Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2009, 08:49
BendeBen
BendeBen is offline
welcome to the internet. alsof anoniem zijn exclusief voor geenstijl is

een goeie vuistregel voor het lezen van geenstijl (en eigenlijk ieder comment systeem) is dat alle posts van 1 regel bullshit zijn en alle posts van meer dan 3 waardevol, beetje afhankelijk van het onderwerp omdat onzin topics ook onzin posts opleveren en discussie waardige juist weer wall of texts met kwaliteit uitlokken.

wat je verder tegen eau hebt zou ik niet weten, ik kan het eigenlijk alleen maar interpreteren als jouw onwil om naar de inhoud te kijken en alleen je bias te bevestigen
Oud 26-03-2009, 08:55
BendeBen
BendeBen is offline
daar komt trouwens bij dat het gebruik van heaumeaux en neqschot bijvoorbeeld niet goed overkomen als je incidenteel gs leest. als je het in zwang raken van de woorden hebt "meegemaakt" weet je dat ze voornamelijk cynisch van oorsprong zijn.

het subtiele cynisme en sarcasme ontgaat je dus
maar ok ik zal niet ontkennen dat de woorden ook wel eens gewoon lomp gebruikt worden, maar dat wijd ik aan een recente daling van het niveau (sorry, nivo)
Oud 26-03-2009, 09:05
Uice
Uice is offline
Ja N00dels, je mist het SUBTIELE CYNISME van Geenstijl.
Oud 26-03-2009, 09:20
BendeBen
BendeBen is offline
thats right. het subtiele cynisme in taalgebruik wat jullie af doen als "oooohh mijnnnn ggooooodd ze bedreigen me met een nekschot! een nekschot!!!!!"
Oud 26-03-2009, 10:42
Uice
Uice is offline
Ik denk niet dat iemand op deze site dat letterlijk neemt, maar subtiel kun je het ook niet noemen.
Oud 26-03-2009, 12:01
Dinalfos
Dinalfos is offline
GS'ers zijn helemaal niet in staat tot subtiel cynisme. Ze denken zelf ongetwijfeld dat ze heel subtiel satirisch en maatschappijkritisch bezig zijn, maar het is gewoon goedkope nonsens.

Het enige leuke aan GS is dat GS'ers echt oprecht lijken te denken dat iedereen ze verkeerd begrijpt en ze te serieus neemt. Want tja, GS-humor moet je snappen!!!

De reden dat GS slecht valt is niet omdat we het niet begrijpen, maar gewoon omdat het beneden onze stand is.
Oud 26-03-2009, 12:19
BendeBen
BendeBen is offline
weer zon linkse reflex

altijd maar dat neerkijken op andere mensen terwijl je zelf ook gewoon een flapdrol bent net als de rest. zo vermoeiend.

je lijkt je er niet bewust van maar daar waar ik zeg gs is ok zeggen types zoals jij gs is stom. dat kan. enige verschil is dat ik gs daadwerkelijk al jaren volg terwijl jij het incidenteel of zelfs niet leest maar wel je neus er voor kan ophalen op eenofandere manier
Oud 26-03-2009, 12:39
Verwijderd
Citaat:
weer zon linkse reflex

altijd maar dat neerkijken op andere mensen terwijl je zelf ook gewoon een flapdrol bent net als de rest. zo vermoeiend.

je lijkt je er niet bewust van maar daar waar ik zeg gs is ok zeggen types zoals jij gs is stom. dat kan. enige verschil is dat ik gs daadwerkelijk al jaren volg terwijl jij het incidenteel of zelfs niet leest maar wel je neus er voor kan ophalen op eenofandere manier
Waarom zou je iets al jarenlang moeten volgen om er een mening over te hebben? Ik heb zelf niet het idee dat ik GS niet begrijp, ik vind er alleen geen bal aan. Het is altijd erg makkelijk om tegen mensen die het niets aan vinden te zeggen dat ze het niet begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 12:50
BendeBen
BendeBen is offline
ik word afgeschilderd als zijnde dom, kortzichtig etc terwijl ik eigenlijk meer recht van spreken heb in dit geval

je mag er wel een (negatieve) mening over hebben, uiteraard, maar zeg dan dat het je niet veel soeps lijkt. en ga dus niet onterecht elitair zitten doen.
Oud 26-03-2009, 12:57
Verwijderd
Citaat:
ik word afgeschilderd als zijnde dom, kortzichtig etc terwijl ik eigenlijk meer recht van spreken heb in dit geval

je mag er wel een (negatieve) mening over hebben, uiteraard, maar zeg dan dat het je niet veel soeps lijkt. en ga dus niet onterecht elitair zitten doen.
Ik vind niet dat het stom/dom/whatever lijkt, ik vind het gewoon dom/stom/whatever. En ik vind niet dat iemand die jarenlang GS volgt meer recht van spreken heeft wat dat betreft, ik kan prima op basis van enkele bezoeken aan de site van GS bepalen wat ik er van vind. Dat is niet elitair, dat is gewoon wat ik van GS vind.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 17:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik word afgeschilderd als zijnde dom,
Helemaal niet (hoewel je er met taalfouten als 'als zijnde' wel dichter bij in de buurt komt), Geenstijl wordt afgeschilderd als dom. Je kunt best van domme dingen houden zonder dom te zijn.

Citaat:
kortzichtig etc
Het is best kortzichtig om mensen die Geenstijl niet kunnen waarderen meteen links te noemen. En je hebt helemaal niet zo veel ervaring met die site nodig om te zien dat de artikelen niet bepaald goed geschreven zijn.
Oud 26-03-2009, 21:20
Verwijderd
Citaat:
welcome to the internet. alsof anoniem zijn exclusief voor geenstijl is

een goeie vuistregel voor het lezen van geenstijl (en eigenlijk ieder comment systeem) is dat alle posts van 1 regel bullshit zijn en alle posts van meer dan 3 waardevol, beetje afhankelijk van het onderwerp omdat onzin topics ook onzin posts opleveren en discussie waardige juist weer wall of texts met kwaliteit uitlokken.

wat je verder tegen eau hebt zou ik niet weten, ik kan het eigenlijk alleen maar interpreteren als jouw onwil om naar de inhoud te kijken en alleen je bias te bevestigen
Struikel niet zo over dat woordje 'anoniem' joh. Nergens beweer ik dat dat exclusief voor geenstijl is.
Nergens heb ik een waarde-oordeel over GS gegeven, alleen over de vaak domme reacties.
Dat heaumeau vind ik een quasi-grappige manier van schrijven dat zo vaak wordt gebruikt dat het zijn vermeende cynische lading is kwijtgeraakt. Iedereen neemt het maar klakkeloos over omdat het zo grappig is, ofzo.

Maargoed, het heeft dus een oorsprong. Kun je even toelichten hoe men dan aan "heaumeau/deaud" e.d. komt. En "nekschot"?

PS. Nergens zeg ik dat je dom bent omdat jij wél van GS houdt, Bendeben. Hooguit minder intelligent.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 21:29
Verwijderd
Mensen die GS verdedigen moeten toch wel redelijk onderontwikkeld zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2009, 22:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
weer zon linkse reflex

En dit is dus precies de reden dat geen weldenkend mens GS ook maar een beetje serieus neemt. Niet als nieuwsbron en al helemaal niet als satire. Bij het minste beetje kritiek/tegenspraak gedragen jullie je als een stel verongelijkte calimero's

En het is niet eens dat ik het ALTIJD inhoudelijk oneens ben met GS, want ook ik heb een bloedhekel aan de overdreven politieke correctheid van links-conservatieve hippies. Maar GS is de laatste jaren zo irrationeel bezig dat ze niet door hebben hoe hypocriet ze zijn geworden. In de beginjaren waren ze zo af en toe nog wel geestig, maar tegenwoordig druipt de hardvochtigheid en frustratie er vanaf.
Oud 26-03-2009, 23:31
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Mensen die GS verdedigen moeten toch wel redelijk onderontwikkeld zijn.

OH MIJN GOD. Dit komt gewoon uit de mond van iemand die meer dan 50.000 posts in het onzinforum heeft gemaakt

Oud 27-03-2009, 23:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Geef me eens ongelijk.
Zie onderstaande voorbeeld

Ik hoop dat ze er wat leden om verloren hebben.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg hm.jpg (198.9 KB, 34x gelezen)
Oud 28-03-2009, 03:08
Hulk
Hulk is offline
Haha ze zijn er lang.. Met bijna 60.000 leden wel te verstaan
Oud 28-03-2009, 09:41
Dinalfos
Dinalfos is offline
Jammer. Nu gaat het niveau op tv nog verder omlaag.
Oud 28-03-2009, 12:12
Verwijderd
Er was nu toch gedoe over dat ze leden geen geld terug mochten geven? Dus ik ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 12:18
Hulk
Hulk is offline
Dat deden ze helemaal niet... Die cashbacks verliepen via een derde partij. Ongeveer hetzelfde als wanneer ik jou 5,72 zou teruggeven.
Oud 28-03-2009, 12:27
Joostje
Joostje is offline
Leuk! Krijgen we nu nog meer documentaires met slechte vragen over hoe goed geenstijl wel niet is?
Oud 28-03-2009, 14:21
Uice
Uice is offline
Ik heb een aflevering gezien, het bestond uit een interview met Ella Vogelaar over hoe het met haar ging, een gesprek met Bert van der Veer over wat voor programma het zou moeten worden en een wannabe-BNN-stukje waarin ze de banden van de Telegraafvrachtwagen gingen laten leeglopen. Er was niets rechts, brutaals of vernieuwends aan.
Oud 28-03-2009, 15:28
Martiño
Martiño is offline
Waarom laten ze de banden van de Telegraafvrachtwagen leeglopen?
Oud 28-03-2009, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Dat deden ze helemaal niet... Die cashbacks verliepen via een derde partij. Ongeveer hetzelfde als wanneer ik jou 5,72 zou teruggeven.
Ja, oké, maar dat mocht ook niet werd er gezegd.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 15:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waarom laten ze de banden van de Telegraafvrachtwagen leeglopen?
Omdat de Telegraaf ook met een omroep begint maar ze wilden laten zien dat zij beter waren. En omdat ze dachten dat dat LEKKER BRUTAAL was.
Oud 28-03-2009, 16:06
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ja, oké, maar dat mocht ook niet werd er gezegd.
Door wie werd dat 'gezegd' dan....
Oud 28-03-2009, 16:42
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
hoe dan ook gaat dat niet over duizenden leden, de 50k is sowieso binnen dus het maakt geen ruk uit
Oud 28-03-2009, 20:52
Verwijderd
Citaat:
De voorzitter van 't Commissariaat voor de Media.
Maar als 't alleen om 't personeel bij TGM gaat, dat maakt 't toch niet uit, dat zijn er niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2009, 21:29
Verwijderd
Het ging om 30 man.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 14:02
Verwijderd
Citaat:
Het ging om 30 man.
Nee, iets meer dan 100, maar dat is nog steeds niets Ik had begrepen dat heel veel mensen zo lid waren geworden, maar dat is dus niet zo.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 14:29
Dexter_M
Dexter_M is offline
GeenStijl-directeur Dominique Weesie vindt het raar dat de kranten het nieuws nu pas oppikken, omdat het twee weken geleden al op internet te lezen was. "Het is dus al oud. Bovendien schrijft NRC Handelsblad dat het om 160 leden gaat, maar het zijn er slechts 30. Dat is te overzien. We hebben afgesproken met het Commissariaat dat als wij de 50 duizend leden halen, we die 30 buiten beschouwing laten." Hij voegde eraan toe dat iedereen moe is en op zijn tandvlees loopt, maar dat ze het magische getal zeker zullen halen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 14:36
Verwijderd
Citaat:
GeenStijl-directeur Dominique Weesie vindt het raar dat de kranten het nieuws nu pas oppikken, omdat het twee weken geleden al op internet te lezen was. "Het is dus al oud. Bovendien schrijft NRC Handelsblad dat het om 160 leden gaat, maar het zijn er slechts 30. Dat is te overzien. We hebben afgesproken met het Commissariaat dat als wij de 50 duizend leden halen, we die 30 buiten beschouwing laten." Hij voegde eraan toe dat iedereen moe is en op zijn tandvlees loopt, maar dat ze het magische getal zeker zullen halen.

En nu zijn ze er sowieso al, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 15:38
Verwijderd
Ja, ze hebben er nu 59000 ofzo.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 16:28
๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
jammer maar ach, ze zenden toch alleen maar uit op tijdstippen waar ik nog lig te slapen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten