Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2009, 18:41
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Hoi, ik had een vraag. Ik speel graag muziek af op mijn computer. Maar als ik dat doe word de rest erg langzaam, zoals dit forum. Al mijn muziek staat op een stick en dus niet op de pc zelf.

Weet iemand wat ik kan doen zodat mijn computer sneller word als ik muziek afspeel?
Oud 06-04-2009, 18:58
M@rco
M@rco is offline
De muziek op je harde schijf zetten. De computer moet de muziek nu inlezen vanaf je USB-stick en dat kost processorkracht. Waarschijnlijk heb je een niet al te snelle computer?
Oud 07-04-2009, 06:20
freyk
freyk is offline
Ja, wat M@rco heeft gelijk.
Je kan ook nog een aantal programma's gaan verwijderen, om je systeem iets sneller te maken.
Dus maak even een logje met hijackthis en plaats de inhoud van dit in deze topic.
Oud 07-04-2009, 10:21
Bender
Bender is offline
Programma's verwijderen zal geen effect hebben, de meeste programma's zullen namelijk niet eens draaien.

Muziek van een USB stick aflezen zou echt geen probleem moeten zijn, zelfs niet met echt verouderde computers.
Heb je al eens een ander media speler geprobeerd
Oud 07-04-2009, 11:06
freyk
freyk is offline
Citaat:
Je kan ook nog een aantal programma's gaan verwijderen, om je systeem iets sneller te maken.
Correctie: aantal programma's > aantal automatische opstartende programma's.
Oud 07-04-2009, 15:38
naam ingebruik
Er staan alleen dingen op mijn computer zoals msn en progamma's die hij nodig heeft om bestanden te douwnloaden en te openen en m'n pc te beveiligen alle foto's en bestanden staan ook op cd's en sticks

Dat van die muziek, dat had ik juist gedaan omdat ik dacht dat m'n pc dan wat sneller zou worden

freyk, hij doet het ook als hij een paar uur aanstaat. En waar kun je ook alweer zien wat er allemaal opstart?
Oud 07-04-2009, 15:48
freyk
freyk is offline
Citaat:
freyk, hij doet het ook als hij een paar uur aanstaat. En waar kun je ook alweer zien wat er allemaal opstart?
de applicaties: in het register (ook benaderbaar via msconfig)
services: services.msc
en soms bij de instellingen van de applicatie zelf.

maar ik heb liever dat je een hijackthis logje maakt, want als je met het bovenstaande zelf gaat werken, heb je kans dat je de boel vern**kt.
Oud 07-04-2009, 17:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Dat van die muziek, dat had ik juist gedaan omdat ik dacht dat m'n pc dan wat sneller zou worden
Probeer anders gewoon eens een paar nummers op je computer te zetten en die af te spelen, voordat je programma's gaat verwijderen en weet ik wat. Als hij dan ineens niet traag is weet je dat het daaraan ligt
Oud 07-04-2009, 18:14
naam ingebruik
okey dankje
Oud 08-04-2009, 12:09
b00mbap
b00mbap is offline
Misschien dat het niet aan de computer ligt maar aan de mediaspeler die je gebruikt? Windows Media Player zorgde er op mijn oude PC altijd voor dat alles retetraag werd, maar weet natuurlijk niet welk programma je gebruikt om muziek mee af te spelen.
Oud 08-04-2009, 13:38
Verwijderd
Citaat:
De muziek op je harde schijf zetten. De computer moet de muziek nu inlezen vanaf je USB-stick en dat kost processorkracht. Waarschijnlijk heb je een niet al te snelle computer?
Hehe. Dat klopt voor geen meter

Zelfs een USB 2 verbinding gaat in theorie maar tot 48MB/sec. En bij USB 1 gaat het over enkele MB's/sec als je geluk hebt.
Het afspelen van een MP3 op 256Kbps gebruikt zo ongelofelijk weinig bandbreedte van zelfs maar die 1.2MB/sec dat je er met gemak wel tig tegelijkertijd zou moeten kunnen afspelen.

Ennuh, als jij bestanden van een USB stick afkopiëert, valt dan jouw systeem in een onbruikbare slaap? Die van mij blijft gewoon normaal functioneren hoor.

Waar het meestal aan ligt is een brakke driver voor je USB controllerhub en soms de manier waarop de mediaplayer daar mee omgaat. Een bekend probleem van oudere computers is bijvoorbeeld dat muziek (ook al komt 'ie van de harde schijf af) gaat hakkelen op het moment dat er een mass storage device aan de USB poort wordt gehangen waar ook daadwerkelijk lees/schrijf activiteit op gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 14:03
Big Boi
Big Boi is offline
Laten we ook ff bepalen welke mediaplayer word gebruikt. Windows Media Player en zn visualisaties vreten stiekem veel processorkracht. Schakel deze uit of switch naar een ander media afspeel programma.
Oud 09-04-2009, 18:02
naam ingebruik
mediaplayer

maar zonder visualisaties

alleen is er een ander afspeel progamma dat een beetje op media player lijkt?

ik hoe niet zo van verandering
Oud 10-04-2009, 10:21
b00mbap
b00mbap is offline
Ik kan je Foobar adviseren, maar dit lijkt verder totaal niet op Media Player. Het is wel super licht dus als het goed is loopt het stukken sneller dan WMP.

Basisscherm (het is wel verder aan te passen):

http://www.foobar2000.org/
Oud 10-04-2009, 12:17
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Hehe. Dat klopt voor geen meter

Zelfs een USB 2 verbinding gaat in theorie maar tot 48MB/sec. En bij USB 1 gaat het over enkele MB's/sec als je geluk hebt.
Het afspelen van een MP3 op 256Kbps gebruikt zo ongelofelijk weinig bandbreedte van zelfs maar die 1.2MB/sec dat je er met gemak wel tig tegelijkertijd zou moeten kunnen afspelen
Ja, dat is ook zo natuurlijk I stand corrected, ik denk dat ik in de war was met dingen als USB netwerkkaarten en dergelijke, die willen in mijn ervaring vooral op oudere systemen nog wel eens voor hoog CPU gebruik zorgen. Maar goed, dan nog is het natuurlijk wel de moeite waard om te kijken of afspelen vanaf de harde schijf voor minder problemen zorgt. Misschien is er inderdaad sprake van een brakke USB driver ofzo.

Verder mag Winamp natuurlijk niet ontbreken als we het over alternatieve mediaspelers hebben, vooral met een classic skin gebruikt het nauwelijks resources en het is iets toegankelijker dan foobar.
Oud 11-04-2009, 14:23
TopDrop
TopDrop is offline
Winamp is de laatste tijd ook wel vrij fors uitgebouwd hoor. Je kunt kiezen om een hele hoop functies niet te installeren, maar dan moet je er wel een klein beetje wat vanaf weten.

Eventueel zou je ook VLC Mediaplayer kunnen proberen. Die is erg goed, stabiel, gebruikt vrij weinig resources en speelt werkelijk alle gangbare audio en video formaten af.
Oud 11-04-2009, 20:54
naam ingebruik
okey dankje
Oud 12-04-2009, 21:49
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Winamp is de laatste tijd ook wel vrij fors uitgebouwd hoor. Je kunt kiezen om een hele hoop functies niet te installeren, maar dan moet je er wel een klein beetje wat vanaf weten.

Eventueel zou je ook VLC Mediaplayer kunnen proberen. Die is erg goed, stabiel, gebruikt vrij weinig resources en speelt werkelijk alle gangbare audio en video formaten af.
Met VLC lukt 't mij alleen om een file tegelijk af te spelen, en geen playlisten ofzo
Oud 14-04-2009, 10:23
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Met VLC lukt 't mij alleen om een file tegelijk af te spelen, en geen playlisten ofzo
Met VLC kan je wel playlists maken, dat zit ergens in het menu en je kaan daar gewoon bestanden naartoe slepen. Maar VLC is wel een handige mediaplayer maar niet zo als je een grote collectie muziekbestanden hebt (hij heeft geen eigen database daarvoor).

WMP zou ik ook niet aanraden, maar bv. wel foobar2000 (zeer klassiek uiterlijk, maar wel heel erg krachtig en je moet in het begin een beetje moeite doen om hem helemaal naar je hand te zetten) of WinAmp (WMP moest als concurrentie dienen voor WinAmp).
Oud 14-04-2009, 14:22
Verwijderd
Citaat:
WMP zou ik ook niet aanraden, maar bv. wel foobar2000 (zeer klassiek uiterlijk, maar wel heel erg krachtig en je moet in het begin een beetje moeite doen om hem helemaal naar je hand te zetten) of WinAmp (WMP moest als concurrentie dienen voor WinAmp).
Windows Media Player is ouder dan WinAmp en WinAmp gebruikte vroeger de voor WMP geschreven ActiveMovie achtige API.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten