|
|
Bekijk resultaten poll: Waar zou je op stemmen? | |||
CDA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 1.49% |
PvdA |
2 | 2.99% |
SP |
3 | 4.48% |
VVD |
2 | 2.99% |
PVV/Wilders |
21 | 31.34% |
GroenLinks |
7 | 10.45% |
ChristenUnie |
3 | 4.48% |
D66 |
25 | 37.31% |
SGP |
0 | 0% |
Partij voor de Dieren |
1 | 1.49% |
Trots op Nederland/Verdonk |
0 | 0% |
Anders, nl.: |
2 | 2.99% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Goede tactiek, mits mensen er niet doorheen kijken natuurlijk. Wilders staat nu trouwens op 29 zetels. Slechter nieuws is dat die zetel bij de VVD vandaan komt.
||
Citaat:
Als die onwerkelijke situatie zou veranderen kan dat geld wellicht aangewend worden voor een echt rechtvaardige inkomensverdeling, waar je niet afgestraft wordt voor je best doen.
||
Citaat:
Met een kleine staat die zijn kerntaken waarneemt heb je dat probleem niet, dan kan iedereen lekker zijn geld uitgeven aan wat ze nodig vinden. Wie daarna per sé zijn geld kwijt wil kan dat natuurlijk; bij mijn weten neemt de Belastingdienst vrijwillige giften aan. Jij zal hierop natuurlijk de Amerika-drogreden gebruiken, bij gebrek aan echte argumenten.
||
Citaat:
Het hoefijzermodel gaat er van uit dat de standpunten van extreem links en extreem rechts dichter bij elkaar liggen dan die van extreem links(of rechts) van de gematigde partijen. Dat klopt vaak wel (denk aan totalitaire regimes), maar in dit geval absoluut niet (overigens is de SP totaal niet extreem links te noemen maar goed dat is een andere discussie). Wat wel waar is, is dat mensen gemakkelijker over switchen van extreem links naar extreem rechts zoals bij de PVV en Wilders, maar dat heeft niks met de ideologie te maken, maar zoals al gezegd gewoon met een afkeer van de gevestigde orde.
||
Citaat:
||
Citaat:
Oh, en de SP kent uiteraard grote anti-semitische invloeden (Van Bommel, Meulenbelt, enz), en steunt de jihad en terroristen over het algemeen. En als Wilders íets niet is dan is het anti-semiet. Zelfs die pseudowetenschappers die de Anne Frank Stichting inhuurde om Wilders in hun racisme monitor zwart te maken moesten dat toegeven. Ik denk dat voor zover er verschillen zijn, we eerder kunnen spreken van streepjes die de PVV voor heeft op hun marxistische broeders van de SP.
|||
Citaat:
De PVV spreekt letterlijk over de klimaatleugen, en betwisten dat de opwarming van de aarde te maken heeft met menselijke CO2 uitstoot, terwijl daar in de wetenschap, met een paar kleine (vaak in opdracht van bedrijven werkende) onderzoeken als uitzondering, al lang en breed consensus over is. Dus op dat gebied staan ze mijlenver uit elkaar. Citaat:
Wilders wil boeken verbieden, en vind dat mensen die immigreren een "assimilatiecontract"(staat letterlijk op hun website) moeten tekenen. Wilders was voor het paddoverbod, de PVV wilden een verbod op het weigeren van een mannelijke arts als vrouw. Hij is idd een groot voorstander van vrijheid! Wat een liberaal! Kritiek op Israel gelijk stellen aan Anti-semitisme. ![]()
|||||
Citaat:
De SP val ik niet aan. Ik stip slechts de dingen aan die hun propaganda apparaat niet vrijwillig zal zeggen. Ik kan niets over hen beweren dat niet waar is natuurlijk. Dat het, die dingen wetende, een waardeloze partij is, tja.. Gelieve contact op te nemen met het politburo (sic) in Oss met klachten. Ik ga daar niet over. Pas wel op dat je je naam niet geeft daarbij. Kritiek is niet geaccepteerd en heeft voor leden en bestuurders persoonlijke gevolgen. Citaat:
Citaat:
De PVV gaat daarin ver. Maar goed, in het huidige klimaat van vervolging om wie je bent, en legale wijdverbreide discriminatie is het een verklaarbaar standpunt dat men het andere uiterste opzoekt. Hoewel ter vergelijking de PVV zonder twijfel minder liberaal is dan de VVD. Da's zeker waar. Citaat:
Oh, plus dat een prominent partijlid natuurlijk gebroederlijk staat te knikken dat hij het er mee eens is terwijl men schreeuwt dat alle Joden aan het gas moeten. Hij vond het kennelijk een goede bewering, want zich ertegen uitspreken deed hij niet, toen niet, later niet. Ach, wie weet, misschien is het helemaal niet zo bedoeld was hij te druk met denken aan zijn secretaresse om het te ontkennen...
||||||||
Citaat:
en wiki: " Opwarming van de aarde Op 15 september 2008 onthulde de PVV ontkennend te staan tegenover klimaatverandering. Tweede Kamerlid Martin Bosma stelde in Kamervragen aan staatssecretaris Marja van Bijsterveldt dat de PVV "geschokt" was dat zeventigduizend scholieren "is wijsgemaakt dat de Noordpool aan het smelten is" en "dat er een verontrustende klimaatverandering aan de gang is". Naar de klimaatverandering werd verwezen met de bewoording "onbewezen theorieën".[14]" Citaat:
het verbieden van de koran is een voorbeeld van de bestrijding van haat en discriminatie. IS het oproepen tot een verbod op het ene geweldadige boek (de koran), en dat niet doen voor een ander dergelijk boek (de bijbel of de Thora) geen discriminatie? Voor een hoofddoekverbod zijn is idd ook een mooi voorbeeld van bestrijding van haat en discriminatie. [/quote] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(ow niet dat ik dit geen leuke discussie vind ofzo hoor, maar eigenlijk had ik het alleen maar over het hoefijzereffect, en hoe dat in het geval van de SP en PVV niet opgaat, wel qua electoraat, maar niet qua ideologie en standpunten)
|||||||
'
Citaat:
Gelukkig maar zeg. Het gedonder dat er anders van zou komen... Okay, dat is sluitend bewijs dat er één idioot in de PVV zit (wel meer trouwens, gezien Agema bijv.). Maar goed, net zoals niet de gehele SP een jodenhatende partij is omdat Van Bommel er in zit, is niet de hele PVV 'klimaatsceptisch' omdat Bosma erin zit. Citaat:
Dan zou het hek van de dam zijn. Citaat:
-Wilders -Hoofddoekjesbrigade (nee, da's geen metafoor) -Legalisering discriminatie door ambtenaren -gedoogd geweld tegen homoseksuelen -poging tot invoering strafbaar stellen alle atheïstische uitingen -Commissie Voortrekking Religieuzen en Allochtonen (voorheen bekend als de Commissie Gelijke Behandeling) En al die voorbeelden van het afbreken van onze moderne rechtstaat hebben ze gepresteerd voor de helft van hun regeringstermijn op is. Ik geloof dat niet veel mensen beseffen hoe hard het land de afgelopen twee jaar eigenlijk achteruit is gegaan. Citaat:
Bovendien staan overal op de SP site opiniestukken die erop neerkomen dat er nooit vrede mag komen in het Midden-Oosten. Zoals deze tekst van aartsleugenares Meulenbelt: http://anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2...erdelingsplan/ Wie nu nog vasthoudt aan die resolutie (die godbeterehet door geen enkel Arabisch land werd gesteund en door de Palestijnen zelf is weggesmeten door een oorlog te beginnen) wil simpelweg geen vrede. De kans dat dat gebeurd is nihil, dus dat eisen staat vrede in de weg. Twee opties: A Meulenbelt is ongelovelijk dom en beseft dit niet. B Meulenbelt beseft dit wel en wil geen vrede. Citaat:
'Niet zo handig', maar niet fout, verwerpelijk of iets dat de partij niet steunt. Citaat:
En als je totalitair ook bekijkt als bereidheid om religieuze onderdrukking in te voeren of te steunen, dan ligt de SP zelfs op gelijke hoogte met de SGP.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik snap de hele ophef niet. Wilders heeft weinig met de Islam. Big deal, dergelijke haat wordt in CDA, CU en SGP al decennia gepredikt, en daar hoor je niemand over, zelfs niet als ze slachtoffers maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
feit blijft dat het bewijs niet eenstemmig is op eigenlijk alle gebieden binnen de klimaat discussie, dus waarom die kids dan vertellen dat ze moeten lopen zodat de noordpool stopt met smelten? je reinste indoctrinatie
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
onderzoek van welk aspect wil je zien?
hoe dan ook, ik voel er weinig voor om te gaan dick-measuren met google scholar linkjes maar hier een stukje wiki voor als je lekker wil gaan lezen ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Global_warming_controversy http://en.wikipedia.org/wiki/Attribu...climate_change
||
Citaat:
Zou trouwens een interessant experiment worden. Misschien dat daaruit een liberalere tolerante islam zou ontstaan, net zoals je tegenwoordig christenen hebt die zichzelf eerder zien als een volgeling van Jezus en de bijbel slechts lezen omdat daar het meeste jezus in voorkomt. Niks gedonder van 'het klopt, staat hier en hier' of 'ik weet beter dan jij wat er staat!', maar voor de verandering eens nadenken over wat de bedoeling is. De islam kent met name veel verboden en geboden die vandaag de dag to-taal nergens meer op slaan. Dat komt doordat ze op moment en plaats van schrijven zin hadden, en bedoeld waren zodat elke gladiool het kon begrijpen en naleven. Typisch iets waarover opnieuw moet worden nagedacht, want zou het om een voorbeeld te noemen nu echt allah's bedoeling zijn geweest dat je anno 2009 met je blote handen je achterwerk afveegt? Of was het eerder dat Mohamed probeerde de 7e eeuwse standaards voor hygiëne wat op te hogen met de beperkte middelen die er toen waren? Ik denk het laatste, en vraag me af waarom veel Moslims het eerste volhouden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan niet ontkennen dat de frustratie over Wilders in gemeenschappelijke vijanden van Wilders en ik, en mensen zoals ik heel vermakelijk is, maar ja... Valt hier nog mee. Je zou eens moeten kijken op wat voor volslagen nonsens er in linksere kringen rondzingt.
|
Verwijderd
|
Dat die Wilders de kamer uitging, dat kost hem wel een zeteltje of 2 denk ik. Z'n toespraak was opzich wel weer grappig, jammer dat het er niet van gekomen is.
"... En pak de bobo’s aan die de baas zijn van de provincies, de commissarissen van de Koningin die bijbanen verzamelen alsof het voetbalplaatjes van Albert Heijn zijn, en ondertussen smijten met ons geld. En doe ook eens dit. Draai nou gewoon dit telefoonnummer. (Schrijft u maar even mee.) Heeft u een pen? 00-58 (212) 806 31.11. Nog een keer: 00-58 (212) 806 31.11. Heeft u dat? Dat is het telefoonnummer van het paleis van president Chavez in Venezuela. Hij wil de Antillen graag hebben en wij willen er graag van af. Ik zou zeggen: maak een goeie deal met hem. Strik er om heen en weg er mee..." |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is dus twijfelachtig op z'n best of Wilders de koran wil verbieden, en nu opeens zijn het al meerdere boeken.. Ik wil graag weten welke boeken dat zijn en wat ik dan gemist heb.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Afrijden Verwijderd | 15 | 28-07-2013 18:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |