Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2009, 16:29
koelkast14
koelkast14 is offline
hee

ik haat duits en zit altijd te kutten in mijn duitsboek, allemaal gekras en haat aan duitsshit erin en nu zag mijn lerares duits dat en nu moet ik van haar een nieuw duits werkboek kopen. nou wou ik ff weten, heeft ze daar wel recht op??

en die vent van frans die zegt dat je als je je boeken vergeet je superdure bonbons moet kopen voor heel de klas, kan hij je dat verplichten??

bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2009, 17:08
Nona
Nona is offline
- Ik denk niet dat ze van je kan verwachten dat je een nieuw werkboek koopt, maar als lerares mag ze zeker van je eisen dat je je huiswerk netjes doet. Ik denk dat je het beste de rest van het werkboek netjes kunt houden en braaf je huiswerk doen. Als je er dan niet meer op terugkomt is er vast weinig aan de hand.
- Nee, dat kan niet. Maar hij kan je wel straf geven als je je boeken niet meeneemt, dan is aan jou de keuze of je die straf accepteert of bonbons meeneemt als ik het zo hoor.
Oud 19-05-2009, 17:36
remy476
remy476 is offline
-Ja, je hoort er fatsoenlijk mee om te gaan. 'T zijn jou boeken niet neem ik aan? Als dat wel zo is kan ze je niets verplichten. Als ze gehuurd zijn en ze geeft het door aan het boekenfonds heb je een probleem.
-nee
Oud 19-05-2009, 18:07
Nona
Nona is offline
Werkboeken zijn toch meestal boeken die je koopt, met opdrachten waarvan je de antwoorden direct eronder kunt schrijven?
Oud 19-05-2009, 18:13
Verwijderd
Werkboeken zijn idd boeken die je koopt en daardoor je eigendom waar je mee mag doen en laten wat je zelf wilt. Het lijkt mij nogal raar dat een lerares je ineens zou kunnen verplichten een nieuwe te kopen omdat jij met je eigen spullen doet wat jij wilt en toevallig niet wat zij wil. Ik zou zelf geen nieuw werkboek kopen, maar omdat je natuurlijk ook wel een beetje goede wil moet tonen naar je docent toe, zou ik de opdrachten dan maar gewoon in een apart schrift maken dat je gewoon netjes houdt.
Het tweede punt is al aangekaart, je kunt daar idd niet toe verplicht worden. Dat zou ook een beetje raar zijn
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 18:15
remy476
remy476 is offline
wij ons waren werkboeken gehuurd hoor. Alleen die van wiskunde niet...
Oud 19-05-2009, 18:52
Verwijderd
Citaat:
wij ons waren werkboeken gehuurd hoor. Alleen die van wiskunde niet...
Als dat zo is in het geval van TS, dan moet hij natuurlijk een boete betalen wanneer hij de boeken in gaat leveren, maar daar heeft de docente eigenlijk niets mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2009, 22:27
Adore
Adore is offline
Of ze er recht op heeft.. je zou natuurlijk een advocaat in kunnen schakelen. Nee, serieus, het is inderdaad al gezegd. Ze kan je het niet verplichten als het je eigen boek is. Mogelijk heeft ze het gezegd als waarschuwing, zodat jij in het vervolg je boek beter behandelt en je beter inzet voor Duits. Kan ik me eerlijk gezegd ook wel voorstellen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2009, 12:28
ganralph
ganralph is offline
onze Fransleraar eiste altijd dat je een kwartje (in guldens) betaalde als je je boek vergeten was. daar heeft nooit iemand over geklaagd, want het betekende in de praktijk dat je voor een gulden per week je huiswerk kon "afkopen"

wat betreft je Duitslerares: verplichten is een groot woord, maar als jij je boek zodanig toetakelt dat je niet meer fatsoenlijk mee kunt in de les (weet niet of dit het geval is hoor), dan mag zij daar best gevolgen aan koppelen. je school hanteert immers die leermethode, dus moet jij zorgen dat je boeken in orde zijn. verplichten tot aankoop is natuurlijk onzin, maar als jij met een afgeragd vod in de klas zit, mag ze je m.i. best weigeren in de les oid.

hoe dan ook: de meeste leraren hebben geen rechten gestudeerd en roepen wel eens wat als dreigement. of jij je de moeite neemt om daar tegenin te gaan is aan jou.
Oud 21-05-2009, 15:15
Verwijderd
Citaat:
onze Fransleraar eiste altijd dat je een kwartje (in guldens) betaalde als je je boek vergeten was. daar heeft nooit iemand over geklaagd, want het betekende in de praktijk dat je voor een gulden per week je huiswerk kon "afkopen"
Wij hadden ook zo'n docent en een potje voor het goede doel en dan elke keer als je iets deed wat eigenlijk niet mocht (met je stoel op twee poten ipv vier zitten, boeken vergeten, huiswerk niet af etc.) moest je ook een kwartje, later 20 eurocent, in doen. Er waren dus jongens bij mij in de klas die aan het begin van het jaar gewoon een tientje of weet ik veel in die pot gooiden en dan het hele jaar door aan het kloten waren.

Sja, als het boek van jou is is het pech voor die Duitse leraar, als het een schoolboek is dat je in moet leveren snap ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 08:58
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Wij hadden ook zo'n docent en een potje voor het goede doel en dan elke keer als je iets deed wat eigenlijk niet mocht (met je stoel op twee poten ipv vier zitten, boeken vergeten, huiswerk niet af etc.) moest je ook een kwartje, later 20 eurocent, in doen. Er waren dus jongens bij mij in de klas die aan het begin van het jaar gewoon een tientje of weet ik veel in die pot gooiden en dan het hele jaar door aan het kloten waren.
Dan werkt die methode niet helemaal he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten