Een verpleegster is een keurige jongedame of jongeheer in een wit pakje, met een puntig wit mutsje en rode kruisjes op haar kleding. Hij of zij glimlacht altijd even vriendelijk, zelfs als ze de vuile lakens moet verwisselen of een comapatiënt moet wassen. Ze verricht lichamelijk en geestelijk zwaar werkt, maakt lange dagen, heeft een grote verantwoordelijkheid en een bijbehorend salaris. Een verpleegster heeft een zware opleiding gevolgd en weet wat hij of zij doet. Verpleegsters zijn op de hoogte van voedingsrichtlijnen, hygiënevoorschriften en vaak ook van de behandeling van verschillende kwalen. De meeste ouders hebben niet te klagen als hun zoon of dochter de verpleging in gaat.
Maar dit is niet altijd het geval geweest. Er was een tijd dat verpleegsters arme vrouwen waren die niets anders konden en graag een glaasje dronken, een tijd dat een verpleegster zoveel patiënten toegewezen kreeg dat ze alleen die patiënten in leven kon houden die haar de meeste fooi gaven. Je was diep gezonken als je verpleegster werd. Éen vrouw bracht daar verandering in. Florence Nightingale wist vanaf haar zeventiende dat het haar roeping was, de mensheid te helpen. Haar roeping heeft ze vervuld; ze heeft de basis gelegd voor de moderne verpleegkunde.
ik moet nog 5 vragen beantwoorden, en nog 2 bijwerken eventueel, als ik er nog wat over vind. en dan een slot. Dus nee, dat is niet echt de hele opdracht. Dat is alleen het derde hoofdstuk en 2 vragen van het tweede hoofdstuk.
ik moet nog 5 vragen beantwoorden, en nog 2 bijwerken eventueel, als ik er nog wat over vind. en dan een slot. Dus nee, dat is niet echt de hele opdracht. Dat is alleen het derde hoofdstuk en 2 vragen van het tweede hoofdstuk.
Ohke. Succes dan maar!
-Onder invloed van Florence Nightingale werd Hippocrates herontdekt.