Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *ohw kaarsvet op het aanrecht, snel pak het strijkijzer* Sorry ![]() |
![]() |
||
Citaat:
die kaarsvet dingen zijn altijd leuk, maar wat doe je tegen gekleurd kaarsvet dat op absorberende oppervlakken terecht is gekomen zoals ruw ongelakt hout of vloerbedekking? |
![]() |
||
Citaat:
Oh en als je wijn op het tapijt morst, moet je er zout op gooien. en dat daarna dus wel weer opzuigen he ![]() ![]() |
![]() |
|
of yoghurt, als ik brandende lippen heb doe ik altijd yoghurt, dat verkoelt enorm en na een tijdje is het echt over.
en voor dat strijken beter keukenpapier gebruiken, dat absorbeert nog beter dan theedoek.
|
Verwijderd
|
De bladeren van de grote weegbree en de grote klit kun je gebruiken als je buiten bent en jezelf ergens aan openhaalt, terwijl je geen pleisters of desinfecterend spul bij je hebt. Hoewel dat vooral handig is voor mensen die lange wandeltochten doen. Zoals pelgrims.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hongerige pelgrims kunnen ook kauwen op de bladeren van de veldzuring, daar zit vitamine C in. En vitamine B. En caroteen. Lekkere caroteen met wat vitamines er overheen gestrooid.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je stamppot maakt, hoef je de aardappelen helemaal niet volledig te schillen. Gewoon alleen de rare plekjes eraf snijden, de aardappelen wassen en ze koken. Je proeft er niets van, en die schil zit vol vitamientjes!
En het is minder werk. En als je een rookworst bij je stamppot hebt, hoef je die niet in een apart pannetje te koken maar kun je hem gewoon op de stamppot leggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
btw, at all: post alleen tips die je zelf uitgeprobeerd hebt. Na even googlen kun je zo een hele tips van tante kaat achtige website vinden, het leuke is hier juist dat het allemaal tips zijn die je zelf verzonnen/uitgeprobeerd hebt en die dus echt moeten werken.
||
Citaat:
Niet dat ik mij daar veel van aantrek, ik heb zo'n gruwelijke hekel aan aardappels schillen, en eet ze daarom altijd maar met schil ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een heel goede tip
![]() Meld je niet op msn aan als je in je msnnaam moet zetten: WEG of IK BEN BEZIG. Je hebt van die statussen die je kunt gebruiken voor eventjes of als je bepaalde mensen maar wil spreken, maar serieus, wat is het nut van online zijn als je erin hebt staan iets in de richting van LAAT ME MET RUST? |
![]() |
|
Verwijderd
|
- zilver kan je weer glimmend krijgen als het zwart is uitgeslagen door er met een gum overheen te gaan.
- ramen zemen gaat het best met een scheutje spiritus in het water - visgeur aan je handen na het koken krijg je weg door je handen even in een kom melk te weken - cd's die zo erg beschadigd zijn dat ze niet meer afgespeeld kunnen worden moet je met een tandenborstel insmeren met tandpasta, dan op laten drogen en afspoelen. vaak doen ze het dan gewoon weer. - kaas (daar ga ik weer ![]() - je magnetron kan je makkelijk ontvetten door er een bak water met citroensap in te zetten en die met je magnetron aan de kook te brengen - je vriezer kan je het makkelijkst ontdooien door er een bak heet water met een scheut ammonia in te gooien, maar een föhn werkt ook erg goed [edit] dus niet de föhn in de bak water gooien hè. ![]() zo, dat waren de tips van tante anneke voor vandaag. Laatst gewijzigd op 04-02-2009 om 12:21. |
![]() |
||
Citaat:
Rode wijn op het tapijt: een theedoek pakken, nat maken en op de vlek meppen tot hij zeiknat is. Dan met keukenpapier het vocht opnemen. Herhalen tot de vlek eruit gespoeld is. Dat zout werkt bij mij nooit.
|||
Citaat:
Citaat:
Meer kooktips: als je een stuk vlees na het bakken in zilverfolie wikkelt en een minuut of tien laat liggen, is het sappiger. Over pasta moet je na het afgieten wat olijfolie heen gooien, en het dan nog even laten staan met de deksel erop. En zorg in godsnaam dat je altijd Maizena in huis hebt. Om de zaken steviger en dikker te maken. Eieren en komkommer zijn lekkerder als je ze buiten de koelkast bewaart, hoewel minder lang houdbaar.
||
Citaat:
en die met die visgeur en melk, werkt dat ook als je handen stinken naar ui? Als ik ui snijdt doe ik tot nu toe steeds een plastic zakje om mn ene hand zodat in ieder geval maar één hand stinkt, maar dat is milieuonvriendelijk, maar kan met melk weken ook? weet iemand sowieso goede uistinkhanden tips?
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh en nog een tip van Tante Elea: Als je pianotoetsen goor en vettig zijn, kun je ze het beste met spiritus schoonmaken. Maar wij hebben ivoren toetsen en volgensmij worden die veel goorder en zijn die veel moeilijker schoon te maken. Maar goed. Voor mensen met ivoren toetsen dan. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|