Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2009, 18:56
Liefst
Liefst is offline
Hallo letterenfans,

ik ben op dit moment bezig met het schrijven van een verhaal en hoop dat ik het uiteindelijk (als het af is) goed genoeg vind om naar een uitgeverij te sturen. Nu ben ik benieuwd of iemand van jullie al eens een verhaal naar een uitgeverij gestuurd heeft en hoe je dan tot de keuze van een bepaalde uitgeverij bent gekomen. Kreeg je een reactie? Is het ook daadwerkelijk uitgegeven?
Als je iemand kent die een boek uitgegeven heeft, hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2009, 22:00
Verwijderd
Ik wel, toen ik 12 was Ze vonden het heel erg leuk, maar er moest een beetje een grote lijn in komen. Niet uitgegeven dus, tegen alle verwachting in natuurlijk! Verder heb ik alleen maar een verhaal in een tijdschrift gepubliceerd gehad, dat was gewoon een kwestie van insturen en dan een mailtje met 'okee, 't komt erin'. Niet helemaal hetzelfde principe...

Als ik ooit iets afgemaakt heb wat ik echt uitgeefwaardig acht, stuur ik het denk ik wel in. Weet nog niet waar naartoe.. Querido of Leopold of Lemniscaat zou ik wil vet vinden. Kluitman dan weer niet. Maar goed, dat is toekomstmuziek, want momenteel krijg ik van werkstukken en scripties al rsi.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 22:04
Liefst
Liefst is offline
Wel positief dat je op je twaalfde al aardig kon schrijven! Dat belooft wat.

Ik ben nu bezig met een verhaal met als doelgroep twaalf- t/m zestienjarigen. Ik ben nog niet zo ver, maar weet wel de hele lijn van het verhaal al en van de afloop heb ik al een stukje geschreven. Het is alleen lastig in te schatten of het nou goed is, of gewoon flut. Nou ja, flut zal het niet zijn, maar of het uitgeefwaardig is...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 22:20
Verwijderd
Voor een twaalfjarige was het ook niet gek Maar ja, dat is natuurlijk niet te vergelijken met het niveau van een ervaren schrijver.

Ik ken het probleem van dat je je afvraagt of het uitgeefwaardig is... ik heb af en toe zo'n idee dat ik dan helemaal geniaal vind, en dan ben ik er een tijdje mee bezig en dan ga ik me érnstig afvragen of het überhaupt wel leuk is. Maar ja, op die manier werk je natuurlijk niet lekker - je kan denk ik beter eerst gewoon het verhaal schrijven dat uit je hoofd moet, en dan vervolgens kijken of je er nog iets mee zou willen doen en of iemand anders dat ook wil... en kijken of je mensen met een beetje verstand van zaken ernaar kunt laten kijken, en niet alleen je oma die alles geniaal vindt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 22:26
Liefst
Liefst is offline
Hm ja, ik heb dat ook, dat ik heel enthousiast ben over het idee en over het eerste stuk dat ik geschreven heb en als ik dan verder ben, ga ik ineens twijfelen. Maar ik heb me daar nu wel overheen gezet, ik ga gewoon door en als het af is zie ik wel verder.
Ik heb al stukken aan wat mensen laten lezen en die waren over het algemeen wel positief, maar vielen allemaal niet binnen de doelgroep, dus ik moet nog even op zoek naar twaalf- t/m zestienjarigen (meisjes, want het is toch wel een meisjesverhaal).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 09:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik geloof dat ongeveer één op de honderd manuscripten die worden toegestuurd naar een uitgeverij worden uitgegeven, dus ik zou niet teveel hopen als ik jou was. Wat niet wil zeggen dat je niet door moet gaan met schrijven, want het is wel goed van je dat je je er die afschuwelijke twijfels hebt kunnen zetten (lukt mij nog niet echt, dus ik oefen nog eerst maar eens met korte verhalen).

Misschien kun je een stuk van je verhaal op Letteren plaatsen, zodat wij ernaar kunnen kijken en je kunnen helpen het te verbeteren? Een goed manuscript maakt natuurlijk nog wel net iets meer kans om uit te geven dan een slecht manuscript
Oud 07-02-2009, 13:14
Liefst
Liefst is offline
Ik besef wel dat de kans dat mijn manuscript wordt uitgegeven heel klein is. Het lijkt me leuk om te proberen en als het niet lukt vind ik dat echt niet erg, dan hou ik er in ieder geval een leuk zelfgemaakt verhaal aan over.

Ik zat er ook al aan te denken een stuk in dit topic te plaatsen ja. Ik ben wel benieuwd naar jullie mening, zeker omdat veel van jullie zelf ook schrijven. Eerst maar even een stukje uitkiezen!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 16:41
Reynaert
Reynaert is offline
Als het gaat om het verhaal "Te laat" acht ik de kans klein dat het wordt uitgegeven. Hoe lang schrijf je al en hoe intensief gebeurt dat? (m.a.w. hoeveel verhalen heb je zoal geschreven?)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 18:39
Liefst
Liefst is offline
Ik schrijf al heel lang verhalen, maar nooit erg serieus. Met dit verhaal ben ik nu wel intensief bezig, maar ik denk niet dat ik het ooit op ga sturen (heeft niets met jouw mening te maken, er zijn genoeg mensen wel enthousiast namelijk, maar ik heb wat informatie gezocht en heb er gewoon niet zoveel zin in, iig voorlopig niet). Ik maak het af omdat ik het leuk vind en laat het lezen aan vrienden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten