Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2009, 12:57
Verwijderd
en waarom vind jij dat dikke onzin?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2009, 15:35
Verwijderd
Ik mocht vroegah best veel van mijn ouders. Mensen waren er zelfs verbaasd over.
1 ding wat ik niet mocht vond ik ook idioot. Bij mijn vader mocht ik niet zelf een snoepje pakken. Maarja, bij mijn moeder ging ik ook altijd meteen kijken wat voor snoepjes ze toen had. Had in het begin van de pubertijd ook wel last van vreetbuien enzo.

Ook had ik toen een vriendje en in het begin deden mijn ouders moeilijk toen ik begon over bij elkaar blijven slapen. Ik was toen nog jong en mijn ouders waren natuurlijk bang dat er vanalles zou gebeuren. Toen zei ik dat als ik het echt zou willen, het ook wel ergens anders kon. Niet dat ik toen al seks wilde ofzo, maargoed. Het mocht dan ook al vrij snel wel. Ik vind die regel achteraf ook wel logisch, aangezien mijn vriend 3 jaar ouder is.
Voor de rest kan ik niet echt iets bedenken geloof ik.

Ik vond het wel een goede manier van opvoeden, want ik mocht heel veel, maar ik maakte er volgensmij (bijna) nooit misbruik van. Terwijl je vaak ziet dat bij strenge ouders de kinderen vaak tegen vanalles ingaan.

Het is niet zo dat ik gewoon kon doen en laten wat ik wilde, want we hadden heus wel regels, maar gewoon niet zo streng. Als ik iets deed wat ik niet mocht, kreeg ik dat heus ook wel te horen.

Nu woon ik op kamers, dus zoveel hebben ze nu niet meer over me te zeggen.

Laatst gewijzigd op 04-02-2009 om 15:40.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 15:49
*oma*
*oma* is offline
Ik mocht vroeger wel blowen, maar niet roken en ik mocht een tattoo, maar geen piercing (incl. oorbellen). Verder moest ik altijd bellen of ik veilig was aangekomen. Ze lieten me heel vrij en ik heb daar (vrijwel) geen misbruik van gemaakt en goed op mijzelf gepast.
Oud 04-02-2009, 16:36
AzN
AzN is offline
Ik mag geen vriendje, verder verbieden ze me eigenlijk niets. Ze verwachten echter wel veel van me: geen alcohol, niet roken, niet uitgaan, hoge studieresultaten, etc.
Oud 04-02-2009, 19:12
Verwijderd
Ik mocht op zich een aantal dingen niet, zoals te dicht bij het water als ik mn rolschaatsen aanhad, enzo, maar verder mocht ik vrij veel. Mijn ouders hadden gewoon hele duidelijke grenzen en mijn zus en ik gingen daar eigenlijk nooit overheen. Want we kenden ze. En binnen de grenzen werden we hartstikke vrij gelaten. Nu woon ik nog thuis en mag ik in principe alles, ware het niet dat mn moeder vaak alles wil weten en ik dus vaak een leugentje om bestwil moet vertellen. Anders gaat ze vragen stellen en zich zorgen maken terwijl dat onzin is.

@AZN: geen vriendje? Geen alcohol? Niet uitgaan? whut?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 19:22
AzN
AzN is offline
Citaat:
@AZN: geen vriendje? Geen alcohol? Niet uitgaan? whut?

Ja, zo'n reactie had ik wel verwacht. Ik ben ooit fel en fanatiek tegen dat eerste ingegaan, maar tevergeefs. Als ik (weer) behoefte had aan iets in dat rijtje zou ik dat opnieuw doen hoor, maar dat heb ik dus niet.
Oud 04-02-2009, 20:13
Verwijderd
-Normale bedtijd voor een 14 jarige hebben.

-ik mag ook heel weinig computeren.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 17:16
remy476
remy476 is offline
Eigenlijk mag k alles.
Oud 05-02-2009, 18:21
Angelzz
Angelzz is offline
Niet roken, half 11 door de week naar bed, en ook geen alcohol geloof ik.
Of vreselijke dingen ofzo .
Maar mag best veel, hoor .
Roken vind ik toch goor en half 11 is ook niet zo slecht.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 18:28
Blaf
Blaf is offline
Citaat:

Ja, zo'n reactie had ik wel verwacht. Ik ben ooit fel en fanatiek tegen dat eerste ingegaan, maar tevergeefs. Als ik (weer) behoefte had aan iets in dat rijtje zou ik dat opnieuw doen hoor, maar dat heb ik dus niet.
ze hebben je gebrainwashed
Oud 05-02-2009, 18:30
remy476
remy476 is offline
Citaat:
ze hebben je gebrainwashed
;d;d
Oud 05-02-2009, 19:03
Raymond'
Raymond' is offline
Mijn scooter behaalt nu een snelheid van 120 km per uur.
Ik mag er niet op gaan rijden voordat ik um ff afvoer.

STOM HE?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 19:14
Armoed
Armoed is offline
Geen alcohol is ergens begrijpbaar, maar geen vriendje/uitgaan?

Klinkt alsof ze geen problemen hebben met uitgaan maar bang zijn dat dat leidt tot vriendje/alcohol.
Oud 05-02-2009, 20:21
Verwijderd
Geen drugs/alcohol, maar dat is normaal. Ik mag best veel.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 20:47
AzN
AzN is offline
Maar iedere ouder wilt toch eigenlijk niet dat zijn of haar dochter uitgaat (want: 's nachts over straat), alcohol drinkt (want: slecht voor je gezondheid) en 'n vriendje heeft (want: seks enzo)? Alleen zijn mijn ouders daar iets strenger in, das alles . Zal vast wel weer iets met cultuurverschillen te maken hebben.

Ik zeg bewust 'dochter', want voor m'n broertje zijn ze dan weer veel milder. Maar das algemeen, toch? Dat jongens minder beschermd worden opgevoed dan meiden: dat ze eerder of méér mogen, zeg maar.
Oud 05-02-2009, 22:16
Verwijderd
drugs gebruiken, en op zich kan ik me goed voorstellen dat ze dat niet willen, maar toch vind ik het heel kut en houd me er dan ook niet aan

het andere gezeur hier thuis was eigenlijk voornamelijk over thuiskomtijden na het uitgaan...uiteraard wilde ik altijd tot later gaan stappen dan zij wilden, vaak deed/doe ik dat dan ook, met de daarop volgende straf...

Maar over het algemeen werd/wordt ik eigenlijk redelijk vrijgelaten, in de hoop dat ik zelf mijn beste manieren kon en kan vinden om iets aan te pakken. En als dat fout ging of het ging niet op de manier die zij prefereerden, werd er ingegrepen
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 22:57
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Uitgaan.
Vrienden thuis uitnodigen.
Op men kamer eten/drinken
Zonder meteen te douchen na werk/school in de woonkamer zijn.
Oud 06-02-2009, 00:29
Verwijderd
Ik mag/mocht lekker alles!!!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2009, 13:27
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
wat? dat is toch nasty? dat is bijna zoiets als verbieden vrienden te hebben, ik bedoel, je kunt toch niet altijd naar vrienden gaan zonder hen uit te nodigen? waarom is die regel?
Oud 06-02-2009, 14:32
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Ik mag bijna alles.
Moet als ik uitga (wel hier in dorp) wel voor 3 uur thuis zijn.
Kom wel eens later, maar dat maakt dan niks uit .
Rare regel eigelijk.

Ojah ik mag niet teveel sterkte drank.

Raar dat vele hier geen alcohol mogen .
Is hier nooit probleem geweest.
Oud 06-02-2009, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Raar dat vele hier geen alcohol mogen .
ja ik vind sowieso nogal veel dingen die hier genoemd worden raar...geen vrienden thuis uitnodigen wtf :/
Citaat:
Hoezo mag dat niet van je ouders?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Maar iedere ouder wilt toch eigenlijk niet dat zijn of haar dochter uitgaat (want: 's nachts over straat), alcohol drinkt (want: slecht voor je gezondheid) en 'n vriendje heeft (want: seks enzo)? Alleen zijn mijn ouders daar iets strenger in, das alles . Zal vast wel weer iets met cultuurverschillen te maken hebben.

Ik zeg bewust 'dochter', want voor m'n broertje zijn ze dan weer veel milder. Maar das algemeen, toch? Dat jongens minder beschermd worden opgevoed dan meiden: dat ze eerder of méér mogen, zeg maar.
Haha, echt niet dus.
Mijn zus en ik mochten vroeger veel meer dan mijn broertje nu mag.
Gewoon omdat wij ons verantwoordelijk gedragen en hij dat nog niet goed kan.
En hoe willen ze dan dat je ooit een toekomst gaat opbouwen, wordt je dan uitgehuwelijkt?
Kan me niet voorstellen dat echt geen behoefte aan een vriendje hebt..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 15:32
AzN
AzN is offline
Citaat:
Haha, echt niet dus.
Mijn zus en ik mochten vroeger veel meer dan mijn broertje nu mag.
Gewoon omdat wij ons verantwoordelijk gedragen en hij dat nog niet goed kan.
En hoe willen ze dan dat je ooit een toekomst gaat opbouwen, wordt je dan uitgehuwelijkt?
Kan me niet voorstellen dat echt geen behoefte aan een vriendje hebt..
Ze hebben niet letterlijk gezegd dat ze me willen uithuwelijken, maar 't is me onderhand wel duidelijk geworden dat ze 'n grote stem willen in mijn eh.. 'partnerkeuze', zeg maar.
En ik heb niet 't gevoel dat ik iets mis als single, dus ik vind 't wel prima zo . Bovendien was 't de laatste keer dat ik 'n vriend had zo'n ellende thuis, dat hoeft voor mij niet meer.
Maar goed, genoeg off-topic geweest .
Oud 07-02-2009, 15:52
Angelzz
Angelzz is offline
@Slaapkopf

Ik mag nog geen alcohol omdat ik nog maar 13 ben, snap je?
Mag wel als ik 16 ofzo ben .
Hoe oud ben jij dan?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 16:13
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Ze hebben niet letterlijk gezegd dat ze me willen uithuwelijken, maar 't is me onderhand wel duidelijk geworden dat ze 'n grote stem willen in mijn eh.. 'partnerkeuze', zeg maar.
En ik heb niet 't gevoel dat ik iets mis als single, dus ik vind 't wel prima zo . Bovendien was 't de laatste keer dat ik 'n vriend had zo'n ellende thuis, dat hoeft voor mij niet meer.
je kunt ook niks missen als je het nog nooit gehad hebt
Oud 07-02-2009, 19:27
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
ja ik vind sowieso nogal veel dingen die hier genoemd worden raar...geen vrienden thuis uitnodigen wtf :/Hoezo mag dat niet van je ouders?
Mijn moeder(ouders gescheiden, woon bij moeder nog) heeft wat ik maar een obsessie met schoon noem. alles vind ze vies. men vrienden zijn vies, ik ben vies. men werk is vies. andere mensen zijn vies enz enz enz.

Dat feit + het feit dat als er een ding niet zo gaat zoals zij het wil "alles helemaal in de war is en men hele planning overhoopt ligt" (haar woorden) betekend dat vrienden uitnodigen niet echt een feest is.

Uitgaan mag niet omdat ze een alcholishe vriend heeft die der panish heeft gemaakt en ze me niet vertrouwd.
Oud 07-02-2009, 22:28
Verwijderd
Citaat:

nou ja, ik vind het niet heel vreemd of zo, maar zie het meer als...overbeschermd? Het lijkt me namelijk inderdaad dat als je je kind alles verbied wat toch wel aardig normaal is in het leven (vriendje?) en dingen die leuk zijn als je ze met mate gebruikt (alcohol) ze alleen maar vervelender en recalcitranter woren. Maar goed
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 12:23
Kitten
Kitten is offline
Je moet je wel bedenken dat in veel culturen seks en alcohol een stuk minder normaal zijn dan in Nederland. Als je kijkt naar websites waar er vergelijkingen worden gemaakt tussen de Nederlandse en Britse cultuur, dan merk je al dat dat bij onze westerburen een stuk gevoeliger ligt.

On topic: Met mijn ouders was heel veel te bespreken. Als ik iets niet mocht dan was daar altijd een goede reden voor, maar het liefst zochten ze naar een oplossing waarbij ze me niets hoefde te verbieden. Toen ik mijn eerste vriendinnetje kreeg, gaven ze me zelfs een nieuw bed, want met z'n 2en op een 1-persoons bed slapen leek ze maar niets.
Oud 08-02-2009, 12:59
Miekje*
Miekje* is offline
Ik mag van mijn kerk bijna niks en van mijn ouders bijna alles <3
Oud 08-02-2009, 14:46
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Je moet je wel bedenken dat in veel culturen seks en alcohol een stuk minder normaal zijn dan in Nederland. Als je kijkt naar websites waar er vergelijkingen worden gemaakt tussen de Nederlandse en Britse cultuur, dan merk je al dat dat bij onze westerburen een stuk gevoeliger ligt.

.
Britse jongeren zijn volgens mij nog veel meer ontspoord dan de nederlandse hoor
Oud 08-02-2009, 16:29
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
Britse jongeren zijn volgens mij nog veel meer ontspoord dan de nederlandse hoor
Valt best mee hoor!
Oud 08-02-2009, 18:35
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Maar goed, genoeg off-topic geweest
Normaal beginnen puberende kinderen brutaal contrahegemoniaal gedrag te vertonen rond de 12 jaar en eindigen als de hierarchie gelijk is getrokken (~18).

What went wrong?
Oud 08-02-2009, 20:43
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
er zijn ook andere culturen dan de westerse. en mensen uit die culturen hebben ook niet altijd een even lange pubertijd als de westerse jongeren hebben.
Oud 09-02-2009, 11:49
Verwijderd
zolang ik niks jat/verniel en niemand hinder door herrie of wat dan ook vinden ze alles best
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 13:37
Uice
Uice is offline
Ik mocht geen paddo's vlak voor de eindexamens, omdat ze bang waren dat dat kut zou worden door de stress. Dat was ook wel terecht.

Verder zijn er nooit specifieke verboden gesteld.
Oud 13-02-2009, 08:47
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Eigenlijk wil ik nooit iets wat ze niet goed vinden en ze zijn ook bijna nooit lang boos als ik een beetje vervelend ben geweest. (Komt ook niet zo vaak voor (A) ) Mijn ouders zijn gewoon super lief/gezellig/leuk!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 10:19
Sargatanas
Sargatanas is offline
Zolang ik nog naar huis kan fietsen is alles best.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 13:03
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
er zijn ook andere culturen dan de westerse. en mensen uit die culturen hebben ook niet altijd een even lange pubertijd als de westerse jongeren hebben.
Dat heeft geen ruk met cultuur te maken als je in Nederland (en dus gewoon op je x naar de kleuterschool, groep 3 4 5etc., middelbaar rond de 11-12 enz.) leeft en het is grotendeels willekeurig congenitaal verspreid.

Trekt echt op helemaal niets.
Oud 13-02-2009, 16:30
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Valt best mee hoor!
http://www.telegraaf.nl/buitenland/3...__.html?p=10,2
Oud 13-02-2009, 19:05
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Haha, ik neem het terug.
Oud 13-02-2009, 23:17
OMGxIMxAxFREAK
OMGxIMxAxFREAK is offline
Ik mag zo'n beetje alles xD
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Ga op kamers, jezus
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 01:10
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
ligt eraan wat voor TV programma's je kijkt
Oud 14-02-2009, 11:09
Verwijderd
Mijn vriendje destijds mocht niet bij mij op de kamer slapen, maar moest op de logeerkamer.
En ik moest om 02.00 uur thuis zijn op zaterdagavond en niet tot later dan 22.00 uur door de weeks.
En de middelbare school af maken.

Dat waren geloof ik de enige echt strakke regels. Regels 1 en 2 waren er vooral om regel 3 te laten slagen geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 12:00
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
ligt eraan wat voor TV programma's je kijkt
Citaat:
In February, Britain scored second from the bottom in a Unicef report that used 40 indicators, like relative poverty, health and family relationships, to measure children's well-being in 21 industrialized countries. (Only the United States scored lower.)
http://www.iht.com/articles/2007/03/...310britain.php

de cijfers liegen er ook niet om
Oud 16-02-2009, 22:45
Elle
Elle is offline
ik m4g zo veel niet! ;'(
Oud 17-02-2009, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Mijn ouders deden inderdaad altijd moeilijk maar vroegen ook wel eens 'waarom ga je niet uit deze week' omdat ze bang waren dat ik dan 'anders' zou zijn dan mijn vrienden! bovendien had ik een beste vriendinnetje die heel veel dingen 'mocht' en wiens moeder mijn moeder kon overhalen, dat ik eht ook mocht!

Ik mag volgens mij alles, omdat ze weten dat als ik iets wil, ik het toch wel doe. (ben ook 19!) Maar ze willen wel dat ik een aantal dingen goed uitleg, waarom ik niet voor 12'en ga slapen op een vrije dag, waarom ik mijn wekker pas op 10 uur zet, waarom ik alleen fiets langs het bos en niet om fiets langs het water (waar de lichten dus stuk zijn al een maand)en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 09:13
Verwijderd
Ik mag eigenlijk vrjiwel alles, altijd gehad ook... Mij werd ook nooit gezegd dat ik 'om tien uur thuis moest zijn.', want dan kwam ik standaard tien minuten te laat en tien uur is tien uur. Ze zijn overgestapt op 'rond tien uur' (wat inhield dat ik tussen kwart voor tien en kwart over tien eigenlijk wel thuis moest zijn) en hebben dat ongeveer een jaar bolgehouden. Vanaf mijn vijftiende is het eignelijk zo dat ze zich niet meer bezig houden met hoe laat ik thuis kom. Verder; drugs/alcohol.... Met name mijn moeder probeert me zo nu en dan rede in te praten, maar dan in algemene zin. Een hele preek over dat blowen wel ongezond is en verslavend en shit. Roken doet mijn moeder zelf ook, tattoo zijn ze niet blij mee, maar tis mijn lijf. Zo zeggen ze dat ook.
Ik heb best wel relaxte ouders, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2009, 11:00
Miss.Jazz.
Miss.Jazz. is offline
ik mag niet alleen fietsen door het donker.
natuurlijk wel door mijn eigen dorp.
maar verder brengen ze me dan altijd.

ik moet wel altijd een uur na schooltijd thuis zijn. ( fiets ongeveer er 40 min over).

voor de rest vinden ze dat ik niet de hele tijd achter de pc moet zitten. maar echt verbieden doen ze niet.
Oud 18-02-2009, 13:25
Verwijderd
Britshit, guilty Maar dat beeld over Engelsen klopt wel enigszins maar is wel erg klassenbepaald en dat leeft daar nog veel meer. Als je de Tokkies zou ondertitelen en op Channel 4 uitzenden met het idee zo de Nederlander te definiëren dan zijn wij ook best de lul.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten