Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2009, 10:01
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Een paar dagen geleden kreeg ik een blaar op m'n vinger. Zeg maar aan het begin begin van m'n vinger, waar je hand overgaat in een vinger. (beetje moeilijk uit te leggen )

De blaar is eigenlijk meteen opengegaan, er was gewoon het eerste laagje huid af, verder niets aan de hand.
Maar nu scheurt m'n huid de hele tijd verder open op dat stukje van je eerste kootje omdat je daar natuurlijk de hele tijd mee beweegt. Het bloed verder niet maar het wondje word wel steeds dieper.

Wat kan ik hier het beste mee doen?
Oud 11-04-2009, 10:49
marrel
marrel is offline
Mijn eerste reactie is naja pleister en t zal wel maar misschien is het handig bij de apotheek naar een vet gaasje of zoiets te vragen? Je wilt het natuurlijk niet helemaal open hebben zodat het kan gaan ontsteken.
Oud 11-04-2009, 10:53
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Heb er een paar dagen een pleister op gedaan maar dat werkt juist averechts, mn huid werd helemaal week en scheurde nog makkelijker.

Maar zo'n gaasje is misschien wel een goede oplossing dan komt er inderdaad geen vuil oid. in
Oud 11-04-2009, 22:03
bramxp
bramxp is offline
als het echt vervelend blijft zou ik er een wondje van maken mischien wel erger maar dan ben je van de blaar af doe ik ook als ik er last van heb enkelt doen als je er echt last van heb want een wondje is ook niet fijn
Oud 12-04-2009, 12:53
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Heb er nu inderdaad een vet gaasje opgedaan en dat werkt heel goed! Mn huid blijft een beetje 'soepel' en daardoor gaat het niet meer verder open Dankjewel!
Oud 15-04-2009, 14:24
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik krijg op school gymnastiek en één van de onderdelen is rekstok. Hier krijg je ook blaren van aan je handen dus ik ken het gevoel

Wat bij mij heel goed helpt, is labello gebruiken! Zo van die lippenstift voor uitgedroogde lippen dus. 't Is misschien een beetje raar maar als ik dit op de scheurtjes van m'n blaren doe, zijn ze meestal de volgende dag wel genezen. Het blijft nog wel'n beetje een gevoelig plekje dus een beetje oppassen wat je doet maar voor mij werkt dit heel goed!

Pleisters enzo gebruik ik niet.

Nu heb ik al lekker veel eelt dus gelukkig niet zo vaak blaren meer
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 15:28
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
ik turn ( en heb ook gym/turnen op school met het onderdeel rekstok ) en heb dus ook vaak last van dit soort blaren!
Er is een speciaal soort zalfje voor, maar ik weet niet meer hoe dit heet.. vriendin van mij gebruikte dat altijd als ze blaren had van de brug bij turnen.
dat hout kan echt enorm schuren..
verder moet je het gewoon open laten lijkt mij, ik doe er meestal helemaa lniets aan, en et gaat vanzelf wel weer over. wat patoloco zegt: labello er op lijkt me wel goed. dit houd de huid wat soepel.

en even oppassen met hoe je de blaar hebt gekregen ( ik weet niet wat je aan het doen was dat je die kreeg ? ) want als je blaar helemaal weg is, komt die vaak op de zelfde plaats terug als je weer zoiets gaat doen.
daar heb ik in iedergeval altijd last van!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 15:31
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Citaat:
Ik krijg op school gymnastiek en één van de onderdelen is rekstok. Hier krijg je ook blaren van aan je handen dus ik ken het gevoel
Even offtopic: op wat voor school zit je dan? aangezien je 21 bent en nog steeds gymnastiek hebt met het onderdeel rekstok vroeg ik mij dit af! iets van de alo ofsoo? ( daar zit ik zelf namelijk op )
Met citaat reageren
Oud 16-04-2009, 11:10
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik studeer aan de katholieke universiteit Leuven (België dus) waar ik LO en bewegingswetenschappen volg. Geen idee hoe het in Nederland heet maar we krijgen gewoon heel veel sport en daar bovenop nog 'lekker' veel algemene theoretische vakken

Oh en normaalgezien hebben mensen op hun 21ste ook daar geen gymnastiek meer maar ik ben stiekem nog maar net aan deze richting begonnen

't Is wel héééél erg leuk hoor

Alo, is dat lerarenopleiding? Met mijn diploma (als ik het haal tenminste ) kan je ondere andere wel leraar worden maar er zijn veel meer mogelijkheden dan enkel in het onderwijs staan.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 11:51
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
oh okee ja ALO is leraren opleiding lichamelijke opvoeding

maar goed dit is allemaal off topic.

ontopic:

is je blaar al over?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2009, 12:55
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ja, het is zo goed als weg! Heb er labello en zo´n gaasje op gedaan

Heb 'm opgelopen met slopen (pleisterwerk van de muur slaan met een hamer) ..het komt inderdaad terug, al krijg ik nu geen blaar maar gaat het meteen bloeden. Dus nu maar ff verder met m'n andere hand

Regels voor berichten