Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2009, 20:48
Verwijderd
Citaat:
stiltecoupé suckt ook. de grootste onzin die er bestaat. slechts ter bevordering van de individualisering en zeikerigheid van mensen die bang zijn met anderen in contact te komen. Ik dacht toen ik het voor het eerst op het journaal zag dat niemand het serieus zou gaan nemen maar blijkbaar toch. [/offtopic]
Ik heb geen contact met andere mensen nodig in de trein. Ik ben dan meestal moe en wil rust, als ik dan de moeite doe een stiltecoupé te zoeken vind ik ook dat het er stil mag zijn. Zoveel van die coupés zijn er niet. Ook in normale coupés vind ik het vanzelfsprekend dat je niet heel luidruchtig belt en al zeker geen muziek gewoon opzet op speaker.
Advertentie
Oud 10-02-2009, 20:49
Verwijderd
Als je afhankelijk bent van dat treinritje zou ik het beter plannen. Je weet van tevoren dat je gezeik krijgt in zo'n stilte coupé, dus daar moet je dan ook maar rekening mee houden. Natuurlijk zijn die mensen 'fout' en wenst iedereen ze dood maar zoiets kun je nou eenmaal niet vermijden.

OT: laatst in de winkel schreeuwde een vrouw heel hard 'blijf van m'n kind af!', maar dat bleek een grapje te zijn ofzo. Ha-ha.
Oud 10-02-2009, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Als je afhankelijk bent van dat treinritje zou ik het beter plannen. Je weet van tevoren dat je gezeik krijgt in zo'n stilte coupé, dus daar moet je dan ook maar rekening mee houden. Natuurlijk zijn die mensen 'fout' en wenst iedereen ze dood maar zoiets kun je nou eenmaal niet vermijden.

OT: laatst in de winkel schreeuwde een vrouw heel hard 'blijf van m'n kind af!', maar dat bleek een grapje te zijn ofzo. Ha-ha.
Ik ben nooit afhankelijk van een treinritje. Ik moet vaak twee uur achter elkaar in de trein zitten en dan moet ik voor en na die rit vanalles doen, nog meer reizen, met spullen slepen, enzovoorts. Tijdens die rit wil ik gewoon rust. Niet dat ik door mijn oordopjes nog mensen hoor bellen. Ik wil gewoon geen sociale gesprekjes met mensen voeren in de trein, ook al vinden oudere mensen mij vaak een geschikt persoon om willekeurig tegen te praten.

OT: ik vind het wel fantastisch als je dan zo'n ouder echtpaar hebt waarvan je weet dat dit de belevenis is van de week ofzo en ze zich drukmaken over hoeveel minuten ze eruit moeten en en en. Zitten ze zo zenuwachtig te wiebelen enzo.
Oud 10-02-2009, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ben nooit afhankelijk van een treinritje. Ik moet vaak twee uur achter elkaar in de trein zitten en dan moet ik voor en na die rit vanalles doen, nog meer reizen, met spullen slepen, enzovoorts. Tijdens die rit wil ik gewoon rust. Niet dat ik door mijn oordopjes nog mensen hoor bellen. Ik wil gewoon geen sociale gesprekjes met mensen voeren in de trein, ook al vinden oudere mensen mij vaak een geschikt persoon om willekeurig tegen te praten.
Daarin ben ik het ook wel met je eens, maar je kunt van mensen met de helft van jouw iq niet eisen dat ze hun muil houden. Bijvoorbeeld dat breezersletje uit het verhaal van Femic, wat wil je doen, haar laten dwingen dat ze gaat staan in een andere coupé? Je kunt de conducteur erbij halen oid, maar dat is ook weer zo wat. Ik denk dat je het het best kunt accepteren, daar heb je veel meer aan.
Oud 10-02-2009, 21:11
Verwijderd
Wat lisaaah zegt! Maar als mensen tegen me beginnen te praten. praat ik netjes terug. Als ik daar geen zin in heb, kap ik het gesprek vriendelijk af of lees ik een boek. Ik heb geen last van mensen die praten of bellen, maar sommige mensen zijn vervelend! Die gaan heel hard praten of heel hard bellen en dat is niet lief. Maar als je op vriendelijke rustige toon kunt praten mag het van mij. Ik zelf begin nooit te bellen in de trein en neem ook haast nooit op.

Ik ben wel een keer de trein uit gestapt om de zelfde trein een coupe verder weer in te stappen omdat een man tegen me begon te praten en echt zijn mond niet kon houden. Het was een saaie, vieze man met een vervelende stem.
Oud 10-02-2009, 21:35
Verwijderd
Citaat:
stiltecoupé suckt ook. de grootste onzin die er bestaat. slechts ter bevordering van de individualisering en zeikerigheid van mensen die bang zijn met anderen in contact te komen. Ik dacht toen ik het voor het eerst op het journaal zag dat niemand het serieus zou gaan nemen maar blijkbaar toch. [/offtopic]
Dat vind ik pas onzin... alsof ik bang ben om met anderen in contact te komen Met enige regelmaat heb ik gewoon geen zín in het stompzinnige geleuter van tenminste 95% van de bevolking, en als ik mijn mp3-speler op heb, zou ik dat ook niet hoeven moeten te horen. Als mensen daar bovenuit weten te komen, maken ze domweg asociaal veel lawaai. Om dat te voorkomen zoek ik liever per direct een stiltecoupé, maar zelfs daar kunnen mensen zich blijkbaar niet fatsoenlijk gedragen. Die uren per week dat ik te midden van honderden irritante mensen moet zijn, heb ik wel enige behoefte aan individualisering ja.

Maandag sjouwde ik door de trein met een boek en grote ergernissen omdat een groepje hysterisch gillende wijven in een vierzits achter me zat... dus ik vraag de conducteur hoopvol waar de stiltecoupé is. Hij wijst naar boven achter me, "daar!"
Ik: "Dat is eersteklas."
Hij: "Oh je moet tweedeklas? Die is er niet."
Ik: "Jammer... nou ja." *wil verder lopen*
Hij: "Waar moet je heen? Nijmegen? Och ga er maar zitten."
Ik:

Dát was pas goddelijk rustig. Ik heb een hekel aan het principe van de eersteklas (vooral als je moet staan in de tweedeklas, beláchelijk dat er dan allemaal vrije stoelen zijn waar niemand op mag gaan zitten), maar nu heb ik er toch wel even van genoten Zo zie ik conducteurs graag, beter dan de machtswellustelingen die je vaker tegenkomt.
Oud 10-02-2009, 21:53
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
het is gewoon normaal dat wanneer je met mensen in één wereld leeft, je ook wel eens last van ze hebt, net als dat je ook plezier van ze hebt. Ik vind het zo'n onzin dat iedereen zich zoveel mogelijk probeert te isoleren om elkaar maar zo weinig mogelijk last te bezorgen. Voor mijn part voeren ze hier de afrikaanse treinen in, waar hond, kip, geit, dikke huisvrouw en stinkende marktverkoper gebroederlijk samen opgepropt in een trein zitten.

Natuurlijk begrijp ik je punt en zijn dat soort dingen vervelend, maar ik vind dat gewoon een beetje bij het leven horen en ik vind het onzin dat iedereen dan opeens stil moet zijn omdat je je anders mogelijk wel eens zou kunnen ergeren. Zo typisch zeiknederlandisch.
Oud 10-02-2009, 22:23
Femic
Femic is offline
Citaat:
Daarin ben ik het ook wel met je eens, maar je kunt van mensen met de helft van jouw iq niet eisen dat ze hun muil houden. Bijvoorbeeld dat breezersletje uit het verhaal van Femic, wat wil je doen, haar laten dwingen dat ze gaat staan in een andere coupé? Je kunt de conducteur erbij halen oid, maar dat is ook weer zo wat. Ik denk dat je het het best kunt accepteren, daar heb je veel meer aan.
Ja, dat doe ik ook. Hoewel het me irriteert, probeer ik me er niet aan te storen. Mijn verhaal was meer bedoeld om een beeld te scheppen van wat voor types je soms tegenkomt in de trein.
Oud 10-02-2009, 22:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Het probleem is altijd dat verreweg de meeste mensen het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven om luidruchtig te doen. Ze zijn namelijk óf compleet achterlijk, óf ze hebben gewoon een snerpende, oorvernietigende kutstem. Voeg daarbij de lelijke, ingeteerde rotkoppen en je hebt een prima reden om in zo'n stiltecoupe te gaan zitten.
Oud 10-02-2009, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Maandag sjouwde ik door de trein met een boek en grote ergernissen omdat een groepje hysterisch gillende wijven in een vierzits achter me zat... dus ik vraag de conducteur hoopvol waar de stiltecoupé is. Hij wijst naar boven achter me, "daar!"
Ik: "Dat is eersteklas."
Hij: "Oh je moet tweedeklas? Die is er niet."
Ik: "Jammer... nou ja." *wil verder lopen*
Hij: "Waar moet je heen? Nijmegen? Och ga er maar zitten."
Ik:

Dát was pas goddelijk rustig. Ik heb een hekel aan het principe van de eersteklas (vooral als je moet staan in de tweedeklas, beláchelijk dat er dan allemaal vrije stoelen zijn waar niemand op mag gaan zitten), maar nu heb ik er toch wel even van genoten Zo zie ik conducteurs graag, beter dan de machtswellustelingen die je vaker tegenkomt.
Ja, eerste klas is vaak leeg terwijl je dan moet staan in de tweede klas. Daarom ben ik in principe voor afschaffing van de eerste klas (die toch niet zoveel luxer is dan tweede klas). Ik ga voortaan maar gewoon vragen aan een (liefst vrouwelijke) conducteur of ik misschien in de eerste klas mag zitten als het asociaal druk is, en dan met puppy-oogjes aankijken.
Oud 10-02-2009, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk kun je dat van iemand verwachten. Er wordt ook van gewone burgers verwacht dat ze zich aan normale wetten kunnen houden, dus dit moeten ze vast ook wel begrijpen. Normaalgesproken in een coupe is er wel iemand die erop afstapt of het iets rustiger kan. Als iemand direct bij mij zit vraag ik het ook weleens, ik sta er liever niet voor op dat ik daar als boze persoon kom klagen. Als iedereen last heeft van een bepaald persoon kun je uiteraard wel een conducteur halen. Er ontstaan ook weleens groepsgevoelens binnen zo'n coupe, dat je met zn allen iemand een beetje belachelijk maakt. Gesprekje met iemand anders over hoe lekker rustig het wel niet kan zijn in de trein, maar dan verzuchten dat dat neit altijd het geval is. Het is vrij makkelijk op te lossen. Maar goed, ik reis zoveel mogelijk buiten de spits Scheelt sufkutten.
Oud 11-02-2009, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Stel je niet aan, die dingen zijn bedoeld voor mensen die willen werken of lezen in de trein.
Oud 11-02-2009, 08:08
Missy
Missy is offline
Goed, weer ontopic, dus gesprekken die je opving.
Oud 11-02-2009, 08:31
geen punt :|
geen punt :| is offline
3 dozen zitten in de trein.
Doos 1: "Ey ik heb is 'werk Breda' ingetypt in google ik ben het zo zat bij de Hema"
Andere dozen reageren amper en pakken een krant.
Doos 2: "Misschien ga ik net als gisteren op de krant tuffen haha"
Doos 1: "Waar is het onzin gedeelte??" *zoekt onzingedeelte*
Doos 1 weer: "Oh hier de contactadvertenties!"
Doos 1 weer: [leest er een aantal voor over anale seks]
Doos 2 nog: "Ja ey we zitten hier in een trein hoor"

*ik mp3speler aandoet*

Lopen ze vervolgens op Tilburg West richting Universiteit???
Oud 11-02-2009, 11:45
Verwijderd
Want universitaire studenten kunnen contactadvertenties over anale seks niet grappig vinden?
Oud 11-02-2009, 12:11
Ik weet niet of ze het grappig vonden, maar ze kwam over of ze het IQ van een vistick heeft.
Oud 11-02-2009, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet of ze het grappig vonden, maar ze kwam over of ze het IQ van een vistick heeft.
een vistick ja

Net naast me hier:

Hee man.
Ee
Ik zat daarachter!
Ja uhu
Zag je me niet?
mmmhhmm
Kom je dan nu erbij zitten?
Ja even dit
Oh ga je mee lunchen zo?
Juh

Beetje zielig
Oud 11-02-2009, 12:17
eh ja visstick moest het zijn
Oud 11-02-2009, 19:05
Verwijderd
Gisteren zat er een heel lief uitziende jongen te bellen met zijn meisje. En toen hoorde ik hem zeggen: "Ja, het is wel kut, geldproblemen, maar je hoeft jezelf niet persé te verkopen hoor, dat hoef je niet te doen voor mij."

Toen dacht ik echt zoiets van: WTF

Bleek later dat hij het had over het verkopen van cd's (van haar). Had ik verkeerd verstaan
Oud 11-02-2009, 19:37
Verwijderd
Net was ik in de trein aan het babbelen over alleen drinken en dat dat meestal nogal alkie is, en toen zag ik de man aan de andere kant van het gangpad die uit een pocketformaat flesje huismerkwijn dronk huhu.
Oud 11-02-2009, 20:01
Verwijderd
Wat is alkie?
Oud 11-02-2009, 20:02
Verwijderd
alcoholist-achtig
Oud 11-02-2009, 20:26
Verwijderd
Hij was eigenlijk veel langer en veel minder gaaf, maar ik heb alleen de gave dingen min of meer onthouden dus hier hebben jullie een kortere, herschreven versie van het gesprek dat twee meisjes in de metro hadden.

> Leg het nog eens uit?
< Okay. Differe..
> *onderbreekt* Difrens, difrent.
< Ja. Different is 'verschillend'. Difference is 'het verschil'.
> Difrens..
< Difference.
> Diefrens.
< Different.
> Difrent. Dus difrent is 'het verschil'. Difrens is 'verschillend'.
< Andersom.
> Dif.. Diffe.. Difrent. Difrent is 'verschillend', difrens is 'het verschil'. Dit is moeilijk.
< Helemaal niet.
> Moeilijk, moeilijk.. Di.. Dif..
< Difficult.

Oud 11-02-2009, 20:45
marrel
marrel is offline
Een heel schattig jongetje was met z'n klasgenoot aan het praten over hoe het nou moest met voetbal. Hij wilde profvoetballer worden en voetbalde nu ook al bij een wat hogere club in het dorp ofzo, maar wat nou als ie gescout werd door Feynoord. Dat zou zo'n papa nooit goed vinden (dit speelt zich af zo in noord oost brabant dus ) maarja carriere is ook wel belangrijk en hij moest natuurlijk elke kans nemen die hij kreeg en *drama*

Vond het zo schattig
Oud 11-02-2009, 22:36
Verwijderd
Ik zat in de trein met duizend spullen en ik zat al een tijdje naast daar waar de conductrice stond en ineens denk en zeg ik, "ohw ohw ik heb helemaal geen kaartje gekocht, wat stom van mezelf'

Gelukkig vond ze het niet erg als ik beloofde een kaartje te kopen
Oud 12-02-2009, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Ik zat in de trein met duizend spullen en ik zat al een tijdje naast daar waar de conductrice stond en ineens denk en zeg ik, "ohw ohw ik heb helemaal geen kaartje gekocht, wat stom van mezelf'

Gelukkig vond ze het niet erg als ik beloofde een kaartje te kopen
Wat je natuurlijk niet deed aangezien ze dat nooit kan controleren
Oud 13-02-2009, 00:07
Verwijderd
Citaat:
Wat je natuurlijk niet deed aangezien ze dat nooit kan controleren
wel want ik moest overstappen en de trein daarna zijn altijd conducteurs en ik zit er van het begin tot het einde in
Oud 13-02-2009, 10:44
Verwijderd
Dan koop je toch alleen een kaartje voor dat tweede stuk. :')
Oud 13-02-2009, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Dan koop je toch alleen een kaartje voor dat tweede stuk. :')
dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Maar het eerste stuk was maar 7 minuten en het tweede stukje 2uur en 20 minuten! )
Oud 26-02-2009, 09:59
Sjarlot
Sjarlot is offline
Citaat:
De arme jongen
het ergste is, mijn broertje heeft express mijn nieuwe OV omgruild voor mijn oude...dan sta je ook goed voor lul
Oud 26-02-2009, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Ja, eerste klas is vaak leeg terwijl je dan moet staan in de tweede klas. Daarom ben ik in principe voor afschaffing van de eerste klas (die toch niet zoveel luxer is dan tweede klas). Ik ga voortaan maar gewoon vragen aan een (liefst vrouwelijke) conducteur of ik misschien in de eerste klas mag zitten als het asociaal druk is, en dan met puppy-oogjes aankijken.
Als 't superdruk is ga ik meestal gewoon in de eersteeklas zitten, meestal wordt er toch niet gecontroleerd als 't zo ongelooflijk druk is en áls er wel gecontroleerd wordt dan zien conducteurs het meestal wel duur de vingers (of ze zeggen juist tegen mensen die op 't balkon staan dat ze wel in de eerste klas mogen gaan zitten) óf ze zeggen dat ik naar de tweede klas moet (en dat doe ik dan ook maar). Ik ben nog maar één keer uit de eerste klas gestuurd terwijl het druk was, en ik reis toch echt veel in de spits enzo. Beetje aso is het misschien wel (er zullen misschien mensen zijn met een eerste klas kaartje die niet kunnen zitten bijvoorbeeld, maar ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de eerste klas óók vol zat).

Afgelopen weekend moest ik echt m'n lach inhouden. Tegenover me zat een meisje van een jaar of 18/19. Haar telefoon ging en ze nam op:
+ 'Hey...'
- '...'
+ 'Jij begon te schelden, jij zei 'fok jou!' nou, dan hang ik op!'
- '...'
+ 'Ja man, fok jou!'
- '...'
+ *lacht*
- '...'
+ 'Fok jou, man!'
- '...'
+ 'Je stinkt zelluf!' *hangt op*

Vooral dat laatste uit de mond van iemand van 18/19 horen komen vond ik vrij geniaal Ze zei het ook echt heel serieus.
Oud 28-02-2009, 00:34
Verwijderd
In de trein klonk vandaag de volgende mededeling:"Aan de reizigers die in Lier overstappen op de trein naar Turnhout, gelieve u te haasten. U hebt drie minuten!"

Eens in Lier klonk het bij het uitstappen door de luidsprekers:"Dames en heren, op spoor 3 de trein naar Turnhout heeft vijf minuten vertraging."

...
Oud 28-02-2009, 03:22
arPos
arPos is offline
Dames en heren we komen aan te zwijndrecht...
*klik*
...
*klik
We stoppen hier niet maar voor degene die hier nooit zijn geweest dat was dus zwijndrecht
over enkele....
Oud 28-02-2009, 08:38
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
*klik*
...
*klik
We stoppen hier niet maar voor degene die hier nooit zijn geweest dat was dus zwijndrecht
over enkele....
hier moest ik wel even om lachen.

gister:
"Dames en heren, het volgende station is station Alkmaar. Op Alkmaar zal deze trein worden gesplitst. Het voorste treindeel met het nummer **** zal doorrijden als stoptrein naar Den Helder. Het achterste treindeel, met het nummer **** zal te Alkmaar achterblijven. Wij verzoeken u dan ook, alleen uit het achterste treindeel te stappen"

Normaal staat dit aangegeven op het station waar ik instap, als de trein wordt gesplitst. Maar nu niet en ik zat in het achterste treindeel. Ik en nog best veel mensen stappen dus uit om een treindeel ervoor weer in te stappen. Onwijs druk dus.
Toen we eenmaal reden:
"Dames en heren, het achterste treindeel is toch niet afgekoppeld. Dit gebeurd normaal wel, maar vandaag dus niet"
zaten/stonden we dus in een hele drukke trein, die een heel leeg treindeel meesleepte.

En maandag:

"Dames en heren, het volgende station is Uitgeest"
mensen: "Stopt hij ook op Uitgeest dan? dan kan ik er beter hier uit *staan op*
"Deze trein zal echter niet stoppen op dit station maar direct doorrijden naar Zaandam"
Oud 28-02-2009, 09:01
Verwijderd
Oh dit is al van een tijdje geleden maar ik vond het echt geniaal, dacht dat ik in een soap zat.

Achter me zat een meisje met een hoofddoek op, dus ik denk dat ze oorspronkelijk marokkaans ofzo zal zijn geweest, ook een beetje accent enzo. Ze zt te bellen.

Eerst echt ontzettend pauper:
Hey chick jaaaa. Ja. Blabla verhaal over hoe het ging. En toen: Ja meid als jij wraak wil nemen, moet je dat op díe manier doen. Ja. Ja dan gaat het pijn doen. Ja. Dan gaat hij bellen.... en... ja. Ja dan voelt ie het eens goed.

En toen: maar waarvoor ik je eigenlijk belde: of je vrijdag meeging trouwjurken uitzoeken. Mijn nichtje en een vriendin van haar gaan ook mee? Wat? Ohja we hebben de dag vastgezet op blabla april. Ik heb de zaal al geregeld. Ja. Maar je mag het niet zeggen want anouk zegt het dan alweer daartegen en als zijn familie het op die manier weet hebben we shit jongen. Ja we gaan het over een paar weken zeggen. Ja en ook tegen mijn familie. Ja. Ja hij heeft het beloofd.

Blablabla Het ging steeds verder. Maar nu is het niet meer heel grappig
Oud 28-02-2009, 09:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nog best wel hoor
Oud 28-02-2009, 09:14
Verwijderd
Oh!

En we zaten in Londen en gingen steeds met de metro en de haltes werden steeds omgeroepen en ikzelf en ook de anderen hadden steeds de neiging die namen van de haltes na te zeggen met dat echt britse accent Dus dat gebeurde ook regelmatig maar iedereen om ons heen had natuurlijk dat accent gewoon en vond het maar vreemd.

Dus wij zo
*heen en weer wiebel*
*next stop: kensington road* (oid)
En dan vooral heel overdreven zo road zeggen als reuwd. Maar daar moesten we mee stoppen want mensen vonden het gek
Oud 28-02-2009, 09:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
HAHA ik zou dat ook doen
Oud 28-02-2009, 09:18
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Oh!

En we zaten in Londen en gingen steeds met de metro en de haltes werden steeds omgeroepen en ikzelf en ook de anderen hadden steeds de neiging die namen van de haltes na te zeggen met dat echt britse accent Dus dat gebeurde ook regelmatig maar iedereen om ons heen had natuurlijk dat accent gewoon en vond het maar vreemd.

Dus wij zo
*heen en weer wiebel*
*next stop: kensington road* (oid)
En dan vooral heel overdreven zo road zeggen als reuwd. Maar daar moesten we mee stoppen want mensen vonden het gek

die neiging had ik ook in Denemarken, met hun gekke uitspraken
Oud 28-02-2009, 12:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zucht, Deens is echt zo'n gave taal! Het staat echt op mijn to do/wishlist om dat nog een keer te leren spreken
Oud 28-02-2009, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Oh! (...)
Ik doe hetzelfde hier, met bushaltes, woorden die ik opvang op straat, dingen op de radio. Een vriendin heeft het nog steeds niet door en vraagt telkens beleefd: 'wat zeg je?' en dan moet ik weer gaan uitleggen wat ik aan het doen was...
Oud 28-02-2009, 17:51
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Een jongen voerde een ongelofelijk luid telefoongesprek op een extreem walgelijke toon. Het verliep zo ongeveer zo:

"Hallo Hanneke lieverd! Met Joey! Ja, hallo lieverd!"
"Echt, ik ben echt heel blij voor je. Ja, de 21ste gewoon even gaan praten en dan is alles weer goed tussen jullie."
"Ja, ik word wel lastiggevallen maar ik val geen anderen lastig."
"Is Finn daar ook? Ja ik wilde hem bellen maar hij nam zijn telefoon niet op."
"Ja? Mooi. Oké, dag lieverd!"
"Ha, Finn!"
Etcetera.
Oud 01-03-2009, 16:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Zucht, Deens is echt zo'n gave taal! Het staat echt op mijn to do/wishlist om dat nog een keer te leren spreken
Ik heb er 3 maandjes gestudeerd, dus niet echt lang. Heb dan ook niet de taal geleerd omdat ook de colleges in het Engels waren. Maar uiteraard pik je dingen op en we hadden ook wel, meer voor de leuk, 5x een Deense taalles. Was erg grappig moet ik zeggen!
Als je het woord voor 40% van wat geschreven staat uitspreekt, doe je het redelijk goed volgens mij
Oud 01-03-2009, 18:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja klopt, als je eenmaal weet hoe je bepaalde letters uitspreekt (zoals de d, en de ae enzo), dan kom je een heel eind
Oud 01-03-2009, 18:48
Laisve
Laisve is offline
Knækbrød.
Oud 01-03-2009, 18:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Toen ik het zag staan dacht ik even dat het anders geschreven wordt, maar ik was in de war met Zweeds (Knäckebröd)
Oud 01-03-2009, 20:53
Sjarlot
Sjarlot is offline
Citaat:
*klik*
...
*klik
over enkele....
geniaal!!!

Ik had een keer met een vriendin dat wij in de trein zaten....zij had een nieuw nummer, dus ik vraag haar wat haar nieuwe nummer is terwijl ik hem op hetzelfde moment in mijn telefoon zet. Als zij net haar nummer heeft doorgegeven, horen we aan de andere kant van de coupe, ´ik heb hem nog niet helemaal, 0612345 en dan?´

de brutaliteit...maar ja te verwachten in het ov....
Oud 01-03-2009, 20:57
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Toen ik het zag staan dacht ik even dat het anders geschreven wordt, maar ik was in de war met Zweeds (Knäckebröd)
Of noors... knekkebrød.
Oud 05-03-2009, 16:31
Daboman
Daboman is offline
Ik zat laatst bij een stel dozen die zwartreistactieken aan het bespreken waren.

Hun beste tactiek: "meneer de conducteur, ik ben al gecontroleerd, ik hoef m'n kaartje niet meer te laten zien".
Oud 05-03-2009, 16:34
Miekje*
Miekje* is offline
Ik doe het gewoon oldskool. Me verstoppen op de plee. Ook maar één keer gedaan, maargoed

Regels voor berichten