1) Hoeveel geld zo je willen winnen bij een filmwedstrijd? ach, exposure is ook veel waard, maar als ik toch een bedrag mag noemen, minimaal 750 euro.
2) Waarom zou je mee gaan doen aan een filmwedstrijd?
(zou je bij elk antwoord willen aangeven hoe belangrijk jij dit vindt, op schaal van 1 tot 10)
…4.. Geld
…6.. Eer
…7. Roem
….1. Netwerken, contacten
…5.. Exposure van mijn film (dat mensen/publiek het te zien krijgt)
….3. Ervaring opdoen
…..2 Waardering krijgen
….9. Creativiteit kwijt
…8.. Nieuwe dingen uitproberen (met andere mensen)
…..10 Om mijn standpunt duidelijk te maken
….nvt. Omdat ik toch al een filmpje had
3) Hoelang heb jij nodig om een filmpje te maken? ligt aan het aantal pagina's van het script he. als het een short is kan het in een 20-uur dagje al gedaan zijn.
4) Wat is het vervelendste bij film maken? afhankelijkheid, wachten op departementen, stilzitten, mensen die zichzelf te belangrijk vinden, productionele rompslomp.
5) Wat heb jij eraan als je meedoet met een filmwedstrijd? naamsbekendheid, uitbreiding van m'n portfolio, contacten, expoooossuuuureeee, werkervaring
6) Wat heb jij eraan als je een filmwedstrijd wint? zie vorige vraag
7) Waarom maak je normaliter een film? omdat ik er mijn brood mee verdien en het mijn lust en leven is.
8) Zou je voor een wedstrijd een andere film maken dan je normaal maakt? ligt aan de wedstrijd, als het kan maak ik gewoon weer horror/slasher, maar korte dramafilms kunnen ook heel leuk zijn om te maken.
9) Hoe denk jij dat wij filmmakers kunnen bereiken? via sites als nftvm, filmprikbord, genresites, adverteren op de filmacademie, mails rondsturen naar mensen werkzaam in de filmindustrie ( filmmakers is een misselijk woord hoor, net of je een film in je eentje maakt.), filmfestivals oprichten met de wedstrijd op het hoofdprogramma, etc. etc.