Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2009, 20:50
Caps
Caps is offline
Hallo,

Na lang wikken en wegen heb ik besloten deze zomervakantie eens niet te gaan luieren, maar voor 2 maanden vrijwilligerswerk te doen. Ik weet echter niet goed waar ik moet beginnen met 'zoeken'. Het liefst zou ik iets doen wat lichtelijk aansluit bij mijn studie, al besef ik dat dat haast onmogelijk is. (Bedrijfskunde) Vooral Afrika trekt mij om te helpen. Ik zoek vooral werk in bijvoorbeeld sloppenwijken, en bijvoorbeeld niet iets met plantjes en boompjes. Weet iemand hoe je dit aanpakt, iemand ervaringen mee? Ik hoor het graag!

Groeten
Oud 29-01-2009, 18:55
Verwijderd
Tip.. googlen! Er zijn echt genoeg organisaties die zoiets willen.. Ik weet niet of je gelovig bent ofzo?
Maar er zijn zat organisaties enzo die mensen willen.. zowel in binnen als buitenland.. Gewoon ze aanschrijven met je verhaal! Succes er heel veel plezier alvast, tis dankbaar werk!
Oud 30-01-2009, 11:03
Verwijderd
En sparen. Want verwacht niet dat de vrijwilligersorganisatie veel betaalt.
Oud 30-01-2009, 13:31
j00st
j00st is offline
Je zou ook CCUSA (www.ccusa.nl.com) kunnen proberen. De naam doet vermoeden dat het alleen om de VS gaat, maar dat is niet het geval.

De links van xxsuusxx zit ook wel wat nuttigs bij. Het kan ook nooit kwaad om bij meerdere organisaties informatie aan te vragen, dan je ook een beetje zien wat ze te bieden hebben. Wat soms wel een nadeel is dat sommige organisaties behoorlijk hoge kosten rekenen voor bemiddeling, waardoor je het gevoel kan krijgen dat je betaald voor het werk dat je vrijwillig doet...

Voor een korte periode vrijwilligerswerk met kinderen of jongeren kan je ook de Nederlandse YMCA proberen. Dan zou je al kunnen kijken of je het wat vind.
Oud 01-02-2009, 13:26
Verwijderd
En voor wat plekken in Latijns Amerika, mocht je toch nog niet overtuigd zijn van Afrika:
www.hetanderereizen.nl
Oud 01-02-2009, 13:31
Verwijderd
Googlen is het beste want dan google je op je eigen situatie (afrika, geloof) je kunt ook via je studieadviseur of wie dan ook bij je studie vragen of er iets is dat echt aansluit! Veel hoge scholen en universiteiten ondersteunen studenten die vrijwilligers werk willen doen!

Ga vast sparen en/of denken over sponsering, want daar moet je echt snel mee beginnen!
Oud 01-02-2009, 17:44
Verwijderd
Ik ben ook op zoek naar vrijwilligerswerk voor in de vakantie.
Zelf kijk ik nu naar www.siw.nl. Je kunt bij het zoeken ook opgeven wat voor soort vrijwilligerswerk je wilt doen. Misschien zit er wel wat tusssen .
Oud 01-02-2009, 19:33
Caps
Caps is offline
Sorry dat ik een tijdje niet reageerde, maar er zitten zeker bruikbare tips tussen! Ben overigens niet gelovig, is dat gebruikelijk bij vrijwilligerswerk dan?
Ik hou jullie op de hoogte

Grt. Bas
Oud 01-02-2009, 22:28
Verwijderd
Niet gebruikelijk, maar er zijn redelijk veel goede christelijke organisaties te vinden. Maar die vereisen soms en hebben sowieso de voorkeur voor andere christelijken!
Oud 03-02-2009, 12:30
j00st
j00st is offline
Citaat:
Niet gebruikelijk, maar er zijn redelijk veel goede christelijke organisaties te vinden. Maar die vereisen soms en hebben sowieso de voorkeur voor andere christelijken!
Misschien een overblijfsel van de verzuilde samenleving en dat kerken (in het algemeen) soms nog voor het welzijn van mensen geven. Mocht je twijfels hebben kan je altijd aan een organisatie vragen hoe ze er tegenover staan. Vergelijk het maar met een politieke partij, SGP vs. ChristenUnie vs. CDA...
Oud 06-02-2009, 21:34
Caps
Caps is offline
Citaat:
Ik ben ook op zoek naar vrijwilligerswerk voor in de vakantie.
Zelf kijk ik nu naar www.siw.nl. Je kunt bij het zoeken ook opgeven wat voor soort vrijwilligerswerk je wilt doen. Misschien zit er wel wat tusssen .
Leuke en goede site, zeker bruikbaar Ben jij er al uit wat en waar je wat gaat doen?
Oud 06-02-2009, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Leuke en goede site, zeker bruikbaar Ben jij er al uit wat en waar je wat gaat doen?
Nee.. nog niet echt .
Ik wilde met een vriendin gaan maar zij kan alleen buiten de zomervakantie en ik weet nog niet of dat lukt ivm mijn werk.
Misschien ga ik dus alleen maar dan moet het wel echt betrouwbaar zijn en ik ben door eerdere ervaringen een beetje bang voor eenzaamheid .
Ik heb op dit moment wel iets van www.activityinternational.nl op het oog.
Drie orientatie weken in Thailand en daarop volgend 2 weken vrijwilligerswerk. Het is wel erg duur! Maar de vliegtickets naar Bangkok vallen nu wel mee.
Jij al iets gevonden?
Oud 09-02-2009, 19:59
Lisette Beljon
Lisette Beljon is offline
Hey,

Vrijwilligerwerk is echt een aanrader! Ik loop op dit moment stage bij "Tropical Adventures" een bedrijf dat vrijwilligerswerk organiseert in Costa Rica. Je kan hier van alles doen van 1 week tot meerdere maanden! Costa Rica is een geweldig land met warme mensen, een heerlijk klimaat en een ongelooflijk mooi landschap! Je kan op de site kijken: http://www.tropicaladventures.com! Je kan mij ook altijd mailen, ik ben hier nog tot eind juni! groetjes
Oud 20-02-2009, 17:45
juliadejong2007
juliadejong2007 is offline
Hoi! Als ik jou was zou ik even op http://www.ecoletravel-ecuador.com/ kijken. Ik heb met die organisatie en half jaartje geleden ook vrijwilligerswerk gedaan en heb een top-tijd gehad!!! Het is dan wel niet in Afrika, maar wel in het fantastische Ecuador!!!
Oud 16-03-2009, 10:51
hardhitter
hardhitter is offline
Kijk hier eens: http://www.aiesec.nl/aiesec/index.html?pid=18

"Tijdens een Ontwikkelingsstage ervaar je de unieke combinatie van werken in het veld met de lokale bevolking en het gebruiken van je academische achtergrond bij het opzetten van bepaalde plannen en projecten. De stages zijn bij Non-Profit organisaties, Gouvernementele instellingen en Non-Gouvernementele instellingen in met name ontwikkelingslanden. De stages bestaan uit projecten op het gebied van educatie, infrastructuur, gezondheid, en economische vooruitgang. Je helpt de lokale bevolking bij de opzet en uitvoering van deze projecten."

Ik zit er zelf ook aan te denken om zoiets te doen. Ik weet niet in welke stad je bedrijfskunde studeert maar Aiesec zit volgens mij in elke studentenstad (staat een lijst van vestigingen op de website).

Succes ermee!
Oud 29-03-2009, 22:05
wouter24
wouter24 is offline
Je kan ook nog eens kijken op www.wereldwerk.eu, naast veel zomerbaantjes, staat daar een advertentie voor vrijwilligerswerk in een weeshuis in Zuid-Afrika!

Succes!
Oud 24-04-2009, 09:48
Verwijderd
Ik hoop niet dat het erg is dat ik deze up, maar ik gok van niet
Ik wil ook graag een half jaar vrijwilligerswerk gaan doen, in een weeshuis/op een school/bij verstandelijk gehandicapten, zoiets. Nu heb ik zelf al het een en ander gezocht, maar vrjiwel alles dat ik kan vinden, gaat richting Afrika/Azië. Allemaal heel erg gaaf en mooi enzo, maar ik wil heel erg graag naar Oost-Europa. Ik ben in februari vier dagen in Bosnië geweest en die kant van Europa trekt me heel erg aan. Heeft iemand enig idee waar ik kan kijken, waar ik moet zoeken, welke sites/organisaties aan te raden zijn voor vrijwilligerswerk in Oost-Europa?
Oud 01-05-2009, 17:00
frenk_zw
frenk_zw is offline
SIW heeft ook erg veel projecten in Oost-Europa . Heb zelf projecten via hun gedaan in Estland en Bulgarije en dat was een bijzondere ervaring!
Advertentie

Regels voor berichten