Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dit is de tweede keer dat ik als wolf overleef, blijft toch lastig soms. Wel leuk dat VeGs ons zo fel aan het verdedigen was, met name CoT en mij, hoewel ze op het einde wel op mij stemde geloof ik. Maar dat was de reden dat we haar niet weer hebben geprobeerd op te eten, want we wisten natuurlijk dat ze bane was. Maar ze verdedigde ons steeds zo ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() We probeerden toen dit kunstje al te flikken. Als toen niet CoT, maar een dorpeling er uit was gegaan, hadden we toen al gewonnen. We hoopten dat we de stemmen konden verdelen en wat verwarring te zaaien, zodat jullie bij gelijkspel tussen wolven en dorpelingen voor de dorpeling zouden gaan. Maar toen werd er te massaal op CoT gegaan om haar er nog in te houden, helaas ![]() Maar op het moment dat zeker was dat CoT en Sherco wolf waren, moesten ze er in blijven. Alleen ik dacht dat jij en Dabo wolf waren, met Arpos als verrader. Pas aan het eind van deze rond begon ik echt te geloven dat Sterretje wolf was. Het was echt een raar spel. Eerst probeerden we met het verkloten van de stemmingen gewoon wat reacties uit te lokken. Daar kwam niets uit maar het ging het zo goed met dorpelingen ophangen, dat we maar probeerden over te blijven met de wolven. (Ongeveer toen DP dood ging). Maar ik heb echt iedere mogelijke combinatie in mijn hoofd gehad en ik vermoedde tot op deze ronde dat we Arpos, Sherco en Dabo er in moesten houden. ![]() Je wilt mijn pm's aan EoS ook echt niet lezen; daar wisselt de ene theorie naar de andere. ![]() Maar complimenten; jullie zijn echt lang niet verdacht geweest. ![]() Zo lang, dat we maar met jullie mee zijn gaan liften ![]() Laatst gewijzigd op 23-02-2009 om 21:56. |
![]() |
|
Waarom hing men (de twee dorpelingen) Sherco niet op?
Nouja gefeli geliefden, deftig gespeeld! Dat Vegs een special had was wel duidelijk trouwens aangezien ze had gezegd niet actief mee te kunnen doen ofzo, maar ze was wel dusdanig actief dat ze niet weer een butdorpelingetje was ![]()
|
Nou ja... dat beweerde ik vorige keer ook... En toen was ik dorpeling en toen had ik ook hele theorien.
![]() Ik moet gewoon niet mee doen als ik geen tijd heb, want anders kan ik het toch niet laten. ^^ En waarom niemand Sherco wilde hangen, snap ik ook niet. Daar was ik best bang voor. Nee, maar... raar spel. Eerst wilden we de wolven hangen, en toen we ongeveer door hadden waar we die moesten zoeken, waren er zoveel dorpelingen dood dat we ze juist niet meer wilden hangen. @ Sterretje: jullie waren niet de enige twee die para waren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Yeah gewonnen!
![]() Prachtig spel dit. Kudos aan VeGs, het was echt een plezier om met je samen te werken. Kudos ook aan de wolven, jullie waren heel goed in het verbergen van jullie identiteit. We hebben eigenlijk het halve spel gedacht dat DP verrader was en Daboman wolf. Op het eind verdachten we echt iedereen van wolfzijn behalve Kazet. ![]() ![]() ![]() Jullie waren zeker ziek van wantrouwen ten opzichte van elkaar? ![]() Anyway, goed gespeeld allemaal maar wij waren toch net wat beter ![]()
|
Kudos to you too, EoS!
Ik snap nog steeds niet hoe je het voor elkaar hebt gekregen om het hele spel nauwelijks verdacht te worden, én niet opgegeten te worden! ![]() Maar indd, in begin op Lisaah stemmen werkte alleen maar tegen ons; we hadden echt geen idee waar we ze zoeken moesten. ![]() Ik ben ook best benieuwd wat mensen nou echt gestemd hebben; er is echt een hoop gekloot. |
![]() |
||
Citaat:
![]() in ieder geval lees ik net al die onzin over dabo nog niet gelezen, ik dacht dat dabo eraan ging, maar nee hoor Kazet? waarom?... anyway, de fout was al gemaakt bij sherco en dat daarna juist de ziener dood ging, vegs was echt al heel de tijd op de goede weg ![]() Verder ben ik het ermee eens dat de wolven vegs of EoS die ik er al eerder uitwilde nog konden opeten, eigenlijk dacht ik daar nog aan en vond het jammer dat ze dat nog niet hadden gedaan ook. Een beetje gewonnen ![]() iemand mn hints nog opgepakt?
||
Citaat:
![]() Maar goed, als we allebei op sherco hadden gestemd had het gelijkspel geweest tussen jou en sherco. Rara wie kiezen ze dan? ![]()
|
@ Arpos:
Ik schrok me kapot toen je ging beweren dat ik geliefde was, want ergens had ik al het idee dat LF ziener was (dacht alleen dat CoT verrader was). ![]() Maar toen je door ging op CS en LF daarna dood ging, kreeg ik wel het vermoeden dat je verrader was. Maar dat was ook pas op het einde echt duidelijk; ik heb je aan het begin lang vertrouwd. ![]() Het was trouwens wel jouw opmerking waarin je sterretje niet noemde als geliefde (en dabo en sherco wel) waardoor ik haar serieus begon te wantrouwen en Dabo begon te geloven (lekker op tijd; half uur voor einde ![]() En miss dat ze me ook niet opaten, omdat ze me als eerste al hadden opgegeten? Tenminste, als je denkt dat je medewolf geliefde is, zou ik niet verwachten dat die zijn geliefde-bane zo snel op zou laten eten. Nee, echt, wat aan para-spel ![]() ![]() (Ik dacht trouwens in eerste instantie dat Kunst cupido was ![]() @ Dabo: als Kazet op je mee was gegaan, hadden EoS en ik alsnog op jou gestemd, vermoed ik. Ik was wel heel bang dat Arpos op me ging stemmen, want die werd ineens te vriendelijk met 'VeGs vertrouw ik'. En je was niet de enige met die vergissing: ik heb de dood van DP ook gedacht dat de ziener niet de geliefden-rol mee kreeg. Moesten we ineens ook op zienerjacht ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Zes kleine forummetjes, hadden met elkaar gemier.
Twee waren al een tijdje weg, dus waren er nog vier. Zonder verder aandacht te besteden aan het lichaam van Kazet Nagorra rende VeGs de deur uit en sprintte de trap af. Sherco probeerde haar te volgen, maar ze werd tegengehouden door Eye of Sauron en arPos. -‘Blijf rustig. Ze is veilig beneden.’ -‘Wat? Helemaal niet!’ De schrik sloeg Sherco om het hart. ‘Tenzij jullie de moordenaars zijn!’ Eye of Sauron en arPos keken elkaar aan. Het bleef even stil. -‘We moeten sterrenmeisje wakker maken,’ onderbrak Sherco de stilte. Snel liep het trio naar de andere kant van de gang. Ze gingen de trap voorbij, waarna ze uitkwamen bij de deur van sterrenmeisje. Die was open. Direct toen arPos de deur opende zag hij dat waar hij al voor had gevreesd werkelijkheid was geworden: ook zij had het moeten ontgelden. Levenloos lag ze op haar bed, waarschijnlijk was er weer cyaankali gebruikt. Zo vlug als ze konden renden Sherco, arPos en Eye of Sauron naar beneden. Ze konden VeGs niet vinden en besloten daarom naar buiten te gaan. Ze daalden het pad af naar het schuurtje, en keken weer naar binnen. Daboman lag nog steeds in bed. -‘Hij kán gewoon niet dood zijn,’ meende Sherco. -‘Maar hij kan het ook niet hebben gedaan.’ ArPos wreef wat over de ruit. ‘Hij kan hier nooit uit zijn gekomen zonder de deur in te trappen.’ -‘Hij had wel de gelegenheid, de hele nacht lang. Als hij op één of andere manier toch naar buiten had kunnen komen…’ Eye of Sauron peinsde. -‘Wacht eens,’ zei Sherco. ‘Ik bedenk me nu pas dat de moordenaar dit hele eiland heeft geregeld. Hij heeft natuurlijk gewoon een sleutel gehad!’ -‘Is hij niet gefouilleerd ofzo?’ -‘Nee. Niemand heeft er aan gedacht.’ -‘Laten we die deur intrappen en hem bij zijn klauwen grijpen. Met z’n drieën kunnen we hem gemakkelijk aan.’ -‘Jullie weten nu hoe het moet hč?’ vroeg Sherco. Eye of Sauron en arPos knikten. Met een vloeiende beweging trapten ze de deur in, Sherco stond achter hen klaar met een stuk hout om er op los te slaan. Er gebeurde niets. Daboman keek niet eens op, maar lag roerloos in zijn bed. Eye of Sauron schraapte al zijn moed bij elkaar en liep voorzichtig op Daboman af. Sherco was echter inmiddels wel wat gewend en pakte Eye of Sauron bij zijn arm. -‘Ik doe het wel.’ Met flinke passen liep ze op de dekens op de grond af en trok deze naar achter. De doodsoorzaak was duidelijk. Daboman was door het hoofd geschoten. Verschillende scenario’s suisden door de hoofden van de drie forummers. Ze stonden daar, lijkbleek. Elk keek de andere twee aan, wachtend. Uiteindelijk begon arPos een analyse, zoals hij dat vaker deed. Hij voelde aan een hand van Daboman. -‘Hij voelt koud aan. Hij moet vannacht vermoord zijn. Sterrenmeisje en Kazet waarschijnlijk ook. Iedereen kan het dus gedaan hebben. We zijn nog met vier over. Eén daarvan moet de moordenaar zijn. Ik verwacht niet dat het één van de meiden is. Er blijft dus nog één over. Dat is Eye of Sauron.’ ArPos keek met een strakke blik naar zijn mede-forummer. Hij verwachtte dat zijn verdachte onmiddellijk in verweer zou gaan, of hem zou aanvallen. Daarom zette hij zich schrap. Eye of Sauron keek hem aan en zei: -‘En ik weet dat jij het gedaan moet hebben arPos. Ik verdenk de meiden ook niet.’ In een tel van een seconde vlogen de heren elkaar in de haren. Het was geen simpel kwajongens gevecht, ze wilden elkaar dood maken. Met bruut geweld probeerden ze elkaar de genadekap toe te dienen. Sherco vluchtte van angst het schuurtje uit en rende naar het landhuis. De deur stond wagenwijd open, ze kon zich niet herinneren of ze die hadden dichtgedaan of niet. Ze liep de hal in, en keek of ze VeGs ergens kon vinden. Ze doorzocht de keuken, de zitkamer, de bibliotheek, nog een paar andere kamers, en besloot toen boven te kijken. Ze ontdekte echter niemand. Radeloos liep ze naar haar eigen kamer, maar voelde zich daar niet veilig. De muren leken op haar af te komen, elk moment verwachtte ze dat arPos of Eye of Sauron de deur in kwam trappen. Met het haar in het hoofd daalde ze de trap weer af, en ze liep rondjes door de hal. Zenuwachtig wierp ze een blik in de zitkamer, en zag iets dat ze daar niet eerder had zien liggen. Ze naderde het voorwerp dat op een tafeltje lag, en pakte het op. Het was een pistool. De tranen sprongen Sherco bijna in de ogen van geluk. Nu voelde ze zich een stuk veiliger. Ze zocht een dikke jas en deed deze aan, om het pistool in te kunnen verbergen. Snel liep ze weer naar de hal en deed de voordeur open. Op dat moment zag ze arPos naar boven komen. Het lichaam van Eye of Sauron lag voor het schuurtje. Sherco besloot af te wachten. Ze moest een manier vinden om uit te maken wie van de twee de moordenaar was. Als het arPos was, moest ze oppassen. Anders was het voorbij. De gehele tijd dat arPos naar boven strompelde dacht ze na over wat haar kon overtuigen van het feit dat Eye of Sauron de dader was. Maar ze wist het niet. Vlak voordat arPos boven was schoot haar een gedachte binnen. Ze kon arPos gewoon doodschieten, en samen met VeGs als overlevende uit de strijd komen. Maar als hij niet was… ArPos kwam boven, en keek Sherco doordringend en hijgend aan. -‘Ik weet wat je denkt,’ zei hij. ‘Ik besef dat je me niet vertouwt. Maar je moet! Het was Eye of Sauron! Ik zou nu naar je toe kunnen stappen en je wat aan doen, maar dat doe ik niet. Want ik ben het niet. Je moet me geloven!’ Sherco dacht na. -‘Eerst moeten we VeGs zien te vinden. Als we met z’n drieën zijn kunnen we jou vastbinden of iets en daarna wachten tot er een boot langskomt.’ -‘Maar ze zullen denken dat ik het ben geweest. Ze zullen me opsluiten!’ -‘Ze zullen denken dat we het alledrie zijn geweest, maar daar hebben we niets aan. Als we het maar overleven.’ -‘Goed, we moeten VeGs vinden.’ ArPos hijgde nog steeds, het zweet droop van zijn gezicht. ‘Waar kan ze zijn?’ -‘Ik heb het hele huis doorzocht. Daar is ze niet. Ze kan dus alleen op het strand zijn, aangezien ze ook niet bij het schuurtje is. Het is ook logisch dat ze daar heen is gegaan, ze hoopt dat de pond haar komt halen of dat er een andere boot langskomt.’ -‘Oké, dan doen we. Laten we bij het strand gaan kijken.’ -‘Jij gaat voorop, en je loopt twintig meter voor me.’ -‘Wat jij wilt. Ik doe alles om te bewijzen dat ik het niet ben.’ Eén klein forummertje, bleef helemaal alleen. Dat kon zij echt niet hebben, dus bleef er toen niet één. De twee forummers liepen langzaam het pad richting het strandje af. ArPos was afgepeigerd van het gevecht met Eye of Sauron, en van het omhoog klimmen. Sherco voelde dat ze de situatie onder controle had, ze liep geduldig achterop. Vanaf een afstand moet het er gek hebben uitgezien: twee mensen die als enige naar benenden lopen op een bijna verlaten eiland, met twintig meter ertussen. De zon scheen fel op het gezicht van Sherco, ze voelde zich goed. Ze zou het overleven. Vanaf het begin af aan had ze er al een slecht gevoel over gehad, maar ze had er niet naar geluisterd. Gelukkig kwam het nu toch nog allemaal goed. Ze keek naar arPos, deze stond nu stil op de plek van waar hij het strandje kon zien. -‘Ik zie niets!’ riep hij. Sherco verstond hem maar net. ‘Ik zal verder het strand op moeten om ook achter die heuvels te kijken!’ -‘Oké! Ga maar!’ ArPos liep over het kleine stukje strand richting een heuvel, waarachter ook een soort aanlegplaats was gemaakt. Hij kon er nog niets van zien. Sherco volgde hem op de voet, afwachtend. Net toen arPos de hoek was omgegaan stond hij voor de tweede keer stil. Hij keek niet achterom, maar bleef staan. -‘Wat is er?’ ArPos gaf geen antwoord. Hij stond daar, en keek voor zich uit. Sherco waagde het om dichterbij te komen, om te zien wat arPos zag. Langzaam, en met een boogje om hem heen probeerde ze een punt te vinden waarop ze om de hoek kon kijken. Toen ze vijf meter van hem vandaag was, en bijna met haar voeten in het water stond, zag ze het. Op het strandje, vlakbij de aanlegplaats, lag VeGs. ArPos en Sherco hoefden er niet heen te lopen om te zien dat ze dood was. Er was geen andere mogelijkheid. Sherco bedacht zich geen moment en greep naar haar binnenzak. Ze haalde haar pistool echter nog niet tevoorschijn. ArPos stond nog steeds met zijn rug naar haar toe. Toen zijn gedachten eenmaal weer op orde waren, draaide hij zich om. -‘Dus toch! Ik had nooit gedacht dat jij het had gedaan! Een moordlustige vrouw!’ -‘Wat? Probeer je nog steeds te ontkennen?’ -‘En jij dan? Hier staan we met z’n tweeën. Je hoeft er geen doekjes meer om te winden hoor! Hoe heb je trouwens al die moorden gepleegd? Je bent wel redelijk sterk, maar ik had toch echt gedacht dat een man alleen zoiets kon doen. Of wacht, natuurlijk. Op het moment dat je die deur intrapte had ik al moeten weten. Je doet één of andere vechtsport!’ -‘ Probeer je me gek te maken ofzo? Ik trap er mooi niet in.’ Sherco trok haar pistool. Van schrik sprong arPos achteruit. Sherco was verbaasd geweest over de reactie van arPos, maar wist zeker dat hij de moordenaar geweest was. Ze had alle doden met haar eigen ogen gezien, en arPos was de enige nog levende persoon op het eiland. Woest keek ze hem aan, en met kracht haalde ze de trekker over. Na het schot leek alsof er geen geluid meer bestond, en alles vaag werd. ArPos viel als in slowmotion in het ruige zand, en bleef roerloos liggen. Sherco keek naar de zon, voelde de stralen haar gezichtje verwarmen. Ze voelde zich machtig, gelukkig bijna. Hoewel ze de tragedie niet meer uit haar leven zou kunnen wissen, was ze blij dat ze het had overleefd. Er was geen boot te zien, daarom besloot ze terug te lopen naar het huis. Plotseling besefte ze iets ernstigs. Door deze rampzaligheid zou het forum zonder meer gesloten worden. Misschien zouden fora op heel het internet worden verboden. Haar euforische stemming zakte ineen bij deze gedachte. Haar denkvermogen was gesplitst in twee helften, één van opluchting, en één van gruwel. Sherco stond in de verlaten hal, en liep naar de zitkamer, de plek waar ze haar redder had gevonden. Ze bedacht de dingen die waren gebeurd, het eiland, de moorden, de gedichtjes… de gedichtjes! Wat hadden die te betekenen gehad? Wat voegde ze toe? Terwijl ze dit dacht gleden haar ogen naar de salontafel. Daar stonden nog steeds de Saaipod boxjes van de afgelopen nacht. Wat was alles snel gegaan sindsdien. Ook lag er een boek naast de boxjes. Een dichtbundel. Ze pakte het op en opende het op de pagina met de boekenlegger. Daar stond het gedicht van de soldaatjes. Ze bekeek het laatste versje: One little Soldier boy left all alone; He went out and hanged himself and then there were none. ‘Grappig,’ dacht Sherco. ‘Helaas heb ik geen touw bij me.’ Ze legde het boek terug en pakte de boxjes op. Ze liep naar boven om haar spullen te pakken, en een manier te verzinnen om het eiland te verlaten. Ze liep voorbij de dodenkamers, een stuk minder zelfverzekerd dan voorheen. Ze keek nog eens naar haar hand, waar nog steeds wat bloed op zat van Kazet. Ze huiverde. Nog steeds was ze bang dat er elk moment een deur open kon vliegen en er een lijk op haar af kon springen. Kwam het door het gedichtje? Door het idee dat het forum gesloten zou worden? Of door het idee dat zij als enige overlevende als verdachte zou worden gezien en voor altijd in een cel zou moeten zitten? Ze opende de deur van de enige kamer die nog toebehoorde tot een levende forummer, en liet van schrik haar boxjes vallen. Midden in de kamer stond een stoel. Aan de lamp erboven hing een touw, in de vorm van een strop. Als in een trance stapte ze op de stoel en deed de strop om haar nek. Ze had geen keus gehad. Het moest en zou gebeuren. Wat had haar leven nog voor zin? Ze zat op een eiland met zeventien lijken, ze zou als verdachte worden gezien. Geen forum meer.. ze trapte de stoel weg. ![]() -‘Ongelooflijk,’ zei de man met de sterke kaaklijn, de neus waar eerst een snorretje onder had gezeten, de grijze haartjes, de witte tanden en de lieve oogjes. ‘Dat ik dit in mijn carričre nog mee mag maken. Er zijn hier dingen gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen.’ -‘Het is een tragedie,’ voegde de man met het hoedje, de fraaie snor, het ronde buikje en de nette schoenen toe. ‘Mijn vriend, onze grijze cellen hadden hier eerder aanwezig moeten zijn.’ -‘Kijk, hier is er weer één gestorven aan cyaankali. Gewoon in zijn slaap. Volgens dit dagboek dat is bijgehouden door één van de slachtoffers werd hij gevonden door een aantal forummers tegelijk, en controleerde eentje de spuit.’ -‘Er is teveel gebeurd om hier een conclusie uit te kunnen trekken, mijn vriend. Het raadsel zal met al deze mensen het graf in gaan.’ -‘Er wordt hier geschreven dat het niet kan zijn gedaan door iemand van buiten het eiland, omdat er mensen zijn vermoord tijdens de storm. Ze hebben het eiland afgezocht, maar hebben niemand gevonden. En hier is weinig mogelijkheid tot verstoppen.’ -‘Precies. Het moet één van hen zijn geweest. Alleen de laatste doden zijn niet te verklaren. Er wordt op een gegeven moment gesproken over vier aanwezigen. Het meisje dat dit dagboek schreef wist dat heel zeker omdat ze het zelf nog had gecontroleerd. In haar eentje. Ze was in huis gebleven toen de anderen naar buiten gingen, en had de laatste overlevenden gezocht. Ze vond echter alleen doden. Haar laatste woorden zijn die van haar poging bij de aanlegplaats een boot om hulp te roepen. Vervolgens ligt er een meisje daar, dood. In die tijd weten we niet wat er met de andere drie is gebeurd, nadat ze naar buiten zijn gerend. Eén van hen moet het meisje vermoord hebben. Maar wie, dat zullen we nooit weten.’ De heren liepen richting het strand, waar de politieboot op hen wachtte. -‘Waarschijnlijk één van de mannen. Echter, het is een flink stuk lopen naar het eiland. Het lijkt erop dat één van hen de ander heeft gedood, en de laatste gedood werd door het meisje aan de strop. Maar dat verklaart bijvoorbeeld niet hoe de mensen zijn vermoord terwijl deze mannen een vuur aan het maken waren. De twee die daarvan zijn overgebleven zijn namelijk niet teruggegaan naar het huis om nieuw hout te halen, zoals de twee verklaren die dat wel hebben gedaan. Ook is het niet duidelijk hoe één van de mannen de ander vermoordde, vervolgens het meisje op het strand doodde om vervolgens zelf vermoord te worden. Het meisje is namelijk met een pistool vermoord, en hij zelf ook, van een aardige afstand. Dat is te zien aan de kruitsporen en de voetstappen in het zand. In de tijd daarvoor kunnen het meisje aan de strop en de dode man op het eiland nooit bij elkaar zijn geweest, als één van hen de dader was. Want dan had de ander de één het meisje op het strand zien vermoorden. En de afstand tussen het strand en het schuurtje is te ver om alles in de tijd te doen tussen het vermoorden van de andere man en het meisje op het strand.’ -‘Wij zullen nooit weten wat er is gebeurd. Tenzij we opeens een fles zien drijven met daarin een brief van de dader.’ -‘Hoe kom je daar opeens op?’ vroeg de man met de kaaklijn verbaasd. -‘Ik weet het niet, het was zomaar een ingeving.’ Morgen nog een toegift met de ontknoping ![]()
Laatst gewijzigd op 23-02-2009 om 23:56. |
![]() |
||||||
Citaat:
dat jij geliefde was wist ik al maar ik kon je nergens echt verdacht maken waarmee me overbleef om sherco proberen te sparen en hopen dat de wolven ( ![]() naja tel daarbij op Kazet terwijl ik mezelf met een ander een gelijkspel wilde geven en je bent klaar als geliefde ![]() Heel EoS had ik al eerder geopperd maar niemand wilde er aan ![]() maarja, te veel op de wolven ik heb nu spijt dat ik in het begin zei: ach laat die geliefden maar... Citaat:
![]() Citaat:
jij en eos gooien kazet eruit (was dat een gokje of was dabo ook een optie?) terwijl kazet niet met dabo op jou meeging (gelijkspel = wolven jamjam = arPos succes wensen aan wolfjes) ik liet inderdaad ster eruit ik kan nu zeggen dat ik het botweg vergeten was maar ik probeerde sherco vrij te spelen omdat ik a) ster al een aantal keer had genoemd en b) omdat ik in en voor die post al alle namen zo'n beetje over en weer had gegooit. mja ik had gewoon CoT moeten zeggen voor de ziener doodging ![]() ![]() Citaat:
Sterretje speelde soms trouwens ook op de rand van de stoep... Nee, echt, wat aan para-spel ![]() ![]() (Ik dacht trouwens in eerste instantie dat Kunst cupido was ![]() Citaat:
1 dorpeling 2 wolven + verrader = win 2 dorpelingen over 2 wolven hoef ik alleen maar gelijkspel te creëeren of dorpeling 1 op dorpeling 2 te laten stemmen = win ik loog niet dat de geliefden essentieel waren ![]() nu ga ik het verhaaltje eerst eens lezen
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() We hebben zelfs een keer haar nek gered in het begin van het spel toen de meerderheid voor haar leek te gaan, door heel subtiel op iemand anders te stemmen ![]()
|
![]() |
Echt een leuk spel!
Mijn complimenten voor de verhalen! ![]() En voor de mensen die mij slecht vonden posten, ik ben nog nóóit een gewone dorpeling geweest.. (ook niet de keren dat ik dit spel met vrienden speelde) Dus ik weet gewoon niet hoe je dat moet doen ofzo ![]() Maargoed. Ik kijk uit naar de volgende keer! Ik vind het trouwens wel raar, die eerste stem ronde.., het klopte gewoon nietxD
Laatst gewijzigd op 24-02-2009 om 13:42. |
![]() |
|
Denk niet dat je het slecht speelde hoor, ziener had je gezien naja dan ben je de sjaak. Anders had je mssn nog best even geleefd want het leek dit potje wel of wolven gedoogd werden.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat met die omgekeerde psychologie was trouwens ook meesterlijk ![]()
|
![]() |
Ik dacht (in het begin) steeds dat VeGs de verader was! Ze nam het namelijk steeds voor ons op.. Maar toen we in het begin haar op wouden eten, ging dat niet... dus je kón helemaal geen verader zijn
![]() Ik had arPos ook helemaal niet als verrader gedacht eigenlijk o.o
|
Achttien kleine forummertjes, waren geveld tot op het bot.
Het verhaal was echter nog niet af, daarom hier het slot. “Beste lezer. Als u deze brief voor u heeft, is de fles die ik in zee heb gegooid aangespoeld. Het bevat de bekentenis van een reeks gruweldaden, die allen echter rechtvaardig kunnen worden genoemd. Lang heb ik nagedacht of ik deze brief wel zou schrijven, het raadsel zou immers nooit zijn opgelost. Toch kan ik het niet laten te vertellen hoe ik het heb gedaan, om als het ware een soort erkenning te genieten. Ik zal nooit weten of iemand dit leest. Toch bestaat de kans dat, waar ook ter wereld, deze fles aanspoelt. En u heeft nu de brief in handen. Het begon allemaal op het forum. Ernstige misdaden bleven onbestraft. Er bestond geen rechtvaardigheid meer. Een ban van een paar dagen was de hoogste straf. Daarna konden de forummers gewoon weer verder gaan met hun terreurpraktijken, alsof er niets gebeurd was. Ik kon het niet langer aanzien, en besloot actie te ondernemen. Ik organiseerde een forummeet, op een onbewoond en slecht bereikbaar eiland. Ik wist zeker dat de meeste forummers zouden komen, aangezien de laatste meet al van een tijd terug dateert. Van te voren had ik de nodige voorbereidingen getroffen; ik verzorgde voedsel voor op het eiland, een enkele pondreis, Saaipod boxjes, een gedichtenboek, een revolver en een touw. Ik stuurde een anonieme uitnodiging rond, de meeste ontvangers daarvan betroffen ook daadwerkelijk misdadigers. Onderweg kwam ik ‘toevallig’ een forummer tegen, welke eigenlijk niet zo veel kwaad had gedaan, maar wel een uitnodiging had ontvangen. Ik zorgde ervoor dat hij vergat een kaartje voor de trein te kopen en wachtte de conducteur af. Al eerder had ik zijn portemonnee gerold, en ik weigerde natuurlijk een kaartje voor hem te betalen. Als hij eens wist hoe dankbaar hij me eigenlijk mocht zijn. Bij de pond merkte ik dat er een aantal forummers verhinderd was, maar dat deerde niet. Er waren er genoeg om mijzelf te wreken voor het onrecht dat mij is aangedaan. Hier wil ik echter niet op in detail treden. Ik zal nu de werkelijke gebeurtenissen op het eiland Griend verhalen. De eerste personen die aankwamen waren Cup of Tea en Mutsieprutsie. Hen liet ik als eerste naar het eiland vertrekken. Vlak daarna arriveerde coolkast, en hij was mijn eerste zogenaamde partner. Laat ik voorop stellen dat ik alles in mijn eentje gedaan heb, ik heb alleen een aantal mensen als instrument gebruikt. Ik stapte samen met coolkast op de pond, en liet hem in de waan dat de geheime organisator mij anoniem iets had laten weten. Er zou een verrassing zijn, en daarvoor moest coolkast even meespelen in de verwarring. Hij zou laten weten dat er nog meer forummers aan zouden komen, en dat de deur gewoon open was. Toen we aangekomen waren, vlak na de twee meiden liet ik hem als eerste naar boven gaan, zelf wachtte ik op Pipkazet en Sterrenmeisje, en wij voegde ons bij hen. Ik had wel gedacht dat die mensen niet zo slim zouden zijn om te kijken of de deur misschien open was, daar had ik coolkast voor nodig, anders zou ik te snel verdacht zijn. Coolkast realiseerde zich pas dat ik er misschien iets mee te maken had gehad toen de derde moord voltooid was, die van Mutsieprutsie. Dat was de eerste waar zeker een moord in het spel was. Die op Kunst en LilyB waren erg simpel; Kunst voorzag ik van een scheutje cyaankali, en LilyB liet ik zachtjes voor altijd in slaap vallen. Ik werkte de slachtoffers ook in een logische volgorde af, hoe heviger de misdaad, hoe langer ze overleefden. Op die manier moesten ze langer met de angst om vermoord te worden leven. Op een gegeven moment lukte dit echter niet altijd meer. Nadat arPos en coolkast het boek dat ik in de bibliotheek had neergelegd hadden gevonden, begon coolkast mij echt te verdenken. Derhalve was zijn tijd aangebroken, en schakelde ik hem uit voordat hij zijn vermoeden durfde uit te spreken, dit gebeurde nog dezelfde avond. Vlak daarvoor had ik de moeilijkste operatie al verricht. Ik moest een tweede nietsvermoedende partner hebben. Van te voren had ik hier al voorbereidingen voor getroffen. Ik had sterrenmeisje later een uitnodiging gestuurd dan de anderen, en ik had haar niet bij de beschuldigingen genoemd. Het feit dat de andere forummers dit niet door hadden kwam geweldig uit. Ik vroeg haar er die avond naar, en ze was bang dat ik haar verdacht. Alles liep volgens plan. Ik verzekerde haar dat ik niet dacht dat zij de moordenaar was, en ik beloofde het feit dat ze niet was genoemd bij de beschuldigingen niet met de andere forummers te delen. Op die manier had ik haar onder controle, en vertrouwde ze mij meer. Ik stelde nadat coolkast en arPos weer even vertrokken waren een plan voor: om de dader in verwarring te brengen zou ik mijn eigen dood voorwenden. Hierdoor zou ik ook ongezien door het huis kunnen wandelen, om de dader op heterdaad te betrappen. Om het vertrouwen van sterrenmeisje volledig voor me te winnen, gaf ik haar de sleutel van mijn kamer. Dan kon ze me opsluiten als ze dit zou willen. Natuurlijk had ik een reservesleutel. Overigens, tussendoor analyseerde ik gewoon mee, en zei ik precies de dingen waardoor mensen mij minder zouden verdenken, bijvoorbeeld het feit dat ik toegaf geen alibi voor sommige moorden te hebben. De volgende dag werd eerst het lichaam van coolkast ontdekt. Later was het tijd om het plan in werking te stellen. Ik deed wat watjes op mijn gezicht en wat make-up, als opgezwollen gezicht. Ik legde de naald met cyaankali onder mijn nek, zodat het leek alsof deze er in stak. Vanaf de deur was dat niet precies te zien. Sterrenmeisje vertolkte haar rol uitstekend. Ze bereikte als eerste mijn kamer en liep direct op mij af, de anderen achter zich houdend. Ze pakte de naald en liet deze door Daboman analyseren, die direct wist wat het was. Hierdoor werd hij alleen maar meer verdacht. Hij studeerde namelijk iets met medicijnen, en hij ontdekte coolkast. Hierna ging alles in volle vaart. Nog dezelfde avond kreeg ik een uitgelezen kans om light fighter en Cup of Tea om te brengen. Zij waren gewoon in huis, ik kon alles ongezien doen. In de verwarring die ontstond toen de jongens terugkwamen nam ik de gelegenheid om Cup of Tea, die ik vrijwel meteen te grazen had genomen toen ze boven was gekomen, boven aan de trap te zetten. Er waren nu twee moorden gepleegd na mijn zogenaamde dood. Sterrenmeisje probeerde mij een signaal te geven, ze riep zo hard als ze kon dat ons plan niet scheen te lukken. Toen ik dat hoorde voelde ik dat ze precies op dat moment besefte dat ik de dader moest zijn. Het maakte op dat moment niet uit, de andere forummers hadden Daboman als zondebok aangewezen. Bovendien was sterrenmeisje natuurlijk als de dood dat als ik wist dat zij me door had, ik haar direct zou ombrengen. Ze durfde het daarom niet te vertellen tegen andere forummers, wellicht ook omdat ze dan of voor gek zou worden verklaard, of ze als tweede dader zou worden aangezien. Daboman werd opgesloten in het schuurtje. De forummers gingen rustig slapen, in de overtuiging dat hun moordenaar veilig achter slot en grendel zat. Dit gaf mij alle gelegenheid om de zaak snel af te ronden. Die nacht vermoordde ik als eerste sterrenmeisje in haar slaap. Vervolgens probeerde ik hetzelfde bij Pipkazet, alleen werd deze wakker waardoor ik genoodzaakt was zwaarder geschut te gebruiken. Daarna volgde Daboman, en in de ochtend Cherry Springs, van wie ik de gitaar al had afgenomen. Hiermee komt deze vertelling bijna tot zijn einde. Van de laatste vier forummers vermoordde er één een ander. Toen ik vanuit het landhuis zag dat dit zou gaan gebeuren, besloot ik direct de revolver op een niet te missen plek te leggen. Sherco moest deze wel vinden nadat ze het gevecht ontlopen was. VeGs liet ik inmiddels naar het strand vluchten om haar daar te vermoorden, om verwarring te scheppen bij de laatste twee. Ze hadden nooit gedacht dat ik vlak achter hen bij een duin zat verstopt. Toen Sherco de trekker over had gehaald, had ik nog alle tijd om terug te keren naar het landhuis, het boek klaar te leggen en het touw op te hangen. Ik wachtte even af of de laatste der forummers zichzelf zou ophangen, anders had ik het zelf maar moeten doen. Gelukkig werd alles haar teveel, waardoor het gedicht precies werd opgevolgd. Er rest mij nu nog één taak. Om de inspecteurs volledig op een dwaalspoor te zetten, moet het hele eiland bestaan uit doden. Ik zal zometeen een handschoen aan doen om vingerafdrukken te vermijden. Vervolgens prik ik mijzelf met een lege naald in de hals, waardoor daar een gaatje ontstaat. De naald berg ik op waar iemand als Daboman deze zou opbergen, en ik neem het laatste restje cyaankali tot me. Ik zal direct sterven. Op het moment dat de levenloze lichamen zullen worden ontdekt, zal het tijdstip van overlijden niet met zekerheid kunnen worden vastgesteld. U zult niet kunnen ontkennen dat deze perfecte moord van een grootste genialiteit getuigd. Niemand zal ooit weten wie de moordenaar van Griend is geweest. Behalve tot dit moment, dat u deze brief heeft gelezen. Tot die tijd zal het raadsel opopgelost blijven…” Was getekend, Dark Phoenix ![]()
Laatst gewijzigd op 24-02-2009 om 21:55. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 84 deel 2 Verwijderd | 500 | 10-04-2011 22:55 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #56 Fantôme | 500 | 17-02-2009 21:33 |