Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik snooze altijd eerst een half uur ofzo, dan ga ik eten (meestal 2 crackers met iets smeerbaar en een heeel veel thee), daarna ga ik douchen en maak ik me op. En ik doe alles op m'n gemak 's morgens; ik ben net een oude diesel die heel langzaam op gang komt. Als ik te lang snooze neem ik m'n ontbijt nog wel eens mee.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik sta op, haal brood uit de vriezer en ga douchen. Als ik uit de douche kom doe ik mn computer aan, begin met aankleden, check mn mail en vaak ook nog wat andere dingen en kleedt me dan verder aan. Dan ga ik ontbijt klaar maken. De rest ligt eraan of ik weg moet of niet. Als ik weg moet kijk ik het nieuws onder het ontbijt (op uitzendinggemist), dan doe ik haar/make up, poets mn tanden, maak brood voor mee te nemen, pak mn tas in en ga weg. Als ik niet weg hoef kijk ik meestal een langer programma onder het ontbijt (momenteel meestal wie is de mol of buffy the vampire slayer) en laat haar, make-up en tanden poetsen wachten tot ik er zin in heb.
Mijn ontbijt bestaat altijd uit twee witte boterhammen (omdat ze hier geen lekker bruin brood hebben). Het beleg kan variëren, meestal tussen smaakjessmeerkaas, pindakaas met komkommer, chocopasta en jam. En ik drink een beker melk.
|
Ik doe echt altijd hetzelfde (en ongezond)
Sta op, doe m'n haar en ga naar beneden. Haal brood uit de vriezer, laad ondertussen de vaatwasser uit en dan is m'n brood meestal wel gedooit of het gaat nog ff in de magnetron. Dan ga ik meteen eten, 2 sneetjes witbrood met duopenoti en hagelslag als ontbijt en dat wast. Oh en drinken, een beker ranja ![]() En dan moet ik rennen naar de badkamer om m'n tanden te poetsen, op de terugweg m'n jas en laarzen aan en dan naar de bushalte!
|
![]() |
|
Ik heb vanmorgen ontbeten met havermout, yoghurt en wat hagelslag.
Meestal ontbijt ik met weetabix, yoghurt en een theelepel aardbeienjam. Daar gaat dan tegenwoordig een volkoren boterham of twee crackers (wasa vezelrijk of meergranen knackebrot zijn favoriet) bijkomen. In het weekend zijn er meestal zacht bolletjes (mueslibol, krentenbol, gewoon tarwebolletje met beleg). Of (eventueel geroosterd) brood. En later wil ik weer eens met cruesli/muesli/crunchy en yoghurt ontbijten, want dat vind ik echt heel lekker.
|
![]() |
Meestal 1 broodje met zoet ( ben op het moment nogal van de gestampte muisjes) en een beschuit of cracker met kaas. En een halve liter thee met melk en suiker, die ik vaak niet gelemaal op krijg. Alleen die thee word ik al vol van en lekker warm in de winter.
Ik smeer eerst mijn brood voor naar school, daarna ontbijt ik en daarna ga ik de rest doen. Als ik meteen na het ontbijten de deur uit moet haasten word ik vaak misselijk... Ik neem er dan ook rustig de tijd voor. Heerlijk 3 keer het nieuws kijken s'ochtends. Heel soms neem ik melk met cruslie oid, maar das zelden, want daar krijg ik zo snel weer honger van. |
![]() |
|
Ik ga eerst douchen en dan ontbijten.
Behalve in het weekend, dan kan het nog wel eens andersom zijn. Maar ik probeer wel altijd eerst te douchen omdat ik me anders zo sloom voel en de hele dag in m'n pyjama blijf zitten. Ik eet meestal twee boterhammen. Het beleg verschilt - eerst at ik altijd één boterham met vleeswaren en één met zoet (jam of bebogeen) maar de laatste tijd eet ik er vaak twee met jam. Maar dat ligt gewoon helemaal aan waar ik zin in heb. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het duurt heel lang voor ik een beetje wakker ben, dus na een halfuur als een brakke bever voor me uit te hebben gestaard blijkt vaak dat ik moet kiezen tussen ontbijten of douchen. Zodoende bestaat mijn ontbijt meestal uit koffie/energiedrank en een sigaret, want dat valt te combineren met voor je uit staren. Als ik niet alleen slaap ontbijt ik wel fatsoenlijk.
Dingen meenemen voor de lunch doe ik zelden. Nooit, eigenlijk. Geen tijd. Als ik nergens heen moet ontbijt ik pas een uur of anderhalf na het opstaan en dan maak ik een broodje kaas/sla/tomaat of een kaas/ui/nepham-tosti, afhankelijk van wat ik in huis heb. Bij die laatste drink ik graag sinaasappelsap. Soms doe ik niets met brood en maak ik een gebakken eitje. Of pasta. Pasta als ontbijt ![]() |
![]() |
|
Soms ontbijt ik gelijk als ik op gestaan ben, soms ga ik me eerst aankleden etc. Ligt er een beetje aan hoe laat ik de deur uit moet. Ik eet meestal yoghurt met muesli (of cruesli, maar dat ben ik nu een beetje zat aangezien ik het heel vaak gegeten heb) en als het koud is heb ik vaak zin in brinta met warme melk.
Op zondag ontbijt ik meestal laat, dan hebben we ook lekker croissantjes en afbakbroodjes (thuis, en bij mijn vriend ook vaak wel) |
![]() |
|
Ik ontbijt eigenlijk nooit, heel ongezond, ik weet het, maar ik krijg echt niks weg s'ochtends. Ik wacht meestal een uur of twee waarna ik op mn werk fruit eet of een broodje. In het weekend eet ik meestal wat luxer, vers geperste sinaasappelsap en croissants of bolletjes of brinta ofzo.
|
![]() |
Ik had geen zin een nieuwe topic ervoor te openen, maar vond het het meest passend hier...
Ik heb zelf dat als ik s'ochtends iets zoets op mn brood doe (caremelpasta of hele zoete jam) dat ik die ochtend meer trek heb dan dat ik bijv 2 hartig doe (vlees/kaas) ligt dat nou aan mij ofhebben meer mensen dit ? |
![]() |
|
In het weekend sta ik wat later op en dan krijg ik wel een boterham of een broodje weg, maar hoe vroeger ik op moet hoe minder dit lukt. Dus door de weeks eet ik meestal iets 'vloeibaars' of iets 'frissers' dan een broodje: Brinta, Brinta Wake up, muesli/cruesli, Hero drinkontbijt, een stukje fruit of een beetje vla. Daarbij meestal (warme) chocomelk, thee en/of vruchtensap. Ik doe niet aan koffie.
||
Citaat:
|
Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk af te wisselen. Vroeger at ik altijd fruit 'n fibre met halfvolle melk, tegenwoordig probeer ik ook fruit en crackers met hartig (vegetarisch) beleg te eten.
@Dennis: volgens mij is het ook zo dat als je 's morgens zoet ontbijt je suikerspiegel heel erg snel stijgt en je weer trek krijgt als deze weer afneemt. "Langzame suikert" (bijvoorbeeld appels) zorgen dat je langer suiker in je bloed houdt en dus minder snel behoefte aan (zoet) eten krijgt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken? #28 Verwijderd | 501 | 15-10-2009 13:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic #28 Mara | 478 | 10-01-2005 09:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Bezuinigingen treffen OV-reiziger' MissCzechMeOut | 80 | 08-09-2003 16:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
MacDonalds aangeklaagd door 'dikke' mensen rockyj | 48 | 28-11-2002 11:52 | |
ARTistiek |
Achter de Werkelijkheid Inemine | 33 | 09-06-2002 20:43 |