Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2009, 18:23
Chattiy
Chattiy is offline
Hallo allemaal!

ik ben een meisje van 14 jaar en heb een hele leuke vriend!
We willen allebei graag sex met elkaar, maar hij heeft het al eens gedaan maar ik nog niet
Ben ik te jong, of zijn er ook nog andere meisjes van 14 die 'het' doen?

groetjes van mij!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 18:42
Missy
Missy is offline
Dit hoort thuis op seksualiteit.
Oud 21-04-2009, 19:02
Kitten
Kitten is offline
Ik vind het erg jong. Niet persé te jong, maar wel erg jong. Dat merk je niet als je 14 bent, want dan ben je al veel groter en volwassener dan toen je 12 was, maar als ik over een 14-jarig meisje denk, dan zie ik van die kinderlijke spillepoten voor me die net hun groeispurt hebben gehad. Geen seksueel volwassen jonge vrouwen.
Oud 21-04-2009, 19:05
Lorelei
Lorelei is offline
Ik was 14 toen ik ontmaagd werd. Ik heb er geen spijt van maar ik vind wel (terugkijkend) dat ik erg jong was en dat het misschien voordelen had gehad om te wachten. Maar zoals ik al zei, ik heb er geen spijt van.. ik was er in zekere zin klaar voor. Dit zegt echter helemaal niets over jouw situatie. Wat jij doet en wil en voelt, moet jij bepalen.
Oud 21-04-2009, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Wat jij doet en wil en voelt, moet jij bepalen.
daar ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 22:45
mueslireep
mueslireep is offline
moet kunnen toch? ken wel meer mensen die rond die leeftijd deden togh
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 22:50
Verwijderd
14 is jong, maar misschien ben jij wel heel volwassen voor je leeftijd, en wijs, en weet je genoeg over liefde en seksualiteit.
Zo niet, dan zou ik er nog even mee wachten.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 08:26
Verwijderd
Beetje lastig Stefenootje, want op die leeftijd vind je jezelf vaak volwassen voor je leeftijd en denk je dat je genoeg weet over liefde en seksualiteit, maar een jaar later merk je al dat je toen nog wel erg naief was...

Maar hm, het hoeft geen kwaad te kunnen, ik zou alleen gewoon voorzichtig doen en zorgen dat je heel goed praat met je vriendje, zodat jullie beiden weten waar je mee bezig bent en je kunt stoppen als je wilt. Ik vind het ook erg jong en zou je eigenlijk aanraden te wachten, maar een echt goede reden behalve leeftijd heb ik daar niet voor.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 09:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Op m'n 14e was ik best naïef en ik ben toch wel blij, achteraf gezien, dat ik toen nog niet ben ontmaagd maar nog even twee jaar heb gewacht. Ik dacht inderdaad dat ik volwassen was, maar dat viel toch een beetje tegen.

Maar goed, als je het gevoel hebt dat je het echt wilt, je vertrouwt bij hem voelt en er goed over kan praten kan het denk ik geen kwaad al zo jong seks te hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 10:03
Verwijderd
Ik vind veertien ook nog érg jong. Mijn zusje is vijftien en als ik er aan denk dat zij al seks zou hebben, zou ik dat ook nog ontzettend jong vinden. Ik sluit me bij Freyja aan.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 15:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind veertien ook nog érg jong. Mijn zusje is vijftien en als ik er aan denk dat zij al seks zou hebben, zou ik dat ook nog ontzettend jong vinden. Ik sluit me bij Freyja aan.
Je familie is wel echt anders. Zelfs als je het idee dat ze seks hebben niet vies of afstotend vindt, is het toch niet vergelijkbaar met een ander en al helemaal niet met jezelf (en de topicstarter kijkt uiteraard vanuit zichzelf).
Oud 22-04-2009, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Je familie is wel echt anders. Zelfs als je het idee dat ze seks hebben niet vies of afstotend vindt, is het toch niet vergelijkbaar met een ander en al helemaal niet met jezelf (en de topicstarter kijkt uiteraard vanuit zichzelf).
Daar heb je een punt. Laat ik het anders stellen: Ik ben leidster bij een soort van scouting. Mijn kinderen zijn twaalf/dertien, en we hebben redelijk veel contact met de groep die een jaar ouder is. Als ik die zie, vind ik het nog jong. Ik vind veertien gewoon ontzettend jong om al seks te hebben, omdat ik denk dat je je beter bewust bent van wat je doet, voelt en denkt als je een aantal jaar ouder bent.

Maar, als TS zich er goed bij voelt, moet ze zeker seks hebben met haar vriend.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2009, 00:03
Lorelei
Lorelei is offline

Chattiy, ik neem aan dat je met seks penetratie bedoeld.. hebben jullie andere dingen al wel gedaan? Orale seks, vingeren, aftrekken, etc.
Oud 30-04-2009, 17:55
Mark
Mark is offline
Er zijn genoeg meisjes van 14 die het doen. Er zijn weinig meisjes van 14 die het met de ware doen. Dat is niet erg, maar neem het mee in je afweging.

Mark.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 14:36
clubje
clubje is offline
Ik vind het te jong, punt.

Er wordt hier gezegd: "als je er klaar voor bent moet je het doen." Of: "als je volwassen bent voor je leeftijd, dan moet het kunnen".

Maar alstublieft, hoe waren we toen we 14 waren? We dachten allemaal dat we volwassen waren (of toch volwassener dan leeftijdsgenoten) terwijl 90 % later beseft dat dit verkeerd was. En 'klaar zijn voor sex'. Als je 14 bent, besef je meestal nog niet eens wat dat betekent. Ja, er zijn uitzonderingen, maar die zijn heel gering!

Mijn advies: wacht, je hebt nog je hele leven om sex te hebben, het hoeft niet perse nu, echt waar je zal er later allicht blij mee zijn dat je wachtte. Je hebt nog jaren om je 'schade in te halen'. En als je vriend hierop negatief reageert weet je direct met wat voor iemand je te maken hebt...

ik mag een beetje ouderwets klinken maar dan is dat maar zo. Toen ik 14 was, wist ik zelfs nog maar half wat sex was!
Oud 03-05-2009, 11:59
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
mijn vriendin was ook net 14 ik zelf was bijna 16.
maar zij zat toen wel al een jaar in een relatie.
ze is nu bijna 16 en is nog altijd met die jongen
dus je hoeft nie altijd een fout te maken als je zo jong bent.
Oud 08-05-2009, 10:50
obiwan
obiwan is offline
Hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, maar ik ga me toch bij een aantal mensen moeten aansluiten: volgens mij is 14 nog iets te jong...
Oud 10-05-2009, 16:21
arPos
arPos is offline
Chef zegt: seventeen.
Rest of southpark: what, just about seventeen?
Chef: No just seventeen.
Oud 12-05-2009, 14:00
---L-@-U-R-@---
---L-@-U-R-@--- is offline
Eigenlijk is 14 idd een beetje jong, maar goed ik was 15
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 18:43
Mike14mike
Mike14mike is offline
willen jullie het? gewoon doen dan, maar wel veilig
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 20:12
clubje
clubje is offline
Alsof "willen" genoeg is om het te doen. Natuurlijk willen ze, je bent 14 en je zit vol hormonen...
Oud 13-05-2009, 17:44
Verwijderd
Ik zou gewoon rustig eens eerst alle andere dingen doen, voelen, vingeren, aftrekken, pijpen, beffen. Dat je elkaars lichaam een beetje kent. Dat hij 'het' al gedaan heeft, hoeft nog geen reden voor jou te zijn om 'het' ook maar meteen met hem te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2009, 12:51
annieky
annieky is offline
14 vind ik ook wel beetje jong eigenlijk...
maar je moet zelf beslissen of je dr aan toe bent enzo...

verder ben ik het erg eens met de post boven mij.
bouw het gewoon rustig op
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 17:14
Verwijderd
zoals de reclame zegt
gewoon..doen..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten