Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2009, 09:31
Verwijderd
Ik was gisterenavond lekker de stad ingeweest en het verbaasd me dat ik zo vroeg op ben en helemaal niet zo heel moe ben en de kater meevalt.. Heb ik ook nog wat aan m'n dag!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2009, 12:35
Verwijderd
Wtf, wat was dat dan met die aanrijding bij de optocht. :')
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 14:10
Tink*
Tink* is offline
Ja ik hoorde dat er twee doden waren en wat zwaargewonden. En dat Bea & co dan niet meer naar andere steden willen oke, maar de toppers in Adam gaan daarom ook niet meer optreden. Nja hier in teh citiez was het nog wel leuk, vooral het keltische ^_^ alleen ik kon echt niet meer staan dus ben maar naar huis gegaan.
Oud 30-04-2009, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Ja ik hoorde dat er twee doden waren en wat zwaargewonden. En dat Bea & co dan niet meer naar andere steden willen oke, maar de toppers in Adam gaan daarom ook niet meer optreden. Nja hier in teh citiez was het nog wel leuk, vooral het keltische ^_^ alleen ik kon echt niet meer staan dus ben maar naar huis gegaan.
Mja, aan de ene kant vind ik het ook onnodig dat meteen alles wordt afgelast, maar aan de andere kant zijn er vier mensen omgekomen en dan is het misschien een beetje respectloos om koninginnedag te gaan vieren alsof er niets aan de hand is. Ik zou zelf in ieder geval helemaal geen zin meer hebben in feest.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 14:59
Tink*
Tink* is offline
Als koninklijke familie die bij die aanslag staat snap ik het ook helemaal. Maar ik vond het een beetje stom om alles per direct in andere steden (wat dan niet met de koningin die langskomt te maken heeft) af te gaan lasten.
Oud 30-04-2009, 15:03
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, in Rotterdam zijn ook alle officiële dingies afgelast, opeens. Konden ze het vannacht klaargezette vuurwerk voor vanavond weer helemaal af gaan breken.
Oud 30-04-2009, 15:09
Verwijderd
Wtf, was gewoon een aanslag door een of andere idioot die dacht de koninklijke wagen te rammen. Bizar.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 15:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hah daar was ik ook nog net
Oud 30-04-2009, 15:58
Missy
Missy is offline
Er zijn nu vier doden.
Oud 30-04-2009, 16:24
Alyssia
Alyssia is offline
Gestoord gewoon.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Mja, aan de ene kant vind ik het ook onnodig dat meteen alles wordt afgelast, maar aan de andere kant zijn er vier mensen omgekomen en dan is het misschien een beetje respectloos om koninginnedag te gaan vieren alsof er niets aan de hand is. Ik zou zelf in ieder geval helemaal geen zin meer hebben in feest.
Dat heeft toch niks met respect te maken, het enige bijzondere is dat die mensen op een opvallende manier om het leven zijn gekomen, verder zijn 4 doden op één dag niet meer dan statistische ruis. Vervelend voor de betrokkenen, maar je je daar druk om maken is gewoon hypocriet en ondoordacht.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 16:32
Verwijderd
Sentimentele reactie die meer te maken heeft met de manier waarop dan dat er mensen overleden zijn.
Een hele menselijke reactie, maar toch
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft toch niks met respect te maken, het enige bijzondere is dat die mensen op een opvallende manier om het leven zijn gekomen, verder zijn 4 doden op één dag niet meer dan statistische ruis. Vervelend voor de betrokkenen, maar je je daar druk om maken is gewoon hypocriet en ondoordacht.
Als die mensen waren omgekomen bij een stom ongeluk, dan was ik het helemaal met je eens. Maar ze zijn omgekomen omdat ze koninginnedag stonden te vieren en iemand het nodig vond met een auto door de menigte te rijden. Ik vind dat toch wel iets anders. En tja, zelf zou ik het ook niet per sé respectloos vinden als mensen door zouden gaan met vieren hoor, alleen zou ik er zelf geen zin meer in hebben omdat 't toch zo verbonden is aan het feest.

En natuurlijk gaan er meer mensen dood en is vier eigenlijk niets, maar juist de plaats, tijd en de manier waarop bepaalt waarom mensen het nu zo erg vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2009, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, respect heeft er niet zoveel mee te maken. Maar je viert op zo'n moment een koninklijke verjaardag, en als de familie zelf het doelwit wordt van een "mislukte" aanslag, is het gewoon geen feest meer zoals het bedoeld was. Vandaar dat ik wel begrijp dat alle K'dag-gerelateerde activiteiten en evenementen worden versoberd of afgelast.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 13:07
Anna17J
Anna17J is offline
Ik vind het bijzonder logisch dat alle gemeentelijke georganiseerde evenementen afgelast of versobert werden. We hebben het hier wel om een AANSLAG op ONZE Koningin hoor! En dat op zo'n fantastisch feest! Iedereen is dan vrolijk, gelukkig, viert met iedereen feest. Het is niet belangrijk welke baan je hebt, of wat je doet thuis, of wat je ooit hebt gezegd tegen iemand: iedereen is welkom en hoort erbij. En dát is gisteren nietig verklaard.
Ik vind het doodnormaal dat de vlaggen worden weggehaald of halfstok worden gehangen. Een idioot die door de mensenmassa rijdt waardoor mensen door de lucht vliegen en ernstig gewond raken... dat is niet zomaar iets hoor! Er zijn miljoenen mensen die het live op televisie hebben gezien of er - erger nog - echt bij waren in Apeldoorn.

Ik vind het afschuwelijk wat er is gebeurt. Ik heb er niet eens de juiste woorden voor.
Op dit moment zijn er overigens al 6 doden waaronder (en dat vind ik eigenlijk jammer) de dader zelf.

Overigens vind ik het niet respectloos als mensen verder zijn gegaan met feestvieren. Wat is veel mooier vindt is hoe geschrokken iedereen is... want je viert wel met z'n allen feest en als je dan ook met z'n allen zo hierop kunt reageren, laat wel zien dat ons land behoorlijk hecht is. Ook al lijkt dit niet altijd zo. Wat ik jammerlijk vindt, is dat er vreselijk veel mensen pas na afloop van het drama hebben gehoord, maar dat is niet meer dan logisch en niemand treft daarover schuld of afwijzing of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 13:09
Verwijderd
Het feit dat het een aanslag is op het staatshoofd tot daar aan toe, maar dat er doden en gewonden zijn gevallen is veel erger.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 15:01
Verwijderd
ja aanslag blablblabla

breda, lekker in de zon in de haven zitten, tussen de kraagjesmannen die bubbels aan het drinken waren enzo. En dan gewoon met wat jeugdige mensen, kratje bij, zon hopaaaa. En nog bbq'en bij iemand in de tuin, prrrrima
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat het een aanslag is op het staatshoofd tot daar aan toe, maar dat er doden en gewonden zijn gevallen is veel erger.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 15:47
Verwijderd
Mijn Koninginnedag was alternatief, maar eigenlijk leek het net echt. Nou ik begon om acht uur 's ochtends met aardbeien eten, champagne drinken en zelfgemaakte bootjes kijken aan de rivier. Daarna gebarbequed en me verworderd over het feit dat de introverte Zweden op een dag als deze (Valborg, het begin van de lente) ineens wel helemaal uit hun dak kunnen gaan. Parkehangen en rondgewandeld, tevergeefs gebrorbeerd op een feest binnen te komen en uiteindelijk dus op het dak van een studentenhuis terechtgekomen waar het vet koud was en ik (dus) te veel gedronken heb.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 19:28
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Maar ik vond het een beetje stom om alles per direct in andere steden (wat dan niet met de koningin die langskomt te maken heeft) af te gaan lasten.
Ja precies, wat maakt 't uit dat er aanslag is met zwaargewonden, zolang jij maar kan feesten he.
Oud 01-05-2009, 20:34
Anna17J
Anna17J is offline
Citaat:
Ja precies, wat maakt 't uit dat er aanslag is met zwaargewonden, zolang jij maar kan feesten he.
Ik hoop dat je dat niet had gezegd als de Koninklijke familie wel getroffen was?! Wat een oppervlakkige mensen zitten hier... Dat verbaast me echt enorm en het stelt me teleur. Godzijdank heeft Nederland nog gigantisch veel mensen die hun eigen leven opzij kunnen zetten en wél medeleven kunnen tonen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 20:43
Verwijderd
sarcasme herkennen is een kunst !
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 20:55
Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
sarcasme herkennen is een kunst !
Oud 01-05-2009, 21:06
Verwijderd
Godver
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 21:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 01-05-2009, 21:16
Tink*
Tink* is offline
Ja want als we medeleven moesten tonen met iedereen die zou sterven of bijna zou sterven, ja dan hadden we een gezellig leven. Er gaat elke dag wel iemand dood, dat is heus wel erg, maar je blijft bezig als je zo gaat rouwen om alles he, beetje relativeren.
Oud 01-05-2009, 21:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou ja, ik voelde me er wel een beetje raar door hoor.
Oud 01-05-2009, 21:21
Tink*
Tink* is offline
Ik vind het ook naar hoor, sta je daar lekker feest te vieren, word je aangereden. Ik kijk sowieso nooit naar het nieuws of dingen als hart van Nederland, daar word ik alleen maar depri van als er elke dag mensen doodgaan. Ik vind eigenlijk dat dit niet erger moet zijn eigenlijk dan een 'gewone' moord, omdat dat net zo erg is.
Oud 01-05-2009, 21:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Misschien is het in principe wel even erg. Maar dit is iets heel publieks, en mensen trekken zich dat erg aan. Heel begrijpelijk.
Oud 01-05-2009, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat je dat niet had gezegd als de Koninklijke familie wel getroffen was?! Wat een oppervlakkige mensen zitten hier... Dat verbaast me echt enorm en het stelt me teleur. Godzijdank heeft Nederland nog gigantisch veel mensen die hun eigen leven opzij kunnen zetten en wél medeleven kunnen tonen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 21:43
Metthe
Metthe is offline
Citaat:
Ik vind het ook naar hoor, sta je daar lekker feest te vieren, word je aangereden. Ik kijk sowieso nooit naar het nieuws of dingen als hart van Nederland, daar word ik alleen maar depri van als er elke dag mensen doodgaan. Ik vind eigenlijk dat dit niet erger moet zijn eigenlijk dan een 'gewone' moord, omdat dat net zo erg is.

Als ik een 'gewone' moord 'zie gebeuren' (live op TV of in het echt of later op beelden) dan ben ik ook diep geschokt hoor.

Laatst gewijzigd op 01-05-2009 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 22:05
TopDrop
TopDrop is offline
Het is natuurlijk erg naar allemaal, maar op een gegeven moment is alles wel gezegd en zijn alle beelden al 100x op tv geweest, en dan mag het ook wel weer eens over wat anders gaan.
Oud 01-05-2009, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Nou ik vind dit nog erger hoor... kijk dat je een aanslag wil plegen, de koningin wil vermoorden, à la. Maar dat dat dan ook nog mís gaat, dat is pas treurig.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2009, 22:09
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou ik vind dit nog erger hoor... kijk dat je een aanslag wil plegen, de koningin wil vermoorden, à la. Maar dat dat dan ook nog mís gaat, dat is pas treurig.
Waarom is een falende aanslag treuriger dan een succesvolle?
Oud 01-05-2009, 22:55
Idylle
Idylle is offline
Iemand op tv zei: als hij de bus geraakt had, was het echt een drama geweest.

Oud 02-05-2009, 03:44
Verwijderd
Citaat:
Iemand op tv zei: als hij de bus geraakt had, was het echt een drama geweest.

Haha, Suzuki Swift vs. bus: 0-1.

Waarom is overal eigenlijk zo expliciet vermeld dat het een Suzuki Swift betrof? Voor mijn part was het een Kever.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Haha, Suzuki Swift vs. bus: 0-1.

Waarom is overal eigenlijk zo expliciet vermeld dat het een Suzuki Swift betrof? Voor mijn part was het een Kever.
Omdat die Suzuki Swift-bestuurders terug naar hun eigen land moeten!

Disclaimer: deze post bevat ironie.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 10:10
Verwijderd
Uiteindelijk ben ik naar een openluchtdingetje geweest, leuke band gezien en daarna naar cafe's en was ik vreselijk lam.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 14:16
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

Citaat:
Ja, respect heeft er niet zoveel mee te maken. Maar je viert op zo'n moment een koninklijke verjaardag, en als de familie zelf het doelwit wordt van een "mislukte" aanslag, is het gewoon geen feest meer zoals het bedoeld was. Vandaar dat ik wel begrijp dat alle K'dag-gerelateerde activiteiten en evenementen worden versoberd of afgelast.
Op andere plaatsen in het land heeft Koninginnedag weinig nog met de koningin zelf te maken. Het is alleen een goed excuus om veel te kunnen zuipen, voor de meesten. Dat er dan ergens anders in het land iets bij fout gaat, is geen reden om alles af te zeggen.
Oud 02-05-2009, 14:52
Verwijderd
Het ís zo, maar het hoort niet zo te zijn. En ergens adners zijn mensen omgekomen die het zelfde feest aan het vieren waren als jij aan het vieren bent.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 16:44
Hanneke
Hanneke is offline
Had met oud&nieuw toen dat café in de brand vloog, ook gelijk het hele oud&nieuw-feest op losse schroeven moeten staan dan?
Oud 02-05-2009, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Waarom is een falende aanslag treuriger dan een succesvolle?
Nou ja als je kansloze plan ook nog es mislukt is het toch dubbel zo kansloos... of wordt het een min + min = plus situatie

En idd @Hanneke, of dat je nooit meer vuurwerk kunt gebruiken zonder bijsmaak na de vuurwerkramp... vind dat de media weer eens hysterisch op de loop gaat met een nare gebeurtenis en dat het daardoor juist smakeloos wordt
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 17:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Had met oud&nieuw toen dat café in de brand vloog, ook gelijk het hele oud&nieuw-feest op losse schroeven moeten staan dan?
Hm daar heb je toch wel een punt..
Oud 02-05-2009, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat het los is komen te staan van de koningin en de koninklijke familie, dat vind ik nogal oppervlakkig en het is nu gewoon duidelijk geworden dat de meesten echt alleen om het zuipen geven. Het is logisch dat het niet wordt afgezegd als het volledig ergens los van staat maar dat vind ik gewoon jammer en oppervlakkig. De vergelijking met oud&nieuw vind ik dan ook heel erg scheef en onterecht. Oud op nieuw viert toch iedereen. Daarbij zijn er bij alle feesten weleens ongelukken, normale ongelukken, waar mensen bij omkomen, maar hierbij was het 't probleem dat het echt om een aanslag ging op de familie waar het om zou moeten draaien. Daarbij is dit nieuws bekend geworden voordat de echte feesten begonnen dus was het mogelijk te overleggen wat te doen met de andere feesten terwijl die kans niet eens bestond toen met oud op nieuw.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Het feit dat het los is komen te staan van de koningin en de koninklijke familie, dat vind ik nogal oppervlakkig en het is nu gewoon duidelijk geworden dat de meesten echt alleen om het zuipen geven. Het is logisch dat het niet wordt afgezegd als het volledig ergens los van staat maar dat vind ik gewoon jammer en oppervlakkig. De vergelijking met oud&nieuw vind ik dan ook heel erg scheef en onterecht. Oud op nieuw viert toch iedereen. Daarbij zijn er bij alle feesten weleens ongelukken, normale ongelukken, waar mensen bij omkomen, maar hierbij was het 't probleem dat het echt om een aanslag ging op de familie waar het om zou moeten draaien. Daarbij is dit nieuws bekend geworden voordat de echte feesten begonnen dus was het mogelijk te overleggen wat te doen met de andere feesten terwijl die kans niet eens bestond toen met oud op nieuw.
Huh hoezo oud en nieuw viert iedereen, iedereen viert ook koninginnedag En ik vier geen koninginnedag omdat ik nou zo fan ben van ons koningshuis of van koningshuizen in het algemeen, maar omdat het gewoon een leuk feest is. Net als oud en nieuw. En dat het een aanslag is, maakt het onbegrijpelijker, niet erger
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Huh hoezo oud en nieuw viert iedereen, iedereen viert ook koninginnedag En ik vier geen koninginnedag omdat ik nou zo fan ben van ons koningshuis of van koningshuizen in het algemeen, maar omdat het gewoon een leuk feest is. Net als oud en nieuw. En dat het een aanslag is, maakt het onbegrijpelijker, niet erger
Ik bedoel de hele wereld.

En ik vind het dus wel jammer/oppervlakkig dat je het viert maar niks met het koningshuis hebt. En ik vind dus omdat het om een aanslag gaat, het niet zomaar stom pech is zoals dat altijd wel plaatsvindt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2009, 18:52
Tink*
Tink* is offline
Ja hallo, koninginnedag is toch ook gewoon ingevoerd zonder rekening te houden met of mensen wel zoiets willen. Waarom zou je het alleen mogen vieren als je iets met het koningshuis hebt en niet als je het leuk vindt om naar markten/optredens te gaan. Mogen mensen dan ook niet naar bevrijdingsdag als ze niets met de oorlog hebben? ;x Dat het een aanslag is maakt het niet erger dan een random ongeluk of moord. En als het niet de koningin was geweest en niet op koninginnedag had men er ook niet zo'n drama van gemaakt.
Oud 02-05-2009, 19:19
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vier oud&nieuw ook alleen maar omdat ik het leuk vind om met vuur te spelen, niet omdat ik het zo bijzonder vind dat er weer een nieuw jaar is begonnen.
Oud 03-05-2009, 11:51
Anna17J
Anna17J is offline
Citaat:
Ja want als we medeleven moesten tonen met iedereen die zou sterven of bijna zou sterven, ja dan hadden we een gezellig leven. Er gaat elke dag wel iemand dood, dat is heus wel erg, maar je blijft bezig als je zo gaat rouwen om alles he, beetje relativeren.
Ik zeg ook niet dat ik om alles rouw, noch dat jullie dat moeten doen, ik wilde alleen aangeven dat er veel mensen zijn die dit allemaal LIVE op televisie hebben gezien. Ze hebben mensen door de lucht zien vliegen, en dat doet iets met je. Hoe mooi je het allemaal ook wil maken. Ik vond het een beetje een stomme opmerking op zo'n moment. Zelf wil ik bijvoorbeeld wel graag dat volgend jaar Koninginnedag zoals altijd wordt gevierd en niet dat het overschaduwt wordt door deze gebeurtenis.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2009, 13:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik hoop dat je dat niet had gezegd als de Koninklijke familie wel getroffen was?!
Wat is dit nou weer voor onzin? Alsof dat erger was geweest. Er zijn mensen dood gegaan door die aanslag en jij zit maar te zeiken over de koninklijke familie. Gadverdamme.
Reageren

Regels voor berichten