Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2009, 18:39
VeGs
VeGs is offline
Ik verwacht trouwens, als EoS fout blijkt te zijn, dat hij eerder verrader is dan wolf.

Citaat:
Alsjeblieft zeg, stel je niet aan. Dat doe ik al een aantal spellen niet meer.
Hmm.. Vorig spel meer, meen ik.

Ga toch maar voor Severus; ze was er toch al van overtuigd, dus laat ik haar niet teleurstellen.
Advertentie
Oud 21-05-2009, 18:46
Severus
Severus is offline
Goed, de stemlijst ziet er inmiddels dus zo uit:

Eye of Sauron
Cherry Springs
Severus
Allure
Light Fighter
*

Severus
Absinthe
VeGs

Wammus
Mr Soija
KaPip

Daboman
Biertank 52*
Katje
Sens.

Sens.
Daboman*

Een sterretje (*) betekent dat de persoon in kwestie dénkt op die persoon te gaan stemmen, maar dat blijkbaar nog niet definitief voor zichzelf heeft vastgesteld en/of dat nog niet definitief heeft doorgegeven.

Laatst gewijzigd op 21-05-2009 om 19:21. Reden: Stemlijst geupdated; stemmen van Katje, Daboman en Sens. toegevoegd.
Oud 21-05-2009, 18:55
Verwijderd
Hmm ontwikkelingen. Ik zie niet direct waarom EoS verdacht is, dus ik stem iig niet op hem. En omdat ik nu geen tijd heb om uitgebreid theorieen te maken enzo sluit ik aan bij mijn post van (eer)gisteren en stem ik dit keer wel op Dabo, die vind ik nl van de 'opties' die er nu staan het verdachtst.
Oud 21-05-2009, 19:04
Daboman
Daboman is offline
Ik vind Vegs wel een punt hebben over mr soija. Het lijkt wel alsof hij meer bovenop andere verdachten duikt dan zelf de bad guys uit te lokken. Dat doet hij alleen als dorpeling, vaak wordt hij daarom opgehangen. Als wolf doet hij dat niet, daarom wordt hij als wolf ook niet opgehangen.

Verder vind ik stilte absoluut niets zeggen over iemands rol. Kan ook gewoon zijn omdat je het druk hebt met een tentamen ofzo. Je functie is dan irrelevant.

Ik denk dat ik maar eens op een van mijn oude verdachten stem: Sens. Stilte zegt gewoon niets imo.
Oud 21-05-2009, 19:16
Sens.
Sens. is offline
Ik had eerst gestemd op Kazet, maar ik heb mijn stem veranderd naar Daboman. Aangezien ik weet dat ik dorpeling ben en ik het raar vind dat hij mij nu verdacht vind.
Oud 21-05-2009, 19:22
Verwijderd
Spoiler

Dat wordt spannend zo, met de verrader in het spel.
Oud 21-05-2009, 19:27
Severus
Severus is offline
Citaat:
Spoiler

Ja, mensen trappen er weer met open ogen in. Het is veel te gemakkelijk voor de slechteriken als veel dorpelingen zo passief (i.e. stil) zijn.
Oud 21-05-2009, 19:47
Allure
Allure is offline
Als de verrader beweert op Sens, Wammus of Severus te hebben gestemd en in plaats daarvan op Daboman heeft gestemd, is het in theorie al gelijkspel.

Ik vind het overigens wel vreemd dat Sens zo op de valreep nog voor Daboman is gegaan, want dat vergroot de kans op gelijkspel. Bovendien vind ik de reden maar vaag; als Daboman een onwetende dorpeling is, is het niet gek dat hij op een mede-dorpeling stemt.
Oud 21-05-2009, 19:48
Verwijderd
Als de verrader bij EoS staat, zijn er al veel meer mogelijkheden.
Oud 21-05-2009, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het overigens wel vreemd dat Sens zo op de valreep nog voor Daboman is gegaan, wat de kans op gelijkspel vergroot. Bovendien vind ik de reden maar vaag; als Daboman een onwetende dorpeling is het niet gek dat hij op een mede-dorpeling stemt.
Dat vond ik ook al ja.
Even in de gaten houden...
Oud 21-05-2009, 19:52
Allure
Allure is offline
Citaat:
Als de verrader bij EoS staat, zijn er al veel meer mogelijkheden.
Ja, maar daarmee maakt de verrader zichzelf verdacht.
Oud 21-05-2009, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar daarmee maakt de verrader zichzelf verdacht.
Nou, niet echt, als je ervan uit gaat dat er in elk rijtje een kwajongen zit.
Oud 21-05-2009, 19:56
Allure
Allure is offline
Toch denk ik dat dan het eerst wordt gekeken naar de eos-stemmers. Maar ja, ze zullen zich inderdaad goed verdeeld hebben, het stemlijstje leent zich daar perfect voor.
Oud 21-05-2009, 20:13
Verwijderd
Idd. En Tink*, Wammus en EoS hebben geen stem gemeld. Ik ben benieuwd!
Oud 21-05-2009, 21:03
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik heb uiteindelijk op Dabo gestemd, dus mijn stem wordt ook definitief hierbij.
Oud 21-05-2009, 21:38
Spelleider
Spelleider is offline
Hier vast de uitslag, verhaal kan nog even duren, vandaar.

Spoiler
Oud 21-05-2009, 21:41
Verwijderd
Aha. Geen gelijkspel dus, en EoS bleek inderdaad onschuldig. Volgende ronde ga ik denk ik weer voor Severus. Ergens pleit het haar natuurlijk vrij omdat zij één van de EoS-stemmers was, en het is vrij onwaarschijnlijk dat er in dat rijtje wolven zitten. (omdat het anders wel gelijkspel was geweest, bedoel ik) Maar goed, ik denk nog steeds dat zij verrader is, en de verrader kan eerlijk zijn over op wie hij/zij stemt, dus.

Wel fijn dat jullie de uitslag vast posten.
Oud 21-05-2009, 22:27
Verwijderd
Ik denk dat we slechteriken moeten zoeken in de EoS-meeschapers.
Oud 21-05-2009, 23:01
Verwijderd
Slechteriken misschien wel, maar wolven weet ik niet... Want dan was de kans op gelijkspel groter geweest, lijkt me. Of denk ik nu te makkelijk?
Oud 21-05-2009, 23:27
Allure
Allure is offline
Citaat:
Ik denk dat we slechteriken moeten zoeken in de EoS-meeschapers.
Er is buiten de wolven om nog maar één slechterik. Wolven stemmen niet, dus als zij hadden meegeschaapt op eos, zou eos nu niet opgehangen zijn.

Ik denk dat de wolven zich verdeeld hebben over alle rijtjes. En ik ben juist eerder geneigd op iemand te stemmen die niet in het eos-lijstje staat, om de reden die Absinthe noemt.
Oud 22-05-2009, 00:04
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ja dat zat er dik in.

Ach ja, ik zat toch niet echt in het spel dit keer. De verhalen lezen niet lekker weg en de theorieen ed heb ik ook niet echt gevolgd. Volgend spel zal ik wat beter mijn best doen. Succes allemaal
Oud 22-05-2009, 00:24
flyaway
flyaway is offline
Doe jij maar beter dan he
Oud 22-05-2009, 02:15
Verwijderd
Post.
Oud 22-05-2009, 05:23
VeGs
VeGs is offline
Ik blijf een beetje bij soija en severus hangen qua verdachten.
Dat Eos onschuldig is, berbaasd me dan weer niets.

(Tering,... ik moet naar bed.... kan niet meer lekket rypen... )

weijziging typen,... bedenk me ineens iets

Deze opmerking van SEns.:

Citaat:
En ik Archont maar onschuldig vinden, gelukkig zijn de andere dorpelingen slimmer. :
Ik dednk dat ik even ga accepteren dat Dabo en ik eggewoon een andere speeltsijl hebben wat gruwelijk bostst en ga enigszins mee inzijn verdenking naar sens; roept verkeerg gevoel bij me op deze opmerkning. Iets te onschuldig/

Laatst gewijzigd op 22-05-2009 om 05:33.
Oud 22-05-2009, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Spoiler

Citaat:
Slechteriken misschien wel, maar wolven weet ik niet... Want dan was de kans op gelijkspel groter geweest, lijkt me. Of denk ik nu te makkelijk?
Citaat:
Er is buiten de wolven om nog maar één slechterik. Wolven stemmen niet, dus als zij hadden meegeschaapt op eos, zou eos nu niet opgehangen zijn.
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Er kan prima een wolf staan in het EoS-lijstje, zonder dat het gelijkspel wordt meteen. Er is een verrader, er zijn twee spelers die hun stem niet bekend hebben gemaakt (van wie ik overigens denk dat één van de twee wolf is).
Er kunnen ook gewoon 2 wolven staan bij Daboman bijvoorbeeld en dan ook 1 of 2 zelfs bij EoS. Als de verrader zijn werk goed doet, stemt die dan ook op EoS.
Vind het een beetje vreemd om ervan uit te gaan dat daar geen wolven te vinden zijn en dat de enige slechterik die er staat 'maar een verrader' is en we daar dus niet achterna hoeven te gaan. Zo zijn meteen alles EoS stemmers vrijgesproken.

Voor de volgende ronde twijfel ik momenteel iig tussen Wammus, de stille wolf, en Severus, die het zover heeft gekregen dat EoS is opgehangen.
Oud 22-05-2009, 08:52
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Idd. En Tink*, Wammus en EoS hebben geen stem gemeld. Ik ben benieuwd!
Ik ben vergeten voordat ik wegging een stem door te geven. Maar ik was er gisteren verder dus niet.

Verder twijfel ik nu tussen Severus en Daboman. Severus omdat ze het idd een beetje aanstuurde en daboman omdat hij zichzelf alleen verdedigt en maar weinig post.
Oud 22-05-2009, 11:04
Allure
Allure is offline
Citaat:
Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Er kan prima een wolf staan in het EoS-lijstje, zonder dat het gelijkspel wordt meteen. Er is een verrader, er zijn twee spelers die hun stem niet bekend hebben gemaakt (van wie ik overigens denk dat één van de twee wolf is).
Er kunnen ook gewoon 2 wolven staan bij Daboman bijvoorbeeld en dan ook 1 of 2 zelfs bij EoS. Als de verrader zijn werk goed doet, stemt die dan ook op EoS.
Vind het een beetje vreemd om ervan uit te gaan dat daar geen wolven te vinden zijn en dat de enige slechterik die er staat 'maar een verrader' is en we daar dus niet achterna hoeven te gaan. Zo zijn meteen alles EoS stemmers vrijgesproken.

Voor de volgende ronde twijfel ik momenteel iig tussen Wammus, de stille wolf, en Severus, die het zover heeft gekregen dat EoS is opgehangen.
Ik denk ook dat de wolven zich verdeeld hebben, maar het lijkt me niet voor de hand liggend dan in het eos lijstje meer dan één wolf staat. De andere lijstjes zijn korter, dus de kans dat ik op een wolf stem als ik voor één van die lijstjes ga, is groter.

Ik neig tot nu toe overigens het meest naar Sens.
Oud 22-05-2009, 11:54
Severus
Severus is offline
Het is spijtig dat Eye of Sauron een onschuldigde dorpeling bleek te zijn, maar echt, vinden jullie het nu zo gek dat ik (en de andere personen die ook op hem gestemd hebben) hem verdacht vonden? Hij was immers stiller dan normaal, de weinige posts van hem waren aan de veilige kant én hij was ook een van de Ghidorah-stemmers. Lijkt me logisch dat je dan eerder voor zo iemand gaat dan voor iemand waarvoor minder 'bewijs' bestaat. Desondanks is het begrijpelijk dat jullie me nu verdacht vinden, maar ik vind dat van aansturen op Eye of Sauron geen sprake is. Ik heb hem als verdachte voor *mij* genoemd, en anderen zagen blijkbaar ook wel wat in mijn verdenking en hebben vervolgens ook op hem gestemd - ik vind niet dat ik actief stemmers voor Eye of Sauron heb zitten werven, de anderen hebben gewoon uit eigen beweging op hem gestemd. Wat dat betreft vind ik persoonlijk dat Mr Soija en Tink* het een beetje in extreme bewoordingen hebben gesteld.

Wat Mr Soija betreft, ik zie wel wat in datgene wat Vegs en Daboman over hem hebben gezegd (zie hier, en hier). Hij komt ook een beetje anders dan normaal op me over (er was ook iets dat hij tegen me heeft gezegd buiten het spel dat ik een beetje vreemd vond), en het feit dat hij nu nog niet uit het spel ligt, vind ik frappant (normaal ligt hij er vrij snel uit). Dus wat er ook gebeurt, ik vind dat we hem zeker in het oog moeten houden en niet automatisch als onschuldig moeten bestempelen: bij Soija weet je het immers nooit.

Bij mij komt hij in ieder geval wel op het verdachtenlijstje, als derde keus: mijn eerste en tweede keus zijn Absinthe respectievelijk VeGs. Voor het geval je je afvraagt hoe ik het rijm dat VeGs (als slechterik) een mede-slechterik (Mr Soija) als verdachte oppert: als VeGs wolf is, kan het best dat ze de verrader er zo snel mogelijk uit wil hebben, omdat de verrader de wolven soms ook onbedoeld in een lastig parket kan brengen. Dus in die richting zit ik dan te denken.

Verder: ik had al twee keer gevraagd hoe men überhaupt aan Daboman als verdachte kwam, maar toen ik daar nog steeds niets over heb gehoord, ben ik maar eens gaan teruglezen. Het blijkt dat Vytan (die dorpeling bleek) de eerste was die een verdenking op Daboman had uitgesproken, waarna Eye of Sauron (ook dorpeling) daar ook wel in meeging. Met het verloop van het spel ging Mr Soija daar in mee, evenals VeGs, Geen Punt (geliefde), Katje, Sens. en Biertank 52. Ik vind Daboman tot nu toe nog steeds niet verdacht en ik zal voorlopig ook niet op hem gaan stemmen (tenzij ik mezelf het vege lijf moet redden), dus ik denk dat er wel zeker een slechterik zit onder degenen die Daboman verdacht vinden of hebben gevonden. Daarbij springen mij vooral VeGs en Mr Soija in het oog, die ook in mijn verdachtenlijstje zitten.

Citaat:
Ik blijf een beetje bij soija en severus hangen qua verdachten.
Dat Eos onschuldig is, berbaasd me dan weer niets.

(Tering,... ik moet naar bed.... kan niet meer lekket rypen... )

weijziging typen,... bedenk me ineens iets

Deze opmerking van SEns.:

Ik dednk dat ik even ga accepteren dat Dabo en ik eggewoon een andere speeltsijl hebben wat gruwelijk bostst en ga enigszins mee inzijn verdenking naar sens; roept verkeerg gevoel bij me op deze opmerkning. Iets te onschuldig/
Die typefouten komen op mij geforceerd over; zelfs als ik om half 7 's morgens wakker ben, maak ik nog niet van de abominabele typefouten. Wellicht is dit een poging van jouw kant om een beetje onschuldig en ongevaarlijk over te komen? Ik trap er in ieder geval niet in.

Als laatste wil ik nog zeggen: als jullie mij ophangen (aannemende dat jullie daar de kans voor krijgen en de wolven jullie niet voor zijn), zullen jullie zien dat ik géén slechterik ben. Ik wil dan adviseren dat jullie na mijn dood maar eens goed nalezen wie mij zoal verdacht heeft gemaakt en wie er op mij gestemd heeft; daar zit geheid een wolf tussen. Ik dacht: "Ik zeg dit maar alvast, want als ik eenmaal dood ben, mag ik dat niet meer zeggen." Zo, ik ben weer klaar voor vandaag - nu maar afwachten wie de wolven deze ronde met huid en haar gaan opvreten.
Oud 22-05-2009, 12:09
Verwijderd
Ik zit nu in een potje poker, maar ik zal zo reageren.
Oud 22-05-2009, 12:33
Verwijderd
Citaat:
Het is spijtig dat Eye of Sauron een onschuldigde dorpeling bleek te zijn, maar echt, vinden jullie het nu zo gek dat ik (en de andere personen die ook op hem gestemd hebben) hem verdacht vonden? Hij was immers stiller dan normaal, de weinige posts van hem waren aan de veilige kant én hij was ook een van de Ghidorah-stemmers. Lijkt me logisch dat je dan eerder voor zo iemand gaat dan voor iemand waarvoor minder 'bewijs' bestaat. Desondanks is het begrijpelijk dat jullie me nu verdacht vinden, maar ik vind dat van aansturen op Eye of Sauron geen sprake is. Ik heb hem als verdachte voor *mij* genoemd, en anderen zagen blijkbaar ook wel wat in mijn verdenking en hebben vervolgens ook op hem gestemd - ik vind niet dat ik actief stemmers voor Eye of Sauron heb zitten werven, de anderen hebben gewoon uit eigen beweging op hem gestemd. Wat dat betreft vind ik persoonlijk dat Mr Soija en Tink* het een beetje in extreme bewoordingen hebben gesteld.
Nee, je probeerde natuurlijk niet subtiel, door moord en brand te schreeuwen en met je vingertje naar Absinthe te wijzen, wanneer zij zegt niet op EoS te stemmen, de dorpelingen zo ver te krijgen dat ze massaal op EoS zouden stemmen.

Citaat:
Wat Mr Soija betreft, ik zie wel wat in datgene wat Vegs en Daboman over hem hebben gezegd (zie hier, en hier). Hij komt ook een beetje anders dan normaal op me over (er was ook iets dat hij tegen me heeft gezegd buiten het spel dat ik een beetje vreemd vond), en het feit dat hij nu nog niet uit het spel ligt, vind ik frappant (normaal ligt hij er vrij snel uit). Dus wat er ook gebeurt, ik vind dat we hem zeker in het oog moeten houden en niet automatisch als onschuldig moeten bestempelen: bij Soija weet je het immers nooit.
Jij loopt aan de ene kant bij iedereen te slijmen, aan de andere kant loop je weer iedereen minimaal en maar al te beschouwend te verdenken. Alle opties open houden?
Verder vind ik het vreemd dat je mijn opmerking "Vond het begin van het spel eng/ongemakkelijk dat mijn naam zoveel positief/neutraal genoemd werd, want dat ben ik niet gewend", gebruikt voor je verdenking nu. Jij reageerde per pm net zo als nu, en ik heb je toen al laten weten, dat het niet de bedoeling is inhoudelijk over het spel te spreken en dat ik dus ook geen enkele moeite ga doen jouw reactie te analyseren. Mijns inziens probeerde je mij echter te manipuleren, daar heb ik ervaring mee, dus dat merk ik zo wel.
Zulke lafheid had ik niet van jou verwacht, zelfs niet als wolf/verrader.

Citaat:
Bij mij komt hij in ieder geval wel op het verdachtenlijstje, als derde keus: mijn eerste en tweede keus zijn Absinthe respectievelijk VeGs. Voor het geval je je afvraagt hoe ik het rijm dat VeGs (als slechterik) een mede-slechterik (Mr Soija) als verdachte oppert: als VeGs wolf is, kan het best dat ze de verrader er zo snel mogelijk uit wil hebben, omdat de verrader de wolven soms ook onbedoeld in een lastig parket kan brengen. Dus in die richting zit ik dan te denken.
Tuurlijk, noem iedereen op die jou het meeste verdenkt.

Citaat:
Verder: ik had al twee keer gevraagd hoe men überhaupt aan Daboman als verdachte kwam, maar toen ik daar nog steeds niets over heb gehoord, ben ik maar eens gaan teruglezen. Het blijkt dat Vytan (die dorpeling bleek) de eerste was die een verdenking op Daboman had uitgesproken, waarna Eye of Sauron (ook dorpeling) daar ook wel in meeging. Met het verloop van het spel ging Mr Soija daar in mee, evenals VeGs, Geen Punt (geliefde), Katje, Sens. en Biertank 52. Ik vind Daboman tot nu toe nog steeds niet verdacht en ik zal voorlopig ook niet op hem gaan stemmen (tenzij ik mezelf het vege lijf moet redden), dus ik denk dat er wel zeker een slechterik zit onder degenen die Daboman verdacht vinden of hebben gevonden. Daarbij springen mij vooral VeGs en Mr Soija in het oog, die ook in mijn verdachtenlijstje zitten.
Deze post heeft echt een toegevoegde waarde van nul komma nul. Het is duidelijk hoe je nu je best doet losse verdenkingen bij elkaar te schrapen.

Citaat:
Die typefouten komen op mij geforceerd over; zelfs als ik om half 7 's morgens wakker ben, maak ik nog niet van de abominabele typefouten. Wellicht is dit een poging van jouw kant om een beetje onschuldig en ongevaarlijk over te komen? Ik trap er in ieder geval niet in.
Jezus, wat is dit nu dan voor waardeloze reactie? Wat de neuk heeft de spelling met het spel te maken? Je schraapt en schraapt en schraapt....

Citaat:
Als laatste wil ik nog zeggen: als jullie mij ophangen (aannemende dat jullie daar de kans voor krijgen en de wolven jullie niet voor zijn), zullen jullie zien dat ik géén slechterik ben. Ik wil dan adviseren dat jullie na mijn dood maar eens goed nalezen wie mij zoal verdacht heeft gemaakt en wie er op mij gestemd heeft; daar zit geheid een wolf tussen. Ik dacht: "Ik zeg dit maar alvast, want als ik eenmaal dood ben, mag ik dat niet meer zeggen." Zo, ik ben weer klaar voor vandaag - nu maar afwachten wie de wolven deze ronde met huid en haar gaan opvreten.
Ik kan me herinneren, dat de heks, Archont, dat ook riep.

Bij deze staat mijn volgende stem op jou vast.
Oud 22-05-2009, 13:22
Daboman
Daboman is offline
@Tink* ik ben op dit moment een van de meest besproken spelers van het spel. Lekker is dat, als ik nu iemand verdenk is het direct "zelfverdediging". Je maakt me bij voorbaat al ongeloofwaardig. En dan klagen dat ik niets zeg?!

Ik neig op dit moment weer naar Sens. En even voor de duidelijkheid, ik verdacht haar eerst en daar reageerde zij toen opvallend op door haar stem te veranderen van kazet naar mij.
Oud 22-05-2009, 13:30
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Severus
Ja, het is gek, omdat de argumenten die je aanhaalt volslagen kul zijn. EoS postte niet minder of anders dan normaal; dat is aangehaald, maar dat heb je compleet genegeerd. Misschien dat hij anders postte dan jaren terug, toen je regelmatig mee speelde, maar niet vergeleken met andere recente spellen.
Daarnaast kan iedereen die een beetje gezond verstand heeft en bekijkt wie waar staat in ronde één, zien dat het stelletje met ophanging bedreigd wordt. Rationele redenering: waarschijnlijk zijn zij verantwoordelijk voor het verschil.
Maar ook daar blijf je hameren op de Gidorah-spelers. Komt het je soms goed uit om daar onder te zoeken, omdat je weet dat die onschuldig zijn?

Combineer dat met het uitgooien van lokaas-verdenkingen, om er direct op te reageren zodra iemand hapt... bevalt het mij niet, nee.

Neemt overigens niet weg dat ik ook ga kijken naar meeschapers op EoS (en Dabo).

Citaat:
Absoluut mee eens; er zit zeker een slechterik onder de Dabo-verdenkers.

Wat vrij logisch is als je 1/3de van je medespelers opnoemt...

Citaat:
Mijn fysieke gesteldheid is doorgaans niet optimaal als ik om half 7 aangeschoten terug komt uit de stad. Dit heeft voornamelijk invloed op mijn motorische vaardigheden, wat zich uit in stijve vingers, en, aldus, typefouten.
Oud 22-05-2009, 19:07
Verwijderd
WTF, die opmerking over Vegs' spelfouten Sorry, daar moest ik gewoon even heel hard om lachen.
Oud 22-05-2009, 21:12
Allure
Allure is offline
Mag de uitslag alvast onder een spoiler?
Oud 22-05-2009, 21:27
Spelleider
Spelleider is offline
De beker van Socrates

Vijfduizend jaar geleden is er een grote fout gemaakt in het oude Egypte.

Bij het vellen van het laatste oordeel, gaat het om evenwicht, hopelijk in je voordeel is de veer zwaar en het hart licht. Twee schalen in perfect balans worden belast met beide een lading. De ene kant het hart, de andere een veer, dan start de berading. Thot, de maangod, noteert het resultaat. Het hart verlichten van zonde is nu te laat, dit is bepalend welke kant de balans op overslaat. Een leven in het hiernamaals is van geen kans, als het hart naar beneden zakt in de balans. Dan komt Ammenoet in actie en verslindt het zware hart, in andere gevallen wordt de overstap gestart.

Eye of Sauron was nu al vijfduizend jaar lang op het verkeerde kerkhof en kon zo geen rust vinden. Katje was een tijd op reis geweest, helemaal naar Egypte. Daar had ze in piramides kunnen kruipen, in graven waar geen mens zich kon begeven. Zo kon ze geschriften lezen, met haar negen levens had ze genoeg tijd gehad de hierogliefen te leren ontcijferen. Een tijd lang had Gene Punt, de heks, haar kunnen helpen met het bereiden van magische drankjes. Maar die was nu weg.

Met het verdwijnen van Arpos de schilder is Katje voorgoed in katgedaante veranderd, door haar als halfkat af te beelden was ze betoverd. Gelukkig was ze op tijd naar de nieuwe barvrouw gegaan, VeGs. Vrouwen kunnen katten beter verstaan. VeGs had de laatste hand kunnen leggen aan het drankje.

“Hoi Katje!” Vegs stond in de bar glazen te wassen, het was middag en niet zo druk. Katje sprong op de bar en dronk uit een bakje water dat daar stond. Katje miauwde. Ze miste het praten, maar was ook blij zichzelf weer te zijn. Vegs waste haar vacht en vleide daarna haar kop tegen Vegs benen, die een rok droeg.

Herberg Galgenvelt zag er gezellig uit. Krukken stonden omgekeerd op houten tafeltjes en een paar gasten liepen met een knapzak de deur uit, waarschijnlijk op weg naar een plaats om te picknicken. Er klonk gelach en gestommel van boven, waar een paar kamers gesitueerd waren. Deze werden vooral gegeven aan barzuipers, die de hele nacht op bleven en dronken, de muren waren niet helemaal geluidsdicht.

Vegs was klaar met glazen wassen, ze legde de theedoek weg en zette de glazen in de kast achter haar. Ze bukte en aaide de kat. “Weet je, Katje, vanavond komt Wammus. Volgens mij heeft hij een oogje op me.” Katje miauwde begrijpend. “Ik mis mijn vader, volgens mij mocht hij Wammus graag. Ik vraag me af wat hij nu aan het doen is.” Ze liep naar een luie stoel en ging daar in zitten. Katje sprong op schoot. “Ik wou dat je me kon vertellen waarom je niet meer terug kan transformeren, maar er is zoveel dat ik nog niet begrijp. Je zei dat je mijn vader gezien had als geest, maar volgens mij heb je gedroomd.” Katje liet zich aaien en spinde. Vegs zou er zelf wel achter komen, maar hopelijk niet snel. Het was misschien niet goed om al zoveel te weten over wat er hoort te volgen op late leeftijd, als je jong bent.

Boven klonk een harde knal, Vegs sprong op en Katje liet zich soepel op de grond glijden. “Ik ga boven kijken. Je weet waar het staat, he?” Katje zwaaide met haar staat en wandelde naar de bar. Onderin de bar was een deurtje, waarachter een flesje had staan pruttelen in het donker. Het zou nu af moeten zijn. Katje hing het touwtje van de fles om haar nek en rende richting het kerkhof.

Die avond was het erg gezellig en lawaaiig in de bar. Vegs was in een goede bui, ze zong en danste en had een mooie rok aan. Haar blonde haar hing los om haar blote schouders. Aan de bar hingen veel mannen en ze bleef bijschenken. Wammus zat ook op een kruk en keek VeGs met zijn verwaande gezicht aan. Het was een goede jongen, maar hij had het wel hoog op van zichzelf.

Op het kerkhof zat Eye of Sauron met zijn rode flesje toverdrank op zijn grafsteen. Daar hing hij graag. Zijn naam stond er niet op, hij had het graf genomen van iemand die nooit in zijn kist lag. Niemand had de bewoner daarvan trouwens ooit gezien. Het was een grote steen en Eye of Sauron vond dat hij er recht op had. “Nou, jongens, ik houd het voor gezien. Stelletje ongeregeld hier.” Dat waren zijn laatste woorden, hij nam een slok en verdween. Katje pakte een groene flesje op en rende terug richting de bar, dit was het teken dat het gelukt was.

In de bar zat Wammus nog steeds aan zijn tafeltje. Hij keek naar Vegs die geintjes maakte en flirterig naar de mannen aan de bar lachte. Hij had gehoopt op wat meer aandacht, speciale aandacht. Hij wilde iets doen zodat hij bij haar zou opvallen.

Opeens kwam er een kat binnen met een flesje in haar mond. Ze verdween in de buurt van de bar en rende daarna zonder flesje weer weg. Wammus liep richting de bar en vond een deurtje in de bar. Hij pakte er een flesje uit en goot het over in een glas, het had een mooie paarse kleur had hij gezien en zo zou hij opvallen als hij het aan Vegs aanbood.
Hij gaf het aan Vegs met een glimlach die zij beantwoorde. Ze zette het glas naast zich neer en ging verder met haar werk. Wammus vond het jammer dat ze het niet gelijk opdronk, maar bleef nu wel dichtbij staan om een gesprek met haar te kunnen beginnen. Vegs vulde, verdeelde en waste glazen. Ze lachte en zong mee met drankliederen. Haar rok draaide in het rond en ze zorgde er voor dat er een goede sfeer hing in de bar. “Hee, Vegs, alles goed?” riep Wammus naar haar. Ze knikte en haar haar danste bij het draaien van haar hoofd. “Wil je nog iets drinken, Wammus?” zei ze. Hij knikte en stamelde: “Ja, wat je hebt,” vereerd dat zij zijn naam wist.
“Wij hebben alles!” Ze lachte en gaf iemand anders een glas bier.

“Hee!” klonk het opeens vanuit de hoek. “Vangen!” en een nootje vloog door de lucht. Vegs sprong omhoog en ving het met haar hand. Ze at het op en de tranen sprongen haar in de ogen, het was heel scherp. Ze zocht naar iets om haar keel te reinigen en pakte het eerste glas dat ze zag. Het was een paarse vloeistof, zag ze te laat. Hoe was dat daar gekomen? Wammus zag haar ogen vergroten, ze viel neer op de grond en niemand zag haar meer.

Toen Katje het hoorde dacht ze aan een van de geschriften die ze in Egypte gelezen had:

Voor elke vorm van leven
Daarin zijn wij allen een
Is overleven ’t streven
En daarin slaagt er geen.

Het lot waar wij toe behoren
Is niet tegen te verweren
Uit stof bent u eens geboren
Tot stof zult gij wederkeren.

1. Light Fighter
2. Wammus
3. Eye of Sauron (dorpeling)
4. Katje
5. arPos
6. Severus
7. Ghidorah (dorpeling / geliefde)
8. VeGs (dorpeling)
9. Allure
10. Kazet Nagorra (/Pippeloen)
11. Matige Muis (ziener)
12. Archont (heks)
13. Vytan (dorpeling)
14. Mr Soija
15. Cherry Springs
16. Absinthe
17. kleinepierik (cupido)
18. Tink*
19. geen punt (dorpeling / geliefde)
20. Daboman
21. Biertank 52
22. Sens.

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = gestorven aan liefdesverdriet

VeGs is opgegeten! Zij is dorpeling.
Stemmen kunnen tot morgenavond 20.30 hun stem doorgeven.

edit: verhaal toegevoegd

Laatst gewijzigd op 22-05-2009 om 23:24.
Oud 22-05-2009, 21:33
Allure
Allure is offline
Thanks! Ik reageer er nog even niet inhoudelijk op, voor het geval er mensen zijn die het verhaal willen afwachten.
Oud 22-05-2009, 21:35
Verwijderd
Lijkt erop alsof de wolven Severus verdacht willen maken. Daboman houdt zich erg op de vlakte, ik heb een wolvengevoel bij hem. Dus ik stem op Daboman. Ik denk ook dat er één slechterik onder de EoS-stemmers zit, maar ik weet niet welke.
Oud 22-05-2009, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Lijkt erop alsof de wolven Severus verdacht willen maken. Daboman houdt zich erg op de vlakte, ik heb een wolvengevoel bij hem. Dus ik stem op Daboman. Ik denk ook dat er één slechterik onder de EoS-stemmers zit, maar ik weet niet welke.
Precies dit.
Oud 22-05-2009, 22:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Nee, je probeerde natuurlijk niet subtiel, door moord en brand te schreeuwen en met je vingertje naar Absinthe te wijzen, wanneer zij zegt niet op EoS te stemmen, de dorpelingen zo ver te krijgen dat ze massaal op EoS zouden stemmen.
Moord en brand, toe maar, overdrijf het maar lekker (zoals eerder VeGs en Absinthe deden) en wrijf het er maar goed in. Je overschat mijn invloed in dit spel zeer - zo veel macht heb ik helemaal niet over mijn mede-dorpelingen.

Citaat:
Zulke lafheid had ik niet van jou verwacht, zelfs niet als wolf/verrader.
Met mij PM'en terwijl wij beiden nog in het weerwolfspel zitten gebeurt op eigen risico. Als ik iets zie dat potentieel verdacht is en dat mogelijk bruikbaar is, dan gebruik ik het ook - ik deins nergens voor terug. Mijn naam is niet voor niets Severus.

Citaat:
Jezus, wat is dit nu dan voor waardeloze reactie? Wat de neuk heeft de spelling met het spel te maken? Je schraapt en schraapt en schraapt....
Het ging niet persé om de spelfouten zelf - ik dacht dat het mogelijk een tactiek was om een beetje onschuldig over te komen, net zoals bijvoorbeeld Archont de n00b-tactiek had gebruikt om onschuldig over te komen. Maar nu dat blijkt dat VeGs een onschuldige dorpeling was (ik zat dus fout met mijn verdenking op haar), geloof ik haar verklaring dat het was omdat zij ladderzat was na een nacht stappen.

Citaat:
Bij deze staat mijn volgende stem op jou vast.
Voor jouw doen heb je veel smileys gebruikt in die post, vind ik. Verdacht - en een beetje ironisch ook, aangezien jij dikwijls hebt gezegd dat veelvuldig smiley-gebruik een indicator is van slechterikheid. Voor mij ben je nu alleen maar verdachter.

Citaat:
EoS postte niet minder of anders dan normaal; dat is aangehaald, maar dat heb je compleet genegeerd. Misschien dat hij anders postte dan jaren terug, toen je regelmatig mee speelde, maar niet vergeleken met andere recente spellen.
In mijn ervaring was Eye of Sauron inderdaad altijd een actieve speler - maar dat beeld dateert inderdaad van ongeveer twee jaar terug. In recente spellen heb ik hem niet meegemaakt, dus daar kan ik verder weinig over zeggen. Ik ging gewoon af op wat ík van Eye of Sauron wist, en was niet van plan om klakkeloos iets van anderen over te nemen wat betreft zijn recente speelgedrag.

Citaat:
Daarnaast kan iedereen die een beetje gezond verstand heeft en bekijkt wie waar staat in ronde één, zien dat het stelletje met ophanging bedreigd wordt. Rationele redenering: waarschijnlijk zijn zij verantwoordelijk voor het verschil.
*Waarschijnlijk*, ja - maar helemaal met zekerheid kun jij dat ook weer niet stellen. Misschien dat het voor 80% zeker is dat de geliefden verantwoordelijk waren voor het verschil - ik let nu juist op die ene 20%, want je weet maar nooit.

Citaat:
Komt het je soms goed uit om daar onder te zoeken, omdat je weet dat die onschuldig zijn?
Nee, ik weet helemaal niks met zekerheid over de Ghidorah-stemmers, omdat ik geen speciale functie whatsoever heb.

Citaat:
Lijkt erop alsof de wolven Severus verdacht willen maken.
Dat zou best nog eens kunnen. Ik hoop dat mijn mede-dorpelingen niet denken dat ik zo stom ben om, als ik wolf was, iemand op te vreten die mij openlijk verdenkt.

Citaat:
Ik denk ook dat er één slechterik onder de EoS-stemmers zit, maar ik weet niet welke.
Hetzelfde hier, ik heb er ook nog niet goed hoogte van.

Ik blijf voorlopig gewoon bij mijn verdachten Absinthe en Mr Soija, en ga waarschijnlijk op één van deze twee stemmen. Ik zal ongeveer tot morgenmiddag wachten met het het uitbrengen van mijn stem; ondertussen kijk ik nog even of anderen nog wat zinnigs te zeggen hebben.
Oud 22-05-2009, 22:52
Verwijderd
Hm, dit is wel een beetje kut. Sowieso een medestander (tenminste, dat idee had ik) en daarnaast weet ik niet meer zo goed wat ik nu van Severus moet vinden. Het kan een actie zijn om haar verdacht te maken, van doortrapte wolven, maar het kan natuurlijk ook reverse psychology enzo zijn, en eerlijk gezegd neig ik daar toch nog steeds een beetje naar... Severus is me ook gewoon iets te fanatiek in het vingertje wijzen naar tot nog toe al drie verkeerde personen (EoS, VeGs en ikzelf)
Oud 22-05-2009, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Dat zou best nog eens kunnen. Ik hoop dat mijn mede-dorpelingen niet denken dat ik zo stom ben om, als ik wolf was, iemand op te vreten die mij openlijk verdenkt.
Ik denk dan ook niet per se dat je wolf bent, eerder verrader.
Oud 23-05-2009, 01:08
VeGs
VeGs is offline
Grmbl...

Het meest vervelende is nog dat je je niet meer mag verdedigen als je gequote wordt.

Laatst gewijzigd op 23-05-2009 om 01:21.
Oud 23-05-2009, 08:00
light fighter
light fighter is offline
pff ik moet zo weg en blijf de hele dag ook weg.

Vreemde keuze voor vegs kan me wel vinden in de gedachten gang van kazet.
\
Daarom stem ik ook op daboman
Oud 23-05-2009, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Hm, dit is wel een beetje kut. Sowieso een medestander (tenminste, dat idee had ik) en daarnaast weet ik niet meer zo goed wat ik nu van Severus moet vinden. Het kan een actie zijn om haar verdacht te maken, van doortrapte wolven, maar het kan natuurlijk ook reverse psychology enzo zijn, en eerlijk gezegd neig ik daar toch nog steeds een beetje naar... Severus is me ook gewoon iets te fanatiek in het vingertje wijzen naar tot nog toe al drie verkeerde personen (EoS, VeGs en ikzelf)
Ja, reverse zou ook kunnen, ik denk dat we meer weten na Dabo's dood.
Oud 23-05-2009, 10:54
Allure
Allure is offline
Ik kan me wel vinden in jullie theorieën dus ik wil best meegaan op dabo, maar eerst spit ik beide topics nog even door vandaag.
Oud 23-05-2009, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Moord en brand, toe maar, overdrijf het maar lekker (zoals eerder VeGs en Absinthe deden) en wrijf het er maar goed in. Je overschat mijn invloed in dit spel zeer - zo veel macht heb ik helemaal niet over mijn mede-dorpelingen.
Een hyperbool is niet meer dan een stijlfiguur.
Citaat:
Met mij PM'en terwijl wij beiden nog in het weerwolfspel zitten gebeurt op eigen risico. Als ik iets zie dat potentieel verdacht is en dat mogelijk bruikbaar is, dan gebruik ik het ook - ik deins nergens voor terug. Mijn naam is niet voor niets Severus.
Prima.
Citaat:
Het ging niet persé om de spelfouten zelf - ik dacht dat het mogelijk een tactiek was om een beetje onschuldig over te komen, net zoals bijvoorbeeld Archont de n00b-tactiek had gebruikt om onschuldig over te komen. Maar nu dat blijkt dat VeGs een onschuldige dorpeling was (ik zat dus fout met mijn verdenking op haar), geloof ik haar verklaring dat het was omdat zij ladderzat was na een nacht stappen.
Uiteraard. Mosterd. Maaltijd.
Citaat:
Voor jouw doen heb je veel smileys gebruikt in die post, vind ik. Verdacht - en een beetje ironisch ook, aangezien jij dikwijls hebt gezegd dat veelvuldig smiley-gebruik een indicator is van slechterikheid. Voor mij ben je nu alleen maar verdachter.
Ik heb jou wel vaker verteld wat ik onder overdreven (dus niet veelvuldig) smiliegebruik versta: het overgeacteerd reageren op een gebeurtenis, meestal de dood van een goede speler of onthulling van een slechte speler. Dat wil zeggen, reageren met , , , , , na de uitslag.

Citaat:
Mooi verweer. Ervaren wolven zijn brutaal en eten iedereen op die in de weg gaat staan, om daarna te beweren dat ze het als wolf nooit zouden doen. Met hun ervaring weten ze meestal heel goed de dorpelingen te bespelen.

Citaat:
Ik blijf voorlopig gewoon bij mijn verdachten Absinthe en Mr Soija, en ga waarschijnlijk op één van deze twee stemmen. Ik zal ongeveer tot morgenmiddag wachten met het het uitbrengen van mijn stem; ondertussen kijk ik nog even of anderen nog wat zinnigs te zeggen hebben.
Kies nou maar gewoon, en zit niet zo op een afstandje mee te gluren.

Wel typisch trouwens dat je pas op VeGs reageert als de uitslag net gepost is, terwijl je normaal het topic loopt te f5'en en snel reageert. Lekker afwachten of de eting succesvol was.

Zoals ik gisteren zei, ik stem Severus.
Oud 23-05-2009, 11:43
Verwijderd
Allure ook in de lijst opgenomen.

Daboman
Kazet Nagorra
Katje
Light fighter
Allure

Severus
Mr Soija

Mr Soija
Severus

Laatst gewijzigd op 23-05-2009 om 15:26. Reden: +severus;
Oud 23-05-2009, 13:05
Allure
Allure is offline
De reden dat ik twijfel is dat als we massaal op Daboman stemmen, de wolfjes gemakkelijk kunnen meeliften en we niets uit het stemlijstje op kunnen maken. Aan de andere kant moeten we de wolven ook geen mogelijkheid tot gelijkspel geven, want er moet nu toch echt een keer een wolf dood. En de kans dat Daboman wolf is, is best aannemelijk. Tsja...

[edit] En het is ook nog zo dat nu zowel de ziener als de leerlingziener het spel hebben verlaten, we slechts de stemlijstjes hebben om de wolven op te sporen.

Laatst gewijzigd op 23-05-2009 om 15:29.
Oud 23-05-2009, 15:23
Severus
Severus is offline
Citaat:
Mooi verweer. Ervaren wolven zijn brutaal en eten iedereen op die in de weg gaat staan, om daarna te beweren dat ze het als wolf nooit zouden doen. Met hun ervaring weten ze meestal heel goed de dorpelingen te bespelen.
Met andere woorden: reversed psychology. Helaas is het door jou beschreven scenario niet van toepassing, aangezien ik geen wolf ben.

Citaat:
Kies nou maar gewoon, en zit niet zo op een afstandje mee te gluren.
Zoals u wilt, mijnheer Soija - bij deze stem ik op u, dat gij aan de hoogste boom mag gaan hangen.

Citaat:
Wel typisch trouwens dat je pas op VeGs reageert als de uitslag net gepost is, terwijl je normaal het topic loopt te f5'en en snel reageert. Lekker afwachten of de eting succesvol was.
Afgezien van het feit dat ik gisteren wel andere dingen te doen had, was ik aanvankelijk niet van plan geweest om te reageren op de post van zowel jou als VeGs - maar uiteindelijk heb ik dat toch maar gedaan (om verdere verdenking te voorkomen en misverstanden niet in leven te laten). Het tijdstip waarop ik dat heb gedaan is achteraf bezien inderdaad wat ongelukkig, waardoor ik het begrijpelijk vind dat jij (en eventueel ook andere mensen) dat verdacht vinden. Van afwachten of de eting succesvol was is echter geen sprake, omdat - nogmaals - ik geen wolf ben. Alleen jammer dat ik niet kan bewijzen dat ik de waarheid spreek, maar na mijn dood (wanneer en hoe die ook komt) zal de waarheid zegevieren en allen de ogen openen.
Oud 23-05-2009, 15:28
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
En je vergeet voor het gemak maar even dat Vegs mij ook best wel verdacht heeft gemaakt? Dat de wolven misschien wel Vegs aten om mij verdacht te maken?

Ik dacht dat jij slim was. Dus of je bent een slimme wolf of je bent helemaal niet zo slim als je zelf beweert

Regels voor berichten