Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2009, 14:57
Subject
Subject is offline
Deze site is geen betrouwbare bron, noch staan er op de site zelf links naar bronnen die de uitspraken ondersteunen.

Deze studie is door de EFSA (European Food Safety Authorithy) zorgvuldig bestudeerd en zij zijn tot de conclusie gekomen dat de studie onzorgvuldig was opgezet en de conclusies ongegrond waren. Bovendien hebben zij nogmaals eerdere onderzoeken bestudeerd en besloten dat niets erop wijst dat aspartaam onveilig zou zijn:

Citaat:
Aspartame has undergone extensive testing in animals and studies in humans, including four animal carcinogenicity studies conducted during the 1970s and early 1980s. These studies, together with studies on genotoxicity, were evaluated by regulatory bodies worldwide and it was concluded that they did not show evidence of genotoxic or carcinogenic potential for aspartame.
Citaat:
After its evaluation the Panel considers that the study has flaws which bring into question the validity of the findings, as interpreted by the ERF. In particular, the high background incidence of chronic inflammatory changes in the lungs and other vital organs and tissues and the uncertainty about the correctness of the diagnoses of some tumour types were major confounding factors in the interpretation of the findings of the study.
Citaat:
The data on total malignant tumours do not provide evidence of a carcinogenic potential of aspartame. In the opinion of the Panel, the aggregation of all malignant tumour incidences or all malignant tumour-bearing animals for statistical purposes is not justified, given that, as explained above, the lymphomas/leukaemias and the renal tumours should have been excluded from the analysis.
Citaat:
In summary, the Panel concludes, on the basis of all the evidence currently available from the ERF study, other recent studies and previous evaluations that there is no reason to revise the previously established ADI for aspartame of 40 mg/kg bw.
http://www.efsa.europa.eu/EFSA/efsa_...8620765743.htm

Over de ratten:

Citaat:
Humans and other primates are not as susceptible to excitotoxins as rodents; therefore, it is problematic to make conclusions about human safety from high-dose excitoxin response in rodent studies.[55][56] Increases in blood plasma levels of aspartic acid after ingestion of aspartame are insufficient to cause concern for human subjects researchers.[57][58]
Excitotoxinen zijn stoffen die schadelijk kunnen zijn voor het zenuwstelsel. Bij hoge concentraties kan asparaginezuur zich als zo'n excitotoxine gedragen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame_controversy

Citaat:
In mijn e-nummer boekje (http://www.bol.com/nl/p/boeken/wat-z...642/index.html) staat oa dat aspartaam maar liefst 92 bijwerkingen kan veroorzaken, gaande van eenvoudige hoofdpijn tot hersentumoren.
Wederom geen bron. Ik kan je verzekeren dat die lijst van bijwerkingen is opgesteld d.m.v. ervaringen van mensen die zo'n onzinsite hebben gelezen en er vervolgens van overtuigd zijn geraakt dat alle kwaaltjes die ze hebben door aspartaam zijn veroorzaakt. Ik ben nog nooit een onderzoek tegengekomen waarin bevestigd wordt dat aspartaam die bijwerkingen allemaal heeft. Wat moet dan ook die bijwerkingen veroorzaken? Zoals ik al eerder aangaf is aspartaam niets meer dan de twee aminozuren (waaruit eiwitten zijn opgebouwd) fenylalanine en asparaginezuur en een methanolgroep. Alleen in hele hoge doses kunnen deze stoffen eventueel toxisch zijn en zoals al eerder aangekaart is het onmogelijk die doses via aspartaam binnen te krijgen.

Citaat:
Mobius: dat verhaal van de methanol is idd een beetje stom, maar ik had het dan ook niet over dat verhaal maar over aspartaam.
Het hele verhaal van aspartaam is gebaseerd op de eventuele giftigheid van methanol.

Citaat:
Daarnaast is en blijft het natuurlijk een wellus-nietus-kwestie en zal je (zoals ik al zei) zelf moeten afwegen of je het wel of niet wilt consumeren.
Maar baseer die keuze dan niet op een populistische website zonder fatsoenlijke bronnen.

Laatst gewijzigd op 27-05-2009 om 15:03.
Oud 27-05-2009, 17:19
wup
wup is offline
ow, zou iemand iets willen zeggen over mijn lijstjes?( zijn meestal ongeveer hetzelfde) Ben er soms namelijk best onzeker over. 's avonds eet ik een groot bord vol. Ik heb altijd het idee dat ik veel meer eet dan de mensen om mij heen, terwijl ik het niet echt veel vind. Ik ben aan de lichte kant (66 kilo bij 1.90m) maar omdat het vet wat ik heb zich opeen hoopt op bepaalde plekken voel ik me soms toch wat dik. Ik weet dat het onzin is en dat mijn moeder gelijk heeft als ze zeg dat er wel een kilootje bij mag. Daarom wil ik wel de zelfde hoeveelheden (of meer) eten, maar misschien wat gezonder. Ik krijg ook heel snel weer honger, vooral na mijn ontbijt. Ik ga morgen eens proberen om meer te eten 's ochtends om te kijken hoe lang ik het dan vol houd.

Dit is van vandaag:

o: 1 cracker kaas. 1 broodje appelstroop, halve liter thee met melk en suiker
t: appel, plak kandijkoek
l: 3 broodjes, 2x vruechtenhagel, 1x sandwichspread en paprika, pakje sinaasappelsap
t: liga milkbreak (x2 dus), bakje rozijnen en yoghurt rozijnen
a: pasta met kant en klare saus, prei, paprika en parmazaanse kaas en soepstengels
vanavond nog een glas melk en denk nog wat fruit

Eet trouwens geen vlees, wel bij aardappels vaal een vleesvervanger.
Oud 27-05-2009, 17:26
xxChange
xxChange is offline
Opzich vind ik dat je redelijk netjes eet, het is niet heel weinig, maar je ontbijt is wel nogal klein (en je ochtendTD overigens ook wel..), zoals je zelf ook al doorhebt zo merk ik uit je berichtje. En aangezien je 1.90 bent, denk ik dat je best wat meer zou mogen eten
Oud 27-05-2009, 19:31
Mara
Mara is offline
Dat is een afvaldieet. Om op gewicht te blijven kan je zelfs meer eten.
Oud 28-05-2009, 08:11
Verwijderd
En 66 kilo bij 1.90 is wel erg weinig voor een vrouw van jouw leeftijd. Je zou inderdaad eigenlijk een stuk meer moeten eten en met jouw lengte al helemaal. Ongezond vind ik het trouwens al helemaal niet, dat zijn jouw lijstjes eigenlijk nooit..
Oud 28-05-2009, 08:35
Verwijderd
Kunnen imho inderdaad een flink aantal boterhammen bij, 's ochtends en tussendoor
Oud 28-05-2009, 10:37
Verwijderd
Ik denk dat het aanstelleritis is, maar ik vraag het toch maar even: over het algemeen eet ik gezond tot erg gezond. Ik ben vegetariër maar let heel goed op mn voedingsstoffen (dus geen preek over gebrek aan eiwitten en vitamines aub). Op een normale dag eet ik meer dan de meeste meisjes van mijn leeftijd en lengte die ik ken, en dan heb ik het dus over brood, avondeten e.d. omdat ik dat gewoon nodig heb, ik zou honger lijden en afvallen als ik dat niet zou doen. De laatste tijd merk ik echter dat ik, of ik nou nét eten opheb of niet, ineens heel veel zoetigheid of vettige troep naar binnen kan werken, bijvoorbeeld ipv een paar stukjes chocolade, zoals ik normaal eet, blijf ik door eten tot ik niks meer over heb. Ik heb geen liefdesverdriet of zo, dus het is in die zin geen ''compensatie-eten''. Moet ik me hier zorgen om maken en naar oorzaken gaan zoeken, of is het gewoon een een fase die wel weer voorbij gaat?

Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 10:43.
Oud 29-05-2009, 09:39
wup
wup is offline
Bedankt voor de reacties Ik heb gister een groter ontbijt genomen, maar dat beviel echt niet. Ik vind het niet lekker 'zitten', zo'n volle maag 'sochtends. Tussen de middag heb ik nu 4 broodjes gegeten, en dat is wel een succes.

@ Meelfriek: Ik val er niet echt mee af. Maar dat kan ook zijn omdat ik lekkers nooit afsla. Ik probeer een eetpatroon te vinden waarin ik niet aankom én niet afval. Aangezien ik jaren alles opvrat wat los en zat vast, weet ik niet niet meer zo goed wat normaal is.

Ik blijf bij een extra broodje dus tussen de middag. Ontbijt houd ik toch bij een cracker en een broodje. Misschien nog een tussendoortje erbij 's avonds, maar ik eet dan liever geen koekjes meer. Toetjes ofzo
Oud 29-05-2009, 19:53
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
@ Meelfriek: Ik val er niet echt mee af. Maar dat kan ook zijn omdat ik lekkers nooit afsla. Ik probeer een eetpatroon te vinden waarin ik niet aankom én niet afval. Aangezien ik jaren alles opvrat wat los en zat vast, weet ik niet niet meer zo goed wat normaal is.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je te weinig eet/hebt gegeten. In dat geval staat je lichaam in de spaarstand. Als je niet wil aankomen en ook niet wil afvallen is dat natuurlijk ideaal.
Oud 29-05-2009, 19:56
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik denk dat het aanstelleritis is, maar ik vraag het toch maar even: over het algemeen eet ik gezond tot erg gezond. Ik ben vegetariër maar let heel goed op mn voedingsstoffen (dus geen preek over gebrek aan eiwitten en vitamines aub). Op een normale dag eet ik meer dan de meeste meisjes van mijn leeftijd en lengte die ik ken, en dan heb ik het dus over brood, avondeten e.d. omdat ik dat gewoon nodig heb, ik zou honger lijden en afvallen als ik dat niet zou doen. De laatste tijd merk ik echter dat ik, of ik nou nét eten opheb of niet, ineens heel veel zoetigheid of vettige troep naar binnen kan werken, bijvoorbeeld ipv een paar stukjes chocolade, zoals ik normaal eet, blijf ik door eten tot ik niks meer over heb. Ik heb geen liefdesverdriet of zo, dus het is in die zin geen ''compensatie-eten''. Moet ik me hier zorgen om maken en naar oorzaken gaan zoeken, of is het gewoon een een fase die wel weer voorbij gaat?
De meeste mensen zijn emotionele eters. Heb ik ook gehad, maar dat heeft wel twee jaar geduurd. De dokter vertelde me dat ik zo de 50 niet ging halen en dat was voor mij meteen beide benen op de grond. Of het een fase is weet ik dus niet en ik kan me ook niet voorstellen dat je van af en toe chocola eten negatief resultaat gaat ondervinden. Veel mensen eten ook uit verveling, misschien is dat bij jou ook zo?
Oud 03-06-2009, 17:01
Verwijderd
Hoihoi! Even wat vraagjes uit nieuwsgierigheid.

Iemand bij mij op school zei dat ze met een dieet bezig is en daarmee iedere dag iets meer dan 800 kcal at. Dat is toch like, duisent te weinig? Ik dacht dat je minimaal 1200 moest eten zodat je op een gezonde manier kunt afvallen?
Dat heb ik haar ook gezegd, maar ze zei dat ze snel wilde afvallen en niet er duisent jaar over doen om maar een paar kilo kwijt te raken. Kan aan mij liggen, maar mij lijkt het niet erg gezond.

En ik had gehoord dat noodles ongezond zijn, omdat ze zijn gefrituurd en daarmee langer houdbaar zijn gemaakt. Ik zie hier alleen niks van terug op de verpakking. Is het dus waar of niet waar?

Alvast bedankt.
Oud 03-06-2009, 18:17
Balance
Balance is offline
^Het is niet erg gezond nee.
Oud 03-06-2009, 18:53
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
En ik had gehoord dat noodles ongezond zijn, omdat ze zijn gefrituurd en daarmee langer houdbaar zijn gemaakt. Ik zie hier alleen niks van terug op de verpakking. Is het dus waar of niet waar?

Alvast bedankt.
Als je Instant noodles (die zakjes/bekertjes) bedoeld, die zijn inderdaad niet zo gezond.
Oud 03-06-2009, 19:25
Mobius
Mobius is offline
Lol 800 kcal. Leuk om gewoon tegen d'r te zeggen dat ze goed bezig is en kijken wat er gebeurt. Met het dubbele zit je zo ongeveer goed.
Oud 03-06-2009, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Lol 800 kcal. Leuk om gewoon tegen d'r te zeggen dat ze goed bezig is en kijken wat er gebeurt. Met het dubbele zit je zo ongeveer goed.
Ik zei ook al dat het echt niet gezond is, maargoed. Iemand anders zei ook al dat als je daarna gezond gaat eten, je dubbel zo hard aankomt.
Als ze er nog eens over begint zal ik het nog wel eens duidelijk maken dat ze echt niet gezond bezig is. Als ze niet wil luisteren en denkt dat ze goed bezig is moet ze dat vooral doen.
Maarja, het gaat in haar thuissituatie ook niet bepaald geweldig... Ik denk dat dat ook wel meespeelt. Ze was vorige week ook al de hele week niet op school. Ik probeer daar ook meer over te vragen.

Ik weet dat die instant noodles niet bepaald gezond zijn, maar ik wist niet of ze nou wel of niet gefrituurd zijn.
Oud 04-06-2009, 06:59
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik zei ook al dat het echt niet gezond is, maargoed. Iemand anders zei ook al dat als je daarna gezond gaat eten, je dubbel zo hard aankomt.
Niet helemaal waar. Als je gewend bent 800 kcal binnen te krijgen en daarna bouw je op naar plusminus 1800 kcal, met stappen van zo'n 250 kcal per week, en je blijft gezonde dingen eten zal je echt niet aankomen. De fout die veel mensen maken is dat ze sowieso al ongezond aten en nadat ze een dieet gevolgd hebben weer terugvallen in hun oude vreetgewoonten. Daar kom je inderdaad van aan.
Citaat:
Als ze er nog eens over begint zal ik het nog wel eens duidelijk maken dat ze echt niet gezond bezig is. Als ze niet wil luisteren en denkt dat ze goed bezig is moet ze dat vooral doen.
Maarja, het gaat in haar thuissituatie ook niet bepaald geweldig... Ik denk dat dat ook wel meespeelt. Ze was vorige week ook al de hele week niet op school. Ik probeer daar ook meer over te vragen.
Dat kan inderdaad een behoorlijke druk leggen op je eetgewoonten. Ik zou zeggen doe je best.
Oud 06-06-2009, 15:06
wup
wup is offline
Ik weet niet of het toeval is, of omdat ik meer eet, maar ben een kilo aangekomen afgelopen week.
Oud 07-06-2009, 03:15
Hulk
Hulk is offline
Ik ben twee weekjes aan het droogtrainen nu en mn vetpercentage is al van 12 naar 10 % gezakt .
Oud 07-06-2009, 11:06
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik ben twee weekjes aan het droogtrainen nu en mn vetpercentage is al van 12 naar 10 % gezakt .
Damn netjes in twee weken. Na 12% wordt het behoorlijk lastig. Wat voor cutschema heb je?
Oud 07-06-2009, 12:19
Hulk
Hulk is offline
Ik heb mn voedingsschema ff in de bijlage gezet.

En ik doe veel cardio. 3x per week hardlopen op een nuchtere maag, en 2-3 keer fietsen na het trainen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls Voedingsschema 3000kcal.xls (223.0 KB, 34x gelezen)
Oud 07-06-2009, 13:06
Mara
Mara is offline
Cutten met 3000kcal, de jaloezie hier is groot
Oud 07-06-2009, 13:27
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik heb mn voedingsschema ff in de bijlage gezet.

En ik doe veel cardio. 3x per week hardlopen op een nuchtere maag, en 2-3 keer fietsen na het trainen.
Ziet er goed uit. Zelf cut ik met 2600 kcal. Mag ik vragen naar je stats?
Oud 07-06-2009, 14:25
Hulk
Hulk is offline
88kg 10% 1.83

BP 125kg
SQ 165kg
DL 180kg

Over 2 weken ga ik zuivel en brood uit het schema halen
Oud 07-06-2009, 14:59
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
88kg 10% 1.83

BP 125kg
SQ 165kg
DL 180kg

Over 2 weken ga ik zuivel en brood uit het schema halen
Netjes, hoe lang ben je al bezig?

Waarom haal je het er nou nog niet uit? Zuivel en zouten zijn killing als je geen vocht wil opslaan.
Oud 07-06-2009, 16:24
Hulk
Hulk is offline
Hou niet zoveel vocht vast, en dat zie je toch pas als je onder 10% staat ofzo!

Vind brood en kwark wel heel makkelijke voedingsbronnen dus hou ik er zo lang mogelijk in!
Oud 07-06-2009, 18:52
Mobius
Mobius is offline
Ik heb trouwens ergens gelezen (uit de persoonlijke ervaringen van mensen, dus geen wetenschappelijke onderbouwing) dat je een stuk harder gaat op 15 gram creatine per dag ipv de normaal voorgeschreven 5 gram, zonder dat het negatieve bijwerkingen heeft. Ik heb het zelf al die tijd nooit gebruikt maar ga het binnenkort misschien eens proberen.
Oud 07-06-2009, 19:13
Verwijderd
Gasten jullie hebben zoooo hard een nieuwe hobby nodig
Oud 07-06-2009, 20:04
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Ik heb trouwens ergens gelezen (uit de persoonlijke ervaringen van mensen, dus geen wetenschappelijke onderbouwing) dat je een stuk harder gaat op 15 gram creatine per dag ipv de normaal voorgeschreven 5 gram, zonder dat het negatieve bijwerkingen heeft. Ik heb het zelf al die tijd nooit gebruikt maar ga het binnenkort misschien eens proberen.
Ik heb in wetenschappelijke studies wel eens gelezen dat de maximale opname 5gr per dag bedraagt en de rest uitgescheiden wordt via urine...

Lijkt me beetje geldverspilling meer te gebruiken.

@Freyja: jij ook aan je postcount te zien
Oud 07-06-2009, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb in wetenschappelijke studies wel eens gelezen dat de maximale opname 5gr per dag bedraagt en de rest uitgescheiden wordt via urine...

@Freyja: jij ook aan je postcount te zien
Ik forum tenminste niet een stuk harder op 15 gr creatine per dag
Oud 08-06-2009, 15:24
Mobius
Mobius is offline
Citaat:

Denk dat dat voor iedereen weer anders is. Maargoed, mijn cut eindigt volgende maand wel ergens (hopelijk bij 7-8%) en dan begint de bulk weer dus we gaan het zien.

@ Freyja

Wat is er mis met deze hobby?
Oud 08-06-2009, 15:52
Verwijderd
Eigenlijk niks natuurlijk, de boer en z'n varken enzo, maar ik vind het altijd verontrustend als mensen zo veel tijd aan hun uiterlijk besteden als dat niet hun baan is (En ookal is het hun werk, dan nog vind ik het verontrustend eigenlijk maar dan krijg je er tenminste loon voor). Bij meiden zou ik als ze zo bezig zijn met hun lichaam gaan denken aan een eetstoornis
Oud 08-06-2009, 15:59
wup
wup is offline
Snap Freya wel, dacht eigenlijk precies het zelfde. Het klinkt allemaal een beetje eng ofzo...
Oud 08-06-2009, 16:18
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Eigenlijk niks natuurlijk, de boer en z'n varken enzo, maar ik vind het altijd verontrustend als mensen zo veel tijd aan hun uiterlijk besteden als dat niet hun baan is (En ookal is het hun werk, dan nog vind ik het verontrustend eigenlijk maar dan krijg je er tenminste loon voor). Bij meiden zou ik als ze zo bezig zijn met hun lichaam gaan denken aan een eetstoornis
Het is toch geweldig om precies te weten wat welke soort voeding met je doet, als je dat ook nog eens kan combineren met sport is de keus snel gemaakt. Ik doe het zelf eigenlijk nog niet eens zozeer omdat ik dan enorm blij voor de spiegel kan staan maar omdat ik het beste uit mezelf wil halen en weet ik dat ik op deze manier gezond (bezig) ben. Dat is namelijk weleens anders geweest.
Oud 08-06-2009, 16:37
Verwijderd
Dat snap ik ook wel, maar toch gaat het voor mijn gevoel snel een beetje te ver als je zo fanatiek bent. Maar goed, ik neem aan dat jullie ook goed op je geestelijke gezondheid letten
Oud 08-06-2009, 16:54
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Dat snap ik ook wel, maar toch gaat het voor mijn gevoel snel een beetje te ver als je zo fanatiek bent. Maar goed, ik neem aan dat jullie ook goed op je geestelijke gezondheid letten
Vanavond lekker naar de bios, bak kwark met eiwitpoeder en een liter water mee, lekkerrrr

Wat, geestelijke gezondheid?
Oud 08-06-2009, 17:23
Hulk
Hulk is offline
Weer zo'n vooroordeel dat het alleen om uiterlijk vertoon gaat.... Ik vind trainen leuk en het geeft me voldoening wél controle over mn lichaam te hebben terwijl andere mensen altijd maar aan het klagen zijn maar 's avonds wel een zak chips opentrekken.

En het is krachtsport he. Gewoon leuk jezelf telkens weer te overtreffen en sterker te worden
Oud 08-06-2009, 19:22
PatoLoco
PatoLoco is offline
Hmm je zegt dat je gaat hardlopen op'n nuchtere maag.

Heeft dit veel voordeel in vergelijking met hardlopen op'n niet nuchtere maag?

Graag effe uitleg dus over waarom je dit doet

Ik veronderstel dat je dan gaat lopen vlak nadat je opgestaan bent ofzo? En 'nuchter', geldt dit ook voor water of enkel voor 'vast voedsel'?
Oud 08-06-2009, 19:26
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Weer zo'n vooroordeel dat het alleen om uiterlijk vertoon gaat.... Ik vind trainen leuk en het geeft me voldoening wél controle over mn lichaam te hebben terwijl andere mensen altijd maar aan het klagen zijn maar 's avonds wel een zak chips opentrekken.

En het is krachtsport he. Gewoon leuk jezelf telkens weer te overtreffen en sterker te worden
qft
Oud 08-06-2009, 19:28
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Hmm je zegt dat je gaat hardlopen op'n nuchtere maag.

Heeft dit veel voordeel in vergelijking met hardlopen op'n niet nuchtere maag?

Graag effe uitleg dus over waarom je dit doet

Ik veronderstel dat je dan gaat lopen vlak nadat je opgestaan bent ofzo? En 'nuchter', geldt dit ook voor water of enkel voor 'vast voedsel'?
's Ochtends zijn je glycogeendepots (hetgeen je opbouwt door koolhydraten te consumeren) vrijwel leeg vanwege je nachtrust en zal je met cardio op een nuchtere maag dus een optimale hoeveelheid vet verbranden, aangezien je lichaam bij doorsnee inspanning eerst glycogeen en daarna vet zal verbranden. Wel moet je daarbij oppassen dat je het niet té intensief doet want dan verbrand je er ook eiwitten (=spiermassa) mee.

Cardio in de ochtend (zo rond een uur of half zeven, voor school of werk) gevolgd door een goed gezond ontbijt is erg goed voor een mens.
Oud 08-06-2009, 21:00
PatoLoco
PatoLoco is offline
Hmmm ik veronderstel dat je, met gezond eten, vetarm en gevarieerd eten bedoelt?

Ik eet meestal als ontbijt enkele boterhammen (bruin) met vlees, 1 smoothie (meestal 2 a 3 stukken fruit + fruitsap zoals bvb 1 banaan, 8 aardbeien + appel/kiwi fruitsap en wat water, geen extra suiker) en water als drinken. Soms wat groenten erbij en soms ook wel eens extra mayo ofzo op de boterham

Gezond genoeg of niet? Die mayo is'n beetje zondigen natuurlijk maar ik heb ook niet echt'n reden om't niet te doen aangezien ik helemaal geen last heb van overgewicht en zeker voldoende sport.

Misschien dit weekend eens proberen van op'n nuchtere maag te lopen...
Oud 09-06-2009, 02:29
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
's Ochtends zijn je glycogeendepots (hetgeen je opbouwt door koolhydraten te consumeren) vrijwel leeg vanwege je nachtrust en zal je met cardio op een nuchtere maag dus een optimale hoeveelheid vet verbranden, aangezien je lichaam bij doorsnee inspanning eerst glycogeen en daarna vet zal verbranden. Wel moet je daarbij oppassen dat je het niet té intensief doet want dan verbrand je er ook eiwitten (=spiermassa) mee.

Cardio in de ochtend (zo rond een uur of half zeven, voor school of werk) gevolgd door een goed gezond ontbijt is erg goed voor een mens.
Ik neem alleen 20gr whey en 5gr glutamine vlak voor het hardlopen zodat de spieren grotendeels gespaard worden!
Oud 09-06-2009, 07:16
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Hmmm ik veronderstel dat je, met gezond eten, vetarm en gevarieerd eten bedoelt?

Ik eet meestal als ontbijt enkele boterhammen (bruin) met vlees, 1 smoothie (meestal 2 a 3 stukken fruit + fruitsap zoals bvb 1 banaan, 8 aardbeien + appel/kiwi fruitsap en wat water, geen extra suiker) en water als drinken. Soms wat groenten erbij en soms ook wel eens extra mayo ofzo op de boterham

Gezond genoeg of niet? Die mayo is'n beetje zondigen natuurlijk maar ik heb ook niet echt'n reden om't niet te doen aangezien ik helemaal geen last heb van overgewicht en zeker voldoende sport.

Misschien dit weekend eens proberen van op'n nuchtere maag te lopen...
Je kan voeding zo gek maken als je zelf wil. Die mayo op brood zou ik zelf nooit doen (ik eet sowieso geen brood, geef mij maar brinta of havermout in de ochtend) maar als je jezelf geen concrete doelen stelt op het gebied van fysiek zou ik zeggen dat je prima ontbijt.

Wat ís überhaupt je doel?
Oud 09-06-2009, 07:18
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik neem alleen 20gr whey en 5gr glutamine vlak voor het hardlopen zodat de spieren grotendeels gespaard worden!
Hoe lang loop je en op hoeveel bpm? (ongeveer)
Oud 09-06-2009, 07:40
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Je kan voeding zo gek maken als je zelf wil. Die mayo op brood zou ik zelf nooit doen (ik eet sowieso geen brood, geef mij maar brinta of havermout in de ochtend) maar als je jezelf geen concrete doelen stelt op het gebied van fysiek zou ik zeggen dat je prima ontbijt.

Wat ís überhaupt je doel?

Mijn doel?

Ik doe sportschool dus conditie sterk houden en ook'n beetje spiermassa kweken natuurlijk. Maar ik heb uit mezelf al een goeie conditie en een atletische bouw dus eigenlijk let ik niet echt op m'n voeding. Ik eet, denk ik, wel tamelijk gezond in vergelijking met de gemiddelde mens (weinig snoep en heel erg vette dingen enzo) en ik sport veel.

Mijn doel is dus vooral om gezond te zijn maar 't is leuk meegenomen als je'r niet uitziet als iemand die al 6 jaar lang elke dag achter de computer zit en elke dag Mcdonalds eet natuurlijk

Oh en ik ben heus niet fanatiek bezig met voeding ofzo. Ik eet denk ik wel gezond maar doe dit vooral omdat ik niet vaak behoefte heb aan snoep en verzot ben op smoothies Maar soms laat ik mij wel'ns goed gaan hoor
Oud 09-06-2009, 07:42
blurred
blurred is offline
Citaat:
Bij meiden zou ik als ze zo bezig zijn met hun lichaam gaan denken aan een eetstoornis
Even afgezien van waar de grens in té erg bezig zijn met je lichaam ligt: het is heel wat anders dat er ineens een stel mannen die aan krachttraining doen in dit topic reageert! Dat biedt wat tegenwicht aan het afval-gebeuren, het heet immers het Voeding en Gezondheidstopic. De reacties in dit topic hebben er wel eens heel anders uitgezien. Of ik het een verfrissende verandering vindt weet ik niet zo goed, het in ieder geval weer eens wat nieuws.
Oud 09-06-2009, 11:45
Hulk
Hulk is offline
Als je wilt weten hoe je vet kunt verliezen kun je het het best aan ons vragen, want de meeste vrouwen bakken er niks van normaalgesproken

En die voeding ben ik voornamelijk in het voorjaar mee bezig, in de winter neem ik bijna elke dag wel wat van junkfood.

Er bestaat trouwens een tegenhanger van anorexia, bigorexia. Dat je jezelf alleen maar als een klein iel mannetje in de spiegel ziet. Maar het verschil is antuurlijk dat het niet slecht voor je lichaam is, je hooguit geestelijk wat in de knoei raakt.

@Mobius, wel 165-170bpm ofzo, maar dat doe ik omdat ik mn conditie ook gewoon graag wil verbeteren en de cardio voor mezelf leuk maak elke keer weer een snellere tijd te zetten etc... Dat beetje extra spieren is me dan voor lief.
Oud 09-06-2009, 12:17
xxChange
xxChange is offline
Citaat:
Er bestaat trouwens een tegenhanger van anorexia, bigorexia. Dat je jezelf alleen maar als een klein iel mannetje in de spiegel ziet. Maar het verschil is antuurlijk dat het niet slecht voor je lichaam is, je hooguit geestelijk wat in de knoei raakt.
Tenzij je anabole steroïde en andere gevaarlijke doping gaat gebruiken, maar dat geheel terzijde ^^
Oud 09-06-2009, 14:31
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
@Mobius, wel 165-170bpm ofzo, maar dat doe ik omdat ik mn conditie ook gewoon graag wil verbeteren en de cardio voor mezelf leuk maak elke keer weer een snellere tijd te zetten etc... Dat beetje extra spieren is me dan voor lief.
Achja, in de praktijk valt die spierverbranding ook wel weer mee. Zolang je daarna maar snelle eiwitten nuttigt. Zelf doe ik vijf keer in de week een kwartier HIIT. Mijn conditie was al goed maar hier krijgt het wel een extra impuls van.
Oud 09-06-2009, 14:34
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Tenzij je anabole steroïde en andere gevaarlijke doping gaat gebruiken, maar dat geheel terzijde ^^
Mwah, neem het posterkind voor steroïden, Schwarzenegger. Ik kan nergens een bericht vinden over een slechte gezondheid terwijl de man al in de 60 is, heeft 4 gezonde kinderen en zijn fysiek staat nu nog steeds mijlenver boven die van anderen.

Mensen gaan pas echt de fout in wanneer ze anabolen gebruiken als ze hun maximale natuurlijke fysiek nog niet bereikt hebben. Althans, dat vind ik.
Oud 09-06-2009, 17:33
Hulk
Hulk is offline
Met de meeste anabolen valt schade trouwens wel mee.

Iets als testosteron bijvoorbeeld heeft hooguit nare bijwerkingen zoals, overmatige haargroei, haaruitval(op t hoofd), acné, agressiviteit, vervrouwelijking etc... Echt schádelijk is het niet. Hooguit wat hogere bloeddruk.

Ben toevallig met mn eerste kuur bezig (alleen test) en van geen enkele bijwerking last!

Laatst gewijzigd op 09-06-2009 om 17:47.
Topic gesloten

Regels voor berichten