Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2009, 20:43
Zwoek
Zwoek is offline
Ik wilde eerder al op het forum iets plaatsen, maar deed het niet. Ik voel me nu heel kut dus doe het toch maar.

Ik heb nou iets meer dan 14 maanden een vriend. Het was eigenlijk heel goed tussen ons en juist die momenten die goed gingen waren perfect. Mijn hele leven heeft het afgelopen jaar om hem gedraaid, ik zag hem elke dag.

Nu voelt hij de laatste tijd minder voor mij, hij mist me niet. Twee dagen geleden heb ik afgesproken om niet meer te komen (ik slaap elke nacht bij hem) om hem even ruimte en rust te geven en dat hij maar moest bellen of iets als hij me graag wilde zien. Hij ging ermee akkoord en hoopte me snel weer te zien. In de tussentijd heeft hij niks laten horen dus ben ik net naar hem toe gegaan omdat het toch wel lang duurt, want ik zie hem elke dag en een dag zonder hem is teveel voor mij.
Hij wilde mij net niet zien, zijn gevoel was minder en had nou geen zin in mij. Ik moest huilen en toen zei hij kun je naar huis gaan als ik zeg dat het weer goed komt? Ik zei dat hij mij geen valse hoop moest geven. Hij zei dat hij dat niet deed.

We zijn altijd bij elkaar en we hebben vaker ruzie gehad, maar na een dag was dat allang weer goed en waren we weer gelukkig. Het duurt nu langer en ik ben bang dat het over is. Ik snap dat het veel is om elke dag bij hem te slapen, maar het ging zo lang goed.

Ik weet niet wat ik moet doen, ik ga kapot als het uitgaat. Kan zijn gevoel nog terug komen? Heeft hij gewoon even rust nodig? Hebben jullie wel eens gehad dat het een tijd niet goed ging maar dat het erna gewoon weer net als altijd was? Moet ik het dus met rust laten en maar afwachten?

Bij hem zijn voelt zo goed voor mij, ik weet dat ik nog jong ben maar ik wilde echt met hem een toekomst opbouwen. Hij wilde dat ook met mij, waarom is zijn gevoel dan opeens minder? Ik ben bang dat het niet meer goedkomt.

Alle ervaringen en advies zijn welkom. Bedankt voor het lezen
Oud 05-02-2009, 21:00
Kitten
Kitten is offline
Laat ik beginnen om te zeggen dat je er waarschijnlijk ondanks je angst er verstandig aan doet om hem zijn ruimte te geven. Hem 'gevangen' houden tegen zijn zin kan nooit een oplossing zijn voor een relatie.

Ten tweede wil ik je niet ontmoedigen, maar je hebt hem blijkbaar heeeeeel veel gezien. Ik heb altijd weekend relaties gehad, maar ik heb veel vrienden die juist hun relatie op de klippen zagen lopen omdat ze verstikte in hun relatie. Elkaar veel zien is goed, maar het is een hele stap tussen vriendje en vriendinnetje zijn en echt bij elkaar intrekken. Dat vergt heel veel van een relatie en dat trek je niet zomaar. Maar het is wel je neiging om er aan vast te houden. Ik zou bijna zeggen uit mijn ervaringen dat je je hele (langere) relatie er in een jaar door heen jaagt.

Ik heb een keer een vriendin gehad waar ik bij verstikte. Ik heb het toen uit gemaakt en ik heb de hele avond lopen huilen van pure opluchting. Je moet bedenken dat als je elkaar heel vaak ziet, je de dagelijkse dingen in elkaar leven in de verdrukking duwt. Ik kan me voorstellen dat hij terug verlangt naar wat hij gewend was voor dat jullie relatie begon en dat nu je hem die ruimte hebt gegeven hij hem ook wil hebben.

Ik zou voorstellen dat je met hem praat en voorlopig een weekend relatie opbouwt, als hij dat nog wil. Slaap desnoods niet eens bij elkaar, maar ga leuke dingen doen. Laat het echte 'diepe, drukke relatie' deel ver achter je en concentreer je op lekker vriendje en vriendinnetje zijn.

En vooral: Kijk kritisch naar je relatie. Zeg dingen al doen ze pijn en geef aan als je ergens moeite mee hebt. Ik heb nu 3.5 jaar een vriendin en ik heb mijn relatie al meerdere keren op ploffen zien staan omdat we te lang niet uitspraken wat ons dwars zat.

Perfectie is een illusie. Het zijn onze tekortkomingen die ons menselijk maken. En dat is juist zo fantastisch.
Oud 05-02-2009, 21:21
Zwoek
Zwoek is offline
Bedankt voor je mooie reactie. Ik weet dat veel mensen hun vriend of vriendin veel minder zien dan wij het afgelopen jaar hebben gedaan.
Misschien doe ik er inderdaad goed aan om het even met rust te laten en hem zijn vrijheid te geven en zelf ook weer dingen doe die ik alleen kan doen. Want dat heb ik ook al lang niet meer gedaan omdat ik het druk met school en ondertussen ook met hem heb. Het liefst wil ik al mijn vrije tijd in hem steken, wat waarschijnlijk niet het beste is.
Ik zal het maar even laten rusten, hoeveel dat ook tegen mijn gevoel ingaat.
Oud 05-02-2009, 21:30
Kitten
Kitten is offline
Ik denk dat niet passief moet worden naar je relatie toe, maar wel de juiste afstand moet hebben om er iets mee te kunnen. Laten rusten betekend dus niet dat je niet contact met hem kan opnemen met enige regelmaat enzo.

Bijv. Stel voor dat je wel mag bellen, maar maar 5 minuten. Dat kost hem geen tijd, en je kan niet leuteren.
Oud 05-02-2009, 21:38
miekmuis
miekmuis is offline
Zorg dat je hem de ruimte geeft die hij nodig heeft. Het is wel handig om dat concrete afspraken over te maken zodat jij je niet constant af zit te vragen wanneer je nou wel en niet contact met hem op kunt nemen. Daarnaast lijkt het me belangrijk om de leuke dingen van het hebben van een relatie weer naar voren te halen. Ga dus inderdaad leuke dingen doen, zoek alleen contact met hem als je wat leuks te vertellen hebt, zorg dat je in de tijd dat je hem niet ziet leuke dingen voor jezelf doet, zodat hij weer ziet dat jij een leuk individu bent. Dat laatste is sowieso verstandig, want mocht het niet meer goed komen, dan ben jij alvast bezig weer een eigen leven op te bouwen.
Oud 05-02-2009, 23:39
Verwijderd
Hoe graag je ook bij hem wil zijn, je moet hem toch echt wat meer loslaten en zelf weer een eigen leven opbouwen denk ik. Je benauwt hem en als hij weer ziet dat je in je eentje of met je vrienden ook lol kunt hebben en niet alleen maar aan hem hangt denk ik dat je de beste kans hebt dat het weer goed komt.
Ik zou een tijdje niet uit jezelf contact opnemen en leuke dingen gaan doen en niet de hele dag alleen maar wachten tot hij belt oid. En dan kijken of hij je mist.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2009, 23:39
Verwijderd
Oh en voortaan niet meer elke dag afspreken
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 17:53
Zwoek
Zwoek is offline
Het is waarschijnlijk al over, nog voor ik er iets aan kon doen. Toch bedankt voor de tips nog, zovaak bij elkaar te zijn geweest heeft uiteindelijk toch slecht uitgepakt denk ik.
Oud 09-02-2009, 18:12
Verwijderd
Hmmm, misschien maar goed ook, want "Mijn hele leven heeft het afgelopen jaar om hem gedraaid, ik zag hem elke dag. (...) want ik zie hem elke dag en een dag zonder hem is teveel voor mij."

Dat is écht niet gezond Het is absoluut ongelooflijk kut als het nu uitgaat (en geloof me, ik ken het), maar het is wel goed als je daarvan leert dat jouw leven toch echt om JOU hoort te draaien. En dat is moeilijker als je nog in zo'n onevenwichtige relatie zit, dan wanneer het uit is.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2009, 18:18
Zwoek
Zwoek is offline
Ik weet niet of je bedoelde dat alles om hem draaide, maar dat was niet zo gelukkig ik bedoelde meer dat hij zoveel voor mij heeft betekent.Het was zo goed samen.

En ik weet dat er veel dingen waren die ik niet moet pikken van hem, maar het is zo moeilijk om alles in een keer kwijt te zijn. Toch ben ik vaker in de relatie verdrietiger geweest dan ik nu ben merk ik (gelukkig misschien, of dat komt nog als ik pas echt besef dat ik hem kwijt ben). Ik moet me er maar bij neerleggen dat het over is. Waarschijnlijk ben ik er over een paar maanden blij mee.
Oud 09-02-2009, 20:24
Dott
Dott is offline
ik herken de situatie wel, al zag ik hem niet zo veel als jij.
Op een gegeven moment hebben we een week geen contact gehad.
6 dagen wist ie zeker dat ie ermee wilde stoppen.. de ochtend van de dag dat we elkaar weer zouden zien stond hij op en dacht hij opeens aan dat ie me niet kwijt wilde, en niet kon missen.
Kijk, uiteindelijk is het toch allemaal naar de klote gegaan, maar goed.. op dat moment ging het een tijd heel goed.
Ik heb die week zo in de rats gezeten, gehuild, overstuur egweest.. maar het blijft een feit.. de gevoelens va nde ander heb ej niet onder controle..
Oud 10-02-2009, 02:20
blurred
blurred is offline
Ik heb zeven jaar een vriend, en dat is alleen maar omdat we elkaar de ruimte kunnen geven. We zagen elkaar sowieso vrijwel alleen in het weekend, op vakanties na. Dat ging het ook heel goed als we 2 maanden bij elkaar woonden. Omdat mijn opleiding zich erg op China richt ben ik daar tot nu toe 4 keer naartoe gegaan. De eerste keer voor 5 weken, toen 2 maanden, toen 6 maanden en nu zit ik er voor bijna een jaar. Ik zal de laatste zijn die zegt dat het gemakkelijk is om zo lang bij elkaar vandaan te zijn, het is zeker niet leuk. Maar als ik die vrijheid niet zou hebben was de relatie er allang niet meer geweest.

Als hij aangeeft dat jij hem verstikt, moet je hem zeker de ruimte geven die hij nodig heeft. Hoe moeilijk dat voor jou ook mag zijn. Je went er waarschijnlijk vanzelf aan hem niet meer iedere dag te zien, dat ben je nu zo gewend dat je gewoon even af moet kicken. Heb je naast jullie relatie eigenlijk wel dingen om jezelf op te richten? Dingen als "Mijn hele leven heeft het afgelopen jaar om hem gedraaid, ik zag hem elke dag" klinken eerlijk gezegd niet echt gezond.

Als je afleiding hebt, dingen met vrienden onderneemt of een hobby hebt waar je tijd in steekt, zul je automatisch minder op hem leunen, waardoor hij misschien net de ruimte krijgt die hij nodig heeft.
Oud 10-02-2009, 10:35
Daboman
Daboman is offline
Ik heb het wel vaker zien gebeuren bij vrienden: ruimte geven is echt de enige oplossing. Hoeveel pijn het ook doet. Maar het is wel een lange termijn investering; voor de toekomst van je relatie is het beter.

Verder: wat lucien alcarin zegt. Zoek iets dat je kunt doen als hij er niet is. Afleiding dus. Bouw je eigen leven op, dan ben je ook niet meer zo afhankelijk van hem en is het misschien wat makkelijker om hem los te laten.
Oud 12-02-2009, 14:45
hardcore boy
hardcore boy is offline
kijk als zijn gevoel over is dan kun je daar niks aan doen je kan hem natuurlijk wel ruimte geven zodat hij tijd voor zichzelf heeft en je kan hem ook zeggen hoeveel je om hem geeft bij mij werkt dat wel altijd als mijn vriendin en ik mekaar minder zien mis ik haar zo vreselijk en als zij dan zegt dat ze heel veel om mij geeft vlamt de liefde weer op maar als zijn gevoel weg is kun je er niks aan doen tips
1 geef hem tijd en ruimte om zijn hoofd weer op orde te brengen
2 als dat niet helpt ga dan weer eens trug naar de plek waar je hem hebt ontmoet
3 ga weer eens gesellig uit of een leeker etentje is ook goed
4 koop een sexy outfitje ofzo dan weet hij niet meer waar die het zoeken moet
nog meer tips schrijf maar een berichtje XD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten