Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik praat volgens mij vrij accentloos. Ik kan alleen de 'r' niet goed uitspreken. Ooit heb ik eens tijdens een 3 uur lange autorit les in de r uitspreken gehad, maar nog steeds lukt het niet.
![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oja, ik vind bij Engels met name Brits/Iers/Schots/Australisch/Russisch/Duits gaaf. Italiaans ook wel. Amerikaans is een beetje neutraal, maar neigt naar de lelijke kant. Het Nederlandse accent in Engels is echt vies. Frans is ook lelijk, behalve als het grappig is. Als het grappig is dan is het grappig. Het Palestijnse accent in Engels is ook heel mooi, kwam ik eergisteren achter. (Ik werkte de afgelopen paar dagen als vertaler bij het filmfestival van Amnesty International, daar heb ik gepraat met een paar mensen die allemaal gave vrede-dingen doen in Jenin. Palestijns in Engels klinkt heel beschaafd en rustig, best zacht ook. Verrassend zachte G's, enzo. Maar misschien lag dat meer aan de mensen dan aan het accent.)
In het Nederlands vind ik bijna alle accenten wel okay, met Limburgs, Surinaams, Twents en plat Amsterdams ergens bovenin de rangorde. Fries is wel stom. Alle accenten worden lelijk en ordinair als ze met 100 decibel door een stiltecoupe galmen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nouja, dat is meer gewoon omdat ik het accent van de vrouw van m'n oom (ikzelf100 naamzoek ![]() Zelf praat ik redelijk accentloos geloof ik. Ik kan de r niet goed zeggen, maar los daarvan heb ik geen gekke dingen.
||
Citaat:
Ik heb precies 't zelfde. Al word mij de laatste tijd op den Uni wel steeds gevraagd of ik soms uit een buitenwijk van Londen kom, terwijl ik aan 't begin van 't jaar nog moest uitleggen waarom ik met een Yorkshire accent praatte (ex-vriendje blablaaah). En er zijn een paar mensen in de klas die Amerikaans Engels praten en als ik met hun praat neem ik dat ineens over en dat HAAT ik. Meh. Ohja, iemand zei ook "Je praat op dezelfde manier Engels als dat je Nederlands praat". Wat dus moet betekenen dat ik Engels praat met een Rotterdams accent. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik zou wel graag accenten willen kunnen "onthouden". Nu heb ik (zowel in het Nederlands als Engels) dat ik mensen na-aap als ze erbij zijn, maar als ze dan weg zijn kan ik het niet meer. En zodra een film afgelopen is kan ik ook geen accenten van personages meer nadoen. Lastig, want citeren uit films is toch wel een hobby waar ik trots op ben. ![]()
|
Oh ik had vroeger echt een gruwelijk Drents accent, maar nu ik hier zo lang woon gaat dat er steeds meer af. Ik kreeg laatst zelfs nog een complimentje van een werkgever bij een intake gesprek dat ik niet zo'n accent had. Maar het hangt er ook heel erg vanaf hoe lang ik hier ben of hoe lang ik bij mijn familie ben. Want thuus in Drenthe proaten wij dialect.
![]()
|
Ik kan trouwens bst veel accenten bedenk ik nu
![]() En het schoot me opeens te binnen dat ik altijd een beetje Rotterdams mee ga praten als ik met Rotterdamse vrienden de stad in ga <3
|
Verwijderd
|
Ik kan Amsterdams, Haags, Brabants, Limburgs en Vlaams goed nadoen. Accenten uit het Noorden, Oosten en Utrechts is lastig, vooral omdat Utrechts een tussentaaltje is. Ik heb zelfs ooit bij de Haagse Hogeschool met een Vlaams accent een international studentenkaart aangevraagd omdat je dan 10 euro korting kreeg op een kaartje en een welkomsdrankje, hehe. Het was overigens wel weer een weddenschap in de kroeg om te kijken of het me lukte.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zijn familie vond dat wel gaaf trouwens, ik had daar echt de naam dat ik supergoed was in talen, omdat ik hun dialect gewoon kon volgen. Ze deden dan ook geen moeite om voor mij Hooghaarlemmerdijks te gaan praten ![]() |
![]() |
|
Mijn pa is Brabants en ik ben geboren en getogen in Limburg en toch spreek ik hardstikke netjes ABN, zonder zachte G, zonder vervlakte klanken. Ik kan het ook met zachte G hoor, maar ik heb geen accent nee.
![]() Ik hou van Engelsen die Nederlands spreken, maar meer omdat het tiefusgrappig is dan dat het echt mooi is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb geen heel zwaar accent maar je hoort wel dat ik uit Brabant kom. Hoewel ik in west Brabant uitgemaakt word voor Limburger
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Verhalen & Gedichten |
stem hier op je favoriete gedicht! lovetear | 25 | 22-02-2004 15:23 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |