Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2009, 00:32
Verwijderd
Het punt is dat er geen valsspelen meer ís. Het moet alleen niet te controleren zijn of iemand wel of niet liegt (dus geen herkenbare functieomschrijving die je zou kunnen doorsturen). Mij lijkt het erg leuk. Ik kan me alleen voorstellen dat er dan minder weerwolven nodig zijn omdat die systematisch mensen kunnen testen (dubbel vragen bijvoorbeeld) of veel mensen zeggen dat ze dorpeling zijn, tegen iedereen..
Advertentie
Oud 09-02-2009, 00:39
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Het punt is dat er geen valsspelen meer ís. Het moet alleen niet te controleren zijn of iemand wel of niet liegt (dus geen herkenbare functieomschrijving die je zou kunnen doorsturen). Mij lijkt het erg leuk. Ik kan me alleen voorstellen dat er dan minder weerwolven nodig zijn omdat die systematisch mensen kunnen testen (dubbel vragen bijvoorbeeld) of veel mensen zeggen dat ze dorpeling zijn, tegen iedereen..
Maar hoe kun je geen duidelijke functie versturen? Opzich kun je de quote natuurlijk altijd aanpassen, maar het lijkt mij geen slim idee. Te ingewikkeld. Het gaat juist om de posts die in het topic worden gedaan, de informatie waar iedereen van op de hoogte is.
Oud 09-02-2009, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Maar hoe kun je geen duidelijke functie versturen? Opzich kun je de quote natuurlijk altijd aanpassen, maar het lijkt mij geen slim idee. Te ingewikkeld. Het gaat juist om de posts die in het topic worden gedaan, de informatie waar iedereen van op de hoogte is.
Spelleider pmt alleen de naam van de functie

dus

onderwerp: functie

dorpeling

Dus niet dat er staat: hallo lieve ..., jij bent dorpeling!
Terwijl je bij jezelf denkt heeee dat is ie dus niet want bij mij stond er: jij vervult dit spel de rol van dorpeling!
Oud 09-02-2009, 00:43
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Spelleider pmt alleen de naam van de functie

dus

onderwerp: functie

dorpeling

Dus niet dat er staat: hallo lieve ..., jij bent dorpeling!
Terwijl je bij jezelf denkt heeee dat is ie dus niet want bij mij stond er: jij vervult dit spel de rol van dorpeling!
Kan dat niet aangepast worden door degene die het doorstuurt? Dus gewoon wat tussen de quotetacs staat aanpassen?
Oud 09-02-2009, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Kan dat niet aangepast worden door degene die het doorstuurt? Dus gewoon wat tussen de quotetacs staat aanpassen?
Ja natuurlijk! Daarom is het ook belangrijk dat die functieversturing niet heel specifiek is met een specifiek zinnetje waaraan je zou kunnen herkennen of het echt is of niet.
Oud 09-02-2009, 00:46
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ja natuurlijk! Daarom is het ook belangrijk dat die functieversturing niet heel specifiek is met een specifiek zinnetje waaraan je zou kunnen herkennen of het echt is of niet.
Mm oja nu snap ik wat je bedoelt. Tsja. Misschien een keer mee experimenteren. Maar ik denk dat er dan nog meer tijd in gaat zitten. Het wordt heel ingewikkeld dan.
Oud 09-02-2009, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Mm oja nu snap ik wat je bedoelt. Tsja. Misschien een keer mee experimenteren. Maar ik denk dat er dan nog meer tijd in gaat zitten. Het wordt heel ingewikkeld dan.
Nee juist niet. Als je denkt mensen te kennen kunnen ze je juist helemaal voor de gek houden. Dat is eigenlijk wat online spelen mist en irl spelen zoveel leuker maakt.
Oud 09-02-2009, 00:50
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Nee juist niet. Als je denkt mensen te kennen kunnen ze je juist helemaal voor de gek houden. Dat is eigenlijk wat online spelen mist en irl spelen zoveel leuker maakt.
Hoe gaat dat in reallife dan? Ik ken het alleen van dat je rond een tafel zit, en dat bij het overleggen iedereen alles hoort.
Oud 09-02-2009, 00:50
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
irl is er controle onderling. Pm'en valt niet te controleren.
Oud 09-02-2009, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Hoe gaat dat in reallife dan? Ik ken het alleen van dat je rond een tafel zit, en dat bij het overleggen iedereen alles hoort.
ja klopt maar bij gebrek aan de mogelijkheid elkaar in de ogen te kijken om te zien of diegene liegt, kun je dus nu een persoonlijk gesprek met diegene voeren en daarmee het beter proberen in te schatten.
Oud 09-02-2009, 00:55
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
ja klopt maar bij gebrek aan de mogelijkheid elkaar in de ogen te kijken om te zien of diegene liegt, kun je dus nu een persoonlijk gesprek met diegene voeren en daarmee het beter proberen in te schatten.
Maar wat je in een persoonlijk gesprek zet kun je ook in het topic zetten. Het blijven getijpte woorden. Het enige wat dan anders is zijn de regels met dat de ziener niks mag zeggen.
Oud 09-02-2009, 00:57
Verwijderd
Citaat:
Maar wat je in een persoonlijk gesprek zet kun je ook in het topic zetten. Het blijven getijpte woorden. Het enige wat dan anders is zijn de regels met dat de ziener niks mag zeggen.
het is anders als je gaat pmen en zegt: ik vermoed dat diegene weerwolf is. Of gaat pmen en zegt: ik wil het niet in het topic zeggen omdat ik bang ben opgegeten te wordne, ik ben de tovenaar en blablabla, jij hebt vast een goede functie aangezien ik je afgelopen ronde heb beschermd blablabla
Oud 09-02-2009, 09:37
Missy
Missy is offline
LilyB is geen UC.
Oud 09-02-2009, 09:42
geen punt :|
geen punt :| is offline
Kan ik nog meedoen? *schaamt zich nog nav die brilliant fail van vorig potje*
Oud 09-02-2009, 09:57
Fantôme
Fantôme is offline
@ rups: natuurlijk.
en verder snap ik niks van de discussie hierboven, maargoed dat komt nog wel dan.
Oud 09-02-2009, 09:58
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
het is anders als je gaat pmen en zegt: ik vermoed dat diegene weerwolf is. Of gaat pmen en zegt: ik wil het niet in het topic zeggen omdat ik bang ben opgegeten te wordne, ik ben de tovenaar en blablabla, jij hebt vast een goede functie aangezien ik je afgelopen ronde heb beschermd blablabla
Ja je hebt wel gelijk.
Oud 09-02-2009, 09:58
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
@ rups: natuurlijk.
en verder snap ik niks van de discussie hierboven, maargoed dat komt nog wel dan.
Wat snap je niet?
Oud 09-02-2009, 10:01
Fantôme
Fantôme is offline
Lijst
1. fantome
2. light fighter
3. cherry springs
4. lisaaah
5. Kunst
6. MartinV (evt. spelleiden)
7. Bas
8. Sherco
9. LilyB
10. Coolkast
11. Kazet/Pippeloen
12. Dark Phoenix
13. VeGs
14. Rups
15. Daboman
16: Sterrenmeisje
17: Mutsieprutsie
18: mr Soija

misschien: vlindertje (afhankelijk van EOS en of ze tijd heeft)

Mensen, het loopt niet echt storm! als twee mensen ook nog moeten spelleiden, zitten we op 12 of 13 spelers. we kunnen dan 2 wolven in het spel zitten en wat functies eruit laten?

Laatst gewijzigd op 09-02-2009 om 17:25. Reden: + daboman + sterrenemeisje + mutsieprutsie + mr soija
Oud 09-02-2009, 10:01
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wat snap je niet?
dat deel van die pm's.
dat er alleen in mag staan

functie: dorpeling
Oud 09-02-2009, 10:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
LilyB is geen UC.
Oud 09-02-2009, 10:05
Lijkt me wel bruut met een wat kleiner clubje, deden we van de zomer ook. Mag ook wel wat beter lopen dan het vorige spel toen iedereen als een dweil speelde
Oud 09-02-2009, 10:09
Fantôme
Fantôme is offline
Stel je speelt met 12 of 13 spelers.
Ik neem aan dat 2 wolven dan geschikt is?
Welke functies moeten er dan verder weggelaten worden?
Oud 09-02-2009, 10:13
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
dat deel van die pm's.
dat er alleen in mag staan

Het duurde ook een tijdje voordat ik dat inzag. Lisaah bedoeld dat als je er een langere zin van maakt, die kan gaan verschillen met wat mensen in hun quote aanpassen.
Dus als een weerwolf zijn zin veranderd in: Lieve speler, je bent een dorpeling, en dat naar een dorpeling stuurt, leest de dorpeling dit. Maar stel nou dat de dorpeling in zijn mailtje de zin kreeg: Beste weerwolver, jouw functie in dit spel zal die van de dorpeling zijn. Dan weet de echte dorpeling dat de ander zijn zin heeft aangepast en dus eigenlijk geen dorpeling is.
Of je moet van te voren zeggen dat iedereen een andere zin krijgt.
Maar ik twijfel er nog steeds over.

Maar fantome, wat zeg je ervan?
Oud 09-02-2009, 10:17
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Het duurde ook een tijdje voordat ik dat inzag. Lisaah bedoeld dat als je er een langere zin van maakt, die kan gaan verschillen met wat mensen in hun quote aanpassen.
Dus als een weerwolf zijn zin veranderd in: Lieve speler, je bent een dorpeling, en dat naar een dorpeling stuurt, leest de dorpeling dit. Maar stel nou dat de dorpeling in zijn mailtje de zin kreeg: Beste weerwolver, jouw functie in dit spel zal die van de dorpeling zijn. Dan weet de echte dorpeling dat de ander zijn zin heeft aangepast en dus eigenlijk geen dorpeling is.
Of je moet van te voren zeggen dat iedereen een andere zin krijgt.
Maar ik twijfel er nog steeds over.

Maar fantome, wat zeg je ervan?
ik heb nog nooit gemerkt dat iemand zijn pm quote in het weerwolfspel.
maar stel ik stuur
functie: weerwolf
en iemand maakt daarvan

dat is dan toch hetzelfde?
Oud 09-02-2009, 10:18
Fantôme
Fantôme is offline
En verder: net vlinder gpmt of zij of EOS nog meedoen.
Ze zal het EOS vragen of hij wilt spelen of misschien spelleiden en het dan laten weten.
Als EOS niet wilt spelleiden wil ik het wel doen (met MartinV?).
Maar ik ga écht, écht niet toekomen aan iedere ronde een verhaaltje.
Oud 09-02-2009, 10:30
Jager/heks/cupido er uit laten en de rest wel er in? Met 2 wolven dan? Of zijn de wolven dan nog te veel in het nadeel?
Oud 09-02-2009, 10:38
Sherco
Sherco is offline
Ik vind met een kleinere groep ook wel leuk, ik zou dan wel de jager en cupido er in elk geval uit halen, want anders kunnen er wel erg veel mensen tegelijk dood gaan. En dan Heks of Verrader er uit, anders hebben de wolven weer een te groot voordeel
Oud 09-02-2009, 10:41
Fantôme
Fantôme is offline
Voorstel bij 13 spelers:
- 2 wolven
- 1 verrader
- 1 ziener
- 1 tovenaar
- 1 leerling
- 7 dorpelingen

Laatst gewijzigd op 09-02-2009 om 10:50. Reden: aangepast aan rups idee:)
Oud 09-02-2009, 10:41
Fantôme
Fantôme is offline
of is dat saai?
Oud 09-02-2009, 10:46
Geen tovenaar dus? Ehm ehm... Mnah niet saai, maar ik zou dan toch wel de tovenaar of de bane er in doen zodat je ook stille nachten hebt en de wolven toch nog wel een beetje moeten uitkijken.
Oud 09-02-2009, 10:49
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Geen tovenaar dus? Ehm ehm... Mnah niet saai, maar ik zou dan toch wel de tovenaar of de bane er in doen zodat je ook stille nachten hebt en de wolven toch nog wel een beetje moeten uitkijken.
ja de tovenaar he...
maar wordt het dan niet te moeilijk voor 2 wolven?
de bane zou ik er dan denk wel uitlaten als de tovenaar erin komt
Oud 09-02-2009, 10:51
ja of bane of tovenaar... mssn bane beter anders wordt het idd te moeilijk voor de wolven. Mssn Dabo ook nog overhalen mee te spelen?
Oud 09-02-2009, 10:52
light fighter
light fighter is offline
Ik zou de of de tovenaar/heks er wel in laten in plaats van de leerling.
Oud 09-02-2009, 10:53
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik zou de of de tovenaar/heks er wel in laten in plaats van de leerling.
maar de leerling kan nog twee kanten op...

[edit]
ziener en verrader leggen ong. net zoveel gewicht in de schaal.
als er dan nog een tovenaar ingaat, is dat wel erg voordelig voor de dorpelingen misschien.
Zeker met zo'n kleine groep heb je aardig kans, 'raak' te toveren.
Ik zou dan eerder de bane erin doen.
Je zou idd kunnen zeggen dat de heks er dan weer in kan als tegenhanger van de tovenaar
en dan de leerling en wolfsbane eruit.

[/edit]
wat vinden jullie?
Oud 09-02-2009, 10:56
Verwijderd
Ziener eruit.
Oud 09-02-2009, 10:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ziener eruit.
want?
Oud 09-02-2009, 10:59
Verwijderd
Zie eerder gegeven argument.
Oud 09-02-2009, 11:02
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Zie eerder gegeven argument.
OMG mij nog een beetje laten zoeken ook
Oud 09-02-2009, 11:53
Daboman
Daboman is offline
*wil nog wel meedoen als dat kan*
Oud 09-02-2009, 12:20
Fantôme
Fantôme is offline
Ik wil voorstellen dat we nog even Vlindertje/EOS afwachten. Ook omdat EOS had aangegeven te willen spelleiden.
En dat morgen de functies verdeeld worden. Eerste hangronde dinsdag?
Oud 09-02-2009, 12:25
Verwijderd
Kijk fantome, over dat pmen.

Het moet niet te controleren zijn voor een speler of je wel of niet liegt, daarom zouden functiepm's niet heel specifiek mogen zijn, zodat je die kunt doorsturen. Als er in een functiepm een bepaald zinnetje staat, als je dorpeling bent, en jij stuurt een ander zinnetje door, weet een echte dorpeling dat jij liegt.

Beetje praktisch dingetje voor wanneer we dat echt zouden doen. Maar het gaat er dus om of mensen het leuk zouden vinden echt dat hele roddel en bedrog en samenwerkingsdingetjes vormen en en en alles te doen, mij lijkt het leuk.
Oud 09-02-2009, 12:33
Oh ik had die hele discussie van spel-met-pmmen gemist, maar dat lijkt me wel leuk, maar dan inderdaad zonder ziener. Anders krijg je een ondergrondse van geziene burgers en zijn de wolven kansloos. En over die begin-pms => het is gewoon not-done om dat soort zaken door te sturen of te screencappen dus we kunnen toch afspreken daar niets mee te doen?
Oud 09-02-2009, 12:39
Verwijderd
Nja kijk als je dat even oplost, zijn er gewoon geen spelregels meer en is alles toegestaan.

Maar ik denk eerder dat de wolven grotere kans maken om te winnen omdat die ook echt kunnen overleggen met elkaar en systematisch afgaan of iemand liegt door die persoon vaker te pmen enzo.
Oud 09-02-2009, 12:40
Huh?
Oud 09-02-2009, 12:44
Verwijderd
Nou wolven kunnen een beetje een plannetje en overzichtje maken met alles watze samen weten, zeker als het er vier zijn. Er kunnen twee wolven iemand vragen en als die iets verschillends zegt is dat opvallend, ze kunnen al snel veel mensen vragen en dan een paar ronden afwachten of de functie die ze zeiden al eruit was.. dat is in je eentje veel meer werk, je zult niet met iedereen contact hebben enzo.
Oud 09-02-2009, 12:51
Hmm... heb het best vaak zo gespeeld, maar het was vaak dat er een ondergrondse ontstond van zekere (geziene meestal) burgers die verenigen. Wolven kwamen daar zelden of nooit binnen en werden altijd gehakt door de ondergrondsen. Bovendien verliep de discussie via pms en niet op het forum.
Oud 09-02-2009, 13:16
Verwijderd
kan ik toch nog meedoen? maar alleen als we niet aan dat overleggen doen, want dat vind ik niet leuk.
Oud 09-02-2009, 13:26
Mutsieprutsie
Mutsieprutsie is offline
Hmm als er nog plek is, wil ik ook graag meedoen..
Oud 09-02-2009, 13:33
Fantôme
Fantôme is offline
Oke Lisa. ik begrijp je.

@ Sterrenmeisje en mutsieprutsie: er is nog plek zat!

Over het onderling overleggen. Ik denk dat het altijd al gebeurd dat mensen wel dingen tegen elkaar zeggen buiten het forum om, zoals op msn.
Maar ik vraag me af, als we op lisa's manier gaan spelen, of dit valsspelen niet in de hand werkt.
En: of er nog wel dingen in het forum worden gepost, want dat vind ik juist altijd zo leuk
Oud 09-02-2009, 13:37
Verwijderd
dat is ook mijn grootste bezwaar. de lol van het spel is het manipuleren, wat je goed kan zien in dit topic. als het niet meer hier is, dan zie je dat niet meer.

en bovendien, ik zeg nooit iets over het spel (inhoudelijk) buiten dit topic. als mensen dat wel doen vind ik dat echt vals.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten