Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2009, 11:30
Verwijderd
Omdat ik het oude ontbijttopic niet meer kan vinden, leek het me leuk op gewoon opnieuw te beginnen.

Wat ontbijt jij, waarom ontbijt jij dat?
Ontbijt je meteen als je wakker bent of ga je eerst douchen of ontbijt je pas 2 uur later? Wat eet je als ontbijt, wat drink je er bij? Is dit elke dag het zelfde of verschilt dit?
wat vind je van ontbijt en wat vind je van mensen die anders ontbijten?

Ts begint:
Ik moest aan het topic denken omdat mijn huisgenoot een gekke gewoonte heeft. Als hij opstaat, smeert hij twee boterhammen met pindakaas (elke dag!) dan gaat hij snel douchen en daarna pas eet hij zijn boterhammen op.

Mijn ontbijt verschilt vaak. Als ik 'snel' weg moet eet ik een (geroosterde als ik bij mijn ouders ben) boterham met melk hagelslag. Als het heel vroeg is, eet ik yoghurt met cruesli of fruit dat ik kan vinden.
Soms als ik voor 6 uur opsta, dan heb ik geen trek en dan maak ik brood en komkommer/tomaat/paprika om mee te nemen.

Op zondag ontbijt ik vaak met en bij mijn ouders en dan maken we van die croissantjes uit blik en dan eten we heel langzaam.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2009, 11:49
dennis018
dennis018 is offline
Meestal...

2 boterhammen met boter, 1 met jam 1 met kaas (lekkere oude brokkel of jonge komijn!)
en als het brood wat oud is dan eet ik er meestal 2 geroosterd.. 1 met marmalade en 1 met jonge kaas of jonge komijn

in het weekend soms wat luxer met bolletjes/croissantjes

en elke met melk erbij

eigenlijk ontbijt ik puur uit gewoonte, heb sochtends nooit trek.
en ohja... ik ontbijt altijd nadat ik gedouched/haar gekamt etc etc heb (dunno why)
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 11:50
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ontbijt eigenlijk bijna altijd nadat ik me heb aangekleed/opgemaakt enzo, behalve soms in het weekend, dan ga ik eerst eten, maar dat gebeurd niet zo vaak eigenlijk omdat ik dan altijd de neiging heb de rest van de dag in pyjama te blijven en daar word ik sloom van.

Als ik genoeg tijd heb eet ik door de weeks meestal een dubbele boterham (vlokken, hagelslag meestal), een stuk fruit of versgeperste sinaasappelsap en een kopje koffie (soms met melk alleen, soms met geklopte melk & suiker)

In het weekend meestal ook dit, soms met ovenbroodjes, of een gekookt/gebakken eitje, croissantjes ofzo. En als ik heel vroeg op moet of veel haast heb is, eet ik staand een dubbele boterham met iets, meestal iets dat aan het brood plakt zodat ik niet knoei, en een glas water, melk of sinaasappelsap. Dan neem ik fruit mee daarna, en evt nog een broodje omdat ik dan alweer honger krijg rond half 10/10 uur.
Oud 08-02-2009, 12:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik haal elke ochtend zes boterhammen uit de vriezer, dan ga ik douchen en aankleden en daarna zijn mijn boterhammen ontdooid. Dan ga ik ze smeren en voor de ochtend is dat altijd een dubbele boterham van hagelslag. Beker melk en vaak een glas sinaasappelsap en soms al wat fruit is dan mijn ontbijt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 13:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik haal altijd de avond van te voren brood eruit voor de volgende dag. Ik word wakker omdat ik honger heb dus als ik opsta ga ik eerst de waterkoker aanzetten, dan aankleden en daarna brood maken en eten. Ik drink altijd een kop thee en eet twee boterhammen met hagelslag, jam of iets anders zoet beleg, een beschuitje en een plakje ontbijtkoek. Brood voor 's middags maak ik altijd de avond van te voren als het nog bevroren is en dat zet ik dan in de koelkast zodat het ontdooid is als ik het meeneem.
Oud 08-02-2009, 14:26
xxChange
xxChange is offline
Ik eet als ik naar school moet meestal 2/3 boterhammen met jam. In de trein, want ik doe er gigantisch lang over altijd als ik thuis ontbijt, en ik houd téveel van uitslapen.
Als ik vrij ben soms 2 boterhammen met zoet beleg en een appel en anders cornflakes met melk en los nog een appel.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:08
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik ontbijt altijd met brinta (aangemaakt met soyamelk) met banaan en rozijnen of met biogarde met geprakte banaan en muesli. In de winter meestal brinta (lekker warm) en in de zomer juist meestal yoghurt.
Oud 08-02-2009, 16:54
Verwijderd
Ik ontbijt eigenlijk altijd met twee boterhammen met duo penotti 's Ochtends houd ik echt níet van hartige dingen op brood en jam vind ik niet te vreten en hagelslag e.d. krijg ik nooit op voor mijn boter kapot is, dus het blijft meestal bij duo penotti. Mijn nietzoheelgeheime zonde.

Oh maar ik heb er wel een mooi ritueel bij, tenminste, op dagen dat ik niet om kwart voor negen op college moet zitten: Ik heb nl een daglichtlamp waar ik 's ochtends minstens een half uur voor moet zitten tegen de winterdip. Maar omdat mijn woonkamertje dan zo koud is blijf ik lekker in bed zitten, zet die lamp aan en ga zitten lezen of tv kijken terwijl ik er mijn ontbijt bij opeet Vreselijk decadent maar oh zo lekker. (In de winter tenminste).

Anders dan doe ik hetzelfde als Duivelaartje: Vis mijn brood uit de vriezer, ga dan naar de wassen/aankleden/etc, eet dan m'n brood op, ga vervolgens tandenpoetsen, mascara opsmeren en de deur uit. Duurt ook minstens een uur allemaal want ik haat haastwerk 's ochtends vroeg.

Oh en bij de ouders wacht ik meestal een tijdje met ontbijten, ga ik eerst even internetten of pianospelen. Geen idee waarom eigenlijk, om rustig honger te kweken denk ik. Daarna rustig ontbijten met krant/boek erbij en een kop thee. Omdat ik dan niet direct als ik wakker word hoef te eten, vind ik hartige dingen dan wél weer lekker en ga ik bijvoorbeeld broodjes met tomatenpuree en kaas uit de oven maken. Door de week gun ik me daar nou net weer geen tijd voor
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 17:23
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb geen vast ontbijt of -ritueel.
Het ligt aan een aantal opties: thuis slapen of bij mn vriend, en werken of vrij zijn.

Als ik thuis slaap en moet werken sta ik rond half 8 op en ga ik al dan niet douchen. Dan zet ik thee en eet ik 1 of 2 boterhammen met bijvoorbeeld vleeswaren of nutella. En dan ga ik werken.
Als ik thuis slaap en vrij ben sta ik op als ik wakker wordt, meestal rond 11 uur, ga ik al dan niet douchen en zet ik thee en eet ik ook 2 boterhammen en soms een eitje ofzo.

Als ik bij mijn vriend slaap en ik moet werken sta ik ook rond half 8 op, ga ik al dan niet douchen maar eet of drink ik niks. Soms een glaasje water, maar er is daar nooit iets in huis 's ochtends, óf geen lekker brood, óf geen lekker beleg. Dan pakken we de bus naar de stad waar we werken, gaan we daar de AH in, halen we brood en beleg, en drinken voor op t werk (4 blikjes red bull sowieso). Als ik op mn werk ben eet ik dan 2 boterhammen met het gekochte beleg. En daar drink ik thee.
Als ik bij mijn vriend slaap en we hebben vrij en er is niks in huis gaan we even naar 'de overkant', want mijn vriend woont tegenover een winkelcentrum. Dan halen we daar vaak een broodje bij de Bakker Bart ofzo.

Op zaterdagochtend blader ik wel altijd de krant door, of ik nou moet werken of niet.
Oud 08-02-2009, 22:46
Verwijderd
Ik ontbijt meestal met yoghurt met cruesli of brood met vlokken ()
Maar als ik met mijn vriend ontbijt is het praktisch altijd croissantje, gekookt eitje, jus d'orange, afbakbroodje (etc.) Lekker luxe <3
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 23:30
Verwijderd
Weet je hoe tof dit ontbijt topic is?!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 13:10
Uice
Uice is offline
Als ik alleen ben douche ik eerst snel en ontbijt ik dan, meestal een boterham of twee mandarijnen met sap, koffie en energiedrank. Als ik met iemand geslapen heb ontbijten we eerst, in bed, want dat is wel zo gezellig, meestal met afbakbroodjes.
Oud 09-02-2009, 18:42
coopergirl
coopergirl is offline
Ik ontbijt normaliter altijd voordat ik 's ochtends de deur uitga. Ik eet dan een kom magere yoghurt met zoetstof en muesli. Of in plaats van de muesli een stuk fruit door de yoghurt. Daarnaast voorzie ik mezelf van een kop thee of koffie.

Mijn ouders brunchen altijd op zondag, dus als ik daar ben, gaat het naar mijn maatstaven luxe Afbakbroodjes met heel veel soorten broodsalades, gekookte eitjes, franse kaasjes enz. De laatste tijd kom ik niet zoveel meer bij mijn ouders, maar goed
Oud 09-02-2009, 21:42
sicilion
sicilion is offline
Ik heb sinds een paar maanden een ontbijt ritueel waar ik trots op ben, genaamd: havermout met rozijnen

Lekker relaxt wakker worden, bakje met havermout in de magnetron gooien. Ondertussen even naar de WC en daarna een kopje thee zetten en de havermout is klaar. Dan hang ik in bed en kijk ik naar goedemorgen Nederland of naar het journaal. Heerlijk relaxed wakker worden
Oud 10-02-2009, 11:41
KiMZz
KiMZz is offline
Oh ja, aanvulling: op zondag eten we bij mij thuis ook altijd afbakbroodjes/croissantjes met jam, vleeswaren, kaas enz.
Oud 10-02-2009, 17:51
Verwijderd
Doordeweeks eet ik altijd 's ochtends twee boterhammen, en smeer er vier om mee te nemen. Ik heb altijd haast en ook eigenlijk niet genoeg trek voor twee boterhammen, dus bijna altijd blijft de korst van de tweede over. Het beleg verschilt per wat er in huis is. Ik drink wel altijd een glas drinkyoghurt. Ik doe eerst al mijn andere dingen en ontbijt dan, als ik eigenlijk al weg moet. Als ik meer tijd had zou ik koffie drinken en yoghurt eten, maar dat komt er eigenlijk nooit van.
In het weekend ontbijt ik meestal heel laat, en dan ook met beschuitjes en sinaasappelsap erbij.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 13:04
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik ontbijt altijd voordat ik ga douchen. Mijn wekker gaat, dan nog 15 minuten snoozen, dan eruit om brood klaar te maken voor 's middags en altijd yoghurt (met vaak muesli en banaan erbij) als ontbijt, omdat ik brood in de vriezer bewaar. Vervolgens eet ik mijn ontbijt in mijn bed op, doe het licht weer uit en ga nog even slapen om vervolgens echt op te staan. En nee, later opstaan is geen optie, want heb mijn ochtendritueel nodig om fatsoenlijk en vrolijk wakker te worden.
Oud 11-02-2009, 13:49
Manon9
Manon9 is offline
Ik ontbijt met cornflakes in melk, laatste tijd is dat Kellogs Special K met rode vruchten, omdat ik dat lekker vind en ik brood niet zo lekker vind 's ochtends. Daarbij drink ik altijd thee met een fruitsmaakje.
Soms ontbijt ik meteen als ik wakker ben, maar meestal kleedt ik mezelf eerst aan enzo. Tijdens het ontbijten lees ik de krant, behalve op zondag (dan hoef ik nergens heen ) dan kijk ik tv onder het ontbijten haha.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 11:33
flyaway
flyaway is offline
Leuk topic!

's Ochtends neem ik altijd een boterham met jam, om medicijnen mee te combineren (dan proef ik ze het minste). Verder neem ik een kop thee en een plakje ontbijtkoek.
De waterkoker borrelt terwijl ik naar de badga, als ik terugkom is die klaar en maak ik thee. Eerst maak ik lunch en dan smeer ik mijn brood. Dan ruim ik alles op, inclusief afwas, waarna ik zonder te hoeven denken aan 'straks moet ik nog opruimen' mijn brood rustig kan opeten.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 11:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Ik ontbijt altijd voordat ik ga douchen. Mijn wekker gaat, dan nog 15 minuten snoozen, dan eruit om brood klaar te maken voor 's middags en altijd yoghurt (met vaak muesli en banaan erbij) als ontbijt, omdat ik brood in de vriezer bewaar. Vervolgens eet ik mijn ontbijt in mijn bed op, doe het licht weer uit en ga nog even slapen om vervolgens echt op te staan. En nee, later opstaan is geen optie, want heb mijn ochtendritueel nodig om fatsoenlijk en vrolijk wakker te worden.
Wow, wat apart Blijf je dan niet heel duf en moe als je de 2e keer op staat? Als ik nog een keer in bed kruip word ik dat in ieder geval wel, en kom er dan eigenlijk ook bijna niet meer uit.
Oud 12-02-2009, 13:03
eefjee
eefjee is offline
Ik snooze altijd eerst een half uur ofzo, dan ga ik eten (meestal 2 crackers met iets smeerbaar en een heeel veel thee), daarna ga ik douchen en maak ik me op. En ik doe alles op m'n gemak 's morgens; ik ben net een oude diesel die heel langzaam op gang komt. Als ik te lang snooze neem ik m'n ontbijt nog wel eens mee.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 15:58
Verwijderd
Oh bij mijn ouders eten (of aten) we op zaterdagochtend juist altijd bolletjes, want dan ging mijn vader naar de bakker.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 13:41
zoemzoem
zoemzoem is offline
Citaat:
Wow, wat apart Blijf je dan niet heel duf en moe als je de 2e keer op staat? Als ik nog een keer in bed kruip word ik dat in ieder geval wel, en kom er dan eigenlijk ook bijna niet meer uit.
De enige reden dat ik er de eerste keer uitkom is dat ik weet dat ik daarna weer even mag slapen En de tweede keer spring ik snel onder de warme douche.
Oud 13-02-2009, 13:56
Briseïs
Briseïs is offline
Ik sta op, haal brood uit de vriezer en ga douchen. Als ik uit de douche kom doe ik mn computer aan, begin met aankleden, check mn mail en vaak ook nog wat andere dingen en kleedt me dan verder aan. Dan ga ik ontbijt klaar maken. De rest ligt eraan of ik weg moet of niet. Als ik weg moet kijk ik het nieuws onder het ontbijt (op uitzendinggemist), dan doe ik haar/make up, poets mn tanden, maak brood voor mee te nemen, pak mn tas in en ga weg. Als ik niet weg hoef kijk ik meestal een langer programma onder het ontbijt (momenteel meestal wie is de mol of buffy the vampire slayer) en laat haar, make-up en tanden poetsen wachten tot ik er zin in heb.

Mijn ontbijt bestaat altijd uit twee witte boterhammen (omdat ze hier geen lekker bruin brood hebben). Het beleg kan variëren, meestal tussen smaakjessmeerkaas, pindakaas met komkommer, chocopasta en jam. En ik drink een beker melk.
Oud 15-02-2009, 18:21
marrel
marrel is offline
Ik doe echt altijd hetzelfde (en ongezond)

Sta op, doe m'n haar en ga naar beneden. Haal brood uit de vriezer, laad ondertussen de vaatwasser uit en dan is m'n brood meestal wel gedooit of het gaat nog ff in de magnetron. Dan ga ik meteen eten, 2 sneetjes witbrood met duopenoti en hagelslag als ontbijt en dat wast. Oh en drinken, een beker ranja
En dan moet ik rennen naar de badkamer om m'n tanden te poetsen, op de terugweg m'n jas en laarzen aan en dan naar de bushalte!
Oud 19-02-2009, 19:23
saartj_3
saartj_3 is offline
verschilt soms cornflakes met chocolade , soms gewoon een boterham of beschuiten of knäckebrot ofzo
ik ga mij eerst klaarmaken , dan eet ik en dan doe ik mijn schoenen enzo aan en ga mijn tanden poetsen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 12:13
Yana
Yana is offline
Ik heb vanmorgen ontbeten met havermout, yoghurt en wat hagelslag.

Meestal ontbijt ik met weetabix, yoghurt en een theelepel aardbeienjam. Daar gaat dan tegenwoordig een volkoren boterham of twee crackers (wasa vezelrijk of meergranen knackebrot zijn favoriet) bijkomen.

In het weekend zijn er meestal zacht bolletjes (mueslibol, krentenbol, gewoon tarwebolletje met beleg). Of (eventueel geroosterd) brood.

En later wil ik weer eens met cruesli/muesli/crunchy en yoghurt ontbijten, want dat vind ik echt heel lekker.
Oud 20-02-2009, 13:14
wup
wup is offline
Meestal 1 broodje met zoet ( ben op het moment nogal van de gestampte muisjes) en een beschuit of cracker met kaas. En een halve liter thee met melk en suiker, die ik vaak niet gelemaal op krijg. Alleen die thee word ik al vol van en lekker warm in de winter.
Ik smeer eerst mijn brood voor naar school, daarna ontbijt ik en daarna ga ik de rest doen. Als ik meteen na het ontbijten de deur uit moet haasten word ik vaak misselijk... Ik neem er dan ook rustig de tijd voor. Heerlijk 3 keer het nieuws kijken s'ochtends.
Heel soms neem ik melk met cruslie oid, maar das zelden, want daar krijg ik zo snel weer honger van.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 10:57
Verwijderd
Door de weeks eet ik meestal een bakje cornflakes en een glas sinaasappelsap.
Op zondag als mijn vriend er is of ik ben bij hem ontbijt ik vaak met afbakbroodjes en/of croissantjes
Met citaat reageren
Oud 22-02-2009, 13:37
Pars
Pars is offline
Ik ga eerst douchen en dan ontbijten.
Behalve in het weekend, dan kan het nog wel eens andersom zijn. Maar ik probeer wel altijd eerst te douchen omdat ik me anders zo sloom voel en de hele dag in m'n pyjama blijf zitten.

Ik eet meestal twee boterhammen. Het beleg verschilt - eerst at ik altijd één boterham met vleeswaren en één met zoet (jam of bebogeen) maar de laatste tijd eet ik er vaak twee met jam. Maar dat ligt gewoon helemaal aan waar ik zin in heb.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 09:27
Mara
Mara is offline
Ik gooi het brood uit de vriezer voor die dag, ga douchen/aankleden/make-up en haar doen, dan ontbijten. 2 boterhammen met een glas sap, wat ik op m'n brood doe verschilt. Tandenpoetsen, deur uit.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 23:19
Verwijderd
Het duurt heel lang voor ik een beetje wakker ben, dus na een halfuur als een brakke bever voor me uit te hebben gestaard blijkt vaak dat ik moet kiezen tussen ontbijten of douchen. Zodoende bestaat mijn ontbijt meestal uit koffie/energiedrank en een sigaret, want dat valt te combineren met voor je uit staren. Als ik niet alleen slaap ontbijt ik wel fatsoenlijk.

Dingen meenemen voor de lunch doe ik zelden. Nooit, eigenlijk. Geen tijd.

Als ik nergens heen moet ontbijt ik pas een uur of anderhalf na het opstaan en dan maak ik een broodje kaas/sla/tomaat of een kaas/ui/nepham-tosti, afhankelijk van wat ik in huis heb. Bij die laatste drink ik graag sinaasappelsap. Soms doe ik niets met brood en maak ik een gebakken eitje. Of pasta. Pasta als ontbijt
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 18:52
Curly*Nan
Curly*Nan is offline
Soms ontbijt ik gelijk als ik op gestaan ben, soms ga ik me eerst aankleden etc. Ligt er een beetje aan hoe laat ik de deur uit moet. Ik eet meestal yoghurt met muesli (of cruesli, maar dat ben ik nu een beetje zat aangezien ik het heel vaak gegeten heb) en als het koud is heb ik vaak zin in brinta met warme melk.

Op zondag ontbijt ik meestal laat, dan hebben we ook lekker croissantjes en afbakbroodjes (thuis, en bij mijn vriend ook vaak wel)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 19:42
sicilion
sicilion is offline
Ik heb wat nieuws ontdekt: havermout met banaan en dan de banaan prakken en mee in de magnetron/in de pan. Echt superlekker.
Oud 18-03-2009, 13:20
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik ontbijt eigenlijk nooit, heel ongezond, ik weet het, maar ik krijg echt niks weg s'ochtends. Ik wacht meestal een uur of twee waarna ik op mn werk fruit eet of een broodje. In het weekend eet ik meestal wat luxer, vers geperste sinaasappelsap en croissants of bolletjes of brinta ofzo.
Oud 20-03-2009, 11:26
dennis018
dennis018 is offline
Ik had geen zin een nieuwe topic ervoor te openen, maar vond het het meest passend hier...

Ik heb zelf dat als ik s'ochtends iets zoets op mn brood doe (caremelpasta of hele zoete jam) dat ik die ochtend meer trek heb dan dat ik bijv 2 hartig doe (vlees/kaas) ligt dat nou aan mij ofhebben meer mensen dit ?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2009, 20:34
Poeperd
Poeperd is offline
In het weekend sta ik wat later op en dan krijg ik wel een boterham of een broodje weg, maar hoe vroeger ik op moet hoe minder dit lukt. Dus door de weeks eet ik meestal iets 'vloeibaars' of iets 'frissers' dan een broodje: Brinta, Brinta Wake up, muesli/cruesli, Hero drinkontbijt, een stukje fruit of een beetje vla. Daarbij meestal (warme) chocomelk, thee en/of vruchtensap. Ik doe niet aan koffie.
Oud 21-03-2009, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben ik de enige die in het weekend juist minder honger heeft 's ochtends dan door de week?
Oud 22-03-2009, 09:02
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik had geen zin een nieuwe topic ervoor te openen, maar vond het het meest passend hier...

Ik heb zelf dat als ik s'ochtends iets zoets op mn brood doe (caremelpasta of hele zoete jam) dat ik die ochtend meer trek heb dan dat ik bijv 2 hartig doe (vlees/kaas) ligt dat nou aan mij ofhebben meer mensen dit ?
Dat heeft niet zoveel met zoet of hartig te maken, vlees en kaas vullen gewoon meer.
Oud 22-03-2009, 12:35
KreZor
KreZor is offline
Ik probeer tegenwoordig zoveel mogelijk af te wisselen. Vroeger at ik altijd fruit 'n fibre met halfvolle melk, tegenwoordig probeer ik ook fruit en crackers met hartig (vegetarisch) beleg te eten.

@Dennis: volgens mij is het ook zo dat als je 's morgens zoet ontbijt je suikerspiegel heel erg snel stijgt en je weer trek krijgt als deze weer afneemt. "Langzame suikert" (bijvoorbeeld appels) zorgen dat je langer suiker in je bloed houdt en dus minder snel behoefte aan (zoet) eten krijgt.
Oud 22-03-2009, 15:01
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
@Dennis: volgens mij is het ook zo dat als je 's morgens zoet ontbijt je suikerspiegel heel erg snel stijgt en je weer trek krijgt als deze weer afneemt. "Langzame suikert" (bijvoorbeeld appels) zorgen dat je langer suiker in je bloed houdt en dus minder snel behoefte aan (zoet) eten krijgt.
appels en langzame suikers gaan niet samen in één zin! Langzame suikers zijn koolhydraten die niet uit suikers bestaan, omdat je lichaam dit zelf om moet zetten naar suikers. Appels zijn dus net zo goed snelle suikers. Binnen suikers kun je nog onderscheid maken in opnamesnelheid (zoals fructose wordt sneller opgenomen dan lactose etc.), maar je kunt het beste onderscheid maken in de zin van: suikers, snelle (niet-suiker) koolhydraten en langzame koolhydraten. Voorbeeld van die laatste twee is bijvoorbeeld wit brood (snelle, niet-suiker koolhydraat) en bruin brood (langzame koolhydraat), of witte rijst en zilvervliesrijst. Er zit overigens al een heel groot verschil in opnamesnelheid tussen suikers en niet-suiker koolhydraten.
Reageren

Regels voor berichten