Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2009, 11:40
Verwijderd
Pubertijd...
Je groeit en je wordt zelfstandiger, maar er zijn ook nadelen aan puberteit. Sommige sluiten zich af van de wereld, en sommige hebben ruzie met hun ouders.

Wat vind jij nou van de puberteit?
Vind je het wel cool, doordat je volwassener wordt? Of vind je het allemaal maar irritant.
Wat voor Puber ben jij, een gothic, een pukkelhoofd, of ben je gewoon net als vroeger? En wat vind je van andere jongeren in de puberteit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2009, 12:02
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben niet zo'n heftige puber (geweest) geloof ik. Ik maak weinig ruzie met mijn ouders en heb ook nooit echt de neiging om met anderen mee te lopen om erbij te horen. Ik heb wel een tijd best wel melodramatische journals geschreven op Deviantart over alle dingen waar ik mee zat en dan ging ik ook wel eens poetisch lopen doen, want dat vond ik een soort alternatief-volwassen. Zo van, ik ben nog geen 18 maar ik denk wel heel veel.
Ik vind het grappig van jongens in de puberteit dat ze plotseling anders gaan klinken en dat, als je even niet oplet, ze opeens langer of even lang zijn dan/als jij.
Ik vind het niet leuk als mensen zich klem zuipen of wiet roken of sigaretten gaan roken om stoer te willen zijn. Of als ze emo/gothic worden en zich precies zo gaan kleden als de rest van de alto's en gothics om erbij te horen terwijl ze wel beweren dat ze niet emo of gothic zijn maar gewoon zichzelf. Wat niet betekent dat ik gothics en alto's/emo's per se stom vind, ik ken ook een paar hele lieve maar het principe is gewoon zo stom.
Oud 25-01-2009, 12:47
Verwijderd
Net als Cherry Springs heb ik zelden ruzie met mijn ouders. Met mijn ene broertje kan ik heel erg goed opschieten en met mijn andere broertje ook wel, al erger ik me soms aan hem. Met mijn zusje was het altijd wat minder, maar ik heb de indruk dat dat nu ook weer goed gaat. Ook heb ik niet echt de neiging ergens bij te horen. Eigenlijk heb ik niet zoveel problemen met de pubertijd en vind ik er niet zoveel van. Ook merk ik er niet zoveel van. En ik ben gewoon net als altijd voor mijn idee. Wel met wat meer ervaring natuurlijk, maar dat is logisch.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2009, 16:00
remy476
remy476 is offline
Mwa ik denk dat ik hetzelfde ben gebleven, alleen gegroeid in mijn doen en laten. Verder had ik vroeger een grote mond.
Oud 28-01-2009, 17:35
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Ik vind het allemaal maar irritant de pubertijd.
Oud 31-01-2009, 21:20
sainty
sainty is offline
Ik heb er weinig van gemerkt, behalve dat ik wat groter ben geworden Nooit lastig geweest ofzo, maar ik ben wel veranderd, in sommige opzichten positief maar meer negatief eigenlijk :/
Oud 01-02-2009, 18:31
Angelzz
Angelzz is offline
Irritant, irritant, IRRITANT!!!! Zo duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2009, 16:30
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Citaat:
Ja is duidelijk.
Oud 08-02-2009, 21:17
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Niet helemaal, zou je het misschien nog iets verder kunnen uitleggen?

ot; Ik ben niet echt een puber geweest. Ik was braaf, lief en eigenlijk totaal niet rebels.
Oud 09-02-2009, 18:58
Angelzz
Angelzz is offline
@Dark Phoenix

Geen zin om verder uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 10:01
Kitten
Kitten is offline
Ik wacht nog steeds op mijn puberale fase...
Oud 23-02-2009, 14:41
BellaMorte
BellaMorte is offline
Qua gedrag was ik het 'ergst' op m'n 14e. Wat ik van andere jongeren vind: sommigen maken er een potje van :']
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 23:09
platiumboy
Zelf merk ik niet zo heel veel van de pubertijd. Wel ga ik anders over bepaalde dingen denken en wordt ik wat serieuzer merk ik, hehe. Ik was best wel druk toen ik 13 á 14 was, nu ben ik dat niet meer echt.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 18:14
Terreur Teef
Terreur Teef is offline
I Like it!!
ik heb soort van gabber grapje ben 1000% gabber. en ik hou van volwassen worden je hoeft naar niemand te luisteren en als ze beginnen te zijken over je gedrag zeg ik gewoon daar kan ik niks aan doen ik heb last van de pubertijd of ik zeg gewoon dat ik ongesteld ben wekrt ALTIJD echt waar hoor!!
van andere pubers vindt ik het super grappig behalve van marokkanen maarja dat komt omdat ik gabber ben he haha
XXXX
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 15:43
bagpiper001
bagpiper001 is offline
puberteit... van de ene kant denk ik, ach je moet er doorheen.
en van de andere kant denk ik... volgens mij heb ik die tijd gewoon over geslagen, en blijf ik gwn lekker voor de rest van me leven kind.

ik vind het alleen belachelijk dat mensen het hebben over die pubers van tegenwoordig. want dat slaat helemaal nergens op
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 20:05
M.utsjee
M.utsjee is offline
ik heb facking veel ruzie met me ouders ..
en ik word boos om niks...
op zich best wel grappig maar ben ook vaak chagi ..
t is vast normaal toch?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 12:54
bagpiper001
bagpiper001 is offline
Citaat:
ik heb facking veel ruzie met me ouders ..
en ik word boos om niks...
op zich best wel grappig maar ben ook vaak chagi ..
t is vast normaal toch?
nou ik moet zeggen dat ik er toch nooit echt blij mee was als ik ruzie had met me ouders (komt waarschijnlijk omdat het mijn schuld was, en zij uiteindelijk gelijk bleken te hebben)
maar goed.... ja het hoort erbij zeggen ze, maar het is voor iedereen anders.... voor jouw ouders te hopen dat je er vlug overheen bent
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 19:18
Verwijderd
Haha, ik heb er niet zoveel last van.. Ik heb heus wel af en toe ruzie met m'n ouders, maar wie niet? Ik merk wel dat ik verander, maar vooral op een positieve manier, ik ben geen ontzettend vervelend kind. Ik maak ook gewoon ook niet zo gauw ergens een probleem van. Er zijn van die meisjes, die als ze ongesteld zijn, helemaal freaken en zeggen dat zich ontzettend kut voelen.. Ik probeer gewoon op de leuke dingen in het leven te letten, en gelukkig te zijn met wat ik heb. Ik heb niet zoveel problemen, en op momenten dat ik die wel heb stort ik me op hobby's, die me weer gelukkiger maken. Ik heb dus niet echt last van een zware puberteit, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2009, 19:21
Annet.
Annet. is offline
haha, ik ook niet, mijn ouders zijn daar wel relaxed over!
maa hoe oud bn je dan?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2009, 12:36
31337
31337 is offline
Citaat:

van andere pubers vindt ik het super grappig behalve van marokkanen maarja dat komt omdat ik gabber ben he haha
XXXX
Typisch meeloop gedrag...Als alle gabbers zich voor de trein gooien doe jij het ook dus?
Oud 09-04-2009, 05:42
Kleintje!
Kleintje! is offline
ff updaten ik ben een hangjongeren maar niet zo iritand hoor wel veel ruzie met me ouders
Oud 09-04-2009, 10:35
31337
31337 is offline
Citaat:
ff updaten ik ben een hangjongeren maar niet zo iritand hoor wel veel ruzie met me ouders
Ben je zo breed dat je meteen het meervoud bent?
Oud 09-04-2009, 11:10
Kleintje!
Kleintje! is offline
ja ik tel voor tien xP
Oud 09-04-2009, 11:10
Kleintje!
Kleintje! is offline
nee was gewoon spel foutje
Oud 09-04-2009, 11:30
x-Nameless
x-Nameless is offline
elke dag chillen, soms ruzie's met me ouders maar dat is gewoon standaard.
kben nog gwn net als vroeger alleen dan vaak vrolijker.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2009, 11:33
Kleintje!
Kleintje! is offline
Citaat:
elke dag chillen, soms ruzie's met me ouders maar dat is gewoon standaard.
kben nog gwn net als vroeger alleen dan vaak vrolijker.
kijk jij snapt me *box*
Oud 09-04-2009, 19:08
Feliestar
Feliestar is offline
Ik ben een verschrikkelijke puber haha. Ik ben 24 uur kattig tegen me moeder xD
Oud 15-04-2009, 20:58
Dorieen
Dorieen is offline
De puberteit bevalt me wel. Maar dat kan ook komen door de leeftijd - ik haat het namenlijk om ouder te worden, het liefst blijf ik voor altijd zestien. x] -
Ruzie met mijn ouders heb ik wel eens ja, misschien een beetje te vaak, maar dat komt door een aantal dingen die ik liever niet vertel. :') Ik ben wel blij met alles wat ik nu heb. Door een aantal belangrijke mensen en dingen heb ik mezelf leren kennen en dat maakte me tot wie ik nu ben. Daar ben ik heel erg tevreden mee.
Ik merk wel dat ik vaak stemmingswisselingen heb. Dat ik bijvoorbeeld 's avonds in bed een mooi liedje luister waarbij ik moet huilen. Voor de rest ben ik niet echt de overdreven erge rebel puber van tegenwoordig. Nee, ik kan ook nog wel eens verstandig zijn als het nodig is. ^^
Voorlopig hoop ik nog een tijdje kind te kunnen blijven (:
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 08:23
31337
31337 is offline
Citaat:
ik haat het namenlijk om ouder te worden, het liefst blijf ik voor altijd zestien. x] -
Je kan beter altijd 25 blijven. Mag je tenminste autorijden en sterke drank kopen in elk land
Oud 18-04-2009, 10:55
Anoniem.
Anoniem. is offline
Ik ben vaak saggerijnig snel geirriteert en heb bestwel vaak ruzie met me ouders om helemaal niks! Ik wil er graag bijhoren en dat doe ik vaak op een hele domme manier.
Niet echt slim van mezelf dus. Dus eigenlijk ben ik alles behalve een perfecte puber,
Met citaat reageren
Oud 18-04-2009, 23:17
Verwijderd
Heb gelukkig nie zo'n last van de puberteit..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2009, 18:59
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Ben je zo breed dat je meteen het meervoud bent?
Hahaha weet niet waarom maar vond die gewoon humor hebben.

Nee ik ben nooit ee rebelse puber geweest, Was altijd rustig, haats geen ruzie met me ouders. Wel was ik erg onzeker over van alles, maar tegenwoordig ben ik altijd vrolijk en heb ik van me onzekerheid niet zoveel last meer van. Volgens mij heb ik de pubertijd niet echt meegemaakt

Ik vind het altijd raar hoe pubers flinke ruzie kunnen hebben met hun ouders. Als ik dat thuis filkte zou ik van me vader meteen de volle laag van me vader.
Oud 10-05-2009, 22:21
$moky
$moky is offline
nou ik was vor mijn ouders een beetje een kut kind ,wat ik nu zelf ook toe geef .
-ik had vaak ruzie met me ouders(die liepen uit tot vecht partijen)
-ik ben 4 maanden lang uit huis gegaan op me 14e
-en als hun zijden rood zij ik zwart
- had ook last van agresie buien

al ik eerlijk mag zijn ben ik blij dat ik het laatste jaar veranderd ben
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 19:58
Rivka
Rivka is offline
Nou, ik ben nu aardig in de puberteit (meisje van 13), en tja...
Ik ben best veranderd. Mijn mening staat nu vaster en ik ben rebelser. Ook ben ik het niet meer eens met wat
mijn ouders allemaal zeggen. Mijn vader zit in de VVD in de plaats waar ik woon en ik ben pro-PVDA. Hij haat
Obama, ik heb een poster van hem in mijn kamer.
Helaas kan ik soms wel heel kattig uitvallen tegen onschuldige personen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2009, 20:16
Philosophy
Philosophy is offline
Ik heb nooit ruzie gehad met m'n moeder. Soms zijn we het niet met elkaar eens en dan gaan we even een kwartier bij elkaar weg, maar daarna praten we er weer rustig over zodat we niet meteen met verwijten komen en dat gaat altijd goed! Maar mijn moeder is ook wel heel erg redelijk. Ik weet inmiddels ongeveer wat ik wel en niet mag, en wanneer ik zeker weet dat ik iets niet mag, vraag ik het ook gewoon niet. Tenzij ik iets heel graag wil, maar dat merkt ze wel aan me en dan komen we er wel uit. Ik heb wel eens aan haar gevraagd of ze me een vervelende puber vindt , en dat vindt ze totaal niet. Ik vind mezelf ook eigenlijk helemaal niet vervelend haha. Nooit gevonden ook. Dit een stuk liever dan altijd gedonder denk ik.
Reageren

Regels voor berichten