Advertentie | |
|
![]() |
|
Een collega/vriendin van mij die had vroeger iets heel leuks. Bij een kruispunt dacht ze namelijk altijd dat er onder het kruispunt een hele grote regelkamer was, met computers en beeldschermen enzo, met een kabouter op een hele grote bureaustoel die alle stoplichten regelde. En die kabouter zette zich met zijn korte beentjes dan af en reed van de ene kant naar de andere kant van de kamer, om de stoplichten te regelen. En als je op de fiets was of je was lopend, moest je op zo'n knopje drukken om het licht groen te laten worden, en ze dacht dan dt er dan beneden in die kamer een toeter afging en een lampje ging knipperen, en dan wist die kabouter at je over wilde steken, en dan zette die het licht op groen. En als je dan te lang drukte, werd het kaboutertje boos en moest je nog langer wachten.
![]()
|
Verwijderd
|
Dat een mensen met of zonder een pony geboren werden, en dat daar niks aan te doen was. Ik had een pony en dat vond ik maar lame. En ik las heel veel en praatte weinig, dus ik sprak moeilijke woorden als vakantie fonetisch uit, want je schreef het immers als vakanTie (toen was ik 5 ofzo).
|
![]() |
||
Citaat:
Ik dacht ook altijd dat stoplichten door mensen geregeld werden en niet automatisch. Oh en ik had ook eens een film op televisieprogramma gezien waarin een van de acteurs zich tot de camera wendde en begon te praten tegen het publiek, en dan dacht ik van 'Hè, wéét hij dan dat hij gefilmd wordt? ![]()
|
Verwijderd
|
Ohja in de clip van Captain Jack zag je chickies in witte hempjes die onder een waterstraal stonden waardoor je hun tepels zag. Zo ook die van Mel B in de eerste Spice Girlsclip, Wannabe. Ik dacht altijd dat ze dat niet wisten en vond het gek dat niemand ze daarop had gewezen voordat het op tv kwam.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, over pony's gesproken. Ik wilde vroeger graag een prinses zijn, maar ik had een pony. En op alle plaatjes van prinsessen die ik had zat hun haar zo:
![]() ![]() Dus ik dacht dat je met een pony geen prinses kon worden. Ik dacht ook dat je, door je pony af te knippen, zulk haar kreeg als de prinsessen op de plaatjes. Daarom knipte ik op een onbewaakt moment daadkrachtig m'n pony eraf, plus nog een heel stuk haar dat erachter zat. Na mijn prinsessenknipbeurt had ik van de voorkant veel weg van een egel. Desalniettemin was ik erg tevreden. (Toen mijn moeder thuiskwam kwam ik trots tevoorschijn en zei "KIJK NU BEN IK PAS EEN PRINSES". Ze was het er niet mee eens. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik dacht trouwens altijd dat banken net zo waren als het geldpakhuis van Dagobert Duck, maar dan onder de grond. Omdat ze bij de bank het geld in van die buizen stopten bij de balie, of het daar juist uitkwam. Dan moest al het geld dat mensen op de bank zetten toch wel onder de grond in een enorm pakhuis zitten! |
![]() |
|
Ik dacht vroeger altijd dat alles leefde (of alles iig kon voelen). Toen mijn ouders dan ook een andere bank hadden gekocht en de vorige bank werd opgehaald vond ik dat heel erg (want die arme bank had zolang zijn best voor ons gedaan en nu werd hij zomaar weggegooid, dan moest hij wel heel verdrietig zijn).
Ook mocht ik van mezelf niet op scheurtjes in de stoeptegels staan, op het zebrad moest ik op wit lopen en ik moest even vaak naar rechts als naar links kijken met oversteken etc. best wel een dwangmatig kind eigenlijk ![]() Verder dacht ik ook dat stoplichten door mensen onder de grond geregeld werden. Mijn vader vertelde mij dat als we maar hard genoeg zouden blazen, het stoplicht op groen sprong (dus héél lang blazen en uiteindelijk ging hij op groen, yay!). De auto van mijn ouders had een code die in moest toetsen om te starten. Ik dacht dat als je een andere code intoetste, je ook kon vliegen. Verder stelde ik me als kind veel dingen heel letterlijk voor (zoals veel kinderen volgens mij, een beetje a la 'Bobbies World') met als gevolg dat ik hysterisch werd als mijn moeder de opmerking maakte 'ik plak je achter het behang'. Verder dacht ik dat er twee landen waren, namelijk 'Nederland' en 'Buitenland'. 'Juf! Ik ben op vakantie geweest' 'waarheen dan?' 'naar het buitenland'. Ik dacht dat als ik aan erge dingen dacht, dat niet meer kon gebeuren. Volwassen mensen hadden het er altijd over 'dat ze het helemaal niet zagen aankomen' 'dat het zo onverwacht was'. Conclusie: Ik nam iedereen die ik lief vond ik gedachten en dacht dat ze doodgingen of ziek werden, want dan zou het dus niet gebeuren want daar had ik al aan gedacht. Ehh tja ![]() en oja: als een vriendinnetje zei dat ze haar geld op de bank had gezet zag ik allemaal aan de (zit)bank vastgenaaide dubbeltjes en guldens voor me ![]()
|
Ik dacht dat bij een waterzuiveringsinstallatie heel veel mensen werkten, die alle vieze dingen uit het water visten als dat langsstroomde in van die brede bakken. En dat vond ik dan heel zielig voor ze, want het leek me heel vies om al die poep enzo met je handen uit het water te moeten scheppen
![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb heel erg lang in kabouters geloofd, immers, als je iets moois voor ze maakte en dat onder een speciale struik in de tuin legde, was het de volgende dag weg en lagen er heel speciale kaboutersnoepjes.
Dat alle winkels sinterklaas snoep verkochten, was alleen maar om Sinterklaas erin te voor zien. De rest van de mensen kocht natuurlijk nooit sinterklaassnoep in de winkels, want lak voor Sinterklaasavond, gingen alle pieten alle winkels langs om daar het snoepgoed op te kopen en uit te delen. Verkeerslichten gingen sneller op groen als je een versje zei. Bijvoorbeeld: Poen, poen, poen, als je nu niet op groen springt, krijg je nooit een zoen!'' (er vanuit gaande dat verkeerslichten inderdaad om zoenen verlegen zaten). Dat met woorden fonetisch uitspreken heb ik trouwens ook heel lang gehad, nog steeds wel, soms. Het toppunt was dat ik een boekje had, getiteld: ''Saskia en Jeroen uit logeren'' wat voor mij betekende dat ze uit de stad "Logeren'' kwamen. Ik snapte niet waarom er in dat boek zo'n opwinding was over het op bezoek gaan bij oma. Als kleuter zat ik eens in bad in een heel grote pan (heeft met mn vaders bedrijf te maken, lang verhaal), het was op een soort zomerkamp. Toen liep er een man voorbij die zei dat ie me wel kon opeten zo lief was ik. Ik hoefde alleen nog maar even gekookt te worden. Hij zei het met een knipoog en was heel vriendelijk maar ik wist toch niet hoe snel ik uit die pan moest komen. ![]() Iets wat ik nog steeds een beetje geloof: op een zondagochtend verveelde ik mij, want ik was drie en de enige die wakker was. Ik ging bij mn ouders, die nog in bed lagen, klagen over mijn eenzaamheid en vertelde dat ik een broertje wilde. Negen later maanden later was er een broertje. |
![]() |
|
Dingen uitspreken zoals je ze leest deed ik ook veel, logeren in boeken was voor mij gewoon iets anders dan logeren zoals in spreektaal.
Ik was als peuter heel bang voor rood. Want bloed is rood, en als je bloed ziet doet het pijn. Als ik iets roods zag moest ik zorgen dat ik er zo snel mogelijk weg was, of voorbij rende, want als je te lang naast iets roods bleef staan gingen er hele enge dingen gebeuren. En als iemand het had over overstappen (van trein) dacht ik dat je een grote sprong van de ene trein naar de andere moest maken. En als je dan niet ver genoeg sprong kwam je tussen de treinen terecht en kwam je daar nooit meer vandaan. En ik was heel blij dat ik nooit met de trein hoefde, want ik was nog veel te klein om zo ver te kunnen springen, en ik zou vrijwel zeker voor altijd tussen twee treinen moeten blijven. En mbt seks: ik dacht dat het een soort van schuren was. Toen ik erachter kwam dat hij er echt in moest vond ik dat verschrikkelijk. En ik dacht dat slangen door de leidingen konden zwemmen en als ik de kraan open deed was ik altijd bang dat er een slang uit zou komen.
|
Verwijderd
|
Omdat mensen die Nederlands spreken ook Engelse woorden gebruiken, leek het mij niet meer dan normaal dat Engelstalige mensen ook Nederlandse woorden gebruikten. Zeggen wij 'shit', dan zeiden zij 'kak'. In mijn hoofd althans...
Ooh, en ik heb ook heel even gedacht dat onze buren kinderen hadden die in honden konden veranderen. Want ik hoorde aan de andere kant van de omheining kinderstemmen afwisselend met geblaf. Logisch, toch? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Whahaha leuk topic
![]() Ik dacht dat - iedereen een ander aantal tanden had, omdat ik er een meer had dan de rest van mijn gezin - je bij seks op dezelfde manier moest ademen als de ander, omdat als ik bij mijn ouders sliep ze soms hetzelfde ademritme hadden en dan dacht ik dat ze seks hadden - seks alleen was om kinderen te maken - mijn ouders altijd al bij elkaar zijn geweest en nooit zelf kind zijn geweest - de mensen in de tv daar echt waren - ergens in Nederland een Sesamstraat was - bij de miniplaybackshow je een drankje kreeg waardoor je tijdelijk iemand anders zijn stem had en als je dan met de jury ging praten je weer je eigen stem terug kreeg. Ik wilde meedoen zodat ik zo'n beker kreeg en dan zou ik niet met de jury gaan praten, dan behield ik die ander zijn stem. En dat je als je die buis in ging je in een seconde opeens andere kleren aan had. Ik dacht dat daar tovenaars in zaten die met hun toverstok je opeens andere kleren gaven - ouders alles weten |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb me inderdaad op 10-jarige leeftijd ofzo verbijsterd over de slechte kwaliteit van docenten
![]() ![]() ![]() En iemand had het over een speld in een hooiberg zoeken (ander topic). Dat is typisch zoiets waarover ik dan ging nadenken, dat die als je beetje rammelde naar de vloer zou vallen en dan dat je langzaamaan alle hooi ervanaf haalde enzovoorts en als het stro was, was het probleem groter geweest en en en. Veel te ver nadenken over zo'n uitdrukking. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Dat jullie je dat zo goed kunnen herinneren
![]() Ik kan me eigenlijk vooral herinneren dat ik alsmaar dingen aan m'n ouders bleef vragen. Ik wilde van alles weten hoe het precies zat! En als ik dacht dat het niet klopte, dan bleef ik toch door vragen. Uiteindelijk hebben m'n ouders geloof ik een standaard antwoord verzonnen. Vraag het maar aan je vader, of vraag het maar aan de leraar ![]()
|
Verwijderd
|
Ik wilde ooit een keer meer snoepjes, maar toen zei mijn mama dat dat niet kon. Waarop ik antwoorde: "eh, maar dan ga je toch gewoon naar de Albert Heijn?" Mijn mama legde uit dat dat niet altijd kon, daar had je ook centjes voor nodig. Ik: "dan ga je toch gewoon naar de bank?"
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Toen ik een jaar of 3 was ging ik met mijn ouders op fakansie en wou ik zomaar van de duikplank af springen. Toen m'n moeder me vertelde dat ik helemaal niet kon zwemmen zei ik: "Nou, als ik niet meer boven water kan zwemmen ga ik toch lekker onder water."
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: Toen ik klein was en nog niet zo lang mijn (grote) fiets had, gingen we altijd fietstochtjes maken op zondag. Afstappen kon ik nog niet zo goed, dus om te voorkomen dat ik zou vallen bij het afstappen, liet ik mezelf vallen (!) op het zachte grasveldje bij ons huis. Logica ![]() |
![]() |
|
|