, 22:22
Verwijderd
11 uur in de week werken, studeren voltijd.
Later hoop ik gewoon 40 uur pw aan de slag te gaan, meer zou me niet zo veel uitmaken als ik de tijd heb
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 23:22
Femic
Femic is offline
Momenteel werk ik niet (studeer voltijd en je mag hier (Cambridge) geen bijbaantje naast je studie hebben, kan ook niet echt vanwege tijd). Heb altijd twee dagen in de week gewerkt naast m'n studie (16 uur ofzo).

Later als ik groot ben, zie ik mezelf wel 55 uur in de week ofzo maken. Dat is niet zozeer een kwestie van 'veel willen werken', maar meer een bepaalde baan ambiëren, waar dat nu eenmaal bijhoort.
Oud 06-02-2009, 08:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, vind ik ook. Ik vind het niet meer dan normaal dat als je het kan (geen kleine kinderen thuis hebt, geen lichamelijke/psychische beperkingen hebt, andere verplichtingen hebt, etc) je gewoon fulltime begint met werken. Zeker als je net begint.
Mja, misschien, maar als het toch mogelijk is, lijkt het me dat je juist zo min mogelijk wil werken? Zolang je maar rond kan komen en nog een beetje kan sparen voor als er wel kinderen komen.
Oud 06-02-2009, 09:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je je werk leuk vind, is het toch geen probleem om zo veel mogelijk te werken? Ik zou niet weten waarom ik zo min mogelijk zou willen werken? Ik werk nu fulltime en heb genoeg vrije tijd. Je moet denk ik altijd wel even wennen en een balans vinden tussen werk en vrije tijd maar van teveel vrije tijd wordt je ook echt niet gelukkig.
Oud 06-02-2009, 10:32
Missy
Missy is offline
Dat wisselt. Op een normale week een uur of vijftien. Tijdens vakantieweken kan dat wisselen van 0 tot 40 uur.
Oud 06-02-2009, 11:07
Verwijderd
Ik ben net klaar met mijn opleiding en heb meteen werk gekregen bij de instelling waar ik stage heb gelopen. Hiervoor heb ik 18 uur gekregen, die verdeeld zijn over 3 dagen. Ook heb ik daar nog een andere functie waar ik nog minimaal 4 uur extra in de week werk.
Het verdient goed en het werk is nog erg uitdagend/ vermoeiend voor mij waardoor ik nu niet meer zou willen werken.
Het is ook maar een tussenfase omdat ik na de zomer weer wil studeren.
Zelf ben ik niet echt carriere gericht en ik zou op dit moment, zodra ik een gezin heb, helemaal niet willen werken of alleen een klein beetje.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 15:19
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Inderdaad. En sowieso zou ik in 't begin net zo veel mogelijk willen werken om zo veel mogelijk bij elkaar te sparen. Je weet nooit wat er later kan gebeuren en dan is't wel handig om wat extra achter de hand te hebben...
Oud 06-02-2009, 17:15
Verwijderd
Ik studeer nog, dus tijdens een drukke week min. 8 uur in de week en tijdens vrije weken max. 40 uur in de week. Als ik klaar ben met mijn opleiding wil ik op freelance basis gaan werken, dus dan kunnen de uren nogal oplopen. Dus sowieso 40+ uur/week lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 11:35
Mobius
Mobius is offline
Tussen de 35 en de 40 uur.
Oud 08-02-2009, 12:26
Dolores
Dolores is offline
32 uur (vier dagen) lijkt me wel mooi, maar het hangt ook nogal van de mogelijkheden af, op mijn vakgebied zijn er vrijwel alleen maar parttime banen dus dan moet ik wel iets vinden wat goed te combineren valt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten