Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2002, 22:28
heldin
heldin is offline
Ik vraag me af hoe hier over drank gedacht wordt.
Drink je veel als je uitgaat? Heb je een top avond op alleen cola en spa, of kun je je een leuke avond zonder bier niet eens voorstellen?
Zou je naar een feest gaan waarvan je weet dat de muziek helemaal jouw smaak is, er een goede sfeer is, maar waar geen alcohol geschonken wordt?

en dan nog iets: vind je het terecht dat je officieel tot je 16e geen bier kan krijgen en tot je 18e geen sterke drank?

Uitgerekend op zaterdagavond zet ik een nieuw topic op TA
Advertentie
Oud 16-11-2002, 22:44
razkal
razkal is offline
Als ik op een normale zaterdagavond uitga drink ik niet zo heel veel, meestal ga ik over op fris of water als ik me lekker aangeschoten voel maar ik wordt nooit dronken in een discotheek.
En ik zou best naar een feest gaan als er geen alcohol geschonken wordt maar waar de muziek en de sfeer goed zijn. Drink sowieso al (bijna) geen alcohol op grote feesten.
Oud 17-11-2002, 01:09
Verwijderd
Tuurlijk niet, je kan toch ook een pilletje slikken
Oud 17-11-2002, 03:53
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
verschilt heel erg ene keer drink ik gewoon omdat ik keierge dorst heb de andere keer omdat ik keizat wil worden vind het niet noodzakelijk tijdens het stappen in elk geval...
Oud 17-11-2002, 09:51
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
tot een paar weken geleden dronk ik altijd zo veel mogelijk en zo snel mogelijk
smiddags op de voetbal beginnen en dan om 7 uur al ergens half bezopen gaan eten met een paar biertjes en dan alweer om 9 uur ergens anders verder zuipen. wist dan ook nooit meer iets van een avond. nu drink ik iets minder maar kan echt niet "uit" zonder te drinken.
in discotheken of op feesten kan ik t zonder drugs niet echt naar m'n zin hebben
Oud 17-11-2002, 10:39
the 6th gate
the 6th gate is offline
nah valt wel mee. Maar k moet toegeven dat k het wat beter naar mn zin heb als ik n beetje aangeschoten ben
Oud 17-11-2002, 11:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Mwah... Ik ben ernstig geminderd met drinken, omdat ik een tijdje geleden teveel dronk en om de verkeerde redenen (emotionele drinker dus).. Af en toe Kriek of wijn.. Maar dat is het dan ook wel..
Oud 17-11-2002, 12:02
heldin
heldin is offline
Citaat:
eXo schreef:
je bent dus altijd onder invloed als je uitgaat??
Oud 17-11-2002, 12:39
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
eXo schreef:

Offtopic: Ik zag jou lopen vrijdag denk ik

Ontopic: Ik drink meestal niet zoveel. Dus ik heb zonder drank ook wel een gezellige avond ja
Oud 17-11-2002, 13:59
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
mijsje schreef:
niet alleen als k uitga

maar als k uitga gebeurt het vrijwel altijd dat ik dronken word.... ( hoe erg verschilt nogal)
Oud 17-11-2002, 14:10
Maartenpaarten
Maartenpaarten is offline
Dat verschilt per keer. Zonder alcohol kan ik het ook heel erg leuk hebben. Bovendien vind ik de prijzen in discotheken tegenwoordig zo achterlijk hoog dat ik daardoor sowieso al niet zoveel drink. Soms drink ik wat meer op feestjes bij iemand thuis, maar ik ben nooit helemaal dronken.
Oud 17-11-2002, 14:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik kan best een leuke avond hebben zonder alcohol. Dan kan ik er me er tenminste ook meer van herineren .

Maar het is wel zo dat met wat alcohol, het allemaal wat makkelijker gaat. En er ontstaan van die grappige situaties enzo. En ik heb ook zo vaak dat ik gewoon echt om alles dubbel lig. Tsja, dat is ook wel weer leuk.
Maar ik vind het ook zo, dat als je geen eens een gezellige avond kan hebben zonder alcohol, dan ben je volgens mij maar een saaie lul hoor.
Oud 17-11-2002, 16:42
Verwijderd
een nacht zonder een sigaretje met groene stukjes is een nacht niet gefeest.

niet dat ik nog langer uit ga ofsow.
Oud 17-11-2002, 16:52
Bram
Bram is offline
in Belgie schenken ze al bier vanaf 16 hoor.En als je bvb 14 bent, maar je ziet er 16 uit vragen ze in de meeste cafes geen identiteitsbewijs. Wel soms kut, heb je dan van die snotneuzen die stoer willen doen en zich helemaal lazarus drinken (met breezers) en een grote bek opzetten.
Ikzelf drink ook wel redelijk veel als ik weg ga, maar dat komt deels doordat ik niet vrij snel zat ben.
Oud 17-11-2002, 17:03
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ach, soms drink ik veel, soms nix, dat hangt van het feest af, de gelegenheid waar t feest gehouden wordt en de mensen die er zijn.

A.s. zaterdag hockeyfeest van HBS, en daarna een afterparty bij een jongen thuis, dan gaat er best veel gedronken worden.
Dan ben ik weer in m'n oude wonplaats, veel bekenden en dan drink je stevig door.

Maar als ik naar een discotheek ga drink ik niet veel, dan kom ik voor de muziek.
Oud 18-11-2002, 12:19
ABrules
ABrules is offline
ach, ik heb bekant mijn hele vakantie zonder drank gedaan, in Zeeland was die dan, had de 3e avond wel genoeg gedronken voor de resterende 2 weken , maar zonder de alcohol heb ik echt nog een echte supervakantie gehad, ik heb geen alcohol nodig ik dans gewoon zoveel tot ik gek wordt van de adrenaline het is gewoon altijd LOL man, mooie meiden toffe vrienden en vette muziek, drank heb ik niet nodig, maar goed, het is wel lekker natuurlijk om dat zweverige gevoel in je hoofd te krijgen... meestal drink ik genoeg
Oud 19-11-2002, 09:09
a new noise
a new noise is offline
ik heb al een half jaar nix gedronken ofzo...
altijd plezeier
Oud 20-11-2002, 13:29
Toscane
Toscane is offline
Hooguit 3 drankjes op een avond, kan er ook nie veel meer op want dan word ik misselijk. Maar maakt me nie zo veel uit, ga toch meestal voor water en dan heb ik ook plezier
Oud 20-11-2002, 16:11
Rhinus
Rhinus is offline
Als ik uit ga en ik kom nuchter thuis, dan was het niet gezellig.
Oud 20-11-2002, 16:41
heldin
heldin is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
hoezo niet? was het niet gezellig omdat je dan niet veel gedronken hebt, of heb je niet veel gedronken omdat het ongezellig was?
Oud 20-11-2002, 18:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Oud 20-11-2002, 20:43
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
mijsje schreef:
hoezo niet? was het niet gezellig omdat je dan niet veel gedronken hebt, of heb je niet veel gedronken omdat het ongezellig was?
1 van die 2 he .

Kan allebij.
Oud 21-11-2002, 10:12
Studentje
Studentje is offline
Natuurlijk kan ik ook zonder drank plezier hebben als ik uitga. Maar ik heb ook zat plezier als ik wel drink. Dus waarom zou ik het laten. Maar als ik de volgende dag tentamen heb dan blijft het ook bij cola en water, terwijl het dan ook leuk is.
Oud 21-11-2002, 11:37
Esmée
Esmée is offline
Drink meestal wel, soms veel als ik daar zin in heb, maar das eigenlijk alleen op bepaalde feestjes of zo. Verder drink ik helemaal niet zo superveel, soms ook wel eens helemaal niet, allemaal prima..
Oud 21-11-2002, 11:53
Six4Eight
Six4Eight is offline
Oh nee hoor, ik drink maar heel weinig. Kan me ook voorstellen dat ik als ik mijn rijbewijs straks heb iedere keer tot BOB bevordert wordt, maar dat zou me niet eens uitmaken. Vermaak met prima met frisdrank.
Oud 22-11-2002, 15:27
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Oh nee hoor, ik drink maar heel weinig. Kan me ook voorstellen dat ik als ik mijn rijbewijs straks heb iedere keer tot BOB bevordert wordt, maar dat zou me niet eens uitmaken. Vermaak met prima met frisdrank.

leuke sig
Oud 22-11-2002, 17:15
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
Urm...

Ik ga nie zo heel veel uit, maar ja... 'k denk, statistisch weergegeven:

39% aangeschoten
49% stoned
10% helemaal niet onder de invloed
2% synthetische middelen

Van de keren dat ik uitga. Blowen is 't relaxt vroeger vond ik het niks blowen en dansen maar op de 1 of andere manier is dat veranderd bij mij.
Oud 22-11-2002, 17:17
Verwijderd
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Offtopic: Ik zag jou lopen vrijdag denk ik

Ontopic: Ik drink meestal niet zoveel. Dus ik heb zonder drank ook wel een gezellige avond ja
Vrijdag?? Waar?
Oud 23-11-2002, 01:42
Verwijderd
Ik kan me eigenlijk geen uitgaansavond voorstellen zonder bier. Het hoort gewoon bij elkaar: gezelligheid, biertje, sigaretje. Sommige avonden drink ik niet bijzonder veel, dan hou ik op zodra ik geen dorst meer heb. Andere avonden kan ik wel blijven tanken, dan is het gewoon gaaf om iedereen lam te zien...
Oud 23-11-2002, 10:36
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
a new noise schreef:
leuke sig
Ja die komt nu een beetje stom over
Maar is een quote uit een liedje
Oud 23-11-2002, 10:47
Blenderhead
Blenderhead is offline
k denk dat k ook wel kan feesten als k geen bier op heb. maar dan moet k wel constant bezig zijn met de geweldige muziek die er altijd is...
Oud 23-11-2002, 12:24
AGH
AGH is offline
Ach, sinds enige jaren drink ik geen druppel alcohol meer en het uitgaansleven is er niet minder gezellig of saai op geworden.
Volgens mij hangt een topavond niet samen met de hoeveel cola, redbull, alcohol of andere versnaperingen je achter je kiezen en/of neusgaten hebt, maar meer met de mensen waarmee je bent. En uiteraard aan je humeur.
Drank en drugs versterken je gevoelens alleen maar, dus een kloteavond kan met drank op een rampzalige avond worden en andersom natuurlijk ook.
Maar ja, dat geldt ook voor iemand die nuchter is.
Soms zijn bezopen mensen irritant, soms zijn ze grappig.

Wat me wel kan storen zijn de alcoholische helden, mensen die alcohol nodig hebben om de held uit te hangen.
En de handtastelijke alcoholisten zijn ook ontzettend vervelend!
Oud 23-11-2002, 12:34
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ik heb al een half jaar nix gedronken ofzo...
altijd plezeier
als je veel drinkt ga je altijd zo hard op je bek in de pit
Oud 24-11-2002, 14:51
battlestar
battlestar is offline
Neu hoor, kheb niet per se alcohol nodig om het gezellig te hebben..
Hangt van de mensen/de sfeer/m'n humeur af..
Oud 24-11-2002, 15:00
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Op concerten drink ik niet veel.
Tijdens het stappen wel.
Oud 25-11-2002, 11:07
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:
Ik vraag me af hoe hier over drank gedacht wordt.
Drink je veel als je uitgaat? Heb je een top avond op alleen cola en spa, of kun je je een leuke avond zonder bier niet eens voorstellen?
Ik kan me een leuke avond met bier niet voorstellen

Maargoed, ja ik drink wel wat ja...niet superveel, maar toch wel aardig wat.
Citaat:

Zou je naar een feest gaan waarvan je weet dat de muziek helemaal jouw smaak is, er een goede sfeer is, maar waar geen alcohol geschonken wordt?
Zeker weten!!! Eindelijk mijn muzieksmaak!
Citaat:

en dan nog iets: vind je het terecht dat je officieel tot je 16e geen bier kan krijgen en tot je 18e geen sterke drank?
ja, volkomen terecht.
Oud 30-11-2002, 13:48
Rhinus
Rhinus is offline
In Brabant leren je ouder je al bier drinken op je 12e. Ik vind het ook vaag, maar 't is wel zo.
Oud 01-12-2002, 20:51
dreadlocks
dreadlocks is offline
met die stelling ben ik het nie eens. ik heb vaak meegemaakt dat ik het leuker heb als ik nuchter ben, dan als ik een jointje heb gerookt of te veel gedronken heb.

maar soms gaat er wel iets in hoor. maar het is niet zo dat ik het nodig heb om totaal uit m'n dak te gaan. neu. absoluut niet.

en als er mensen zijn die dat wel altijd nodig hebben om uit hun dak te gaan ....triest.
Oud 01-12-2002, 21:10
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
ik ga vaak zat uit zonder een druppel alcohol te drinken. laatst kwam ik maandag op school en vroeg iedereen hoeveel ik dat weekend wel nie gezopen had.. maark was gwoon vrolijk.. zonder alcohol heb ik het beter naar mijn zin (nie dikker achteraf en een kater enzo, da's ook een voordeel)
Oud 02-12-2002, 18:11
Rhinus
Rhinus is offline
missNMGN, je bent 15!
Oud 02-12-2002, 18:42
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
missNMGN, je bent 15!
euhh sorry maar ik vat um nie? ohh je bedoelt dat wij kindjes van 15 niet zuipen.. nou moet je es zien, is egt niet normaal.. alleen IK en wat vriendinnen nie...
Oud 02-12-2002, 19:00
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik probeer het meestal rustig te houden
vind het ook zo raar om ineens een liter per uur te drinken (doe ik thuis toch ook niet?)
maar ik drink wel wat

en ja ik vind het wel terecht dat die leeftijdsgrenzen er zijn
Oud 02-12-2002, 19:09
eztah
eztah is offline
Ik drink niet veel als ik uitga.
Meestal een of twee biertjes, maar dat is gewoon omdat ik bier lekkker vind, en niet om dronken te worden.

Ik vind het veel lekkerder om als ik op een relaxte plek ben een jointje te roken, en een biertje erbij...
Oud 02-12-2002, 19:35
Boogie
Boogie is offline
Als ik uitga, wil ik ook veel drinken, dan is het veel leuker vind ik
Oud 02-12-2002, 20:13
CokemanLalalala
CokemanLalalala is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Wrom zijn er zoveel meisjes die bijna nix drinken en nix uitgeven? Vaak hoor je ook altijd van meisjes dat ze plezier hebben zonder alcohol. Ik meen serieus dat ik meer plezier heb met alcohol op. Hebben die mensen die nix drinken geen bijbaantje ofzo? Dat het puur uit zuinigheid is?
wat te denken van die kinderen (lees: meisjes) die de hele avond met een chagerijnige smoel stil staan maar wel een leuke avond hebben zogenaamd. hoppaaaaa komen ze weer op msn: zaterdag lekker feesten in ........ !!!
weten gewoon niet waar ze het over hebben joh, ik dacht toen ik 16 was ook dat ik het in discotheken naar zijn zin had, terwijl ik gewoon uit ellende zoveel mogelijk (goor) bier ging zuipen eigenlijk
Oud 02-12-2002, 21:43
poecilotheria
poecilotheria is offline
hmm als ik uitga zuip ik nogal wat af......

of ik erheen zou gaan als er geen alcohol geschonken werd? mwa als er dan maar geblowed mag worden hehe

ik heb bier niet nodig maarja het is altijd een mooie toevoeging, als ik een beetje nuchter in een hoek ga staan is er ook geen klap aan.....met wat bier achter de kiezen heb je toch veel meer lol
Oud 02-12-2002, 22:08
heldin
heldin is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Wrom zijn er zoveel meisjes die bijna nix drinken en nix uitgeven? Vaak hoor je ook altijd van meisjes dat ze plezier hebben zonder alcohol. Ik meen serieus dat ik meer plezier heb met alcohol op. Hebben die mensen die nix drinken geen bijbaantje ofzo? Dat het puur uit zuinigheid is?
ik kan het leuk hebben zonder alcohol, maar met vind ik toch leuker. Dat komt vooral doordat ik dan losser ben, helemaal zonder alchol duurt het lang voor ik bijv durf te dansen
Dat ik weinig geld uitgeef tijdens het uitgaan komt doordat ik meestal met een klein groepje uitga. Eerst bij iemand thuis, en dan uit. Dan geeft iedereen een rondje en dan vind ik het wel genoeg, vind het heeeel vervelend om echt teveel gedronken te hebben. en ik heb ook geen zin om de hele avond naar de wc te moeten
Oud 02-12-2002, 22:10
heldin
heldin is offline
Citaat:
CokemanLalalala schreef:
wat te denken van die kinderen (lees: meisjes) die de hele avond met een chagerijnige smoel stil staan maar wel een leuke avond hebben zogenaamd. hoppaaaaa komen ze weer op msn: zaterdag lekker feesten in ........ !!!
weten gewoon niet waar ze het over hebben joh, ik dacht toen ik 16 was ook dat ik het in discotheken naar zijn zin had, terwijl ik gewoon uit ellende zoveel mogelijk (goor) bier ging zuipen eigenlijk
ik zie eerlijk gezegd vaker jongens die chagrijnig langs de kant staan om 'de vrouwen' te keuren
Oud 03-12-2002, 11:23
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
ja..
Oud 03-12-2002, 19:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
missNMGN schreef:
euhh sorry maar ik vat um nie? ohh je bedoelt dat wij kindjes van 15 niet zuipen.. nou moet je es zien, is egt niet normaal.. alleen IK en wat vriendinnen nie...
Dat je eigelijk nog niet eens in een disco mag en al helemaal niet mag zuipen.
Advertentie

Regels voor berichten