Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Maar iedere ouder wilt toch eigenlijk niet dat zijn of haar dochter uitgaat (want: 's nachts over straat), alcohol drinkt (want: slecht voor je gezondheid) en 'n vriendje heeft (want: seks enzo)? Alleen zijn mijn ouders daar iets strenger in, das alles
![]() Ik zeg bewust 'dochter', want voor m'n broertje zijn ze dan weer veel milder. Maar das algemeen, toch? Dat jongens minder beschermd worden opgevoed dan meiden: dat ze eerder of méér mogen, zeg maar.
|
Verwijderd
|
drugs gebruiken, en op zich kan ik me goed voorstellen dat ze dat niet willen, maar toch vind ik het heel kut en houd me er dan ook niet aan
![]() het andere gezeur hier thuis was eigenlijk voornamelijk over thuiskomtijden na het uitgaan...uiteraard wilde ik altijd tot later gaan stappen dan zij wilden, vaak deed/doe ik dat dan ook, met de daarop volgende straf... Maar over het algemeen werd/wordt ik eigenlijk redelijk vrijgelaten, in de hoop dat ik zelf mijn beste manieren kon en kan vinden om iets aan te pakken. En als dat fout ging of het ging niet op de manier die zij prefereerden, werd er ingegrepen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik mag bijna alles.
Moet als ik uitga (wel hier in dorp) wel voor 3 uur thuis zijn. Kom wel eens later, maar dat maakt dan niks uit ![]() Rare regel eigelijk. Ojah ik mag niet teveel sterkte drank. Raar dat vele hier geen alcohol mogen ![]() Is hier nooit probleem geweest.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn zus en ik mochten vroeger veel meer dan mijn broertje nu mag. Gewoon omdat wij ons verantwoordelijk gedragen en hij dat nog niet goed kan. En hoe willen ze dan dat je ooit een toekomst gaat opbouwen, wordt je dan uitgehuwelijkt? Kan me niet voorstellen dat echt geen behoefte aan een vriendje hebt.. |
![]() |
||
Citaat:
En ik heb niet 't gevoel dat ik iets mis als single, dus ik vind 't wel prima zo ![]() Maar goed, genoeg off-topic geweest ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Dat feit + het feit dat als er een ding niet zo gaat zoals zij het wil "alles helemaal in de war is en men hele planning overhoopt ligt" (haar woorden) betekend dat vrienden uitnodigen niet echt een feest is. Uitgaan mag niet omdat ze een alcholishe vriend heeft die der panish heeft gemaakt en ze me niet vertrouwd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Je moet je wel bedenken dat in veel culturen seks en alcohol een stuk minder normaal zijn dan in Nederland. Als je kijkt naar websites waar er vergelijkingen worden gemaakt tussen de Nederlandse en Britse cultuur, dan merk je al dat dat bij onze westerburen een stuk gevoeliger ligt.
On topic: Met mijn ouders was heel veel te bespreken. Als ik iets niet mocht dan was daar altijd een goede reden voor, maar het liefst zochten ze naar een oplossing waarbij ze me niets hoefde te verbieden. Toen ik mijn eerste vriendinnetje kreeg, gaven ze me zelfs een nieuw bed, want met z'n 2en op een 1-persoons bed slapen leek ze maar niets.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
What went wrong?
|
er zijn ook andere culturen dan de westerse. en mensen uit die culturen hebben ook niet altijd een even lange pubertijd als de westerse jongeren hebben.
|
Ik mocht geen paddo's vlak voor de eindexamens, omdat ze bang waren dat dat kut zou worden door de stress. Dat was ook wel terecht.
Verder zijn er nooit specifieke verboden gesteld.
||
Citaat:
Trekt echt op helemaal niets.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriendje destijds mocht niet bij mij op de kamer slapen, maar moest op de logeerkamer.
En ik moest om 02.00 uur thuis zijn op zaterdagavond en niet tot later dan 22.00 uur door de weeks. En de middelbare school af maken. Dat waren geloof ik de enige echt strakke regels. Regels 1 en 2 waren er vooral om regel 3 te laten slagen geloof ik. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
de cijfers liegen er ook niet om
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik mag volgens mij alles, omdat ze weten dat als ik iets wil, ik het toch wel doe. (ben ook 19!) Maar ze willen wel dat ik een aantal dingen goed uitleg, waarom ik niet voor 12'en ga slapen op een vrije dag, waarom ik mijn wekker pas op 10 uur zet, waarom ik alleen fiets langs het bos en niet om fiets langs het water (waar de lichten dus stuk zijn al een maand)en dat soort dingen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik mag eigenlijk vrjiwel alles, altijd gehad ook... Mij werd ook nooit gezegd dat ik 'om tien uur thuis moest zijn.', want dan kwam ik standaard tien minuten te laat en tien uur is tien uur. Ze zijn overgestapt op 'rond tien uur' (wat inhield dat ik tussen kwart voor tien en kwart over tien eigenlijk wel thuis moest zijn) en hebben dat ongeveer een jaar bolgehouden. Vanaf mijn vijftiende is het eignelijk zo dat ze zich niet meer bezig houden met hoe laat ik thuis kom. Verder; drugs/alcohol.... Met name mijn moeder probeert me zo nu en dan rede in te praten, maar dan in algemene zin. Een hele preek over dat blowen wel ongezond is en verslavend en shit. Roken doet mijn moeder zelf ook, tattoo zijn ze niet blij mee, maar tis mijn lijf. Zo zeggen ze dat ook.
Ik heb best wel relaxte ouders, eigenlijk. |
![]() |
|
ik mag niet alleen fietsen door het donker.
natuurlijk wel door mijn eigen dorp. maar verder brengen ze me dan altijd. ik moet wel altijd een uur na schooltijd thuis zijn. ( fiets ongeveer er 40 min over). voor de rest vinden ze dat ik niet de hele tijd achter de pc moet zitten. maar echt verbieden doen ze niet.
|
Verwijderd
|
Britshit, guilty
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
het nieuwe subforum t1én3Rz & pUb0rz ๏̯͡๏? | 25 | 11-04-2009 23:50 | |
Liefde & Relatie |
Ouders T!ne | 19 | 05-08-2005 20:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Integratie!!!!!!!!!!!!! stel je voor!!!!!!!!!!!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 17:20 | |
Liefde & Relatie |
Je mag niet van je ouders o0BeKsKuH0o | 107 | 11-06-2003 16:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Een van mijn eerste brieven. Verwijderd | 8 | 01-05-2003 21:21 | |
Lifestyle |
vrij in je lijfstijl? mood indigow | 68 | 21-07-2002 21:18 |