Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2002, 05:57
JJzD
JJzD is offline
naar aanleiding van dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=275777

volgens mij ben je nooit zelf in staat om te bepalen wat er veranderd zou zijn als je er ineens niet meer was

ikzelf zou aan 2 mensen denken die wat andere msn gesprekjes zouden moeten zoeken, maar als je zo eens bij ze kijkt raken ze in paniek als ze maar even denken dat stemmen overhand krijgen

daarnaast blijkt dat heel veel mensen die mij even kent ik een grote plek in hhun hart inneem. maak je een geintje en blijken ze er al een week naar uit te zien om je te spreken.
dat laten ze echter nooiut merken, maar als je goed luisterd merk je het wel op

dus de vraag is:
denk jij dat een persoon zijn eigen invloed op de wereld kan beoordelen??
Oud 24-11-2002, 10:03
moenbase
moenbase is offline
Door er over te praten met iedereen die jij kent, pas dan kun je denk ik een aardig beeld vormen wat jij voor hen betekent, en wat zij zouden voelen wanneer jij er niet meer zou zijn.
Alleen dan moeten de uitspraken van anderen niet gelogen zijn. dus niet zeggen "ik zal je missen" terwijl je die gene toch maar 1 keer per jaar ziet.
Daarom denk ik ook dat het onmogelijk is om een absoluut beeld te krijgen van de situatie na jouw dood.
Oud 24-11-2002, 10:50
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je zal het nooit precies weten, maar toch wel ongeveer. Met een beetje mensenkennis en vooral veel zelfkennis dan toch. Allereerst moet je aan anderen gaan vragen hoe ze jou zien en wat jij voor ze betekend. Kan heel nuttig zijn, niet alleen omdat je dan weet hoe het zou zijn zonder jou, maar ook om andere redenen.

Is het eigenlijk wel nuttig om te weten hoe de wereld zou vergaan zonder dat jijzelf erop rondloopt?
Oud 24-11-2002, 10:55
MazeMouse
MazeMouse is offline
Voor heel de wereld ben ik slechts een persoon. Voor enkele personen ben ik de wereld.

En toevallig ken ik de personen die tot die laatste categorie horen.
Oud 24-11-2002, 14:16
mood indigow
mood indigow is offline
ik heb echt geen id
Met citaat reageren
Oud 24-11-2002, 14:21
Roos
Roos is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Voor heel de wereld ben ik slechts een persoon. Voor enkele personen ben ik de wereld.

En toevallig ken ik de personen die tot die laatste categorie horen.
Leuk verwoord, zelf bedacht?

Idd kan je nooit zelf bekijken hoe groot jouw invloed op bepaalde mensen is. Ik vraag me zelfs af of er uberhaupt wel iemand is die dat kan.
Oud 24-11-2002, 15:47
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
rosi schreef:
Leuk verwoord, zelf bedacht?
Not really.

Heb gej..had van iemands nick op msn.

For the whole world you're sombody. For somebody you're the whole world. And that somebody is me.

(Tja, wat kan ik zeggen. Ze hebben nu 5 maanden verkering)
Oud 25-11-2002, 13:40
Saraï_h
Saraï_h is offline
iedereen leeft in zn eigen wereldje, dus je zal alles of mooier maken zoals t is of juist minder mooi.. je weet gewoon niet wat je eigen invloed is.
Reageren

Regels voor berichten