Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2009, 18:19
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
ik keek altijd 'Van Jonge Leu en Oale Groond’, zo mooi
Dan moet je Boven Wotter eens proberen.
Oud 07-04-2009, 18:20
Verwijderd
heeft nou iedereen zo'n regiosoap of wat? Want hier hebben we weer wolfsende ofzo. Opgenomen in GEERTRUIDENBERG. Dat moet in caps, want dat is the place to be.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:23
Laisve
Laisve is offline
Jaja de groningse regiosoap. Maar is echt de moeite waar hoor . En als je RTV Noord kan ontvangen kun je zelfs een ondertitelde Boven Wottermarathon kijken zondags. Pure verwennerij als je 't mij vraagt.
Oud 07-04-2009, 18:25
Verwijderd
Nja dr is nogal een verschil, in zo'n regiosoap wordt limburgs gepraat, niet Nederlands met een Limburgs accent. Meeste Nederlanders kunnen het dan ook niet verstaan.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:25
Verwijderd
In het Nederlands spreek ik loepzuiver ABN. Gewoon, normaal Nederlands zoals de HERE het bedoeld heeft. In het Engels heb ik helaas wel een Nederlands accent, maar ja, ik ben ook te lui om echt een goed Engels accent te gaan trainen. Mijn Finse uitspraak schijnt heel goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Jaja de groningse regiosoap. Maar is echt de moeite waar hoor . En als je RTV Noord kan ontvangen kun je zelfs een ondertitelde Boven Wottermarathon kijken zondags. Pure verwennerij als je 't mij vraagt.
wolfseinde is ook wel tof hoor. Er zit een bloedhuilende jezus in!

Oh en ik keek altijd dit

'ik moe een familielid hebben mej een Z'
'zopoe'
'een lekkernij mej een Q!'
''n qukske!'
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik praat volgens mij vrij accentloos. Ik kan alleen de 'r' niet goed uitspreken. Ooit heb ik eens tijdens een 3 uur lange autorit les in de r uitspreken gehad, maar nog steeds lukt het niet. Maar het is ook weer niet een echte rrrrrrrrr. Als ik m'n eigen voor- en achternaam uitspreek is de r bijna niet te horen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:29
Verwijderd
ka-en
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:30
Laisve
Laisve is offline

Beterbeter.
Oud 07-04-2009, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Nja dr is nogal een verschil, in zo'n regiosoap wordt limburgs gepraat, niet Nederlands met een Limburgs accent. Meeste Nederlanders kunnen het dan ook niet verstaan.
Dat heb ik nooit begrepen. Ik ken bijna niemand die plat Limburgs verstaan (van de niet-Limburgers dan he ), ik heb 't altijd verstaan en kan 't ook vrij oké spreken (niet dat ik dat doe, want dat is raar). Ik vind 't vooral vreemd dat mijn ouders 't niet verstaan, want voor mijn gevoel ligt het heel dicht bij 't Twents, alleen zijn de klinkers anders en langer.

Citaat:
In het Nederlands spreek ik loepzuiver ABN. Gewoon, normaal Nederlands zoals de HERE het bedoeld heeft. In het Engels heb ik helaas wel een Nederlands accent, maar ja, ik ben ook te lui om echt een goed Engels accent te gaan trainen. Mijn Finse uitspraak schijnt heel goed te zijn.
Fins is gaaf.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:32
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Beterbeter.
klinkt ook mooi ik vind alles mooi, alles! Behalve limburgse mannen, dat vind ik gay.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:36
Verwijderd
Oja, ik vind bij Engels met name Brits/Iers/Schots/Australisch/Russisch/Duits gaaf. Italiaans ook wel. Amerikaans is een beetje neutraal, maar neigt naar de lelijke kant. Het Nederlandse accent in Engels is echt vies. Frans is ook lelijk, behalve als het grappig is. Als het grappig is dan is het grappig. Het Palestijnse accent in Engels is ook heel mooi, kwam ik eergisteren achter. (Ik werkte de afgelopen paar dagen als vertaler bij het filmfestival van Amnesty International, daar heb ik gepraat met een paar mensen die allemaal gave vrede-dingen doen in Jenin. Palestijns in Engels klinkt heel beschaafd en rustig, best zacht ook. Verrassend zachte G's, enzo. Maar misschien lag dat meer aan de mensen dan aan het accent.)

In het Nederlands vind ik bijna alle accenten wel okay, met Limburgs, Surinaams, Twents en plat Amsterdams ergens bovenin de rangorde. Fries is wel stom.

Alle accenten worden lelijk en ordinair als ze met 100 decibel door een stiltecoupe galmen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 18:54
Verwijderd
Ik heb geen accent. Ik heb wel een vriendin die uit Limburg komt en als ik lang met haar samen ben dan neem ik haar intonatie over, dat is wel grappig. Voor de rest ben ik wel enigszins "vatbaar" voor accenten.

Oh en Fries is niet stom .
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 19:04
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik heb een zwaar Twents accent en ik ben er een beetje trots op. Lastig voor later als je een representatieve baan hebt, maar voor nu, dikke prima!

En veel meiden diggen een Twents accent.
Bij jou kan ik het nog wel hebben, maar over het algemeen

Nouja, dat is meer gewoon omdat ik het accent van de vrouw van m'n oom (ikzelf100 naamzoek ) vervelend vind, maar toch!

Zelf praat ik redelijk accentloos geloof ik. Ik kan de r niet goed zeggen, maar los daarvan heb ik geen gekke dingen.
Oud 07-04-2009, 19:14
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Ik heb een Rrrrr
Oud 07-04-2009, 20:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Volgens mij hangt het een beetje samen met welke series ik kijk, want na een Red Dwarf-marathon had ik een Brits accent met een ondertoon uit Liverpool, want één van de hoofdpersonen praat zo. Van Amerikaanse series wordt het Amerikaanser, van Britse series Britser.
*boks*
Ik heb precies 't zelfde. Al word mij de laatste tijd op den Uni wel steeds gevraagd of ik soms uit een buitenwijk van Londen kom, terwijl ik aan 't begin van 't jaar nog moest uitleggen waarom ik met een Yorkshire accent praatte (ex-vriendje blablaaah).
En er zijn een paar mensen in de klas die Amerikaans Engels praten en als ik met hun praat neem ik dat ineens over en dat HAAT ik. Meh.
Ohja, iemand zei ook "Je praat op dezelfde manier Engels als dat je Nederlands praat". Wat dus moet betekenen dat ik Engels praat met een Rotterdams accent.
Oud 07-04-2009, 21:05
Verwijderd
And did you punched him in the face?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 21:09
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
And did you punched him in the face?
Als je dan in het Engels gaat beginnen doe dan in ieder geval grammaticaal correct Engels
Oud 07-04-2009, 23:25
Verwijderd
Poepje als papa hier achter komt krijg ik blauwe plekken
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 23:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
In het Nederlands spreek ik loepzuiver ABN. Gewoon, normaal Nederlands zoals de HERE het bedoeld heeft.
Haha
Oud 07-04-2009, 23:59
Briseďs
Briseďs is offline
Citaat:
Poepje als papa hier achter komt krijg ik blauwe plekken
Knuffel?
Oud 08-04-2009, 10:01
Verwijderd
ik vind van niet maar ik heb blijkbaar een brabants accent en mijn r, g en ui zijn raar volgens mensen hier
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 10:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
*knip*

Ik zou wel graag accenten willen kunnen "onthouden". Nu heb ik (zowel in het Nederlands als Engels) dat ik mensen na-aap als ze erbij zijn, maar als ze dan weg zijn kan ik het niet meer. En zodra een film afgelopen is kan ik ook geen accenten van personages meer nadoen. Lastig, want citeren uit films is toch wel een hobby waar ik trots op ben.
Oud 08-04-2009, 10:15
Tink*
Tink* is offline
Oh ik had vroeger echt een gruwelijk Drents accent, maar nu ik hier zo lang woon gaat dat er steeds meer af. Ik kreeg laatst zelfs nog een complimentje van een werkgever bij een intake gesprek dat ik niet zo'n accent had. Maar het hangt er ook heel erg vanaf hoe lang ik hier ben of hoe lang ik bij mijn familie ben. Want thuus in Drenthe proaten wij dialect. Ik praat dan ook nog wel vrij veel Nederlands, maar dan komt mijn accent veel meer terug. Ik ben wel blij dat het eraf slijt, want ik vind het echt heel erg lelijk. Ik schaam me dood als ik filmpjes van meets van twee jaar geleden zie en vooral hoor!
Oud 08-04-2009, 13:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik wou dat ik accenten makkelijk over kon nemen, dat zou heel grappig zijn.
Oud 08-04-2009, 15:21
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kan trouwens bst veel accenten bedenk ik nu Niet allemaal perfect, maar toch.
En het schoot me opeens te binnen dat ik altijd een beetje Rotterdams mee ga praten als ik met Rotterdamse vrienden de stad in ga <3
Oud 08-04-2009, 19:19
Verwijderd
Ik kan Amsterdams, Haags, Brabants, Limburgs en Vlaams goed nadoen. Accenten uit het Noorden, Oosten en Utrechts is lastig, vooral omdat Utrechts een tussentaaltje is. Ik heb zelfs ooit bij de Haagse Hogeschool met een Vlaams accent een international studentenkaart aangevraagd omdat je dan 10 euro korting kreeg op een kaartje en een welkomsdrankje, hehe. Het was overigens wel weer een weddenschap in de kroeg om te kijken of het me lukte. Ik brabbelde vroeger te vaak Jambers na.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:20
Verwijderd
Ik kan trouwens ook heel erg goed allerlei accenten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:26
Verwijderd
Ik kan twents, en vlaams, en zuid-limburgs, en plat-gemonds.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:28
Uice
Uice is offline
Ik kan alleen maar ABN en een beetje plat Amsterdams, maar dat spreek ik zelden.
Oud 08-04-2009, 19:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
In het Nederlands spreek ik loepzuiver ABN. Gewoon, normaal Nederlands zoals de HERE het bedoeld heeft.
Je klinkt anders best zuidelijk.
Oud 08-04-2009, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Je klinkt anders best zuidelijk.
Nee Uice, jij hebt gewoon een grachtengordel-accent.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:36
Verwijderd
Je hebt echt een aparte R hoor kazet. Een soort ingeslikte.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:38
Verwijderd
Ik heb niet echt een accent, maar als ik bij mijn ouders ben geweest praat ik wel platter dan normaal (haags). Ik hou wel van accenten en een boerenaccent vind ik het grappigst, zoals die van biertank.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je hebt echt een aparte R hoor kazet. Een soort ingeslikte.
En een zachte G.
Oud 08-04-2009, 20:24
Verwijderd
Nee een zachte g heeft ie zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik nooit begrepen. Ik ken bijna niemand die plat Limburgs verstaan (van de niet-Limburgers dan he ), ik heb 't altijd verstaan en kan 't ook vrij oké spreken (niet dat ik dat doe, want dat is raar). Ik vind 't vooral vreemd dat mijn ouders 't niet verstaan, want voor mijn gevoel ligt het heel dicht bij 't Twents, alleen zijn de klinkers anders en langer.

Fins is gaaf.
Oh dat snapte ik ook niet nee. Mijn ex kwam uit Limburg en ik kon hun dialect helemaal volgen, alleen gebruikten ze af en toe een ander woord, dat ik dan niet kende. Maar de basis voelt hetzelfde aan als Twents ja. Maar goed, hij kwam wel uit Noord-Limburg, dat is nog wel gemakkelijker dan echt zuidelijk dialect.
Zijn familie vond dat wel gaaf trouwens, ik had daar echt de naam dat ik supergoed was in talen, omdat ik hun dialect gewoon kon volgen. Ze deden dan ook geen moeite om voor mij Hooghaarlemmerdijks te gaan praten Maar ik durfde het nooit aan om te spreken, omdat de klinkers zulke maffe tweeklanken worden.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 10:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn pa is Brabants en ik ben geboren en getogen in Limburg en toch spreek ik hardstikke netjes ABN, zonder zachte G, zonder vervlakte klanken. Ik kan het ook met zachte G hoor, maar ik heb geen accent nee.

Ik hou van Engelsen die Nederlands spreken, maar meer omdat het tiefusgrappig is dan dat het echt mooi is.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 12:59
31337
31337 is offline
Ik heb een Drents accent. Slik af en toe de 'e' in. Maar erger dan dat is het niet. Je kan wel horen dat ik officieel uit Drenthe kom. Heb verder trouwens niks tegen accent.
Oud 09-04-2009, 14:44
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik zie hier een potentieel laat-je-accent-horen-door-middel-van-een-geluidsopname-topic in.
Oud 09-04-2009, 14:48
Verwijderd
Ik zou dat nog bijna doen ook.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 14:49
Verwijderd
Ik haat het om mijn eigen stem te horen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 14:50
Verwijderd
Ik ook. Daarom doe ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Ik zie hier een potentieel laat-je-accent-horen-door-middel-van-een-geluidsopname-topic in.
ja en ik gaf het goede voorbeeld maar niemand volgt het! Kom op Rense!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 15:30
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Bij jou; 'faalboom'
En je hebt een leuke stem :hartje:
Oud 09-04-2009, 15:31
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Als je dat een kwartier geleden aan me gevraagd had, had ik het gedaan. Ik heb immers mijn microfoon weer terug gevonden, maar mijn moeder is nu ineens weer thuis, en die zat me zonet al raar aan te kijken omdat ik dat geluid van Roadrunner zat na te doen.
Oud 09-04-2009, 17:26
marrel
marrel is offline
Ik heb geen heel zwaar accent maar je hoort wel dat ik uit Brabant kom. Hoewel ik in west Brabant uitgemaakt word voor Limburger Dat klinkt toch wat anders denk ik dan. Zachte G en wat van die woorden en zinnetjes die alleen hier gebruikt worden knal ik er ook wel eens uit, maar niet echt dialect. Opnemen ga ik niet aan beginnen he
Oud 09-04-2009, 17:28
Verwijderd
Waar load je die dingen up?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 17:32
Verwijderd
http://b4r4b4s.fileave.com/Untitled.wma
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 20:12
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie