Advertentie | |
|
![]() |
|
De 35% stickers van de AH doen het bij mij ook altijd goed. Verder koop ik wasmiddel altijd in de aanbieding, dat scheelt echt super veel geld.
|
- Als je een vriezertje hebt: vlees dat in de aanbieding is in grootverpakking kopen en invriezen.
- Zoek in de supermarkt goed na de goedkoopste producten, die liggen vaak laag of uit het zicht, duurdere producten liggen hoger en zijn beter zichtbaar. - Let bij het vergelijken van de prijs ook goed op de prijs per kilo of liter, die geeft je een beter inzicht in het prijsverschil of hoe duur een product nu echt is.
|
![]() |
Als je meerdere supermarkten in de buurt hebt, zorg dan dat je weet welk product bij welke supermarkt het goedkoopste is. In elk geval van de producten die je veel gebruikt en die lang houdbaar zijn.
Euroshopper afbakbroodjes kosten bijvoorbeeld maar 18 cent, terwijl de afbakbroodjes bij de 'goedkope' super geloof ik 45 cent kosten. Veel merkproducten en de meeste versproducten zijn bij de goedkope super echter wel weer voordeliger. Meestal ga ik dus naar de goedkope super, maar voor een aantal dingen bezoek ik de AH. Pin niet alles, maar koop dingen contant. Ik pin elke week een vast bedrag, en daar doe ik m'n boodschappen van. Kleding moet je niet helemaal aan het begin van het seizoen kopen. Als je anderhalve maand wacht, dan komt bij de meeste kledingwinkels de eerste aanbiedingsronde al en dat scheelt al snel de helft. Daarvoor hoef je echt niet naar een outlet-winkel. Sterker nog: outlet winkels zijn vaak duurder dan de normale winkel tijdens de uitverkoop. Bovendien zijn goede outletwinkels niet overal te vinden, en dan zit je dus ook nog eens met reiskosten. |
![]() |
|
@ Ivo: bij de eerste aanbiedingsronde gaat er meestal maar 20-30% af, in de winkels waar ik kom tenminste.
Voor kleding kijk ik ook veel op marktplaats, soms zijn mensen gewoon op dingen uitgekeken en doen ze het voor een prikkie weg (iig minder dan je er in de winkel voor betaalt). |
![]() |
|
![]() |
Yay, voor dit soort dingen moet je wel veel tijd hebben.. Die tijd steek ik liever in een bijbaan een avond per week, dat scheelt een stuk maand aan het eind van je bankrekening.
![]() Maar goed, 35%-stickers zijn relaxed, Euroshopper ook en wat betreft kleding is budgetshoppen een hobby. Hoe goedkoper en toch leuk hoe beter..
|
Koop supergoedkoop pizzadeeg, een blikje tomatenpuree voor 8 cent bij de appie, leuk dat laatste een beetje op met gedroogde pizzakruiden, een restje kaas dat je hebt geraspt en een blikje sardientjes erbij en je hebt een meesterlijke pizza die je ook nog eens kan invriezen.
![]() Daarnaast kun je sommige frisdranken aanvullen met water. Appelsap en ijsthee vind ik bijvoorbeeld veel lekkerder (en dorstlessender!) als ik er water bijdoe (verhouding is meestal 1 op 1) en een pak gaat twee keer zolang mee. ![]()
|
Voor wie wel op hoogte wil blijven van de koopjes maar geen troep in zijn/haar brievenbus wil:
http://www.folderz.nl/index2.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en verder leefde ik weken op thee met speculaasjes en crackers met huttekase. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een vriesertje gebruikt ook stroom.
Wellicht dat als je toch een nieuwe koelkast/vriezer moet kopen dat het op dat moment verstandig is om er eentje te kiezen met een wat groter vriesvak. Ik heb zelf een tafelmodel koelkastje met vriesvakje van 18 liter (wel 4 sterren vriesvak en A-label). Met een beetje proppen gaat daar al best wel wat in. Vlees koop ik niet per kiloverpakking, maar wel vaak een pakje met 2 of 3 stuks als het in de aanbieding is. 1 stukje eet ik meteen op, de andere gaan (los van elkaar verpakt) in m'n vriesvakje. Zo heb ik altijd wel 3 of 4 soorten vlees op voorraad en kan ik lekker varieren. Ook is er dan nog ruimte voor een diepvriespizza en een heel brood in mijn kleine vriesvakje. Een andere tip is om meerdere porties tegelijk te koken. Zeker als je sausjes e.d. uit een pakje/zakje/potje gebruikt. Gewoon 3 of 4 porties maken met het zakje en dan alles wat je over hebt in porties invriezen. Dan heb je meteen je eigen magnetronmaaltijd, makkelijk voor als je een keer niet zo veel tijd hebt om te koken en toch goedkoop en gezond. Aardappels en pasta vind ik zelf niet zo lekker als het uit de magnetron komt, dus meestal vries ik alleen het groente/saus/vlees-prutje in en kook ik de aardappels of pasta wel 'vers'. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Bij de Jumbo krijg je alles (muv dagverse producten) met de datum van vandaag of morgen gratis mee.
Op de markt kun je aan het einde van de dag vaak erg goede koopjes scoren (dan willen ze de laatste zooi nog even kwijt). Hier heb je dan vaak voor 5 euro een flinke tas vol groente en fruit. En dan niet alleen maar bloemkool ofzo, maar dan stoppen ze er echt van alles wat in ![]()
|
Probeer bij de Jumbo juist de 4e in de rij voor de kassa te zijn (mits niet alle kassa's geopend zijn), je krijgt dan je boodschappen gratis!
Dit werkt trouwens niet als je met een groep vrienden gaat en allemaal een paar dingetjes op de band legt want dan merken ze meteen dat jullie bij elkaar horen en het 'erom doen' zeg maar. Ga gewoon eens op vrijdagavond of zaterdagochtend rond 11 uur boodschappen doen daar en je hebt een grote kans dat je de 4e bent. Bovendien zijn de boodschappen sowieso vrij goedkoop bij de Jumbo ![]()
||
Citaat:
![]() Aan de andere kant, met z'n drieen heb je meer ruimte nodig om een voorraad gehakt o.i.d. aan te leggen. In je uppie kan je waarschijnlijk nog wel met een enkele (beetje fatsoenlijk formaat) vriezer toe.
|
Als je een huishouden alleen hebt, kun je volgens mij bijna niet zonder vriezer. Het duurt dan zo lang voordat je een brood op hebt, dat hij dan echt niet meer lekker is.
Ik ga inderdaad graag 's ochtends vroeg naar de AH, want bij ons ligt dan alles vol met 35% stickers. Kun je een goede maaltijd van bij elkaar rapen. Koop wasmiddel alleen in de reclame. Dan scheelt het enorm veel!! Nog een kleding tip, koop merkbh's in de uitverkoop. De printjes zijn nooit echt 'uit' en wel heel voordelig. Laatst had ik 3 voor 17 euro, van Esprit. Dat had normaal 75 euro gekost. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Een halfje brood doe ik maar net 2 dagen mee. En dan moet ik me tussendoor al volstoppen met een paar sultana's ofzo, anders is dat halfje net even te weinig. Daarvoor is een vriezer dus niet echt nodig.
Neemt niet weg dat een vriezer of DIEPvriesvakje wel erg handig is om dingen wat langer te bewaren. Ikzelf heb een diepvriesvakje, als je alleen bent is dat net groot genoeg om er een weekvoorraad eten in te bewaren. Moet je wel een beetje proppen en netjes stapelen, anders past het niet. |
![]() |
|
![]() |
@ koekjes: Ook als je thuis zit kan het natuurlijk krap zijn, financiëel gezien. Niet alle ouders hebben een riant inkomen dus ook voor hen zijn bespaartips misschien wel heel handig.
En nog afgezien daarvan wil natuurlijk iedereen aan het eind van de maand wel een paar euro extra overhouden. Ook als het niet uit noodzaak is. Kun je na een hele tijd besparen misschien toch een keer (extra) op vakantie, of die mooie tv kopen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
En nog los daarvan is het een discussie die we hier in dit topic niet gaan voeren, want dat is nergens voor nodig. Als je het daar over wilt hebben, dan open je maar een nieuw topic.
Ontopic: Voor een hele week in 1x inkopen doen scheelt ook veel geld, want grotere porties zijn vaak goedkoper. Plus, je komt maar 1x per week in de supermarkt en komt daardoor ook minder in de verleiding om nutteloze troep te kopen ![]() |
![]() |
|
Albert.nl kan goedkoper zijn. Je betaalt dan wel vijf euro bezorgkosten maar je komt in de winkel niet in de verleiding om nog van alles en nog wat te kopen wat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Plus dat het gewoon heel relaxed is als je een feestje geeft en drie hoog achter woont (ze bezorgen tot in de keuken)
![]() Verder kan je bij de Action heel veel spullen (schoonmaakspullen, toiletartikelen, beddengoed, kantoorartikelen, handdoeken, verfspullen, auto en fietsbenodigheden, etc heel goedkoop krijgen. Is echt wel de moeite om eens te kijken ![]()
||
Citaat:
![]() Ook zonder merk zijn er veel leuke dingen verkrijgbaar. En wil je spaghetti topjes kopen, kijk dan eens bij de zeeman. Ze mogen daar veel troep hebben, maar de spaghetti shirtjes doen niet onder van de shirtjes die ze bij gewone kledingwinkels verkopen. Ze zijn daar 1,99 en 2,99 per stuk, terwijl je er in de winkel meestal 6,99 of 9.99 voor betaalt.
|
Panty's, sokken, ondergoed, onderlakens, matrasbeschermers, theedoeken, etc zijn ook allemaal prima bij de Zeeman. Je moet er gewoon een beetje doorheen kijken. Van die goedkope spaghetti-band hemdjes hebben ze ook vaak in de aanbieding bij de Kruidvat voor 2 euro. Verder heb ik altijd bh's van de Hema, twee stuks voor 10 euro
![]()
||
Citaat:
Als je goedkoop en voor een goede prijs/kwaliteitverhouding sokken en ondergoed wil inslaan, is bijvoorbeeld C&A een prima alternatief. Voor de huishoudelijke dingen is Hema wel prima, maar ik zou ook eens naar Blokker kijken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Eerste auto kopen Mali | 5 | 20-04-2012 15:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Illegaal downloaden kost een vrouw 220.000 dollar MelFi | 76 | 13-10-2007 00:01 | |
Drugs & Alcohol |
Legalisering Drugs. Isa | 28 | 31-12-2001 11:13 |