| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
dus onderwerp: functie dorpeling Dus niet dat er staat: hallo lieve ..., jij bent dorpeling! Terwijl je bij jezelf denkt heeee dat is ie dus niet want bij mij stond er: jij vervult dit spel de rol van dorpeling! |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Lijst
1. fantome 2. light fighter 3. cherry springs 4. lisaaah 5. Kunst 6. MartinV (evt. spelleiden) 7. Bas 8. Sherco 9. LilyB 10. Coolkast 11. Kazet/Pippeloen 12. Dark Phoenix 13. VeGs 14. Rups 15. Daboman 16: Sterrenmeisje 17: Mutsieprutsie 18: mr Soija misschien: vlindertje (afhankelijk van EOS en of ze tijd heeft) Mensen, het loopt niet echt storm! als twee mensen ook nog moeten spelleiden, zitten we op 12 of 13 spelers. we kunnen dan 2 wolven in het spel zitten en wat functies eruit laten?
Laatst gewijzigd op 09-02-2009 om 17:25. Reden: + daboman + sterrenemeisje + mutsieprutsie + mr soija |
|
|
|
||
|
Citaat:
Dus als een weerwolf zijn zin veranderd in: Lieve speler, je bent een dorpeling, en dat naar een dorpeling stuurt, leest de dorpeling dit. Maar stel nou dat de dorpeling in zijn mailtje de zin kreeg: Beste weerwolver, jouw functie in dit spel zal die van de dorpeling zijn. Dan weet de echte dorpeling dat de ander zijn zin heeft aangepast en dus eigenlijk geen dorpeling is. Of je moet van te voren zeggen dat iedereen een andere zin krijgt. Maar ik twijfel er nog steeds over. Maar fantome, wat zeg je ervan?
|
|
||
|
Citaat:
maar stel ik stuur functie: weerwolf en iemand maakt daarvan functie: dorpeling dat is dan toch hetzelfde?
|
|
|
|
En verder: net vlinder gpmt of zij of EOS nog meedoen.
Ze zal het EOS vragen of hij wilt spelen of misschien spelleiden en het dan laten weten. Als EOS niet wilt spelleiden wil ik het wel doen (met MartinV?). Maar ik ga écht, écht niet toekomen aan iedere ronde een verhaaltje.
|
|
|
|
Ik vind met een kleinere groep ook wel leuk, ik zou dan wel de jager en cupido er in elk geval uit halen, want anders kunnen er wel erg veel mensen tegelijk dood gaan. En dan Heks of Verrader er uit, anders hebben de wolven weer een te groot voordeel
|
|
|
|
Geen tovenaar dus? Ehm ehm... Mnah niet saai, maar ik zou dan toch wel de tovenaar of de bane er in doen zodat je ook stille nachten hebt en de wolven toch nog wel een beetje moeten uitkijken.
|
|
||
|
Citaat:
maar wordt het dan niet te moeilijk voor 2 wolven? de bane zou ik er dan denk wel uitlaten als de tovenaar erin komt
|
|
||
|
Citaat:
[edit] ziener en verrader leggen ong. net zoveel gewicht in de schaal. als er dan nog een tovenaar ingaat, is dat wel erg voordelig voor de dorpelingen misschien. Zeker met zo'n kleine groep heb je aardig kans, 'raak' te toveren. Ik zou dan eerder de bane erin doen. Je zou idd kunnen zeggen dat de heks er dan weer in kan als tegenhanger van de tovenaar en dan de leerling en wolfsbane eruit. [/edit] wat vinden jullie?
|
|
|
Verwijderd
|
Kijk fantome, over dat pmen.
Het moet niet te controleren zijn voor een speler of je wel of niet liegt, daarom zouden functiepm's niet heel specifiek mogen zijn, zodat je die kunt doorsturen. Als er in een functiepm een bepaald zinnetje staat, als je dorpeling bent, en jij stuurt een ander zinnetje door, weet een echte dorpeling dat jij liegt. Beetje praktisch dingetje voor wanneer we dat echt zouden doen. Maar het gaat er dus om of mensen het leuk zouden vinden echt dat hele roddel en bedrog en samenwerkingsdingetjes vormen en en en alles te doen, mij lijkt het leuk. |
|
|
|
|
Oh ik had die hele discussie van spel-met-pmmen gemist, maar dat lijkt me wel leuk, maar dan inderdaad zonder ziener. Anders krijg je een ondergrondse van geziene burgers en zijn de wolven kansloos. En over die begin-pms => het is gewoon not-done om dat soort zaken door te sturen of te screencappen dus we kunnen toch afspreken daar niets mee te doen?
|
|
|
Verwijderd
|
Nja kijk als je dat even oplost, zijn er gewoon geen spelregels meer en is alles toegestaan.
Maar ik denk eerder dat de wolven grotere kans maken om te winnen omdat die ook echt kunnen overleggen met elkaar en systematisch afgaan of iemand liegt door die persoon vaker te pmen enzo. |
|
|
|
Verwijderd
|
Nou wolven kunnen een beetje een plannetje en overzichtje maken met alles watze samen weten, zeker als het er vier zijn. Er kunnen twee wolven iemand vragen en als die iets verschillends zegt is dat opvallend, ze kunnen al snel veel mensen vragen en dan een paar ronden afwachten of de functie die ze zeiden al eruit was.. dat is in je eentje veel meer werk, je zult niet met iedereen contact hebben enzo.
|
|
|
|
|
Hmm... heb het best vaak zo gespeeld, maar het was vaak dat er een ondergrondse ontstond van zekere (geziene meestal) burgers die verenigen. Wolven kwamen daar zelden of nooit binnen en werden altijd gehakt door de ondergrondsen. Bovendien verliep de discussie via pms en niet op het forum.
|
|
|
|
Oke Lisa. ik begrijp je.
@ Sterrenmeisje en mutsieprutsie: er is nog plek zat! Over het onderling overleggen. Ik denk dat het altijd al gebeurd dat mensen wel dingen tegen elkaar zeggen buiten het forum om, zoals op msn. Maar ik vraag me af, als we op lisa's manier gaan spelen, of dit valsspelen niet in de hand werkt. En: of er nog wel dingen in het forum worden gepost, want dat vind ik juist altijd zo leuk
|
|
|
Verwijderd
|
dat is ook mijn grootste bezwaar. de lol van het spel is het manipuleren, wat je goed kan zien in dit topic. als het niet meer hier is, dan zie je dat niet meer.
en bovendien, ik zeg nooit iets over het spel (inhoudelijk) buiten dit topic. als mensen dat wel doen vind ik dat echt vals. |
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #56 deel 2 MartinV | 256 | 25-02-2009 19:54 | |
| De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 23:58 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #11 editie2 Tejay | 389 | 25-07-2005 23:35 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #9 Spelleider! | 500 | 11-02-2005 17:48 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #2 AlopiA | 500 | 11-04-2004 20:10 | |
| De Kantine |
nutteloze bezigheden! Love_Fulfilled | 68 | 07-03-2004 22:54 | |