![]() |
|||
Citaat:
"Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken)" (Bron: www.pvv.nl) Moet ik uitleggen dat de toevoeging "(Marokkanen en Turken)" een niet-zo-subtiele manier is om aan te geven dat het vooral om moslims gaat of maken jullie dat sprongetje zelf? Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Da's de PVV: het net niet zeggen, zodat de meningen over of ze het wel of niet zo bedoelen altijd verdeelt blijven.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wat is dat nou weer voor nonsens. Je kiest een richting (of in Nederland dan een persoon :')) een algemeen denkbeeld. En dan zorgen die mensen voor het beleid. Als ze het fout doen worden ze niet herkozen. Als ze het heel fout doen zorg je ervoor dat je op een partij stemt die die foute beslissingen terugdraait. Als de meerderheid dan niet voor is, dan heb je pech.
Maar over beleidsbeslissingen en politiek weet de gemiddelde Nederlander gewoon niet genoeg. |
![]() |
||
Citaat:
Het probleem is echter dat speculatie daarover goed is voor de PVV. De enige reden dat Wilders zoveel stemmen trekt, is omdat een deel van zijn critici hun kop verliest zodra hij ter sprake komt, en dingen beweert als 'Wilders heeft racistische uitspraken gedaan', of 'hij ziet moslims als Untermenschen' (Kenjirro) terwijl dat helemaal niet te staven is. Vervolgens komt er een potentieel Wilders stemmer voorbij, ziet hoe radicaal de kritiek is, denkt 'zie je wel, Wilders had gelijk', en hoppa, weer een stem voor de PVV erbij. Vandaar dus dat het eigenlijk goed is om heel erg voorzichtig te zijn met aannames omtrent Wilders en de PVV.
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
bovendien heb ik dus maar een heel beperkt idee over wat z'n andere standpunten zijn en aangezien dit debat over immigratie toch keer op keer op een domme links/rechts discussie uitloopt vroeg ik me als zwevende kiezer af of er forummers waren die beter op de hoogte zijn en me kort kunnen uitleggen wat z'n andere standpunten zijn. natuurlijk in de hoop dat we nog even over wilders door kunnen gaan en een slotje vermeden kan worden. Citaat:
trouwens dat is een nog slechtere reden. Citaat:
Citaat:
aangetoond. jammer, scheiding van kerk en staat, en scheiding van kerk en onderwijs heb ik persoonlijk liever, maarja het is bekend waarom hij de joods/christelijke hielen likt.
Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 14:52. |
![]() |
||
Waarom trouwens artikel 1 afschaffen:
"Allen die zich in nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld" lijkt me zat ruimte over te laten, "gelijke gevallen" is nogal subjectief, bovendien heb je lid 2: Citaat:
ik zie meer heil in het afschaffen van artikel 6: Artikel 6. lid 1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
||
Citaat:
Echter, dat komt niet door Wilders himself, aangezien die niet oproept tot geweld. Bovendien is dat uitgesloten vanwege het volgende: "The home secretary has the power to stop people entering the UK if she believes there is a threat to national security, public order or the safety of UK citizens, but she cannot exclude people simply because of their views." http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/7882953.stm Tevens de reden trouwens dat het een onwettige beslissing is. Ze kunnen Wilders niet weigeren vanwege zijn mening, en ze kunnen hem niet weigeren vanwege een veiligheidsrisico, omdat niet Wilders, maar fundamentalistische Moslims die Wilders en het westen als geheel haten, dat risico veroorzaken. Interessant artikel hierover. http://headoflegal.blogspot.com/2009...cision-is.html Trouwens niet zomaar een blogger; Carl Gardner adviseerde de Britse regering juridisch op gebied van de EU, mensenrechten en 'public law' (niet zeker hoe dat precies te vertalen) gedurende tien jaar. Iets dat veel Britse kranten ook al stelden in columns en editorials: http://www.spectator.co.uk/melanieph...o-terror.thtml http://blogs.telegraph.co.uk/daniel_...d_from_britain
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||||||||||||||||||
Citaat:
en ja natuurlijk is dat besluit illegaal daar Wilders zelf geen threath to public safety is doch zou hij er heel blij mee moeten zijn daar het recht tegen de EU haar vrijheid van personen en diensten ingaat. Citaat:
Citaat:
beetje offtopic: ik moest er ineens aan denken hoe bv het gevangenis/gang leven een exacte reflectie is van dat systeem, met daarin een onderverdeling in politieke macht, didactiek, verschillende niveau's van rijkdom en belang... Citaat:
maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat het woord 'godsdienst' eruit kan omdat 'godsdienst' al wordt omvat door het woord 'levensovertuiging' Maar de voornaamste reden is omdat het dus misbruikt kan worden, niet zozeer in de theorie van het artikel maar wel zolang religie en politiek inherent verbonden zijn, als de bovenstaande naturalistenvereniging zegt dat ze beledigd worden door een andere groep vraag ik me af of ze er zo hard voor opkomen als voor een willekeurige religieuze groep... o wacht ik weet het antwoord al, dat gebeurt niet anders zou dat bij een wilders of een pim fortuyn ook gebeuren. Ik heb even de beloftes op de PVV pagina door genomen (eigenlijk beoordeel ik liever op beleid in het verleden dan beloftes maar vooruit) en van de 88 punten ondersteun ik er toch wel 57 helemaal en 6 half... waar de PVV me verliest zijn de volgende punten: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.liveleak.com/view?i=70a_1207232770 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
wellicht zijn er redenen om deze punten wel goed/logisch te vinden, wie bied? best lollig: zit weer ff fitna te kijken en 1 van die krantenknipsels prijkt: Donner versoepeld regels: buitenlandse imams mogen sneller het land in... T, reactie?
Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 16:43. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 16:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() We zijn het dus blijkbaar niet eens over het intellect van wilders, maar zelfs als je hem ''intellectueel capabel'' vindt... kan je toch niet om de andere kleuters in zijn partij heen (die hij blijkbaar wel om zich heen wilt hebben). Die vormen dan toch ook voor jouw een soort bottleneck?
Laatst gewijzigd op 18-02-2009 om 17:05. |
![]() |
||
Citaat:
dat onze meningen over wat intellect is uiteenlopen was al bekend, aangezien jij niet schijnt te kunnen begrijpen dat je voor het runnen van een criminele sector ook intellect moet bezitten ![]() maar ja die kleuters waarmee hij zich inlaat alsmede een aantal punten uit zijn programma vormen voor mij een flinke bottleneck.
||
Citaat:
nee dankje de koekoek, ik ga dat risico niet weer lopen. Wilders a.u.b.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Praktische voorbeelden vinden we bijvoorbeeld in de Utrechtse sportschool die het slachtoffer werd van de provocerende hoofddoekjesbrigade. Het feit dat ze daar niet willen dat loshangende kleding of wat dan ook niet vast komt te zitten in apparaten, en ze los alles dat los zit, inclusief hoofddoekjes verbieden, kwam hen te staan op een bezoek van de provocatiebrigade, en een tirade van de Commissie Voortrekking Allochtonen en Religieuzen, terwijl het gewoon een functioneel onderscheid is. Staat uiteraard ook in de wet dat functioneel onderscheid wel mag.
||||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Hier kom je het probleem tegen dat mensen op een partij stemmen vanwege traditie en niet vanwege standpunten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Heb je nog ''nieuws'' over de intellectuele bagage van wilders?!
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Crimineel met kleurtje wel. Dat is mensen uitzetten vanwege afkomst/ideologie/geloof. |
![]() |
||
Citaat:
Dat ik de intellectuele vermogens van een kamerlid helemaal niet interessant vind, ik hoor liever zijn standpunten aan en val die als ik het er niet mee eens ben met argumenten aan. Maar iemand als onbenul bestempelen is een goede tactiek als dat niet lukt, daar niet van.
||
Citaat:
![]() Daarnaast strookt sowieso (ja ook hierom is voor mij de kous af) mijn kijk op zaken in beginsel niet met die van de pvv, omdat ik (ter toelichting) veel toleranter ben voor mijn ''medemens'' (zou je niet zeggen hea). Om maar een klein voorbeeld te geven: ik heb helemaal niks met de islam, maar van mij mogen moslims in een door hun gewenste taal preken in een moskee hoor. Een verbod hierop is simpelweg niet verenigbaar met mijn wereldbeeld, maar hea. Vergeef me dat ik niet alle ''wonderschone'' argumenten van de pvv hierover citeer, maar als je wilt mag je dat wel doen... dan kijk ik meteen of ik mn ''perceptie'' moet aanpassen.
|
Van mij mogen ze ook in hun eigen taal preken, daar mogen ze van mij ook vertellen dat homos smerige varkens zijn die dood moeten, maar dan moeten ze ook niet gaan miepen als ik mohammed een smerige pedofiel noem, of een moslim een bommenlegger en dat is wel het geval dus dan gaan ze maar weg, hebben ze ook geen last meer van me.
En je hoeft van mij niet op de pvv te stemmen, maar mensen diskwalificeren zonder enig argument aan te voeren is in mijn ogen vrij lachwekkend, ieder zijn eigen (bij voorkeur goed beargumenteerde) standpunten, maar daar heb ik jou nog nooit op kunnen betrappen.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreuraanslag in Noorwegen T_ID | 68 | 03-08-2011 08:21 | |
Geen vervolging Geert Wilders om cartoons T_ID | 57 | 20-08-2009 16:36 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Vrouw weer vrij na arrest om abortus ***ailá*** | 350 | 31-12-2007 16:28 | |
De Kantine |
Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren? Hongaar | 456 | 07-11-2005 14:40 |