Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Waar zou je op stemmen?
CDA 1 1.49%
PvdA 2 2.99%
SP 3 4.48%
VVD 2 2.99%
PVV/Wilders 21 31.34%
GroenLinks 7 10.45%
ChristenUnie 3 4.48%
D66 25 37.31%
SGP 0 0%
Partij voor de Dieren 1 1.49%
Trots op Nederland/Verdonk 0 0%
Anders, nl.: 2 2.99%
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2009, 18:03
Mephisto
Mephisto is offline
Ik denk dat het nog wel grappig gaat worden als Geertje mee zou gaan regeren. Ik vermoed dat hij dan dezelfde toekomst voor zich heeft als de LPF toen had.
Advertentie
Oud 04-03-2009, 18:16
Verwijderd
Het probleem van de VS is weer dat de kamers regelmatig de tegenovergestelde politieke invulling van het witte huis hebben. Dat is ook niet echt prettig.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 19:06
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Ik vind het amerikaanse systeem beter, je stemt en je wint of je verliest en als je verliest moet je maar 4 jaar je bek houden. Hier kan de partij waarop je stemt winnen (als in de grootste worden) en toch niet regeren. Hier kies je de poppetjes en nooit het beleid want het beleid is altijd een compromis tussen verschillende partijen die verschillende standpunten hadden toen ze de verkiezingen ingingen, die voglens diezelfde partijen wezenlijk verschilden van die van andere partijen en als het pluche dan in zicht komt lijken ze plotseling zo wonderbaarlijk veel op elkaar dat ze samengevoegd kunnen worden in beleid.
Dat vind ik ook. Hier is nooit iets zeker als je stemt
Oud 04-03-2009, 19:07
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Ik denk dat het nog wel grappig gaat worden als Geertje mee zou gaan regeren. Ik vermoed dat hij dan dezelfde toekomst voor zich heeft als de LPF toen had.
Als hij niet doodgeschoten wordt. Trouwens vind ik dan Pim het allemaal beter voor zich had dan Geert.
Oud 04-03-2009, 19:26
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Als hij niet doodgeschoten wordt. Trouwens vind ik dan Pim het allemaal beter voor zich had dan Geert.
Pim zou al helemaal een drama zijn geworden. De coalitieonderhandeling in rotterdam zijn pas gaan lopen op het moment dat Pim zich er niet meer mee ging bemoeien en het clubje idioten dat zich in zijn kielzog bevond, nou ja, er is een reden waarom de LPF niet meer bestaat.
Oud 04-03-2009, 20:09
Verwijderd
@Veroorzaker
Het Amerikaanse systeem werkt corruptie en belangenverstrengeling in de hand, mensen zijn enorm ontevreden over de politiek en het vertrouwen in de overheid is laag. De opkomst bij de verkiezingen is ook veel lager dan in Nederland. Het Nederlandse systeem noem je "schijndemocratie" maar een tweepartijenstelsel met twee bijna dezelfde partijen noem je democratisch?! Ben je serieus?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 20:22
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Pim zou al helemaal een drama zijn geworden. De coalitieonderhandeling in rotterdam zijn pas gaan lopen op het moment dat Pim zich er niet meer mee ging bemoeien en het clubje idioten dat zich in zijn kielzog bevond, nou ja, er is een reden waarom de LPF niet meer bestaat.
Nou, laten we dan maar lekker bij GroenLinks blijven hè?
Oud 04-03-2009, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Nou, laten we dan maar lekker bij GroenLinks blijven hè?
Hoe kom je daar bij?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 20:28
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Hoe kom je daar bij?
Plotselinge ingeving.
Oud 04-03-2009, 20:40
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
@Veroorzaker
Het Amerikaanse systeem werkt corruptie en belangenverstrengeling in de hand, mensen zijn enorm ontevreden over de politiek en het vertrouwen in de overheid is laag.
Zoals ik al eerder aangaf vind ik een laag vertrouwen in de overheid positief omdat er dan meer initiatief vanuit de bevolking komt. Corruptie en belangenverstrengeling ligt aan personen, niet aan systemen. Ik weet niet of het in het landelijk nieuws is geweest (anders is Italië ook een prachtig voorbeeld), maar hier in Z-Limburg zijn er wat dat aangaat ook wel wat beerputjes opengetrokken de laatste maanden.
Citaat:
De opkomst bij de verkiezingen is ook veel lager dan in Nederland
Als je alleen al een correlatie met het systeem aannemelijk kunt maken wil ik er best op ingaan, maar dit kan aan veel dingen liggen.
Citaat:
Het Nederlandse systeem noem je "schijndemocratie" maar een tweepartijenstelsel met twee bijna dezelfde partijen noem je democratisch?! Ben je serieus?
I'm supercereal! Het gaat mij om wat er na het stemmen gebeurt en ik denk dat als je dit systeem in nederland zou invoeren er na de verkiezingen meer mensen achter het regeringsbeleid zouden staan dan nu bij ons het geval is.
Oud 04-03-2009, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Plotselinge ingeving.
Foute ingeving
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 20:42
Verwijderd
De VS is juist een schijndemocratie vanwege het registered voting én het kiesmannensysteem.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 20:44
Mobius
Mobius is offline
Democratie is sowieso fail.
Oud 04-03-2009, 20:56
De Veroorzaker
Citaat:
De VS is juist een schijndemocratie vanwege het registered voting én het kiesmannensysteem.
Ja de VS is kut, i know, maar dat betekent niet dat wij het net zo doen met dat systeem.
Oud 04-03-2009, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Ja de VS is kut, i know, maar dat betekent niet dat wij het net zo doen met dat systeem.
Het is niet alles kut daar, net zo min dat alles hier kut is. Maar als je het over democratie hebt en dan vooral schijndemocratie, vind ik dat de VS zwaar verliest op die twee punten.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Democratie is sowieso fail.
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 21:31
De Veroorzaker
Citaat:
Het is niet alles kut daar, net zo min dat alles hier kut is. Maar als je het over democratie hebt en dan vooral schijndemocratie, vind ik dat de VS zwaar verliest op die twee punten.
Maar het gaat me om het systeem van de US (of engeland en ongetwijfeld meer landen), niet de uitvoering.
Oud 04-03-2009, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al eerder aangaf vind ik een laag vertrouwen in de overheid positief omdat er dan meer initiatief vanuit de bevolking komt. Corruptie en belangenverstrengeling ligt aan personen, niet aan systemen.
Dit is onzin, een systeem met slechte controle werkt corruptie in de hand. Mensen worden niet slecht geboren. Lees eens wat Camus, ofzo.
Citaat:
Ik weet niet of het in het landelijk nieuws is geweest (anders is Italië ook een prachtig voorbeeld), maar hier in Z-Limburg zijn er wat dat aangaat ook wel wat beerputjes opengetrokken de laatste maanden.
Kan, toch is het vertrouwen in de overheid in Nederland erg hoog. Zal toch iets met de kwaliteit van het systeem te maken hebben.
Citaat:
Als je alleen al een correlatie met het systeem aannemelijk kunt maken wil ik er best op ingaan, maar dit kan aan veel dingen liggen.
I'm supercereal! Het gaat mij om wat er na het stemmen gebeurt en ik denk dat als je dit systeem in nederland zou invoeren er na de verkiezingen meer mensen achter het regeringsbeleid zouden staan dan nu bij ons het geval is.
Waarom zou dat bij Amerikanen niet zo zijn en bij Nederlanders wel?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 23:00
De Veroorzaker
Citaat:
Dit is onzin, een systeem met slechte controle werkt corruptie in de hand. Mensen worden niet slecht geboren. Lees eens wat Camus, ofzo.
De mens is van nature goed voor zichzelf en slecht voor zijn omgeving

Aangezien het vorige boek dat je aanraadde goed beviel zal ik eens zoeken, heb je een titel?
Citaat:
Kan, toch is het vertrouwen in de overheid in Nederland erg hoog. Zal toch iets met de kwaliteit van het systeem te maken hebben.
Of met de domheid van de burger
Citaat:
Waarom zou dat bij Amerikanen niet zo zijn en bij Nederlanders wel?
Sorry, wat precies?
Oud 04-03-2009, 23:04
Verwijderd
Citaat:
De mens is van nature goed voor zichzelf en slecht voor zijn omgeving

Aangezien het vorige boek dat je aanraadde goed beviel zal ik eens zoeken, heb je een titel?
Och, romans zijn altijd zo omslachtig...

http://en.wikipedia.org/wiki/Existentialism

Wikipedia niet!
Citaat:
Of met de domheid van de burger
Lijkt me sterk.
Citaat:
Sorry, wat precies?
De tevredenheid m.b.t. het beleid.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 23:07
De Veroorzaker
Omdat wij veel slimmer zijn! Nee maar amerikanen zijn toch nog tevreden?

Citaat:
Och, romans zijn altijd zo omslachtig...

http://en.wikipedia.org/wiki/Existentialism
http://en.wikipedia.org/wiki/Recipro...cal_philosophy)
Maar dat ligt buiten het topic

Laatst gewijzigd op 04-03-2009 om 23:19.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Omdat wij veel slimmer zijn! Nee maar amerikanen zijn toch nog tevreden?
Nee, Amerikanen zijn zeker niet tevreden met de politiek.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 09:37
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Nee, veel Amerikanen zijn zeker niet tevreden met de politiek.
Oud 05-03-2009, 12:43
Elle
Elle is offline
Nederland op de tweede plaats. Naiz, naiz! Ik kreeg altijd de indruk dat we relatief gezien aardig ontevreden waren.
Oud 05-03-2009, 12:58
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Nederland op de tweede plaats. Naiz, naiz! Ik kreeg altijd de indruk dat we relatief gezien aardig ontevreden waren.
Nederland scoort overal heel goed, maar gek genoeg zijn relatief veel Nederlanders niet blij Nederlander te zijn. Bron. Alleen Japanners en Duitsers schamen zich vaker voor hun nationaliteit.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 13:06
De Veroorzaker
Citaat:
Aw, people can come up with statistics to prove anything, Kent. Forfty percent of all people know that.
Ofwel leuke site, maar wat is de definitie van confidence in het onderzoek, wat is de doelgroep (is die representatief voor de bevolking of voor de CDA-stemmer?) etc. etc.

Maar het lijkt mij vreemd als confidence in parliament = tevredenheid met regeringsbeleid. Ik heb absoluut vertrouwen in ons parlement als instituut, al zou ik het graag anders zien, maar ik ben het niet eens met het regeringsbeleid en de poppetjes.

Edtit: parliament =/= regereing.
Oud 05-03-2009, 15:40
Briseïs
Briseïs is offline
GroenLinks natuurlijk

Ik dacht trouwens dat dit forum bekend stond om de linkse rakkers. Valt nog wel mee gezien die poll.
Oud 05-03-2009, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Ofwel leuke site, maar wat is de definitie van confidence in het onderzoek, wat is de doelgroep (is die representatief voor de bevolking of voor de CDA-stemmer?) etc. etc.

Maar het lijkt mij vreemd als confidence in parliament = tevredenheid met regeringsbeleid. Ik heb absoluut vertrouwen in ons parlement als instituut, al zou ik het graag anders zien, maar ik ben het niet eens met het regeringsbeleid en de poppetjes.

Edtit: parliament =/= regereing.
Klopt, de cijfers voor vertrouwen in de overheid als geheel zijn nóg contrasterender, maar die staan niet op nationmaster.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 21:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
GroenLinks natuurlijk

Ik dacht trouwens dat dit forum bekend stond om de linkse rakkers. Valt nog wel mee gezien die poll.
Dingen zoals het beleid om bewust de kamernood onder studenten te verergeren, en ander asociaal gemeentelijk beleid, heeft GL fors stemmen gekost onder jongeren. Bovendien denken jongeren steeds vaker vanuit ratio in plaats van dogma, en krijgt Groenlinks dus ook electoraal klappen omdat mensen het vreemd vinden dat een partij die zichzelf groen noemt, verklaart tegenstander van duurzame groene kernenergie (en dus voorstander van meer CO2 uitstoot) is.

Om van de SP nog maar te zwijgen. Het is ronduit een uitzondering als een hoger opgeleide jongere daarop zou stemmen. Bijna niemand vandaag de dag is nog totalitair, anti-liberaal of marxistisch, bijna overal zijn er gematigdere standpunten gekomen onder jongeren, wat minpunten voor de SP betekend.

Hoewel ze in het gemiddelde kraakpand natuurlijk nog aardig wat aanhang zullen hebben.
Oud 05-03-2009, 23:30
Kitten
Kitten is offline
Welles-nietus discussies hebben we niets aan (dit ging over posts die ik heb verwijderd)
Oud 06-03-2009, 00:21
Verwijderd
Ik heb Partij voor de Dieren ingevuld, en ik zie dat ik tot dusver de enige ben.

Toelichting: ik kan me niet goed genoeg vinden in alle andere partijen. Daarnaast vind ik dierenwelzijn wel een heel belangrijk punt, en aangezien de andere partijen toch wel bestaansrecht hebben zonder mijn stem geef ik mijn stem gewoon aan de dieren. Ik heb niet de illusie dat het een grote partij gaat worden, of moet worden, maar ze hebben er stiekemweg toch al een aantal wetten en regels doorgekregen de afgelopen jaren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 08:19
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Daarnaast vind ik dierenwelzijn wel een heel belangrijk punt, ...

maar ze hebben er stiekemweg toch al een aantal wetten en regels doorgekregen de afgelopen jaren.
Ik vind het wel grappig. Ik ben bioloog en juist hier, waar mensen veel van dieren weten, stemt geen enkele dierbioloog op de PvdD. Of, zoals een professor van me zei: "Geen bioloog die zichzelf serieus genomen wil worden stemt op de PvdD".

Waar baseer je op dat ze ook daadwerkelijke diervriendelijke wetten doorvoeren op een verstandige, progressieve manier?
Oud 14-03-2009, 17:34
remy476
remy476 is offline
Oud 14-03-2009, 17:34
remy476
remy476 is offline
Nieuwe peilingen dus. Reden tot discussie.
Oud 14-03-2009, 18:25
T_ID
T_ID is offline
Nog steeds PVV > CDA. VVD een zetel omhoog. Christenunie en Groenlinks een zetel omlaag. Ik wilde de conclusie trekken dat dit aantoonde dat er nog hoop is voor Nederland, maar toen zag ik dat de PVDA een zetel gewonnen heeft en de daling van de SP niet doorzet.
Oud 15-03-2009, 23:56
De Veroorzaker
Ik hoop dat TON terminaal is.
Oud 16-03-2009, 18:20
Mobius
Mobius is offline
Die laatste zetel stroomt nog wel over naar de PVV, daarna is het over en uit voor Rita.
Oud 16-03-2009, 22:23
remy476
remy476 is offline
Rita komt idd niet ver denk ik. Je hoort ook niet echt veel van TON.
Oud 17-03-2009, 00:19
Wammus
Wammus is offline
Ik mag hopen dat Rita Verdonk zo snel mogelijk in het afvoerputje der vergetelheid terecht komt.

Ik zou op D66 stemmen.
Oud 17-03-2009, 00:49
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Die laatste zetel stroomt nog wel over naar de PVV, daarna is het over en uit voor Rita.

Dit idd. Dus prima dat haar hoofd niet meer zo vaak op tv komt, maar voor het voortleven van haar gedachtegoed maakt het helaas allemaal niet zoveel uit.

D66 it is. Jammer dat ze zo vreselijk pro Europa zijn atm, ik ben absoluut voor een Europa, maar meer met een kritische blik. Toch heb ik niets met de dogma's tegen Europa van andere partijen en ook op nationale punten kan ik het nog het best vinden in het programma van D66.
Oud 17-03-2009, 09:29
Verwijderd
Ach, een beetje media-aandacht en ze heeft weer tien zetels.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 09:54
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
STEYL - ''Ik wil premier worden''. Dat zei Geert Wilders maandagavond na afloop van een partijbijeenkomst in Steyl, gemeente Venlo.

Hoewel hij de momenteel voor zijn partij PVV uiterst gunstige peilingen kan relativeren, denkt Wilders dat de PVV op termijn toch de grootste partij wordt.
''Dat gaat ooit gebeuren, en dan is het een hele eer om de functie van minister president te vervullen'', zei Wilders.

De PVV-voorman sprak voor een gehoor van tweehonderd gasten in een besloten bijeenkomst. Daarbij stelden zich enkele mensen kandidaat voor de PVV voor de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

Brandweer

Voor de bijeenkomst in zaal De Vriendenkring in Steyl hadden zich vierhonderd mensen aangemeld, maar van de brandweer mocht slechts de helft naar binnen.
''Uit de zaal kwamen allerlei vragen, niet alleen over de islam, maar ook over minimumstraffen, de Antillen en milieubeleid'', zei Wilders.
Journalisten
Hij stond na afloop enkele tientallen journalisten en cameraploegen uit Nederland en Belgie te woord. Die mochten de zaal pas in, nadat alle bezoekers weg waren, en niet zonder eerst onderworpen te zijn aan allerlei zeer strenge veiligheidsmaatregelen.
Een speurhond controleerde hun notitieblokken, fototoestellen, laptops, camera's en tassen op de mogelijke aanwezigheid van bommen, en de journalisten werd grondig gefouilleerd. Tassen en jassen mochten niet mee de zaal in.

Afgesloten

De straten in de omgeving van de zaal waar Wilders sprak, waren afgesloten door tientallen agenten. Buurtbewoners moesten hun paspoort laten zien voor ze naar huis mochten.

Overigens bleef het de hele avond rustig. Wilders zei niet te weten waarom de strenge veiligheidsmaatregelen genomen werden. ''Daar ga ik niet over'' zei hij.
Wel genoot Wilders zichtbaar van het geven van de persconferentie in zijn eigen Venlose dialect. ''In Den Haag geef ik niet graag persconferenties, maar dit hier is leuk'', zei hij.
Is dit slim van Wilders? Ik vraag me af hoe veel van de mensen die zeggen om hem te stemmen hem daadwerkelijk als premier willen zien... Ik denk bijv. ook aan de enorme aantrekkingskracht die JP blijkbaar heeft als ie zegt dat ie premier wil worden en dat wordt omdat ie juist lekker saai is...
Oud 17-03-2009, 12:38
De Veroorzaker
Hij zei niet nu maar ooit. Hij relativeert de huidige peilingen. Maargoed, nuance in de berichtgeving past meer bij linkse politici
Oud 17-03-2009, 13:01
T_ID
T_ID is offline
Wilders premier? Ach, misschien moet dat maar gebeuren ook, al was het maar omdat Halsema dan waarschijnlijk een hartaanval zou krijgen uit frustratie. Dat zal haar leren om politiek te voeren op basis van personen aanvallen met leugens.

Om nog maar te zwijgen van andere randfiguren zoals die halve anti-semieten Van Bommel en Meulenbelt. Good riddance to rubbish.

Spong emigreert dan wellicht, nog een voordeel.

De PVV heeft dan ijzersterke kans om de betutteling en vervolging om je mening in dit land een halt toe te roepen nog een voordeel.

Geen gedonder met christelijke fundamentalisten of linkse anti-liberalisten (of fascisten? past ook feitelijk wel) omdat die nooit met de PVV in een coalitie kunnen.

Wow, niets dan voordelen...

Oh wacht, behalve dat aspect zouden ze het landsbestuur waarschijnlijk naar de kloten helpen.
Kom je toch weer bij de VVD uit.
Oud 17-03-2009, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Wilders premier? Ach, misschien moet dat maar gebeuren ook, al was het maar omdat Halsema dan waarschijnlijk een hartaanval zou krijgen uit frustratie. Dat zal haar leren om politiek te voeren op basis van personen aanvallen met leugens.
Amagad xD
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 14:44
Uice
Uice is offline
Wilders premier, dan is het land binnen vijf jaar een hel vol moslimrellen, armoede en terrorisme. Iedere grote stad zal onveilig zijn, is het niet om de moslimterroristen, dan wel om de politie die met scherp schiet op alles wat verdacht beweegt. De teleurgestelde Wildersstemmers die hun uitkering door zijn beleid kwijt zijn zullen samen met de onderdrukte moslims op gewelddadige wijze het kabinet ten val proberen te brengen en een bloedige oorlog tussen burgers en politie zal het gevolg zijn. Ik zie het zitten.
Oud 17-03-2009, 16:20
Verwijderd
Wilders premier, dan valt het kabinet binnen een maand.

Ach, als die kans lijkt te bestaan, wordt Wilders omgelegd en wordt Fleur Agema premier. Dan hebben we de domste premier van de wereld. Nice.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2009, 17:29
De Veroorzaker
Citaat:
Wilders vermoord, dan is het land binnen vijftien jaar een hel vol moslim (= armoede en onderdrukking). Iedere grote stad zal onveilig zijn, behalve voor moslims en dhimmis, de relipolitie die met scherp schiet op alles wat geen baard of hoofddoek heeft. De teleurgestelde Wildersstemmers die hun land door falend beleid kwijt zijn zullen samen met de vrijgevochten moslims op gewelddadige wijze de Imams ten val proberen te brengen en een bloedige oorlog zal het gevolg zijn. Ik zie het zitten, want ik emigreer uiteindelijk toch.
Oud 17-03-2009, 18:25
Uice
Uice is offline
Als Wilders vermoord wordt, wordt het klimaat alleen maar rechtser en xenofobischer. Niet dat mijn toekomstschets zo realistisch was, maar het was ten minste een overdrijving van een denkbaar scenario.

Heb je een reden voor het gelijkstellen van de islam aan armoede en onderdrukking?
Reageren

Regels voor berichten