|
|
Bekijk resultaten poll: Wat moet er gebeuren met de minimum leeftijd waarop jongeren mogen drinken? | |||
Die moet omhoog naar 18 voor alle drank. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 14.81% |
Die moet omhoog naar zwakalcoholische dranken vanaf 18 jaar en sterke drank vanaf 21 jaar. |
3 | 5.56% |
Die moet precies zo blijven als die is. |
12 | 22.22% |
Die moet omlaag naar 16 voor alle drank. |
2 | 3.70% |
Die interesseert mij niet |
0 | 0% |
Die moet het zelfde blijven, maar beter gehandhaafd worden. |
26 | 48.15% |
Die moet omhoog en beter gehandhaafd worden. |
0 | 0% |
Die moet omlaag en beter gehandhaafd worden. |
3 | 5.56% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ging laatst mee met mijn zusje van 13 om een fles cointreau te kopen als cadeautje voor iemand die voor haar instrumenten op CD had gezet ( ze gaat een liedje insturen voor kindersongfestival
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Feit is echter dat op het moment dat ik voor een persoon onder de 18 jaar wiet of hash haal ik strafbaar ben ivm het doorverkopen aan minderjarigen. Ik zit er niet op te wachten om volgende week bij wijze van spreke in undercover Nederland terecht te komen en dus weiger ik om er aan mee te werken. Of dat al dan niet hypocriet is doet er voor mij zoals gezegd niet toe.
|
Verwijderd
|
ik ben een pauper.
![]() nouja eigenlijk weet ik niet of ik die pauper-opmerking van je serieus op moet vatten xD als je het meent hoop ik dat je toch wel begrip op kan brengen voor mij (/mijn leeftijd), anders heb ik niks gezegd ;p |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is toch strafbaar om alcohol aan iemand van beneden de 16 te verkopen? Of zou de wet een onderscheid maken tussen doorverkopen en kopen (particulieren vs bedrijven)?
|
Als de leeftijdsgrens nog meer omhoog wordt getrokken is het tegen de tijd dat je alcohol mag drinken helemaal niet leuk meer. Bovendien laten veertienjarige toch bier kopen door zestienjarigen, en zestienjarigen sterke drank door achtienjarigen... ik vind het prima zo. D.w.z.: als iedereen zich eraan zou houden, zou het prima zijn.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
drugs en alcohol marleen_988 | 21 | 24-10-2005 18:44 |