Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2009, 22:56
Bastiaan84
Bastiaan84 is offline
http://925.nl/archief/2009/02/10/hoe...ber-2008-1400-

Ik vond dit een nogal verontrustend berichtje op 925.nl van Jort Kelder. Ben toch nog maar eens naar de supermarkt gegaan

De oplossing is voor iedereen: een eigen moestuintje en ruilhandel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2009, 23:02
Verwijderd
Waar wil je over discussiëren?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 23:04
Bastiaan84
Bastiaan84 is offline
Over de oplossing of het verontrustende nieuws?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 23:07
Verwijderd
Oplossing van wat? Ik vind het niet zo verontrustend, een beetje een as-is-verbrande-turfverhaal als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 23:07
Verwijderd
Quote een stukje, poneer een stelling en we kunnen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 23:09
Bastiaan84
Bastiaan84 is offline
De oplossing (moestuintjes en ruilhandel) is een beetje flauw. Mijn stelling komt eraan!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 23:14
Bastiaan84
Bastiaan84 is offline
Op donderdag (18 september), om 11 uur 's ochtends merkte de Federal Reserve op dat er enorme hoeveelheden dollars uit de geldmarkten getrokken werden in de Verenigde Staten. [...] Ze besloten om geen geld meer te pompen en een garantie van $250.000 per account te geven om verdere paniek te voorkomen. [...] Als ze dat niet gedaan hadden verwachten ze dat om 14:00 uur die middag er $5,5 biljoen uit de Amerikaanse geldmarkten gehaald zou zijn. Het gevolg daarvan zou geweest zijn dat de volledige Amerikaanse economie ingestort zou zijn, en binnen 24 uur zou de wereldeconomie omgevallen zijn.

Dit is een beetje het "als de Dollar valt"-scenario. Omschreven in het boek van Willem Middelkoop. Hierin schrijft hij dat we zeer gebonden zijn aan het huidige systeem en dat het niet goed kan gaat, mits er niet wordt ingegrepen.
Als mensen dit boek en/of andere docu's niet gezien/gelezen hebben, dat het een beetje 'ver van hun bed is', maar ik vind het beangstigend.

Mijn (uitdagende) stelling: over 10 jaar is de welvaart voorbij en hebben meer mensen een moestuintje.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 23:55
Verwijderd
Tja, de economie is vrij volatiel, maar ik zie het toch niet zomaar gebeuren dat we terug naar het stenen tijdperk gaan door louter economische effecten.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 00:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit is een beetje het "als de Dollar valt"-scenario.
En in bullshit-gehalte zeker ermee vergelijkbaar.
Oud 11-02-2009, 02:05
Verwijderd
Citaat:
Op donderdag (18 september), om 11 uur 's ochtends merkte de Federal Reserve op dat er enorme hoeveelheden dollars uit de geldmarkten getrokken werden in de Verenigde Staten. [...] Ze besloten om geen geld meer te pompen en een garantie van $250.000 per account te geven om verdere paniek te voorkomen. [...] Als ze dat niet gedaan hadden verwachten ze dat om 14:00 uur die middag er $5,5 biljoen uit de Amerikaanse geldmarkten gehaald zou zijn. Het gevolg daarvan zou geweest zijn dat de volledige Amerikaanse economie ingestort zou zijn, en binnen 24 uur zou de wereldeconomie omgevallen zijn.

Dit is een beetje het "als de Dollar valt"-scenario. Omschreven in het boek van Willem Middelkoop. Hierin schrijft hij dat we zeer gebonden zijn aan het huidige systeem en dat het niet goed kan gaat, mits er niet wordt ingegrepen.
Als mensen dit boek en/of andere docu's niet gezien/gelezen hebben, dat het een beetje 'ver van hun bed is', maar ik vind het beangstigend.

Mijn (uitdagende) stelling: over 10 jaar is de welvaart voorbij en hebben meer mensen een moestuintje.
Dat van Van Middelkoop moet je met een enorme bak zout lezen. Hij heeft een bedrijf waar je goud kan kopen. Hij is erbij gebaat als de economie instort (of zulke geruchten verspreid), dan gaan er meer mensen goud kopen. Vandaar dat hij nu ook weg ik bij RTL Z als beursverslaggever.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Dat van Van Middelkoop moet je met een enorme bak zout lezen. Hij heeft een bedrijf waar je goud kan kopen. Hij is erbij gebaat als de economie instort (of zulke geruchten verspreid), dan gaan er meer mensen goud kopen. Vandaar dat hij nu ook weg ik bij RTL Z als beursverslaggever.
Toch vond ik zijn commentaar, hoewel overdreven pessimistisch, altijd wel interessant.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 15:13
Mobius
Mobius is offline
Ach, zonder vreten vallen die vette westerlingen eens een keer af.
Oud 11-02-2009, 15:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ach, zonder vreten vallen die vette westerlingen eens een keer af.
http://www.ad.nl/binnenland/2987875/...tarm_eten.html
Oud 11-02-2009, 16:01
Mobius
Mobius is offline
Laat die mensen dan met het laatste beetje geld dat ze hebben een goed voedingsschema opstellen.
Oud 12-02-2009, 13:33
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
hahaha en die ouders zullen zelf wel een BMI>30 hebben.
Oud 12-02-2009, 20:50
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
hahaha en die ouders zullen zelf wel een BMI>30 hebben.
In ieder geval zo hoog dat er ergens een alarmbelletje is gaan rinkelen.

Maar we raken offtopic.
Oud 12-02-2009, 23:40
arPos
arPos is offline
Citaat:
Op donderdag (18 september), om 11 uur 's ochtends merkte de Federal Reserve op dat er enorme hoeveelheden dollars uit de geldmarkten getrokken werden in de Verenigde Staten.

Mensen zijn echt dom.

Citaat:
[...] Ze besloten om geen geld meer te pompen en een garantie van $250.000 per account te geven om verdere paniek te voorkomen.

Communisme!

Citaat:
[...] Als ze dat niet gedaan hadden verwachten ze dat om 14:00 uur die middag er $5,5 biljoen uit de Amerikaanse geldmarkten gehaald zou zijn. Het gevolg daarvan zou geweest zijn dat de volledige Amerikaanse economie ingestort zou zijn, en binnen 24 uur zou de wereldeconomie omgevallen zijn.
Dat eerste vast wel, helaas gemiste kans, dat 2e hmm denk je, zo ja hoezo?

Citaat:
Dit is een beetje het "als de Dollar valt"-scenario. Omschreven in het boek van Willem Middelkoop. Hierin schrijft hij dat we zeer gebonden zijn aan het huidige systeem en dat het niet goed kan gaan, mits er niet wordt ingegrepen.
Op sommige vlakken, de vrije markt kan vrij veel, de controle moet blijven liggen bij de politiek, ook zijn er een aantal essentiele volkssectoren die je beter gezamelijk kan aanpakken.

buiten die paar essentiële sectoren moet je alles en iedereen als een steen laten vallen als ze failliet gaan, je geld massaal van je bank halen is een goed middel daarvoor

Citaat:
Nee over 3 generaties hebben we vrijwel geautomatiseerde grote moestuinen op de meest preferabele plek
Reageren

Regels voor berichten