Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2009, 14:11
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
een keer toen ik 14 was en daarna pas weer toen ik 18 was/ben met kerst
Oud 21-05-2009, 16:02
anoniem93
anoniem93 is offline
slokjes vanaf mn 12e, maar dat reken ik niet echt mee. nooit iets van gevoeld ofzo.

mn eerste echte drankje 2 jaar geleden op oudjaarsavond, maar ook toen niets gevoeld.
vorig jaar oudejaarsavond 2 glazen champagne, ik werd iets losser in praten maar verder niets.

eergister voor de eerste keer aangeschoten (15e dus) na bij elkaar zon 4 blikjes bier en wat slokken sterke drank. dat was wel een raar gevoel. al helemaal omdat we het illegaal deden (we zouden naar huis gestuurd worden, we waren op schoolreis) was wel spannend trouwens.

Laatst gewijzigd op 21-05-2009 om 16:02. Reden: iets vergeten
Met citaat reageren
Oud 21-05-2009, 16:22
Wammus
Wammus is offline
Als ik jou was zou ik rustig aan doen met het opbouwen (zoals je nu op zich al doet dus ga zo door). Je hebt je hele leven nog om alcohol te drinken en het is te zonde om je ontwikkeling te verpesten door nu te veel te drinken.
Oud 23-05-2009, 20:07
evil inside
evil inside is offline
op mn 13e heb ik wel eens een paar glaasjes gehad.
ik drink niet regelmatig
15 jaar is wel goeie leeftijd vind ik
Oud 24-05-2009, 12:49
Verwijderd
Eerste echte glas ik denk rond mijn 12e, eerste keer dronken 15. Maar mijn ouders hebben me vanaf heel jong al dingen laten proeven.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 20:55
Verwijderd
Ik ben nu 16, ik was voor de eerste keer aangeschoten toen ik 15 was. Ik moet zeggen, mijn ouders vonden het allemaal wel ok, en hebben me er redelijk in begeleid en hebben duidelijke grenzen gelegd. Dat heeft erg gewerkt voor mij. Nu ik 16 ben drink ik af en toe wel wat, maar nooit echt bergen veel... Het meeste wat ik ooit heb gehad is 10 bier, en dat merkte ik de volgende dag ook wel, dus ik weet waar mijn grens ligt.

Ik denk dat het de beste leeftijd is rond de 15/16, ligt natuurlijk aan de persoon zelf ook.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2009, 15:43
*99*
*99* is offline
Ik was 13 toen ik al heel heftig aan het drinken was ,, mijn eerste drankje was ik 11 ofsoo
ik was in elk geval wel heel jong
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 13:37
Ks
Ks is offline
ik denk dat het op mijn 14e begon.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 22:12
martijnnn
martijnnn is offline
14.. denk ook wel eens wat op m'n 13e
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 00:26
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je precies met integendeel? Keur je alcoholgebruik in het algemeen af en zo ja waarom?
Ja, ook al ben je volgroeid, ook al ben je er niet aan verslaafd.
En hoe vaker ik de zin hoor "doe gezellig mee" hoe meer de gedachte aan alcohol me de keel uit gaat hangen.
Ik keur alcohol af omdat mensen er zich anders door gaan gedragen.
Als je je er niet anders door gedraagt, (wat vele beweren terwijl dat niet zo is) kun je net zo goed appelsp drinken.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 08:39
Cven
Cven is offline
ik ben het helemaal eensch met Dutchess
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 15:30
wann
wann is offline
Citaat:
En hoe vaker ik de zin hoor "doe gezellig mee" hoe meer de gedachte aan alcohol me de keel uit gaat hangen.
Als je je er niet anders door gedraagt, (wat vele beweren terwijl dat niet zo is) kun je net zo goed appelsp drinken.
Keur je dan ook verliefdheid af? Vermoeidheid? Angst?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 15:53
Sherlock
Sherlock is offline
Eerste keer aangeschoten 14 eerste keer helemaal van de wereld zo kk zat 15 en een half en toen had ik ook meer dan 24 bier op 2 grote flessen smürloff en nog wat oohja en ik weet 2 uur van de avond niet meer en de volgende dag kwam ik me bed niet uit dus jongens en meisjes doe dat niet na(zeker niet op gala xD)
Oud 09-06-2009, 16:41
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik neem aan dat dit alleen voor jezelf geld. Of keur je het ook af als anderen het wel doen? Ik snap dat het vervelend is als mensen zeggen: "doe nou mee dat is zo gezellig". Daar zou ik ook niet vrolijk van worden.
Oud 10-06-2009, 08:55
Cven
Cven is offline
Citaat:
je kunt er niet voor kiezen om verliefd te worden of om bang te zijn
moe, oke, vroeg naar bed gaan, maar zoveel anders gedraag je je daar niet door

je hebt zelf in de hand óf en hoeveel je drinkt
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 12:26
Thinus
Thinus is offline
ik was 15 toen ik voor het eerst aangeschoten was. geschikte leeftijd vind ik 18 op die leeftijd maak je een stuk minder schade aan je brein en ben je verantwoordelijker, maar dat het op 16 ligt vind ik prima want de minimumleeftijd op 18 zetten (of zelfs 21 in amerika) is onbegonnen werk.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 15:21
SuperGirl <3
SuperGirl <3 is offline
Ik was 14
Ik vond het wel een geschikte leeftijd,
beetje uitprobeer fase met alcohol
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 17:00
wann
wann is offline
Citaat:
je kunt er niet voor kiezen om verliefd te worden of om bang te zijn
moe, oke, vroeg naar bed gaan, maar zoveel anders gedraag je je daar niet door

je hebt zelf in de hand óf en hoeveel je drinkt
Irrelevant en daarnaast niet geheel correct.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 18:09
Cven
Cven is offline
euh ik reageer op jou, dus zeker wel relevant

wat is er dan incorrect aan?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 18:48
wann
wann is offline
Ik reageer op de stelling dat iets afkeurenswaardig is omdat je je er anders door gaat gedragen. Of je zelf een keuze hebt in datgene dat er voor zorgt dat je je anders gaat gedragen is dan niet relevant.

Niet geheel correct omdat je met name met angst er zelf een heel grote hand in hebt of je bang bent, omdat de meeste angst voortkomt uit je gedachten, waar je dus zelf invloed op hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat dit alleen voor jezelf geld. Of keur je het ook af als anderen het wel doen? Ik snap dat het vervelend is als mensen zeggen: "doe nou mee dat is zo gezellig". Daar zou ik ook niet vrolijk van worden.
Voor mezelf zowiezo maar je zult me ook niet zien stappen met iemand die uitgaat om bezopen te geraken. Dat kan ik echt niet uitstaan Nou zijn dat ook de type's die beweren dat ik gezellig zou worden van alcohol.
Nou is bezopen niet hetzelfde als aangeschoten en als iemand alleen aangeschoten is vind ik dat niet zo erg. Maarja, ik ben zelf liever daadwerkelijk zeker genoeg om op iemand af te stappen, of om op dat podium te gaan staan dansen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 00:52
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn allemaal natuurlijke emoties/ervaringen. Daarvoor hoef je geen troep in je lijf te gooien. Daarnaast zijn deze voorbeelden allemaal nuttig. In tegenstelling tot dronken zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2009, 19:21
N-S-93
N-S-93 is offline
Ik begon heel jong al met af en toe iets, maar dat was nooit veel. Ik denk dat ik met mijn eerste drankje 12 was. Gelukkig kon ik altijd belachelijk goed tegen drank. Ik denk dat een groot deel van de mensen jong experimenteert met drank, maar, dat hoort erbij toch?

Vanaf mijn 15e ben ik meer gaan drinken, en op mijn 15-en-een-drie-kwartste (maandje terug ) was ik voor het eerst totaal bezopen. Sjezus, wat een klote gevoel...

En dan moet je het nog verbergen als je thuiskomt (Compleet met ondergekotst shirt en schele blik). Dat lukte nog ook. Ik ben denk ik een talent in doen of ik niet dronken ben terwijl ik lam
ben.

Goed, dat waren er dan ook 12 in een kort tijdsbestek....
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 08:23
HTID
HTID is offline
Het gaat mij er meer om hoe iemand zich gaat gedragen na het drinken van alcohol. Je hebt mensen die worden er heel vrolijk van, en die maken een soort toneelstuk van zichzelf. Die mensen kunnen wat mij betreft prima veel drinken zonder dat ik er last van heb.

Aan de andere kant heb je ook mensen die vinden zichzelf ineens heel tof en gaan andere mensen uitdagen, schreeuwen en vechten op straat enzo. Die mensen kunnen alcohol beter laten staan.

Ontopic: ik dronk voor het eerst toen ik 15 was.

Daarbij wil ik naar aanleiding van dit topic nog even opmerken dat op zijn tijd van de kaart zijn (voor mij iig) zeker wel positieve effecten heeft.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Daarbij wil ik naar aanleiding van dit topic nog even opmerken dat op zijn tijd van de kaart zijn (voor mij iig) zeker wel positieve effecten heeft.
huh, welke dan?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 12:07
HTID
HTID is offline
Citaat:
huh, welke dan?
Ik ben even weg met mijn gedachtes van mijn 'problemen' en taken van alledag zoals school enzo. In de stad even lekker gek doen met je vrienden is volgens mij op een bepaalde manier best gezond

Als je even weg ben geweest van heb je weer veel meer zin in het dagelijks leven dan dat je week na week in dezelfde sleur zit. Zo werkt het bij mij iig.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 20:19
sabrosa
sabrosa is offline
17 en dat vond ik wel prima, ben uiteindelijk toch niet zo een drinker geworden al heb ik er een paar jaar wel flink van genoten! nog steeds wel hoor, maar niet te vaak svp.
Oud 17-06-2009, 08:51
HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
ben nog nie begonnen
Oud 17-06-2009, 18:32
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik ben even weg met mijn gedachtes van mijn 'problemen' en taken van alledag zoals school enzo. In de stad even lekker gek doen met je vrienden is volgens mij op een bepaalde manier best gezond

Als je even weg ben geweest van heb je weer veel meer zin in het dagelijks leven dan dat je week na week in dezelfde sleur zit. Zo werkt het bij mij iig.
Zo werkt het voor mij met alle soorten drugs die ik gebruik eigenlijk wel.
Oud 17-06-2009, 19:03
ILUsion
ILUsion is offline
Eerste aanraking met alcohol (waarvan er nog verhalen bestaan): een jaar of 2 of 3; ik had de restjes van het apperitief thuis opgedronken. Het meer bewuste drinken van toen ik een kind was, ik geloof dat ik toen ergens tussen 10 en 12 moet geweest zijn. De eerste keer echt dronken pas toen ik 15 of 16 was (een hoop gratis mojito's met rietjes) en sindsdien gebeurt dat nog wel vaker, maar dan zonder rietjes (dat heb ik ondertussen dan toch al geleerd).
Oud 17-06-2009, 19:10
Omartjex]
Omartjex] is offline
Oejj.. zwaarstraf baar ..
daar zouden ze mij die tijd niet op aanspreken..
maar mamsie! ^^
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 21:31
littlekrullie
littlekrullie is offline
hmm ik geloof dat ik 14was toen ik mijn eerste breezer had gedronken
verder was ik 15 toen ik echt de eerste keer "zat" was,
nu is dit wel vaker zo
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:28
anoniem93
anoniem93 is offline
ik ben vant weekend voor het eerst een beetje lam geweest. ik dronk 5 bier en 1,5 wijn in 1 uur (dat doe ik niet weer, bier en wijn samen = misselijk...). toen ik naar huis liep (t was een feest van vrienden een paar straten verderop) was ik f*cking duizelig, en thuis had ik de neiging dat ik moest kotsen. wat een kk-gevoel zeg.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:53
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
ik ben vant weekend voor het eerst een beetje lam geweest. ik dronk 5 bier en 1,5 wijn in 1 uur (dat doe ik niet weer, bier en wijn samen = misselijk...). toen ik naar huis liep (t was een feest van vrienden een paar straten verderop) was ik f*cking duizelig, en thuis had ik de neiging dat ik moest kotsen. wat een kk-gevoel zeg.
Ik heb dezelfde ervaring met wijn; lekker om zo te drinken, maar brengt vaak kopzorgen als je het combineert met andere dranken. En een al even grote boosdoener is goedkope drank (en ook daar: wijn kan je in heel erg goedkope versies vinden; maar eigenlijk net zo voor sommige andere dranken: voor de Belgen: blijf verdomd af van de witte drankproducten van Delhaize; de whiskey en gin daarvan zijn moordend).
Oud 29-06-2009, 22:12
#7926 is offline
18, en ik drink nog altijd niet vaker dan twee keer per week, en ik drink nooit genoeg om aangeschoten te raken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 22:26
SacredRose
SacredRose is offline
ik was 13 toen ik begon met drinken. en dat was om reden die ik nu liever niet zo noem.
maar ben door een vriend naar bijna 3 jaar te drinken om die rededn gestopt en drink alleen nog maar op feestjs en zo.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 22:29
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
er zijn wel meerdere niet drugs gerelateerde dingen waardoor mensen zich anders gaan gedragen keur je die dan ook af?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 00:09
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
er zijn wel meerdere niet drugs gerelateerde dingen waardoor mensen zich anders gaan gedragen keur je die dan ook af?
Praat je nu gewoon Wann na of lees je niet voor je post?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 01:11
aardbeiitjJ
aardbeiitjJ is offline
12.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 11:02
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Praat je nu gewoon Wann na of lees je niet voor je post?
mijn excuse daarvoor.
de posts waar dat in stond had ik niet gelezen.
wat ik over het algemeen wel controleer of ik alles gelezen had voor ik post.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:35
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
ruim 15 jaar..
Oud 02-07-2009, 22:36
Ghidorah
Ghidorah is offline
tot mijn 12e was ik altijd super blij als ik een glaasje bier mocht xD. Maar ik begon pas echt te drinken toen ik 15 was toen ging ik ook uit naar een disco etc..
Oud 03-07-2009, 12:09
Verwijderd
Ik was 13/14 ofzo toen ik voor het eerst alcohol ging proberen, 15 ongeveer voor't eerst aangeschoten en ik ben eigenlijk maar een paar keer echt dronken geweest op mijn 17de. Nu drink ik eigenlijk totaal niet meer, ik zie het 'nut' en de 'leuk' ervan niet echt. Ik vind dat als je alcohol wilt drinken 16 wel een geschikte leeftijd is.

Als ik zoal zie wat twee van mijn zusjes uitgespookt hebben op een veels te jonge leeftijd, mja, daar word je gewoon verdrietig van. Ik vind dat je als je wat verder in de pubertijd bent en wat ouder word, klaar bent met de middelbare etc. je beter beslissingen kunt nemen en sowieso, dronken kindjes... dat kan niet goed voor je zijn. 16 is best dus

Laatst gewijzigd op 03-07-2009 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:55
SexyAndStupid
SexyAndStupid is offline
Mijn eerste keer toen ik dronk was ik 13. Ik dronk toen niet erg veel. Op mijn 14e ben ik pas echt gaan drinken. Ik was erg onvoorzichtig met drank en heb een hele grootte blunder gemaakt. Daarna ben ik erg afgekickt van de drank en nu drink ik alleen met mate.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 15:54
blubvisje89
blubvisje89 is offline
Ik dronk op mn 11/12e shendy, daar zit echt amper alcohol in. Daarna begon ik pas echt met drinken op mijn 14e en dat was alleen met feestjes/uitgaan. Dus echt 1 keer in de maand een keertje Pas op mijn 16e begon ik echt goed te drinken (meer dan 2 drankjes op één avond en meer dan alleen breezers haha)
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 16:29
Saartjelove
Saartjelove is offline
Op mn 15e ging ik voor het eerst echt stappen en sterkjes drinken, maar daarvoor dronk ik wel vaak een breezer want dat was toen helemaal 'hot'. Ik denk dat ik die dronk vanaf mn 13e ofzo? Maar echt maar 1 of 2 hoor op een avond haha stelt niets voor
Met citaat reageren
Oud 08-07-2009, 16:58
Oezem
Oezem is offline
Ik liep als klein kind al met maltbiertjes rond en mocht slokjes van mijn vader proberen of wijn met water.
En vanaf mijn 15e (?) tot mijn 17e ofzo heeft mijn moeder me steeds slokjes wijn ed laten proeven maar ik vond alles vies.
Meer dan slokjes heb ik dan ook nooit gehad en ben nog nooit aangeschoten of dronken geweest.

Ik wil dat eigenlijk ook nooit worden omdat ik het toch een beetje eng vind. Ik wil graag mezelf in de hand houden.
Oud 08-07-2009, 22:01
Zowieso
Zowieso is offline
eerste breezahhh's toen ik 11 was
eerste keer dronken 13
eerste keer veels te dronken 14, helaas.

nu af en toe erg aangeschoten
Oud 09-07-2009, 00:12
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Ik wil dat eigenlijk ook nooit worden omdat ik het toch een beetje eng vind. Ik wil graag mezelf in de hand houden.
Ik sta in nuchtere toestand met beide benen in de realiteit verankerd en daarom vind ik het juist fijn om af en toe gewoon compleet de weg kwijt te raken. Nu is alcohol daar misschien niet het beste middel voor, maar goed.
Oud 09-07-2009, 06:49
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Ik sta in nuchtere toestand met beide benen in de realiteit verankerd en daarom vind ik het juist fijn om af en toe gewoon compleet de weg kwijt te raken. Nu is alcohol daar misschien niet het beste middel voor, maar goed.
Ik keur het op zich ook niet af bij anderen, zolang ik er geen last van heb. Maar ik vind het maar niks om zelf te doen.
Hoewel het natuurlijk altijd een keer kan gebeuren en het dan misschien helemaal niet eng blijkt te zijn, maar de gedachte staat me nu gewoon niet aan.
Reageren

Regels voor berichten