Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2009, 20:02
derbi123
derbi123 is offline
ik ben nu 2.5 uur in dienst bij een leer-werk bedrijf. ik heb vorige week ontslag genomen omdat hij mij met me loon enz niet eerlijk behandelt heeft. en ik moet 9/10 x dingen doen die helemaal niks met me opleiding te maken hebben.
toen ik ontslag nam dreigde hij er al een rechtbank van te maken.hij zei ook ik ga er alles aan doen om het jou moeilijk te maken omdat ik je niet kwijt wil. ik heb hem toen nog gezegt omdat je normaal een maand opzeg termijn hebt dat ik nog wel wat langer zou blijven tot hij een ander had gevonden. wel de ontslag brief al ingelevert.dus 28 feb is officieel mijn laatste dag. dit had ik dus al NOOIT moeten zeggen omdat hij mij verschillende keeren heeft genaait omdat hij zich niet aan het cao houde en mij gewoon veels te weinig geld betaalde. ging om 190 euro netto. nu maakt hij heel de week al minne opmerkingen tegen mij en probeert mij met van alles te chanteren. ik heb dinsdag avond nog heel de avond over staan werken uit goede daad omdat hij een spoedklus had. nu kwam hij vandaag naar mij dat ik al mijn school dagen moest terug betalen.sinds na de zomer een andere opleiding gekozen, en heb al mijn boeken enz zelf betaalt.
in mijn leerovereenkomst staat niks van dat ik alles moet terug betalen aan mijn baas als ik van bedrijf verander.en heb een beetje rond gevragen en er schijnt dus al weer niks van te kloppen.ALWEER een leugen dus. hij kwam ook telkens naar mij toe na dat gesprek dat ik beter maar kon blijven want anders moest ik hem veel geld gaan betalen enz( gewoon dikke chantage)

ik wil echt weg bij de vent, voordat ik hem wat aandoe..... die vent maakt mij zooooo kwaad de laatste paar weken, hij liegt en bedriegt mij elke dag weer

kan ik staande voet ontslag nemen? ik heb echt redenen genoeg en heb alle kut opmerkingen enz opgeschreven met de datum er bij

ik hoor het graag
groetjes kees
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2009, 21:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mijn weten kan je alleen op staande voet ontslagen worden en niet op staande voet ontslag nemen. Je zit dan altijd (behalve in je proeftijd, meestal de eerste maand of eerste twee maanden) vast aan de opzegtermijn die in je contract staat.
Oud 05-02-2009, 21:46
Verwijderd
Meldt je ziek? haha...simple like that..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Meldt je ziek? haha...simple like that..
Ja, zeg dan wel dat je hoofdpijn hebt, of pijn in je hoofd. Dat kan namelijk nooit 100% hard gemaakt worden; een gebroken been daarentegen wel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 07:02
Verwijderd
Waarom heb je het er niet een keertje met je leraar van school over?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 07:30
Verwijderd
Citaat:
Bij mijn weten kan je alleen op staande voet ontslagen worden en niet op staande voet ontslag nemen. Je zit dan altijd (behalve in je proeftijd, meestal de eerste maand of eerste twee maanden) vast aan de opzegtermijn die in je contract staat.
Volgens mij kan het wel: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=34662

Maar ik zou het in dit geval inderdaad eerst eens met iemand van school bespreken.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 10:29
Nona
Nona is offline
Op staande voet ontslag nemen op basis van een onwerkbare situatie is inderdaad volledig legitiem. Maar praat eerst eens met iemand van school, zoals Leonoor zegt.
Oud 06-02-2009, 15:29
T_ID
T_ID is offline
Daarbij trouwens: te weinig betalen kun je rechtzetten. Stuur de man een brief waarin je aan de hand van de regels voorrekent waar je nog recht op hebt, en of hij dat binnen een maand over wil maken op rekening X.

Of hij het er nu mee eens is of niet, betalen moet hij. Stelt hij dat lang genoeg uit, dan heb je recht op een verhoging van het bedrag, die op kan lopen tot 50% erbij. Reden genoeg om gewoon netjes je werknemers te betalen. ;-)

En... Niet kleinerend bedoeld, maar als je zo'n brief wilt schrijven, laat je dan bijstaan door iemand die een beetje thuis is in formeel schrijven en juridisch jargon. Als je een brief stuurt zoals je hier op het forum schrijft komt daar niets van terecht.
Oud 06-02-2009, 16:22
Balance
Balance is offline
Citaat:
Op staande voet ontslag nemen op basis van een onwerkbare situatie is inderdaad volledig legitiem. Maar praat eerst eens met iemand van school, zoals Leonoor zegt.
Inderdaad. Maar door bijvoorbeeld over te werken, laat je niet echt zien dat er sprake is van een onwerkbare situatie, dus daar zou ik sowieso mee stoppen. En hoeveel werk je nou eigenlijk, 2,5 uur per wat?
Oud 09-02-2009, 10:28
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Inderdaad. Maar door bijvoorbeeld over te werken, laat je niet echt zien dat er sprake is van een onwerkbare situatie, dus daar zou ik sowieso mee stoppen. En hoeveel werk je nou eigenlijk, 2,5 uur per wat?
Ik las 2.5 jaar
Oud 09-02-2009, 13:50
Balance
Balance is offline
Hmm dat is ook een goede optie!
Oud 09-02-2009, 14:32
remy476
remy476 is offline
volgens mij weet TS het zelf niet meer....
Reageren

Regels voor berichten