Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2009, 23:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Heb je nog ''nieuws'' over de intellectuele bagage van wilders?!
Ja, je onderschat de man behoorlijk. Hij weet verrekte goed wat hij wil en waar hij mee bezig is.

De huidige politieke stand is ongeveer: Wilders 438 vs. Wilders-haters 1
(de rechter bij de beroepsprocedure zo gek krijgen een proces te bevelen staat toch wel voor iets, zo'n rechterlijke dwaling voor elkaar krijgen vraagt immers wel wat overredingskracht, derhalve één punt)

Wilders is erg rechts, en door alle haat tegen hem zelfs nog sterker daarin geworden, maar dom is hij niet. Om te beginnen is hij een meester in het bespelen van emoties. Dat blijkt zelfs al uit het spul dat hij voor Bolkestein schreef destijds.
Wilders begrijpt ook perfect hoe de media werkt, en wie zijn achterban is.

Dat Agema een doos is, is door haarzelf meermalen aangetoond. Desondanks moet je anderen niet onderschatten. Brinkman is misschien geen intellectuele grootmacht, maar ownt in kennis over de werking van de samenleving alleen al vanuit zijn professionele achtergrond wel de voltallige PvdD fractie, de voltallige SGP fractie, de halve SP fractie, bijna de voltallige GL fractie.

Het klopt niet om dan hem te bashen, zonder oog te hebben dat het niveau over de hele linie te wensen over laat. Brinkman is geen negatieve uitschieter vergeleken met de rest van de kamer. Vica versa zijn er heel wat amateuristischer/slechter geïnformeerde/dommere partijen in de Tweede Kamer te vinden.
Oud 18-02-2009, 23:34
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik kan je even niet meer volgen. Waar wil je het precies over hebben? (waarschijnlijk waarom ik brinkman niet intelectueel capabel vind?)
Prima, ga jij maar een discussie voeren met Brinkman. Binnen vijf minuten ben je zijn bitch. Voor alles wat hij heeft gezegd over o.a. de Antillen heeft hij weldegelijk goede argumenten en bronnen.

En alsjeblieft, je schrijft het woord "intellectueel" zelfs verkeerd. Dit is een grove belediging jegens de pracht van de Nederlandse vocabulaire.
Oud 19-02-2009, 00:07
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Prima, ga jij maar een discussie voeren met Brinkman. Binnen vijf minuten ben je zijn bitch. Voor alles wat hij heeft gezegd over o.a. de Antillen heeft hij weldegelijk goede argumenten en bronnen.

En alsjeblieft, je schrijft het woord "intellectueel" zelfs verkeerd. Dit is een grove belediging jegens de pracht van de Nederlandse vocabulaire.
Wat een faal. Ik verwijs je door naar spatieles.
Oud 19-02-2009, 00:24
Kitten
Kitten is offline
Mensen ik wil best wat toelaten in dit topic, maar de toon wordt nu vriendelijk, of ik ga met de slotenmaker praten.
Oud 19-02-2009, 07:51
Elle
Elle is offline
Citaat:
Ja, je onderschat de man behoorlijk. Hij weet verrekte goed wat hij wil en waar hij mee bezig is.

De huidige politieke stand is ongeveer: Wilders 438 vs. Wilders-haters 1
(de rechter bij de beroepsprocedure zo gek krijgen een proces te bevelen staat toch wel voor iets, zo'n rechterlijke dwaling voor elkaar krijgen vraagt immers wel wat overredingskracht, derhalve één punt)

Wilders is erg rechts, en door alle haat tegen hem zelfs nog sterker daarin geworden, maar dom is hij niet. Om te beginnen is hij een meester in het bespelen van emoties. Dat blijkt zelfs al uit het spul dat hij voor Bolkestein schreef destijds.
Wilders begrijpt ook perfect hoe de media werkt, en wie zijn achterban is.

Dat Agema een doos is, is door haarzelf meermalen aangetoond. Desondanks moet je anderen niet onderschatten. Brinkman is misschien geen intellectuele grootmacht, maar ownt in kennis over de werking van de samenleving alleen al vanuit zijn professionele achtergrond wel de voltallige PvdD fractie, de voltallige SGP fractie, de halve SP fractie, bijna de voltallige GL fractie.

Het klopt niet om dan hem te bashen, zonder oog te hebben dat het niveau over de hele linie te wensen over laat. Brinkman is geen negatieve uitschieter vergeleken met de rest van de kamer. Vica versa zijn er heel wat amateuristischer/slechter geïnformeerde/dommere partijen in de Tweede Kamer te vinden.
Ik begrijp welk punt je tracht te maken. Bedankt voor je vriendelijke toon en uitleg.

Het probleem is dat ik alleen maar een vermoeden heb over de consistentie van de achterban van wilders of kan iemand me daar toch een handje bij helpen? (ik ben daar zelf wel erg benieuwd naar)
Wilders bespeelt hen volgens mij prima met populistische uitspraken, maar het is daarom m.i. toch nog de vraag of ze op hem stemmen, omdat wilders zo kundig is en ze weten welke effecten het mogelijke lijderschap van wilders zou kunnen sorteren (omdat hij dit dus zo kundig én uitgebreid overbrengt) over de gehele linie van de politiek (dus niet alleen maar moslimwereld, immigratie etc)…. of dat de simpele combi van frustratie (gedeelte van bevolking), ‘’controverse’’(media etc.) en populistische uitspraken(wilders zelf) het toch wel doen voor zijn achterban.

Even concreet:
Kan iemand aangeven waarom hij vindt dat wilders zulke goede ideeën heeft, waartoe deze ideeën uiteindelijk zullen leiden en waarom dit zo kundig van wilders is? Ik loop hier namelijk vast.

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 09:06.
Oud 19-02-2009, 09:26
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Witte crimineel? Welke witte crimineel?
Holleeder
Citaat:
Even concreet:
Kan iemand aangeven waarom hij vindt dat wilders zulke goede ideeën heeft, waartoe deze ideeën uiteindelijk zullen leiden en waarom dit zo kundig van wilders is? Ik loop hier namelijk vast.
Ja! Lees het topic eens rustig door, zowel ik als arPos hebben onze mening gegeven over verschillende standpunten van Wilders.

Als Wilders 10 jaar heerser zou zijn, dan hebben we een kleine overheid die zich op kerntaken concentreert, een betere infrastructuur, vollere gevangenissen en meer lusten en minder lasten voor hardwerkende burgers.
Oud 19-02-2009, 09:48
Elle
Elle is offline
Citaat:

Ja! Lees het topic eens rustig door, zowel ik als arPos hebben onze mening gegeven over verschillende standpunten van Wilders.

Als Wilders 10 jaar heerser zou zijn, dan hebben we een kleine overheid die zich op kerntaken concentreert, een betere infrastructuur, vollere gevangenissen en meer lusten en minder lasten voor hardwerkende burgers.
Goede onderbouwing van je mening hoor!
Oud 19-02-2009, 12:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
Maar ik denk dat die kampen daar iets anders inhielden dan dat ze hier zouden moeten inhouden. Dit vind ik ook een lastig punt, het hangt af van de reden waarom je in zo een kamp terecht zou komen, beetje meer discipline zouden sommige mensen echt beter van worden, andere moet je wmb gewoon opsluiten.
Mwa de inhoud zal niet anders zijn het probleem zit hem juist in die 'discipline' bijbrengen en het feit dat de meeste gevangenen niet bepaald respect hebben voor de authoriteiten...

het grootste probleem is recidive en zolang mensen die uit de gevangenis komen nog net zo ver zijn als dat ze er in gingen is het 1+1 dat ze dan weer gaan doen waar ze goed in zijn om geld bij elkaar te sprokkelen.

waarmee de cirkel rond is, in hongarije hebben ze de gevangen proactief gekregen door kapellen te gaan fresco-schilderen, uit noodzaak daar de bajes de grootste werkgever is, maar het lijkt te werken.

Citaat:
Maar het werkt wel, ze doen het hier in de stad ook wel eens en ze zeggen dat het er veiliger van wordt, net als de camerabewaking. En als ik de aantallen wapens die ze innemen in de krant lees dan ben ik ergens blij dat die niet meer bij de mensen zijn die ze mee de stad in wilde nemen (maar het blijft dweilen met de kraan open).
Schijnveiligheid, de helft van de wapens zijn niet eens 'illegaal' en het zorgt m.i. niet voor minder wapens op straat daar de gemiddelde achterbuurtkruier er meerdere heeft liggen.

Citaat:
Mja, vrije heroineverstrekking en ik niet zo een voorstander van. Daar mag best wat tegenover staan.
vrije heroineverstrekkin?
gedoogbeleid?
connectie?

Citaat:
Hoe meer directe invloed de burger heeft hoe beter (anders blijven ze elkaar hier in z-limburg maar geld toeschuiven).
opkomst rotterdam: 12% oid?

Citaat:
Brinkman = inspecteur bij de politie, dan vraagweet ik toch hoe stompzinnig degene is die hem daarvoor aangenomen heeft.
nuff said

Citaat:
ch schreef:
lijderschap
, nee een leider is hij niet, wel een sterk politicus, maargoed de banman is weer langsgeweest...

Weetjewat ik heb een voorstel, wilders schrapt zn gedoogbeleid en HRA punten en ik stem op hem

Laatst gewijzigd op 19-02-2009 om 12:20.
Oud 19-02-2009, 17:43
Mobius
Mobius is offline
Als ik dit soort dingen lees zou ik wensen dat Fortuyn weer terug was. Dat was pas een meester. De beste toespraken, het meeste charisma, de meest heersende argumenten tegen de multicul én een Marokkaans schandknaapje. Die man was een échte leider.

Maar terug naar het proces tegen Wilders: je hoort er niet meer veel van. Het begint gewoon een beetje een last month issue te worden. Ik denk dat het met een sisser afloopt, net als Fitna zelf.
Oud 21-02-2009, 12:32
Verwijderd
Er is geen argument tegen de multikul. Kebab is fijn.
Oud 21-02-2009, 14:22
Verwijderd
Er zijn best argumenten tegen de multiculturele samenleving te bedenken, alleen heeft dat weinig zin omdat je nu eenmaal van een multiculturele samenleving niet zomaar een monoculturele samenleving maakt, ook niet met nazipraktijken.
Oud 22-02-2009, 01:36
Uice
Uice is offline
Nederland wordt wel weer monocultureel, hoor. Over honderd jaar is iedereen hier moslim.
Oud 22-02-2009, 10:57
T_ID
T_ID is offline
Wilders scoort bij hoger opgeleide kiezer

AMSTERDAM - De PVV trekt steeds meer hoger opgeleide kiezers. Zij voelen zich vooral tot de partij aangetrokken vanwege de vrijheid van meningsuiting, die in hun ogen wordt bedreigd door de groeiende islamisering. Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.

Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO, dat op verzoek van de Volkskrant een profiel van de PVV-stemmer heeft gemaakt. Ook een rondgang van deze krant langs PVV-stemmers die advocaat Gerard Spong hatelijke mails stuurden, wijst dat uit. Spong, die wordt beveiligd, had zich succesvol ingezet voor Wilders’ vervolging wegens haatzaaien en discriminatie. De mailers zien dat als een beknotting van de vrije meningsuiting.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2006 was 9 procent van de PVV’ers hoger opgeleid. Nu is dat 13 procent, en onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander. ‘De Wilders-stemmer normaliseert’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO.

In 2006 was een kwart van de kiezers 55 plus. Nu is dat vier op de tien. De PVV’er is meestal man, woont in een (koop-) rijtjeshuis, werkt door de bank genomen iets harder en is veelal atheïst.

De PVV steeg vorige week in de peiling van TNS NIPO naar 14 zetels. Volgens Maurice de Hond zou de PVV met 25 zetels zelfs de tweede partij van Nederland worden. TNS NIPO peilde vóór Wilders door Engeland de toegang werd ontzegd, De Hond erna. Dat verklaart het verschil grotendeels, aldus Kanne. Sinds 2006 wordt de vrijheid van meningsuiting als nieuw motief genoemd om op Wilders te stemmen. Kanne: ‘Dat thema heeft hij zich succesvol toegeëigend.’

In 2006 waren de PVV-stemmers in belangrijke mate ex-LPF-kiezers (31 procent) en ex-VVD (22). Ook de PvdA was leverancier (8). Degenen die nu op de PVV zouden stemmen, zijn voor 61 procent nieuw. Zij komen vooral van de VVD (34) en het CDA (20). Opvallend is het aantal SP-spijtoptanten (12).

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...geleide_kiezer

Lekker gewerkt Spong, Lucas, moslimorganisaties en andere intolerante Wilders-haters.

In ander nieuws las ik dat er een serieuze Hoofddoekjesbrigade is opgericht om iedereen die Moslims speciale extra voorrechten weigert dwars te zitten (alsof de Commissie Voortrekking Allochtonen en Religieuzen nog niet genoeg was), dus er zal voor Wilders nog wel weer een zeteltje of twee bijkomen.
Oud 22-02-2009, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Nederland wordt wel weer monocultureel, hoor. Over honderd jaar is iedereen hier moslim.
Zelfs een land vol met moslims kan multicultureel zijn
Verwijderd
Twee procent universitair, ja, wat een genieën die Wilders-stemmers.
Verwijderd
Citaat:
Zelfs een land vol met moslims kan multicultureel zijn
Hij is niet serieus.
Oud 22-02-2009, 11:04
Uice
Uice is offline
Inderdaad.
Oud 22-02-2009, 11:39
Elle
Elle is offline
Citaat:
onder de nieuwe aanwas zelfs 16 procent (14 procent hbo, 2 universitair). Ook het inkomen van de gemiddelde PVV-kiezer gaat omhoog. Qua welstandsniveau lijkt die steeds meer op de gemiddelde Nederlander. ‘De Wilders-stemmer normaliseert’, zegt Peter Kanne van TNS NIPO.
Die 2 % is wel enorm hoog hoor. Ik vind het wel leuk om te zien dat een relatief 'rechtse'(althans volgens wiki) politieke partij vooral kiezers, wiens welstandsniveau onder dat van de gemiddelde Nederlander ligt, (zo interpreteer ik het bericht) trekt. Wat een topachterban heeft die man toch!

Laatst gewijzigd op 22-02-2009 om 11:45.
Oud 22-02-2009, 12:44
arPos
arPos is offline
Citaat:
Zij zien Geert Wilders als de martelaar van het vrije woord.
Oud 22-02-2009, 14:17
Verwijderd
Martelaren van het vrije woord verbieden de koran. :')
Oud 22-02-2009, 16:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
In ander nieuws las ik dat er een serieuze Hoofddoekjesbrigade is opgericht om iedereen die Moslims speciale extra voorrechten weigert dwars te zitten (alsof de Commissie Voortrekking Allochtonen en Religieuzen nog niet genoeg was), dus er zal voor Wilders nog wel weer een zeteltje of twee bijkomen.
Ik mag hopen dat die brigade niet werkelijk zo heet. Wat een achterlijke naam.
In Rusland lopen ook niet-moslima's met hoofddoekjes rond - so what. Veel grootouders hebben of lopen nog met zo'n ding op het hoofd - so what.

als je jezelf serieus wilt nemen met een organisatie dat strijdt tegen voortrekking van onze islamitische medemensen (als dat dan ook zo is (en ja, misschien is de gemeente Utrecht met hun extra loket in een moskee een voorbeeld daarvan)), neem dan ajb een andere naam aan.
Oud 22-02-2009, 19:06
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Die 2 % is wel enorm hoog hoor. Ik vind het wel leuk om te zien dat een relatief 'rechtse'(althans volgens wiki) politieke partij vooral kiezers, wiens welstandsniveau onder dat van de gemiddelde Nederlander ligt, (zo interpreteer ik het bericht) trekt. Wat een topachterban heeft die man toch!
En die achterban wordt nog veel groter wanneer de recessie hard toeslaat.
Oud 22-02-2009, 19:25
SerieuzeJongen
SerieuzeJongen is offline
Hij schijnt nu in Amerika te zijn. Is dat voor een Oscar?
Oud 22-02-2009, 19:29
Mobius
Mobius is offline
12 zelfs.
Oud 22-02-2009, 19:50
Verwijderd
Citaat:
En die achterban wordt nog veel groter wanneer de recessie hard toeslaat.
Waarom denk je dat? Mensen identificeren Wilders niet zo zeer met economisch beleid. Nu is zijn voorgestelde economisch beleid ook lachwekkend slecht, maar dat zal de gemiddelde Jan met de Pet wel niet doorhebben. Ik denk dat de mensen eerder naar partijen gaan waarvan men denkt dat ze goed zijn voor de economie, zoals de VVD (al is het beleid van de VVD natuurlijk niet goed voor de economie, maar dat terzijde).
Oud 22-02-2009, 22:00
Mobius
Mobius is offline
Hmm, ik weet het niet. Het kabinet heeft laatst een vette onvoldoende gekregen van de kiezer. Wilders zal hier handig op inspringen door het kabinet nog verder belachelijk te maken. Hij zal de publiciteit op blijven zoeken. De media hier maar al te graag over berichten, want Wilders wordt immers door vriend en vijand graag gelezen. Dat wordt vervolgens beloond met stemmen, zodoende heeft hij 1/6 deel van de bevolking al achter zich. Een zesde. Dat is bijna 3 miljoen mensen, tegen 600.000 bij de vorige verkiezingen, toen hij minder bekend was dan nu.
Oud 22-02-2009, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Hmm, ik weet het niet. Het kabinet heeft laatst een vette onvoldoende gekregen van de kiezer. Wilders zal hier handig op inspringen door het kabinet nog verder belachelijk te maken. Hij zal de publiciteit op blijven zoeken. De media hier maar al te graag over berichten, want Wilders wordt immers door vriend en vijand graag gelezen. Dat wordt vervolgens beloond met stemmen, zodoende heeft hij 1/6 deel van de bevolking al achter zich. Een zesde. Dat is bijna 3 miljoen mensen, tegen 600.000 bij de vorige verkiezingen, toen hij minder bekend was dan nu.
De waardering voor het kabinet is juist enorm gestegen sinds het uitbreken van de kredietcrisis. Vooral de PvdA profiteert daarvan in de peilingen.
Oud 22-02-2009, 22:22
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Je weet dat 3 miljoen van de stemgerechtigden een vreeswekkende 60+ zetels is ?
Oud 22-02-2009, 22:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je weet dat 3 miljoen van de stemgerechtigden een vreeswekkende 60+ zetels is ?
De kiesdeler was geloof ik 57.000, dus dat zou 52 zetels zijn.

De 25 zetels waar Wilders op staat zouden dus staan voor ruim 1,4 miljoen supporters. En reken erop dat dat nog gaat toenemen.
Citaat:
Ik mag hopen dat die brigade niet werkelijk zo heet. Wat een achterlijke naam.
Poldermoslima Hoofddoekbrigade.

Ik versleet het toen ik het voor het eerste hoorde voor een sketch van een cabaretgroep, maar het is dus serieus waar.
Oud 22-02-2009, 22:39
Verwijderd
Citaat:
De kiesdeler was geloof ik 57.000, dus dat zou 52 zetels zijn.

De 25 zetels waar Wilders op staat zouden dus staan voor ruim 1,4 miljoen supporters. En reken erop dat dat nog gaat toenemen.
Och, het electoraat van Wilders is enorm vluchtig. Het moet nog maar blijken of hij rond verkiezingstijd nog voldoende media-aandacht kan genereren met mongolengeblaat.
Oud 22-02-2009, 22:42
Laisve
Laisve is offline
Nee 65.000 ongeveer was de kiesdeler bij de verkiezingen van 2006. En de enige manier waarop Wilders meer zetels zou kunnen halen is wanneer 'allochtonen' een verkiezingsonderwerp is. En zo met die crisis denk ik niet dat dat gaat gebeuren.
Oud 22-02-2009, 22:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het moet nog maar blijken of hij rond verkiezingstijd nog voldoende media-aandacht kan genereren met mongolengeblaat.
Als Pechtold het kan, kan Wilders het zeker.
Oud 23-02-2009, 16:00
Gatara
Gatara is offline
huh? maar dat is het tegenovergestelde van wat jij zei.
Oud 23-02-2009, 16:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Martelaren van het vrije woord verbieden de koran. :')
Ohja:

(...)
Verbied dat ellendige boek zoals ook Mein Kampf verboden is!’

De vergelijking met het nationaal-socialistische geschrift gaat overigens niet helemaal op, licht Wilders telefonisch toe. Zo mag Mein Kampf op universiteiten worden behandeld, is het bezit ervan niet strafbaar en is het boek in diverse bibliotheken te lezen.

De Koran als studieobject wil Wilders nog wel toestaan, maar daar blijft het bij: ‘Een verbod is een verbod. Dus moet niet alleen verkoop, maar ook gebruik in moskeeën en bezit in huiselijke kring worden bestraft. Als dat in de huidige wetgeving niet kan, moet er een nieuwe verbodsbepaling komen.’
(...)
http://www.volkskrant.nl/binnenland/..._ook_in_moskee

Of zoals Charles van LGF zegt:

"Wilders, however, has called for the Koran to be outlawed. In other words, Wilders wants to ban books with which he doesn’t agree. If there’s one thing we should have learned from history, it’s that book-banning never turns out well—and it’s anathema to the American ideals of free speech and free choice of religion.

This prosecution is disgusting and wrong, but it’s difficult to cast Wilders as an icon of free speech when he explicitly advocates taking away the rights of others."
http://littlegreenfootballs.com/arti...in_Netherlands
(een interessant discussie overigens tussen hem en "Zombie" in het commentaargedeelte van deze post).
Oud 23-02-2009, 17:22
Verwijderd
Selectieve vrijheid van meningsuiting is mijn lievelings
Oud 23-02-2009, 18:57
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Selectieve vrijheid van meningsuiting is mijn lievelings
Nouja, hij zal daar waarschijnlijk als antwoord op geven dat het oproepen tot moord van ongelovigen, homosexuelen, afvalligen e.d. haatprediken is.

Probleem is alleen dat dergelijke zaken in wel meer boeken voorkomen. Als je dat dan wilt aanpakken, dan zou je alle boeken moeten aanpakken.

Maar dan nog: hoewel de pen vaak machtiger is dan het wapen; is het nog steeds aan de lezer zelf om het geschrevene te interpreteren.

Ik vraag me af hoe Wilders tegenover moslims en de islam had aangegeken als ze allemaal dachten en deden zoals de Soedanees Mahmoud Taha (die in 1985 geexecuteerd werd). Ik denk dat het voor hem dan totaal geen issue was - met of zonder de aanwezigheid van een 'gewelddadige' Koran.
Oud 23-02-2009, 18:59
Verwijderd
Inderdaad, inclusief zelfs misschien wel De Duivelsverzen
Oud 23-02-2009, 19:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Of zoals Charles van LGF zegt:
"Wilders, however, has called for the Koran to be outlawed. In other words, Wilders wants to ban books with which he doesn’t agree.
En dat, is dus op geen enkele manier te staven. Waarom is Wilders tegen de koran? Vanwege het feit dat het niet zijn religie is? Als dat zo is, hoe rijmen we dat dan met het feit dat hij nergens tegen iets als Hindoeïsme is? Vanwege wat er in de koran staat, en de gevolgen daarvan dus.

Verwerpen Moslims wat voor foute dingen er in de koran staan, en wat de gevolgen ervan zijn? Nee. Moslimorganisaties voeren politieke processen tegen wie kritiek uit, en van voor de rest niet onverstandige geïntegreerde jongere Moslims zie je uitspraken als "Ja, maar het salafisme is iets goeds, en de islam is tijdloos, onveranderlijk en goed".
Oud 23-02-2009, 19:37
Verwijderd
Maar als je als voorvechter en martelaar van het vrije woord wordt gezien, kán je simpelweg dat boek niet uitbannen, tenzij je mensen op het verkeerde been probeert te zetten.
Oud 23-02-2009, 20:31
Verwijderd
Citaat:
En dat, is dus op geen enkele manier te staven. Waarom is Wilders tegen de koran? Vanwege het feit dat het niet zijn religie is? Als dat zo is, hoe rijmen we dat dan met het feit dat hij nergens tegen iets als Hindoeïsme is? Vanwege wat er in de koran staat, en de gevolgen daarvan dus.

Verwerpen Moslims wat voor foute dingen er in de koran staan, en wat de gevolgen ervan zijn? Nee. Moslimorganisaties voeren politieke processen tegen wie kritiek uit, en van voor de rest niet onverstandige geïntegreerde jongere Moslims zie je uitspraken als "Ja, maar het salafisme is iets goeds, en de islam is tijdloos, onveranderlijk en goed".
Verwerpen christenen de foute dingen die in de bijbel staan?

Wil Wilders de bijbel verbieden?
Oud 23-02-2009, 21:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Maar als je als voorvechter en martelaar van het vrije woord wordt gezien, kán je simpelweg dat boek niet uitbannen, tenzij je mensen op het verkeerde been probeert te zetten.
ja, idd. En het is dat argument dat hem als "martelaar van het vrije woord" de das om zou doen.
Oud 24-02-2009, 01:17
arPos
arPos is offline
Ach aangezien stripverhalen de donald duck incluus hier verboden waren omdat ze schadelijk waren, nederland het eerste land was met een index der verboden boeken (waaronder mein kampff, maar zoals de paus bij afschaffing in 1966 zei: deze lijst is niet minder geldig) kunnen we vast ook wel de koran reduceren tot een viva.

maar inderdaad wees dan eerlijk de bijbel en thora er direct achteraan.

plezanter zou het zijn als mensen eens los van hun clubje die mooie verhalen zouden beschouwen maargoed we gots teh internetz

17 zetels zet ik wilders volgende verkiezingen op als hij z'n propagandamachine efficient houdt, leuke coaltitie met de pvda en het cda
Oud 24-02-2009, 08:45
Verwijderd
Citaat:

17 zetels zet ik wilders volgende verkiezingen op als hij z'n propagandamachine efficient houdt, leuke coaltitie met de pvda en het cda

Ik zie het voor me, Bos en Balkenende volslagen platgeluld en overrompeld door Wilders.
Oud 24-02-2009, 09:41
Verwijderd
Ik dacht trouwens dat het onderhand wel duidelijk is dat Mein Kampf hier alleen maar verboden is vanwege copyrightruzies met Beieren?
Oud 24-02-2009, 09:52
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik dacht trouwens dat het onderhand wel duidelijk is dat Mein Kampf hier alleen maar verboden is vanwege copyrightruzies met Beieren?
Hehe, dat weet bijna niemand.
Oud 24-02-2009, 12:45
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Het is gewoon verboden te verkopen. Auteursrechten doen dan helemaal niet terzake.
Oud 24-02-2009, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon verboden te verkopen. Auteursrechten doen dan helemaal niet terzake.
Niet dus. Heb je die, in de media zeer breed uitgedragen discussie, niet gevolgd enkele jaren geleden?
Oud 24-02-2009, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, de vertaling 'Mijn Kamp/Strijd' is namelijk ook verboden, ondanks dat er hiervoor geen beroep kan worden gedaan op het copyright.
Oud 24-02-2009, 21:47
Kitten
Kitten is offline
Weer genoeg over de kampeer-avonturen van Hitler. Dit gaat over Wilders.
Oud 25-02-2009, 02:30
Verwijderd
Citaat:
Weer genoeg over de kampeer-avonturen van Hitler. Dit gaat over Wilders.
Ja, de discussie duurt al weer te lang hier. De wet van Godwin is ook op dit forum weer toepasbaar.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten